Οδηγείς στην Αθήνα; Προσοχή! Μεγάλο πρόστιμο αν κάνεις αυτό το λάθος

Ελεγχόμενη στάθμευση: Σε ισχύ εκ νέου από σήμερα στην Αθήνα το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης. Τι πρέπει να κάνετε για να μην σας κόψουν πρόστιμο. Όσα πρέπει να ξέρετε στο xristika.gr.

Στις θέσεις που έχουν χωροθετηθεί για τη στάθμευση των οχημάτων επισκεπτών (πινακίδα Ρ69-ΟΧΗΜΑΤΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ), παύει να ισχύει η ελεύθερη στάθμευση των οχημάτων και στο εξής θα επιτρέπεται μόνο κατόπιν καταβολής αντίστοιχου τέλους, το οποίο θα είναι ανάλογο της διάρκειας της στάθμευσης.

Η ελεγχόμενη στάθμευση ισχύει στις θέσεις επισκεπτών τις εργάσιμες ημέρες από τις 9:00 έως τις 21:00 και το Σάββατο από τις 9:00 έως τις 16:00.

Στις θέσεις των κατοίκων και στις ειδικές θέσεις το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης ισχύει όλο το 24ωρο και καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, χωρίς χρονικό περιορισμό για όλες τις ημέρες και ώρες.

Τα οχήματα με αναπηρικό σήμα μπορούν να σταθμεύουν ελεύθερα στις θέσεις επισκεπτών, χωρίς την καταβολή τέλους, επίσης, όλες τις ημέρες και ώρες.

Για τα οχήματα επισκεπτών, η μέγιστη διάρκεια επιτρεπόμενης στάθμευσης είναι 3 ώρες και τα τέλη στάθμευσης ανέρχονται σε 50 λεπτά για στάθμευση μισής ώρας και αυξάνονται κατά 50 λεπτά ανά μισή ώρα, μέχρι τη δεύτερη ώρα όπου φτάνει τα 2 ευρώ.

Για στάθμευση 2,5 ωρών ο χρήστης πρέπει να καταβάλλει 4 ευρώ και για στάθμευση 3 ωρών 6 ευρώ. Η πληρωμή του τέλους στάθμευσης γίνεται με τη χρήση ξυστών και ηλεκτρονικών καρτών (μηχανήματα POS) προπληρωμένου χρόνου στάθμευσης (αξίας 1 ευρώ, 2 ευρώ και 6 ευρώ).

Οι εν λόγω κάρτες διατίθενται από τριτοπωλητές (περίπτερα κ.λπ.).

Περισσότερες πληροφορίες διατίθενται στην ιστοσελίδα του Δήμου Αθηναίων http://www.cityofathens.gr/kykloforia-stathmeysi/systima-elegxomenis-stathmeysis.

Επίσης, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού θα παρέχεται και πάλι η δυνατότητα καταβολής του προβλεπόμενου τέλους από απόσταση για τη στάθμευση οχημάτων στις θέσεις επισκεπτών και μέσω χρήσεως συσκευών Android και iOS, συγκεκριμένα μέσω της Εφαρμογής Ηλεκτρονικής Πληρωμής Ελεγχόμενης Στάθμευσης (MyAthensPass).

Το τέλος στάθμευσης μέσω της εφαρμογής ΜyAthensPass είναι ανάλογο της διάρκειας στάθμευσης, όπως συμβαίνει και στις λοιπές κάρτες στάθμευσης επισκεπτών, ενώ η χρήση της εν λόγω εφαρμογής δεν απαιτεί τοποθέτηση κάρτας στο όχημα.

Ελεγχόμενη στάθμευση: Το «κόλπο» για να το πάρεις φτηνότερα αυτοκίνητο

Πώς θα… ξεγελάσεις την αντιπροσωπεία. Ο νέος φόρος ταξινόμησης ρίχνει τις τελικές τιμές στα Ι.Χ. χωρίς να στερεί έσοδα από το Δημόσιο. Ξεμπλοκάρει και η αγορά για τα μεταχειρισμένα που «καπηλεύονταν» επιτήδειοι. Όλα τα νέα στο xristika.gr.

Η αγορά ενός «λίγο καλύτερου αυτοκίνητου» δεν σημάνει κατ’ ανάγκη ότι πρέπει να μπει βαθειά το χέρι στην τσέπη!

Η φορολογία στις εισαγωγές Ι.Χ έχει βελτιωθεί προς το καλύτερο φέρνοντας τους οδηγούς ένα βήμα πιο κοντά στο να αποκτήσουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους.

Το… «μυστικό» βρίσκεται στο νέο τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης για κάθε εισαγόμενο Ι.Χ.

