O Θεός να βάλει το χέρι Του! Νέα αύξηση στα καύσιμα – Δείτε πόσο θα φτάσει η βενζίνη

Βενζίνη: Η τιμή της βενζίνης αναμένεται να ανέβει κι άλλο προκαλώντας βαρύ πονοκέφαλο στους οδηγούς.

Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι πλέον σταθερά πάνω από τα 2 ευρώ ενώ όλα δείχνουν ότι έρχεται και νέα αύξηση στην τιμή των υγρών καυσίμων από αύριο.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, την Τρίτη 17 Μαΐου αναμένονται πολύ σημαντικές αυξήσεις στη χονδρική τιμή δυιλιστηρίου για νέες παραγγελίες στις βενζίνες, στο υγραέριο κίνησης και στο πετρέλαιο κίνησης

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Σάββατο (14/5) οι τιμές χονδρικής για την Αττική ήταν ανεβασμένες κατά 19% περίπου στη βενζίνη και 10% στο πετρέλαιο.

«Αυτή την εβδομάδα θα ανακοινωθούν πρόστιμα σε πρατήρια καύσιμων για αισχροκέρδεια», ανέφερε σήμερα σε συνέντευξή του ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, προσθέτοντας ότι έχουν βρεθεί αρκετές παραβάσεις.

Επεσήμανε ότι όποιος επιχειρήσει να βγάλει παραπάνω χρήματα, «θα του πάρουμε το κέρδος επί δυο».

Ανέφερε, επίσης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ότι οι έλεγχοι, από το διυλιστήριο μέχρι τον πρατηριούχο καύσιμων, θα ενταθούν ως προς το περιθώριο του κέρδους.

Ο κ. Γεωργιάδης εξήγησε ότι όσο ανεβαίνει η διεθνής τιμή και πέφτει το ευρώ, τόσο ανεβαίνουν τα καύσιμα.

Τόνισε ότι η Ελλάδα έχει παραδοσιακά υψηλούς φόρους στα καύσιμα και επί κυβέρνησης Τσίπρα αυξήθηκαν περισσότερο, ενώ παραδέχτηκε ότι η Ελλάδα έχει υψηλές τιμές, ωστόσο δεν είναι η ακριβότερη στην Ευρωζώνη αλλά βρίσκεται στην 4η-5η θέση.

Τέλος, ανέφερε ότι η κυβέρνηση επέλεξε να μην προχωρήσει σε οριζόντια μείωση αλλά στην επιδότηση με εισοδηματικά κριτήρια.

Βενζίνη: Ήρθε το βακτήριο που μας αδειάζει τα ρεζερβουάρ!

Την ώρα που η στιγμή της βενζίνης έχει φτάσει στα… ύψη, ενα βακτήριο ανακαλύφθηκε στα ρεζερβουάρ εκατομμυρίων οχημάτων, το οποίο έχει την ιδιότητα να «πίνει» τα καύσιμα!

Άγνωστο παραμένει το 99% των μικροβίων των τρισεκατομμυρίων ειδών βακτηρίων, πρωτόζωων και μυκήτων (χωρίς τους ιούς) που κατοικούν στη Γη, σύμφωνα με έρευνα με επικεφαλής τον Kenneth J. Locey του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Rush (Σικάγο) η οποία δημοσιεύτηκε σε Διεθνή Οργανισμό πριν από έξι χρόνια.

Οποιαδήποτε έρευνα σε ένα μη μελετημένο περιβάλλον έχει καλές πιθανότητες να βρει ένα νέο κομμάτι αυτού του τεράστιου βιολογικού παζλ. Αυτό συνέβη με μια έρευνα του Ινστιτούτου Ολοκληρωμένης Βιολογίας (I²SysBio), από το CSIC και το Πανεπιστήμιο της Βαλένθια, το οποίο έχει βρει μια «συγκεκριμένη μικροσκοπική για μικροβιακή ζωή» στα καπάκια των δεξαμενών καυσίμων αυτοκινήτων που διαφέρει από αυτή που εντοπίζεται σε εδάφη μολυσμένα με πετρέλαιο και με την ικανότητα να επιβιώνουν σε ακραίο περιβάλλον.

