Παπαστράτος: «Χρυσάφι» το IQOS – Αδιανόητα κέρδη και νέες επενδύσεις

Παπαστράτος: Η Παπαστράτος έτοιμη για το αύριο. Πάντοτε στην αιχμή της πρωτοπορίας και της καινοτομίας, η διαδρομή της Παπαστράτος είναι συνυφασμένη με τον μετασχηματισμό -όχι μόνο τον ψηφιακό- και την πορεία προς το καλύτερο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Είναι ενδεικτικό ότι τα τελευταία 15 χρόνια η μητρική εταιρεία, Philip Morris International (PMI), έχει επενδύσει πάνω από 10,5 δισεκατομμύρια δολάρια στην Έρευνα και την Ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, σχεδιάζοντας και αναπτύσσοντας καλύτερες εναλλακτικές σε σχέση με το τσιγάρο, ενώ απασχολεί για τον σκοπό αυτό πάνω από 1.000 επιστήμονες, μηχανικούς και τεχνικούς υψηλού επιπέδου.

Όσον αφορά την Παπαστράτος, το 2016, με το λανσάρισμα του IQOS στην Ελλάδα, ξεκίνησε το ταξίδι ριζικού μετασχηματισμού της, με πυξίδα την επιστήμη και τελικό προορισμό έναν κόσμο χωρίς τσιγάρο.

Το 2017, σε μια δύσκολη περίοδο για τη χώρα, η Παπαστράτος προχώρησε σε επένδυση 300 εκατ. ευρώ, μετατρέποντας το εργοστάσιό της στον Ασπρόπυργο σε μονάδα αποκλειστικής παραγωγής θερμαινόμενων ράβδων καπνού για το IQOS, το πρώτο καινοτόμο προϊόν θέρμανσης καπνού της Philip Morris International.

Μια επένδυση που σηματοδότησε την έναρξη του ριζικού μετασχηματισμού της σε εταιρεία τεχνολογίας, με όχημα την επιστήμη και όραμα το τέλος του τσιγάρου.

Ενώ, το 2018, εγκαινίασε το εργοστάσιο, που πλέον αποτελεί τη δεύτερη μονάδα παγκοσμίως αποκλειστικής παραγωγής θερμαινόμενων ράβδων καπνού της PΜΙ.

Αφήνοντας την παραγωγή των τσιγάρων οριστικά στο παρελθόν, εισάγοντας την καινοτομία και την τεχνολογία αιχμής στη λειτουργία της και τοποθετώντας εμφατικά την Ελλάδα στο επίκεντρο αυτής της μεγάλης παγκόσμιας αλλαγής.

Το 2021, στην επέτειο των 90 χρόνων λειτουργίας της, με νέα επένδυση ύψους 125 εκατ. ευρώ, η Παπαστράτος ενίσχυσε την παραγωγική δραστηριότητα των καινοτόμων προϊόντων θέρμανσης καπνού που παράγονται στην Ελλάδα και εξάγονται σε όλο τον κόσμο. Μια επένδυση το ύψος της οποίας, έως το τέλος του 2022, τελικά ξεπέρασε τα 200 εκατ. ευρώ.

Σήμερα, το 83% της παραγωγής της Παπαστράτος εξάγεται πλέον σε αγορές του εξωτερικού μεταξύ των οποίων η Ιαπωνία -η κατεξοχήν χώρα καινοτομίας- κάτι που λέει πολλά για το μετασχηματισμό της εταιρείας.

Και δεν μένει μόνο σε αυτά. Η διαδρομή της Παπαστράτος #prostokalytero συνεχίζεται το 2023 με νέα επένδυση 200 εκατ. ευρώ, η οποία οδηγεί σε συνολική επένδυση από το 2017 μέχρι σήμερα 700 εκατ. ευρώ.

Το επόμενο διάστημα, το εργοστάσιό της στον Ασπρόπυργο θα ενισχυθεί με 4 νέες γραμμές παραγωγής (2 για την παραγωγή θερμαινόμενων ράβδων καπνού TEREA και 2 γραμμών ψηφιακής εκτύπωσης).

Οι συνεχείς επενδύσεις στο εργοστάσιό της, πέρα από την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, συνεχίζουν να κάνουν πράξη σήμερα τη βιομηχανία του μέλλοντος («Manufacturing of the Future»).

