Αεροπορικά ταξίδια: Aεροσυνοδός αποκάλυψε στο TikTok τον πραγματικό λόγο για τον οποίο μας περιμένει το πλήρωμα του αεροσκάφους στην είσοδο, κατά την επιβίβαση μας.
Δεν είναι μόνο για να μας χαιρετήσει από ευγένεια.
Πέραν του αν πληρούμε τις προϋποθέσεις ενός able bodied person (ως ABP προσδιορίζονται οι επιβάτες που μπορούν αν βοηθήσουν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και αν κριθούμε ως τέτοιοι, σε αερογραμμές του εξωτερικού μας δίνουν θέση στις εξόδους κινδύνου -εφόσον είναι κενές), οι αεροσυνοδοί προσπαθούν να καταλάβουν αν είμαστε πολύ μεθυσμένοι ή άρρωστοι για να πετάξουμε.
Τουλάχιστον αυτό αποκάλυψε η Ράνια, αεροσυνοδός από την Αυστρία σε low cost αεροπορική εταιρεία.
Οι σχολιαστές του post κατέθεσαν τις απόψεις τους. Μεταξύ τους ήταν το «μια φορά μου έκαναν αλκοτέστ, επειδή είπα σε μια όμορφη αεροσυνοδό ‘καληνύχτα’ όταν μου είπε ‘γεια σας’. Παρεμπιπτόντως, ήμουν νηφάλιος».
Άλλος έγραψε ότι «ήξερα πως μας κρίνετε, αλλά πίστευα ότι μας περιμένατε για να δείτε αν αποτελούμε απειλή για την ασφάλεια» και ένας τρίτος πως «ήμουν τόσο μεθυσμένος που έκανα εμετό 3 φορές στην πτήση και η αεροσυνοδός μου κρατούσε τα μαλλιά. Κανείς δεν με σταμάτησε από το να επιβιβαστώ».
Ως προς το τσεκ για το αν μπορούμε να βοηθήσουμε σε ώρα κρίσης, κάποιος έγραψε «πώς ακριβώς το καταλαβαίνετε αυτό; Εννοώ το ιατρικό προσωπικό δεν έχει συγκεκριμένο look». Άλλος εξήγησε ότι «μπορεί να τσεκάρουν τις σωματοδομές, ώστε να επιλέξουν τους φαινομενικά πιο δυνατούς». Παρεμπιπτόντως, αν επιλεγείτε, έχετε δικαίωμα να αρνηθείτε τη θέση στην έξοδο κινδύνου.
Yπήρξε και χρήστης που αποκάλυψε ότι είχε παγκρεατίτιδα στην επιστροφή του από την Κέρκυρα στο σπίτι του «αλλά έκανα πως ήμουν μια χαρά, αλλιώς θα με άφηναν εκτός πτήσης».
Και τι γίνεται αν κάποιος κριθεί ακατάλληλος λόγω μέθης ή ασθένειας; Μένει εκτός. «Συνέβη στη μητέρα μου» ενημέρωσε κάποιος.
Αεροπορικά ταξίδια: Γιατί γίνονται ολοένα και πιο επικίνδυνα – Το φαινόμενο που έφερε τρόμο
Τους πιθανούς κινδύνους των πτήσεων από αναταράξεις εν αιθρία και αεροχείμαρρους υπογράμμισαν ο θάνατος ενός Βρετανού και οι τραυματισμοί που επηρέασαν δεκάδες άλλους ανθρώπους σε πτήση της Singapore Airlines την Τρίτη.
Ενώ οι θάνατοι που σχετίζονται με αναταράξεις είναι αρκετά σπάνιοι, οι τραυματισμοί έχουν συσσωρευτεί με τα χρόνια. Ορισμένοι μετεωρολόγοι και αναλυτές της αεροπορίας σημειώνουν ότι οι αναφορές για έντονες αναταράξεις έχουν αυξηθεί και επισημαίνουν τις πιθανές επιπτώσεις που μπορεί να έχει η κλιματική αλλαγή στις συνθήκες πτήσης.