Σε εκείνο το διάστημα βρήκαν επίσης ένα άγνωστο είδος βακτηρίων, του γένους Isoptericola και ακόμη αβάπτιστο, «με μεγάλες δυνατότητες βιοαποικοδόμησης καυσίμων από περιβάλλοντα μολυσμένα με diesel ή βενζίνη».

Η ικανότητα βιοαποκατάστασης (διόρθωση μόλυνσης με φυσικά στοιχεία) βακτηρίων αυτού του γένους είχε περιγραφεί, μεταξύ άλλων, από τον Erko Stackebrandt, από μικροβιολόγο στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου. Αλλά μέχρι τώρα τα στελέχη είχαν μελετηθεί σε μέρη όπου είχαν συμβεί διαρροές καυσίμων ή πετρελαίου.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στη Nature Npj Biofilms and Microbiomes, έχει αναζητήσει καταναλωτές καυσίμων που κινούνται καθημερινά με τα αυτοκίνητά τους όπου η παρουσία βενζίνης και diesel είναι μόνιμη.

Στόχος ήταν να βρεθούν μικροοργανισμοί που δεν εμφανίζουν τη δραστηριότητά τους σε τυχαία σενάρια, αλλά που έχουν προσαρμοστεί σε αυτό το περιβάλλον και το οικοσύστημά του, ώστε να έχουν καλύτερη συμπεριφορά στα έργα απορρύπανσης.

Ο βιολόγος Manuel Porcar Miralles, συν-συγγραφέας του έργου και συνδεδεμένος με την ερευνητική ομάδα και την εταιρεία Darwin Bioprospecting Excellence, εξηγεί πως όλα έδειξαν ένα σαφές μοτίβο υποβάθμισης του καυσίμου. «Καλλιεργούμε διάφορα μικροβιακά στελέχη που αποδομούν μεταξύ 50% και 60% του καυσίμου σε λίγες εβδομάδες». Ανάμεσα σε όλα τα βακτήρια, ένα άγνωστο είδος του γένους Isoptericola με μεγάλη ικανότητα να απομακρύνει τη ρύπανση.

Η μελέτη υποστηρίζει ότι «οι διαρροές καυσίμου είναι μία από τις κύριες αιτίες της ρύπανσης του εδάφους και των υδάτων». Αντιμέτωπη με αυτό το πρόβλημα, η ομάδα, με διάφορες δημοσιεύσεις για τα μικρόβια, θεώρησε ότι «τα βακτήρια έχουν εξελιχθεί σε δισεκατομμύρια χρόνια και, ως αποτέλεσμα, έχουν αναπτύξει ένα πολύ διαφορετικό φάσμα μεταβολικών οδών που τα καθιστούν ικανά να λαμβάνουν ενέργεια από σχεδόν όλα τα οργανικά ενώσεις. «Η πανταχού παρουσία τους στη φύση, η μεταβολική ποικιλομορφία, οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης και η ικανότητά τους για οριζόντια μεταφορά γονιδίων τα καθιστούν τέλειους υποψήφιους για τη βιοαποκατάσταση των ρύπων».

Τα «αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης», σύμφωνα με τη μελέτη, «εξακολουθούν να είναι τα πιο χρησιμοποιούμενα, αλλά δεν είχαν προηγουμένως θεωρηθεί ως πηγή βιοτεχνολογικά σχετικών βακτηρίων». Με αυτόν τον στόχο, κοίταξαν την τρύπα που στεγάζει το καπάκι του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου επειδή έρχεται σε επαφή με το καύσιμο, υπόκειται σε τεράστιες διακυμάνσεις στη θερμοκρασία, στεγνό και σε επαφή με το εξωτερικό: «Είναι μια ιδανική ρύθμιση για να βρούμε και να απομονώσουμε βακτήρια προσαρμοσμένα σε συνθήκες όπου η μόνη άμεση πηγή άνθρακα που λαμβάνουν είναι οι υδρογονάνθρακες».