Με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση του υφυπουργού Οικονομικών Απ. Βεσυρόπουλου καθιερώθηκε η προοδευτική φορολόγηση στον υπολογισμό τους Τέλους Ταξινόμησης για τα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Με τον νέο τρόπο φορολόγησης μειώνονται οι δασμοί, δηλαδή το κόστος εκτελωνισμού, με αποτέλεσμα να πέφτουν οι τελικές τιμές ακόμα και στα λεγόμενα «ακριβά» αυτοκίνητα.

Πλέον, με βάση τη νέα κλίμακα, ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης γίνεται όπως και στη φορολογία εισοδήματος, δηλαδή ανάλογα με την κλίμακα: Για τα αυτοκίνητα με αξία λιανικής προ φόρων έως 14.000 ευρώ, ο συντελεστής είναι 4%.

Πάνω από τις 14.001 ευρώ, φορολογείται μόνο το υπερβάλλον ποσό για κάθε κλίμακα και όχι ολόκληρο το ποσό της αξίας λιανικής προ φόρων όπως ίσχυε παλιά.

Ειδικότερα:

  • Για λιανική προ φόρων από 14.001 ευρώ έως και 17.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 26%.
  • Για λιανική προ φόρων από 17.001 ευρώ έως και 20.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 53%.
  • Για λιανική προ φόρων από 20.001 ευρώ έως και 25.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 62%.
  • Για λιανική προ φόρων από 25.001 ευρώ έως και 30.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 71%.
  • Για λιανική προ φόρων πάνω από 30.001 ευρώ ο συντελεστής είναι 30%.

Η προοδευτική κλίμακα σημαίνει οτι οι καταναλωτές μπορούν να διαλέγουν την έκδοση που επιθυμούν ή και τυχόν εξτρά εξοπλισμό, χωρίς να πρέπει για πληρώσουν υπέρογκους φόρους!

Για παράδειγμα, το τέλος ταξινόμησης σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο με αξία λιανικής προ φόρων 20.000 ευρώ, με το παλιό σύστημα, ανερχόταν σε 3.200 ευρώ.

Με το νέο καθεστώς, το τέλος ταξινόμησης υπολογίζεται ως εξης:

Έως 14.000 ευρώ επιβάλλεται συντελεστή 4%, και ο φόρος ανέρχεται σε 560 ευρώ. Τα επόμενα 3.000 ευρώ φορολογούνται με συντελεστή 26%, δηλαδή 780 ευρώ, και τα υπόλοιπα 3.000 ευρώ με 53%. Έτσι, το συνολικό τέλος ταξινόμησης διαμορφώνεται σε 2.930 ευρώ.

Με το νέο σύστημα, λοιπόν και ανάλογα με την περίπτωση, νοικοκυριά επαγγελματίες κ.λπ. μπορούν να αναβαθμίσουν το αυτοκίνητο τους χωρίς να υποστούν μεγάλη φορολογική επιβάρυνση (σε σχέση με όσα ίσχυαν).

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το νέο σύστημα δεν έχει στερήσει έσοδα από τα κρατικά ταμεία. Και αυτό γιατί με το νέο σύστημα, ουσιαστικά, αλλάζει η κατανομή των φόρων γίνεται δικαιότερη.

Επιπροσθέτως έχουν αυξηθεί από 50% έως και 200% τα τέλη ταξινόμησης για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης έως και 31.8.2018.

Έτσι, το υπουργείο Οικονομικών έχει να εισπράττει φόρους και από αυτήν την πηγή εσόδων.

Πρόσφατα στοιχεία του υπουργείου δείχνουν οτι το 2020 η εφορία εισέπραξε επιπλέον 723 ευρώ (κατά μέσο όρο) ανά πωληθέν αυτοκίνητο. Δηλαδή ο μέσος φόρος αυξήθηκε από 5.528 ευρώ σε 6.251 ευρώ.

Την ιδία ώρα ξεμπλοκάρει και η αγορά των μεταχειρισμένων Ι.Χ μετά και από την πάταξης κυκλωμάτων που «έτρωγαν» των φπα εισαγωγής , εν αγνοία των αγοραστών.

Με βάση τα στοιχεία που παρείχε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσιών Εσόδων, από δείγμα αυτοκινήτων που εισήχθησαν το πρώτο τρίμηνο 2021, σε ποσοστό της ταξης 40% δεν ειχε πληρωθεί ο ΦΠΑ.

Αποτέλεσμα ήταν οι ανυποψίαστοι καταναλωτές να βρεθούν με «μπλοκαρισμένα» αυτοκίνητα, που δεν μπορούσαν να μεταβιβάσουν, ωσότου τα τελωνεία τελειώσουν «τους λογαριασμούς τους» με τους εμπόρους που τα εισήγαγαν μεταχειρισμένα.