Τα περισσότερα περιστατικά αεροπλάνων που πέφτουν σε “ανώμαλο αέρα” είναι ήσσονος σημασίας και οι αεροπορικές εταιρείες έχουν κάνει σταθερές βελτιώσεις για να μειώσουν τα ποσοστά ατυχημάτων από αναταράξεις με την πάροδο του χρόνου.
Οι ειδικοί συμβουλεύουν τους αεροπορικούς ταξιδιώτες να παραμείνουν σε εγρήγορση, τονίζοντας τη σημασία της χρήσης ζώνης ασφαλείας όποτε είναι δυνατόν ως πρώτη γραμμή προστασίας.
Με τον γενικό όρο “αναταράξεις” εννοείται ο ασταθής αέρας που κινείται με μη προβλέψιμο τρόπο. Οι περισσότεροι άνθρωποι συνδέουν το φαινόμενο με ισχυρές καταιγίδες.
Αλλά ο πιο επικίνδυνος τύπος είναι οι αναταράξεις εν αιθρία, που συχνά εμφανίζονται χωρίς ορατή προειδοποίηση στον ουρανό μπροστά.
Οι αναταράξεις εν αιθρία συμβαίνουν συχνότερα μέσα ή κοντά σε “ποταμούς” αέρα μεγάλου υψομέτρου που ονομάζονται αεριωθούμενα ρεύματα ή αεροχείμαρροι.
Ο ένοχος είναι η διάτμηση του ανέμου, η οποία συμβαίνει όταν δύο τεράστιες μάζες αέρα κοντά η μία στην άλλη κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες. Εάν η διαφορά στην ταχύτητα είναι αρκετά μεγάλη, η ατμόσφαιρα δεν μπορεί να διαχειριστεί την πίεση και σπάει σε ταραχώδη μοτίβα όπως οι δίνες στο νερό.
«Όταν έχουμε ισχυρή διάτμηση ανέμου κοντά σε αεροχείμαρρο, μπορεί να προκαλέσει υπερχείλιση του αέρα. Και αυτό δημιουργεί αυτές τις χαοτικές κινήσεις στον αέρα», εξηγεί ο Τόμας Γκίν, πρόεδρος του τμήματος εφαρμοσμένων αεροπορικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο Αεροναυπηγικής της Φλόριντα.
Η παρακολούθηση του συνολικού αριθμού τραυματισμών που σχετίζονται με αναταράξεις σε όλο τον κόσμο είναι δύσκολη. Ωστόσο, ορισμένες μεμονωμένες χώρες δημοσιεύουν εθνικά δεδομένα.
Περισσότερα από το ένα τρίτο όλων των περιστατικών αεροπορικών εταιρειών στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 2009 έως το 2018 σχετίζονταν με αναταράξεις και τα περισσότερα από αυτά είχαν ως αποτέλεσμα έναν ή περισσότερους σοβαρούς τραυματισμούς, αλλά όχι ζημιά στο αεροπλάνο, ανέφερε το National Transportation Safety Board.
Μεταξύ 2009 και 2022, 163 άνθρωποι τραυματίστηκαν αρκετά σοβαρά κατά τη διάρκεια αναταράξεων που χρειάστηκαν νοσοκομειακή περίθαλψη για τουλάχιστον δύο ημέρες, σύμφωνα με στοιχεία του NTSB.
Οι περισσότεροι από αυτούς ήταν αεροσυνοδοί, οι οποίοι κινδυνεύουν ιδιαίτερα, καθώς είναι πιο πιθανό να βρίσκονται εκτός θέσεων κατά τη διάρκεια μιας πτήσης.