Η ανακάλυψη μιας αποτελεσματικής μικροβιακής κοινότητας στην υποβάθμιση των καυσίμων σε ένα τόσο εχθρικό περιβάλλον και ο εντοπισμός ενός άγνωστου βακτηρίου με υψηλές χωρητικότητες στον τομέα αυτό έχουν εφαρμογές στη βιοαποκατάσταση. Όπως συνοψίζει η Porcar, «υπάρχουν δύο θεμελιώδεις βιολογικές στρατηγικές: είτε περιμένεις να δράσουν οι μικροοργανισμοί από μόνοι τους είτε μπορείς να επέμβεις, εμβολιάζοντας αυτούς που έχουν επιλεγεί επειδή διασπούν τους υδρογονάνθρακες ιδιαίτερα καλά».

Βενζίνη: Πού θα βρείτε τη φτηνότερη

Με την τιμή της βενζίνης να έχει εκτοξευτεί πάνω από τα δύο ευρώ το λίτρο σε όλη την Ελλάδα, οι οδηγοί βρίσκονται αντιμέτωποι καθημερινά με την αγωνία να προμηθευτούν όσο το δυνατόν πιο οικονομικά κάυσιμα.

Αντί να κάνετε βόλτες με το αυτοκίνητο αναζητώντας την πιο συμφέρουσα τιμή, η λύση βρίσκεται στην πλατφόρμα του υπουργείου Ανάπτυξης «Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων».

Δείτε πώς μπορείτε να μαθαίνετε τις τιμές στα πρατήρια των περιοχών που σας ενδιαφέρουν με λίγα μόνο κλικ:

  • Για το «Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων», μπαίνετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση fuelprices.gr.
  • Έπειτα, κάνετε κλικ στο πλαίσιο που γράφει «Εάν είστε Καταναλωτής, ψάξτε για πρατήρια, διευθύνσεις, καύσιμα και τιμές σε όλη την Ελληνική Επικράτεια».
  • Στον χάρτη που θα σας εμφανιστεί, κάνετε κλικ στον νομό που σας ενδιαφέρει ή τον επιλέγετε στο σχετικό πλαίσιο.
  • Στη συνέχεια επιλέγετε τον δήμο ή τους δήμους που σας ενδιαφέρουν και ακολούθως:
  • Κάνετε κλικ στο Επόμενο
  • Στην επόμενη φόρμα επιλέγετε τον τύπο του καυσίμου που σας ενδιαφέρει και κάνετε κλικ στο «Δεν είμαι ρομπότ» και πάλι στο «Επόμενο».

Και κάπως έτσι – με λίγα κλικ – έχετε τη λίστα:

  • με όλα τα πρατήρια καυσίμων στους δήμους που σας ενδιαφέρουν
  • αναλυτικά τις τιμές ανά καύσιμο
  • διεύθυνση πρατηρίου και
  • τηλέφωνο επικοινωνίας.

Βενζίνη: Έτσι θα κάψετε λιγότερη 

Με την τιμή βενζίνης και diesel να ανεβαίνει συνεχώς και τις προβλέψεις να είναι ιδιαίτερα δυσοίωνες, η εξοικονόμηση καυσίμων με οικονομική οδήγηση είναι η μόνη λύση για να μειώσουμε τα έξοδα μετακίνησης.

Οι οδηγοί, πλέον, αναζητούν φθηνότερο κόστος μετακίνησης και αρκετοί στρέφονται στην αγορά μοντέλων διπλού καυσίμου. H τιμή της βενζίνης θα φτάσει στα 2,5 ευρώ το λίτρο μέχρι το τέλος της εβδομάδας ανέφερε το πρωί της Τετάρτης (9/3) ο Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων, Γιώργος Ασμάτογλου κάνοντας την εκτίμηση του, εν μέσω της ενεργειακής κρίσης που επιτείνει η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Πώς όμως μπορούν όμως οι καταναλωτές να προστατεύσουν την τσέπη τους με τις νέες αυτές εξελίξεις; Η μόνη λύση για να εξοικονομήσουμε καύσιμα και να μειώσουμε τα έξοδα μετακίνησης με το αυτοκίνητό μας, είναι η οικονομική οδήγηση.