Με χρήση big data και διασυνδεδεμένων ψηφιακών συστημάτων και με πρωτοπόρες ψηφιακές λύσεις και ρομποτικά συστήματα που βελτιώνουν την ασφάλεια και την υγεία και μειώνουν τη χειρωνακτική εργασία για να αφιερώνεται ο χρόνος των ανθρώπων σε ενέργειες προστιθέμενης αξίας.

Ταυτόχρονα, με στόχο πάντα να προσφέρει στους ενήλικους καπνιστές περισσότερες εναλλακτικές επιλογές ώστε να μπορέσουν να αφήσουν το τσιγάρο πίσω τους, ενισχύει διαρκώς το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο.

Χάρη στις πράξεις της, τον ριζικό μετασχηματισμό της και με βλέμμα πάντα στραμμένο προς το καλύτερο κοιτάζει το αύριο στα μάτια και λέει «Αγαπητό αύριο, είμαστε έτοιμοι».

Παπαστράτος: Το τέλος του MARLBORO – Το είπε και το έκανε

Τρία χρόνια μετά την πρώτη παραγωγή των θερμαινόμενων ράβδων καπνού Heets για το IQOS στο εργοστάσιο της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο, το μερίδιό τους στην Αττική ξεπέρασε αυτό του Marlboro.

Με βάση τα στοιχεία της Nielsen το τελευταίο τρίμηνο του 2020 το μερίδιό των Heets στην Αττική άγγιξε το 17,7%, μία ποσοστιαία μονάδα πάνω από το μερίδιο του Marlboro -της πρώτης μάρκας καπνικών προϊόντων στην Ελλάδα- που διαμορφώθηκε το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα στο 16,7%.

Με βάση τα στοιχεία της Nielsen, 1 στους 5 καπνιστές στην Αττική έχει επιλέξει το IQOS, το οποίο έχει κερδίσει μερίδιο από όλες τις μάρκες τσιγάρων. Τέσσερις στους 10 καπνιστές που μετακινήθηκαν στο IQOS κάπνιζαν πριν προϊόντα της Παπαστράτος.

Σήμερα υπάρχουν στην Ελλάδα 300.000 χρήστες IQOS το οποίο διατίθεται μέσω 26 καταστημάτων IQOS πανελλαδικά και σε περισσότερα από 300 σημεία πώλησης σε μεγάλες αλυσίδες εταιρειών τεχνολογίας. Στόχος της Philip Morris International είναι έως το 2025 η διείσδυση του IQOS διεθνώς να φθάσει το 30%-40%.

Τα συμβατικά τσιγάρα τα τελευταία χρόνια υπάρχει σταθερή πτώση στις πωλήσεις στην Ελλάδα. Πέρυσι η μείωση των πωλήσεων άγγιξε το 10% με το 50% αυτής της υποχώρησης, δηλαδή η μείωση κατά πέντε μονάδες, να αποδίδεται στη δραματική μείωση της τουριστικής κίνησης.

Η Ελλάδα, καταλαμβάνει την τρίτη θέση σε παγκόσμιο επίπεδο όσον αφορά το κάπνισμα. Κάτι που θέλει να αλλάξει η Παπαστράτος που πριν από έναν χρόνο έθεσε έναν φιλόδοξο στόχο. Έως το τέλος του 2021, 1 εκατομμύριο Έλληνες καπνιστές να εγκαταλείψουν το τσιγάρο.

Ένα στόχο τον οποίο η εταιρεία εκτιμά ότι θα καταφέρει να τον πετύχει σε συνεργασία και με την πολιτεία. Πως όμως θα επιτευχθεί ο στόχος 1 εκατ. καπνιστές να εγκαταλείψουν το τσιγάρο; Ένα από τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν είναι η ενημέρωση.

Στο πλαίσιο αυτό η Παπαστράτος ξεκίνησε από πέρυσι καμπάνια ενημέρωσης σε 20.000 σημεία λιανικής πώλησης ώστε τα προϊόντα νικοτίνης να μην πωλούνται σε ανήλικους. Επίσης η εταιρεία θα συνεχίσει τις συνεργασίες με smoke free πρωτοβουλίες που έχουν ως στόχο να θέσουν τέλος στο τσιγάρο.