«Δεν είναι ασυνήθιστο να συναντάμε αναταράξεις που προκαλούν μικροτραυματισμούς μέχρι, ας πούμε, ένα σπασμένο οστό», είπε ο Λάρι Κόρνμαν, επιστήμονας στο Εθνικό Κέντρο Ατμοσφαιρικής Έρευνας του Εθνικού Ιδρύματος Επιστημών που έχει μελετήσει εδώ και καιρό τις αναταράξεις. «Αλλά τα θύματα είναι πολύ, πολύ σπάνια — ειδικά για μεγάλα μεταφορικά αεροσκάφη».
Σύμφωνα με τον Στιούαρτ Φοξ, διευθυντή πτήσεων και τεχνικών επιχειρήσεων στη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών, ο τελευταίος θάνατος ξεκάθαρα λόγω αναταράξεων του αέρα που αναφέρθηκε από έναν μεγάλο αερομεταφορέα σημειώθηκε το 1997.
Έκτοτε έχουν αναφερθεί μερικοί θάνατοι σε μικρότερα αεροπλάνα, συμπεριλαμβανομένου ενός θανάτου σε ένα ιδιωτικό τζετ πέρυσι, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι προήλθαν από τις αναταράξεις καθαυτές.
Οι πλέον τυποποιημένες διαδικασίες ασφαλείας έχουν βοηθήσει σημαντικά στην πρόληψη περισσότερων περιπτώσεων σοβαρών τραυματισμών με την πάροδο των ετών.
Περιλαμβάνουν την επανεξέταση των μετεωρολογικών προγνώσεων, την αναφορά των πιλότων όταν αντιμετωπίζουν αναταράξεις και την αναστολή της υπηρεσίας καμπίνας όταν τα αεροπλάνα πέφτουν σε τέτοια φαινόμενα.
Οι πιλότοι χρησιμοποιούν μια ποικιλία μεθόδων για να αποφύγουν τις αναταράξεις, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης μιας οθόνης ραντάρ καιρού. Μερικές φορές μπορούν απλά να δουν και να πετάξουν γύρω από καταιγίδες.
Αλλά οι αναταράξεις εν αιθρία «είναι άλλο πράγμα», σύμφωνα με τον Νταγκ Μος, πρώην πιλότο αεροπορικής εταιρείας και σύμβουλο ασφάλειας. Μπορεί να είναι καταστροφικές, είπε, «επειδή πριν από το περιστατικό όλα μπορεί να κυλούν πολύ ηρεμα και ο κόσμος είναι απροετοίμαστος».
Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας θα προειδοποιήσουν τους πιλότους όταν ένα άλλο αεροπλάνο συναντήσει αναταράξεις εν αιθρία.
Πολλοί πιλότοι εξετάζουν επίσης τους αεροχείμαρρους ανώτερου επιπέδου κατά μήκος της διαδρομής τους για σημάδια διάτμησης του ανέμου και στη συνέχεια σχεδιάζουν να πετάξουν πάνω, κάτω ή γύρω από αυτές τις περιοχές, είπε.
Τα σύγχρονα αεροπλάνα είναι αρκετά ισχυρά για να χειριστούν σχεδόν κάθε είδους αναταράξεις. Οι χώροι της καμπίνας, όπως οι κάδοι από πάνω, ενδέχεται να υποστούν αισθητικές ζημιές, «αλλά αυτές δεν επηρεάζουν τη δομική ακεραιότητα των αεροπλάνων», είπε ο Μος.
Ορισμένοι επιστήμονες σημειώνουν ότι οι αναφορές για αναταράξεις αυξάνονται.
Υπάρχουν πολλές πιθανές εξηγήσεις για αυτό, αλλά αρκετοί ερευνητές έχουν επισημάνει πιθανές επιπτώσεις από το κλίμα.
Ορισμένοι προβλέπουν ότι η κλιματική αλλαγή θα μπορούσε να μεταβάλει το ρεύμα αεροχειμμάρου και να ανεβάσει τη διάτμηση του ανέμου, κάτι που κατά συνέπεια θα αυξήσει τις αναταράξεις στον αέρα.