Υπάρχουν κάποια έξυπνα tips που μπορούν να εφαρμόσουν εύκολα οι οδηγοί για να αυξήσουν την οικονομία καυσίμου. Ένας καλά ρυθμισμένος κινητήρας θα εξοικονομήσει μεγάλη ποσότητα καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι η καλή συντήρηση του κινητήρα είναι επιβεβλημένη.

Δείτε ποια είναι αυτά:

Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι κάθε επιπλέον κιλό στο αυτοκίνητα αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Έτσι, πράγματα που δεν χρειάζονται ή δεν είναι αναγκαία καλό είναι να μην υπάρχουν στο αυτοκίνητο.

Η καλή ποιότητα καυσίμου παίζει σημαντικό ρόλο. Είναι καλό να έχετε ένα συγκεκριμένο βενζινάδικο με καλή ποιότητα καυσίμου. Άλλωστε, το καύσιμο είναι υπεύθυνο για την καλή λειτουργία του κινητήρα και τα μειωμένα κατάλοιπα που αφήνει η καύση.

Η σταθερή ταχύτητα, χωρίς αυξομειώσεις, θεωρείται ο θεμέλιος λίθος της οικονομικής οδήγησης. Θα πρέπει να οδηγούμε με σύνεση και με παρόμοιο τρόπο που οδηγούμε στα χιόνια. Οι απότομες εναλλαγές του γκαζιού και οι απότομες επιταχύνσεις αυξάνουν την κατανάλωση. Ακόμα και οι προσπεράσεις μπορούν να γίνουν προοδευτικά. Η οδήγηση με χαμηλές στροφές συμβάλλει, επίσης, στην οικονομική οδήγηση.

Όταν πρόκειται να μείνουμε σταθεροί σε ένα σημείο για αρκετά λεπτά, καλό είναι να σβήσουμε τον κινητήρα. Το ρελαντί δεν θα βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης. Αυτός είναι και ο λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εφαρμόσει το Start-Stop στα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια.

Πάντα χρησιμοποιούμε την ιδανική ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων, ώστε να μπορεί το αυτοκίνητα να κινηθεί ομαλά και άνετα, χωρίς ο κινητήρας να δουλεύει σε υψηλές στροφές. Οι πολλές στροφές αυξάνουν την κατανάλωση.

Το άνοιγμα των παραθύρων κατά τη διάρκεια της οδήγησης αυξάνει την κατανάλωση, γιατί αυξάνεται η αντίσταση του αέρα. Ειδικά η γρήγορη οδήγηση με ανοικτά παράθυρα αυξάνει κατακόρυφα την κατανάλωση καυσίμου.

Ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο είναι ένας άλλος λόγος αύξησης της κατανάλωσης καυσίμου γιατί αναγκάζεται ο κινητήρας να δουλεύει πιο εντατικά για να δώσει την απαραίτητη ενέργεια στο σύστημα ψύξης. Παράλληλα, φθείρει περισσότερο τη μπαταρία.

Η οδήγηση σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος αυξάνει την κατανάλωση. Καλό είναι πριν ξεκινήσουμε να ψάξουμε εναλλακτικές διαδρομές για να πάμε στον τελικό προορισμό μας, προκειμένου να αποφύγουμε την αυξημένη κίνηση. Επίσης, μπορούμε να αποφύγουμε τις μετακινήσεις σε ώρες αιχμής.

Η επιβράδυνση στα φανάρια θα πρέπει να γίνεται ομαλά και σταδιακά. Αυτό βοηθάει στη μείωση του καυσίμου από το να φρενάρουμε απότομα λίγα μέτρα πριν.

Τέλος, τα σωστά φουσκωμένα ελαστικά είναι ένας άλλος παράγοντας οικονομίας. Πάντα τα φουσκώνουμε σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Ένα ελαστικό που δεν έχει τη σωστή πίεση όχι μόνο αυξάνει την κατανάλωση αλλά φθείρει το ελαστικό και μειώνει την πρόσφυση με το οδόστρωμα.