Ελεγχόμενη στάθμευση: Τελικά συμφέρει οικονομικά το leasing;

H χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) είναι μια σύγχρονη μέθοδος χρηματοδότησης επιχειρήσεων και επαγγελματιών για την απόκτηση παγίων στοιχείων, δηλαδή εξοπλισμού και ακινήτων για επαγγελματική χρήση.

Με αυτήν ο μισθωτής μισθώνει από μια εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης πράγμα κινητό ή ακίνητο για συγκεκριμένη χρονική περίοδο και στο τέλος της περιόδου αυτής μπορεί με μονομερή του δήλωση να το αγοράσει σε προσυμφωνημένο τίμημα (δικαίωμα προαίρεσης, option).

Υπενθυμίζεται ότι, χρηματοδοτική μίσθωση (finance lease) είναι η μίσθωση η οποία μεταφέρει ουσιωδώς όλους τους κινδύνους και τα οφέλη που προκύπτουν από την ιδιοκτησία ενός περιουσιακού στοιχείου στον μισθωτή, ενώ λειτουργική μίσθωση (operating lease) είναι μία μίσθωση που δεν είναι χρηματοδοτική.

Πολλοί επαγγελματίες και πολλές επιχειρήσεις (ατομικές, εταιρείες) επιλέγουν το leasing, αντί την αγορά αυτοκινήτου. Αυτός ο εναλλακτικός τρόπος απόκτησης αυτοκινήτου, είναι σε πολλές περιπτώσεις, πιο συμφέρον και πιο ευέλικτος.

Με leasing μπορεί να αποκτηθεί επιβατικό ή επαγγελματικό αυτοκίνητο.

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων είναι η απαλλαγή από δαπάνες συντήρησης, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια, οδική βοήθεια, αλλά και πλεονεκτήματα που συνδέονται με την αντικατάσταση του οχήματος (ανά πενταετία) και την αποφυγή της μεγάλης δαπάνης (μείωση Cash flow) που θα συνέβαινε με μια αγορά αυτοκινήτου.

Η έκπτωση των δαπανών συντήρησης, κίνησης κ.λπ., εκπίπτει μεν κατ’ αρχήν από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις των διατάξεων των άρθρων 22 και 23 του ν.4172/2013, σε κάθε όμως περίπτωση, η αναγνώριση ή μη της δαπάνης έγκειται στην ελεγκτική αρμοδιότητα των αρμοδίων φορολογικών αρχών.

Στο άρθρο 22 υπάρχουν τρεις προϋποθέσεις για την έκπτωση των δαπανών.

  • πραγματοποιούνται προς το συμφέρον της επιχείρησης ή κατά τις συνήθεις εμπορικές συναλλαγές της, συμπεριλαμβανομένων και δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
  • αντιστοιχούν σε πραγματική συναλλαγή και η αξία της συναλλαγής δεν κρίνεται κατώτερη ή ανώτερη της αγοραίας, στη βάση των στοιχείων που διαθέτει η Φορολογική Διοίκηση,
  • εγγράφονται στα τηρούμενα βιβλία απεικόνισης των συναλλαγών της περιόδου κατά την οποία πραγματοποιούνται και αποδεικνύονται με κατάλληλα δικαιολογητικά.

Σχετική απόφαση Πολ.1113/2015. Να σημειώσουμε ακόμη ότι οι εν λόγω δαπάνες. δεν αναφέρονται στο άρθρο 23 ως μη εκπιπτόμενες δαπάνες. Σε κάθε περίπτωση οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διαθέτουν στοιχεία και επιχειρήματα, τα οποία να μπορούν να αποδείξουν την χρησιμότητα του οχήματος για τις επιχειρηματικές δραστηριότητές τους.

Ως προς τον ΦΠΑ, σύμφωνα με το άρθρο 30 του ν.2859/2000, δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου με τον οποίο έχουν επιβαρυνθεί οι δαπάνες αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μέχρι εννέα (9) θέσεων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, σκαφών και αεροσκαφών ιδιωτικής χρήσης που προορίζονται για αναψυχή ή αθλητισμό, καθώς και οι δαπάνες καυσίμων, επισκευής, συντήρησης, μίσθωσης και κυκλοφορίας αυτών γενικά.

Συνεπώς, δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ με τον οποίο έχουν επιβαρυνθεί οι δαπάνες αυτές αλλά καταχωρούνται ως έξοδα (τόσο το καθαρό ποσό, όσο και ο ΦΠΑ αποτελούν δαπάνη από την επιχείρηση και αφαιρείται από τα έσοδά της, ώστε να εξευρεθεί το καθαρό εισόδημα (κέρδος) που θα φορολογηθεί).

Τα παραπάνω ισχύουν για την περίπτωση του leasing (ή μακροχρόνια μίσθωση) ως προς τον ΦΠΑ για επιβατικά οχήματα. Στα επαγγελματικά οχήματα εκπίπτει και ο ΦΠΑ.