Σε δήλωση την Τρίτη ο Πολ Ουίλιαμς, καθηγητής ατμοσφαιρικής επιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ στην Αγγλία, είπε ότι υπάρχουν «ισχυρές ενδείξεις ότι οι αναταράξεις αυξάνονται λόγω της κλιματικής αλλαγής».
Η ερευνητική του ομάδα ανακάλυψε πρόσφατα, ότι οι σοβαρές αναταράξεις εν αιθρία στον Βόρειο Ατλαντικό έχουν αυξηθεί κατά 55% από το 1979, για παράδειγμα.
Οι πιο πρόσφατες προβλέψεις της ομάδας σηματοδοτούν ότι οι έντονες αναταράξεις στα ρεύματα αεριωθουμένων θα μπορούσαν να διπλασιαστούν ή να τριπλασιαστούν τις επόμενες δεκαετίες, εάν οι παγκόσμιες συνθήκες συνεχιστούν όπως αναμένεται βάσει της σημερινής κατάστασης.
Ωστόσο, άλλοι λένε ότι άλλοι παράγοντες θα μπορούσαν επίσης να παίζουν ρόλο.
Ο Κόρνμαν σημειώνει ότι θα μπορούσε να υπάρξει αύξηση της συνολικής εναέριας κυκλοφορίας — η οποία μπορεί να αυξήσει τις αναταράξεις, καθώς αυξάνεται ο αριθμός των ιχνών πτήσης, συμπεριλαμβανομένων εκείνων σε περιοχές με περισσότερες αναταράξεις.
Με λίγα λόγια: Να φοράμε τη ζώνη ασφαλείας. Οι αναταράξεις μπορεί να είναι δύσκολο να προβλεφθούν, αλλά οι ειδικοί τονίζουν ότι η πρώτη γραμμή άμυνας στον αέρα είναι η διατήρηση της ζώνης ασφαλείας, όποτε είναι δυνατόν.
«Τα αεροπλάνα κατασκευάζονται γενικά για να αντέχουν τις αναταράξεις», λέει ο Γκιν, σημειώνοντας ότι οι περισσότεροι τραυματισμοί από αναταράξεις κατά τη διάρκεια πτήσεων αφορούν επιβάτες που δεν φορούν τις ζώνες ασφαλείας τους. Αν και καμία προφύλαξη δεν είναι πανάκεια, η χρήση ζώνης ασφαλείας αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες ενός ατόμου να αποφύγει σοβαρούς τραυματισμούς, λέει.
Αεροπορικά ταξίδια: Η Google σας βρίσκει τα φθηνότερα – Δείτε πώς
H Google βρίσκει τις ημερομηνίες για να κλείσετε τα φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια. Το Google Flights είναι μια διαδικτυακή υπηρεσία αναζήτησης κρατήσεων πτήσεων που διευκολύνει την αγορά αεροπορικών εισιτηρίων μέσω τρίτων προμηθευτών. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
To CNBC αποκαλύπτει πως πρόσφατα ενημερώθηκε η υπηρεσία Google Flights με περισσότερες πληροφορίες οι οποίες μπορούν να σας βοηθήσουν να εξοικονομήσετε χρήματα κάνοντας κράτηση για ένα ταξίδι κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων χρονικών περιόδων.
Όπως σημειώνει απευθυνόμενο στην αμερικανική αγορά, έστω ότι σχεδιάζετε για παράδειγμα, οικογενειακές διακοπές στη Φλόριντα τον προσεχή χειμώνα και θέλετε να κλείσετε τα αεροπορικά σας εισιτήρια. Η Google σας ενημερώσει εάν οι τιμές είναι χαμηλότερες ή υψηλότερες από τον μέσο όρο αυτήν τη στιγμή, καθώς και πότε είναι η κατάλληλη στιγμή, για να αγοράσετε τα εισιτήριά σας προκειμένου να εξασφαλίσετε την καλύτερη προσφορά.
Σύμφωνα μάλιστα, με όσα μεταδίδει το CNBC, σε περίπτωση που σχεδιάζετε να πραγματοποιήσετε ένα ταξίδι στο Μαϊάμι από τις 5 Δεκεμβρίου έως τις 19 Δεκεμβρίου, η υπηρεσία της Google για ταξίδια, αναφέρει ότι οι τιμές είναι χαμηλότερες από ότι συνήθως, κατά περίπου 58 δολάρια για ένα ταξίδι μετ′ επιστροφής με την Frontier Airlines. Αυτό υποδηλώνει ότι αξίζει να κάνετε κράτηση τώρα.
Σε ένα ακόμη παράδειγμα, για αναζήτηση πτήσεων για ένα ταξίδι στο Κανκούν από τις 6 Μαρτίου έως τις 13 Μαρτίου, σύμφωνα με την Google η τιμή, περίπου 282 δολάρια, ήταν τυπική, αλλά ότι το κόστος πιθανότατα να ήταν χαμηλότερο μεταξύ 11 Νοεμβρίου και 9 Φεβρουαρίου.
«Οι χαμηλότερες τιμές για παρόμοια ταξίδια στο Κανκούν εντοπίζονται συνήθως περίπου 1-4 μήνες πριν από την απογείωση», αναφέρεται στη σελίδα των πτήσεων της Google. «Οι τιμές κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου είναι περίπου 40 δολάρια φθηνότερες κατά μέσο όρο».
Σημειώνεται πως το Google Flights είναι μια διαδικτυακή υπηρεσία αναζήτησης κρατήσεων πτήσεων που διευκολύνει την αγορά αεροπορικών εισιτηρίων μέσω τρίτων προμηθευτών. Κυκλοφόρησε από την Google το 2011 και σήμερα είναι πλέον μέρος του Google Travel.
Αεροπορικά ταξίδια: Εκρηκτική αύξηση στις τιμές – Τι συμβαίνει
H κάθετη αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων δεν φαίνεται να πτοεί τους καταναλωτές με την ταξιδιωτική ζήτηση διεθνώς να ανακάμπτει δυναμικά. Σημαντική βελτίωση στα κέρδη των αεροπορικών που αφήνουν πίσω τις ζημιές της πανδημίας. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Εκρηκτική αύξηση παρουσιάζουν οι αεροπορικοί ναύλοι, πολύ πάνω από τα επίπεδα του πληθωρισμού, καθώς οιαεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την αναζωπύρωση της ταξιδιωτικής ζήτησης μετά τη δύσκολη εποχή της πανδημίας.
Στοιχεία της εξειδικευμένης εταιρεία αναλύσεων Cirium, δείχνουν πως η μέση τιμή για τα αεροπορικά εισιτήρια σε πάνω από 600 από τις πιο δημοφιλείς διαδρομές διεθνώς παρουσίασε αύξηση κατά 27,4% σε ετήσια βάση το Φεβρουάριο (που είναι ο πιο πρόσφατος μήνας διαθέσιμων στοιχείων). Η αύξηση δε, αυτή σηματοδότησε τον 15ο συνεχόμενο μήνα με διψήφιο ποσοστό ανόδου.
Πρόκειται για άνοδο σε υπερδιπλάσιο επίπεδο σε σχέση με τα επίπεδα πληθωρισμού σε μεγάλες οικονομίες, όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη.
Ενδεικτικά η μέση τιμή οικονομικής θέσης για μια υπερατλαντική πτήση από το Λονδίνο (Χίθροου) προς τη Νέα Υόρκη (JFK) το Φεβρουάριο κινήθηκε στα 434 δολάρια, παρουσιάζοντας έτσι μια αύξηση κατά 23% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, ήτοι πριν την πανδημία.
Η αντίστοιχη μέση τιμή για πτήσεις από τη Νέα Υόρκη προς τη Σινγκαπούρη παρουσίασε αύξηση κατά 45% και από το Ντουμπάι προς τη Φρανκφούρτη άνοδο κατά 51%.