Καύσιμα: Νέα αύξηση στις τιμές βενζίνης, πετρελαίου και αερίου. Τo «αδύναμο» ευρώ τρομάζει την αγορά. Καμία κίνηση για μείωση του ΦΠΑ ώστε να ανακουφιστούν οι πολίτες. Απόγνωση στα πρατήρια. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Σε καθημερινό Γολγοθά εξελίσσονται για τους καταναλωτές οι τιμές των καυσίμων, ενώ το πλαφόν της κυβέρνησης στο περιθώριο κέρδους, δεν φαίνεται να κάνει τη διαφορά στο πορτοφόλι των πολιτών.
Η τιμή στην αντλία βενζίνης καθημερινά αλλάζει κατά 2 με 3 λεπτά προς τα πάνω, ενώ σήμερα, Πέμπτη, αναμένεται να σκαρφαλώσει ακόμη ψηλότερα.
«Με κάθε επιφύλαξη, την Πέμπτη 19 Μαΐου αναμένονται νέες σημαντικές αυξήσεις στη χονδρική τιμή διυλιστηρίου για νέες παραγγελίες βενζίνης, μικρή αύξηση στο υγραέριο κίνησης και σταθεροποίηση στο πετρέλαιο κίνησης BIO», αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Υγρών Καυσίμων και η κατάσταση όπως διαμορφώνεται, επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις αναλυτών ότι οι υψηλές τιμές θα παραμείνουν για καιρό…
Τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, δείχνουν τη μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης προχθες, Τρίτη, να διαμορφώνεται στα 2,211 ευρώ/λίτρο.
Οπως φαίνεται από τα στοιχεία που δημοσιοποιεί καθημερινά το υπουργείο Ανάπτυξης, Κυκλάδες και Δωδεκάνησα εξακολουθούν να κατέχουν πανελλαδικά το αρνητικό ρεκόρ στις μέσες τιμές λιανικής πώλησης καυσίμων, με 2,385 ευρώ/λίτρο και 2,336 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα.
Οι μέσες τιμές λιανικής πώλησης καυσίμων ανά νομό χθες, Τρίτη 17 Μαΐου:
Καύσιμα: Ανησυχία το «αδύναμο» ευρώ
Επιβαρυντικά στις τιμές της ελληνικής αγοράς λειτουργεί και η ισοτιμία ευρώ-δολαρίου, με την πτωτική τάση του ευρώ να καθιστά ακριβότερες τις εισαγωγές πετρελαίου.
Παράλληλα, οι τιμές του πετρελαίου κινήθηκαν ανοδικά και την Τρίτη, ενώ οι Αμερικανοί παραγωγοί πετρελαίου εντείνουν την προσπάθειά τους να αναπληρώσουν τα αποθέματα που συρρικνώθηκαν μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα ο Γάλλος κεντρικός τραπεζίτης, Φρανσουά Βιλερουά Ντε Γκαλό, δήλωσε ότι η αδυναμία του ευρώ στις συναλλαγματικές αγορές μπορεί να απειλήσει τις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να οδηγήσει τον πληθωρισμό προς το στόχο.
Καύσιμα: O Θεός να βάλει το χέρι Του
Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι πλέον σταθερά πάνω από τα 2 ευρώ ενώ όλα δείχνουν ότι έρχεται και νέα αύξηση στην τιμή των υγρών καυσίμων από αύριο.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, την Τρίτη 17 Μαΐου αναμένονται πολύ σημαντικές αυξήσεις στη χονδρική τιμή δυιλιστηρίου για νέες παραγγελίες στις βενζίνες, στο υγραέριο κίνησης και στο πετρέλαιο κίνησης
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Σάββατο (14/5) οι τιμές χονδρικής για την Αττική ήταν ανεβασμένες κατά 19% περίπου στη βενζίνη και 10% στο πετρέλαιο.
«Αυτή την εβδομάδα θα ανακοινωθούν πρόστιμα σε πρατήρια καύσιμων για αισχροκέρδεια», ανέφερε σήμερα σε συνέντευξή του ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, προσθέτοντας ότι έχουν βρεθεί αρκετές παραβάσεις.
Επεσήμανε ότι όποιος επιχειρήσει να βγάλει παραπάνω χρήματα, «θα του πάρουμε το κέρδος επί δυο».
Ανέφερε, επίσης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ότι οι έλεγχοι, από το διυλιστήριο μέχρι τον πρατηριούχο καύσιμων, θα ενταθούν ως προς το περιθώριο του κέρδους.
Ο κ. Γεωργιάδης εξήγησε ότι όσο ανεβαίνει η διεθνής τιμή και πέφτει το ευρώ, τόσο ανεβαίνουν τα καύσιμα.
Τόνισε ότι η Ελλάδα έχει παραδοσιακά υψηλούς φόρους στα καύσιμα και επί κυβέρνησης Τσίπρα αυξήθηκαν περισσότερο, ενώ παραδέχτηκε ότι η Ελλάδα έχει υψηλές τιμές, ωστόσο δεν είναι η ακριβότερη στην Ευρωζώνη αλλά βρίσκεται στην 4η-5η θέση.
Τέλος, ανέφερε ότι η κυβέρνηση επέλεξε να μην προχωρήσει σε οριζόντια μείωση αλλά στην επιδότηση με εισοδηματικά κριτήρια.
Καύσιμα: Ήρθε το βακτήριο που μας αδειάζει τα ρεζερβουάρ!
Την ώρα που η στιγμή της βενζίνης έχει φτάσει στα… ύψη, ενα βακτήριο ανακαλύφθηκε στα ρεζερβουάρ εκατομμυρίων οχημάτων, το οποίο έχει την ιδιότητα να «πίνει» τα καύσιμα!
Άγνωστο παραμένει το 99% των μικροβίων των τρισεκατομμυρίων ειδών βακτηρίων, πρωτόζωων και μυκήτων (χωρίς τους ιούς) που κατοικούν στη Γη, σύμφωνα με έρευνα με επικεφαλής τον Kenneth J. Locey του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Rush (Σικάγο) η οποία δημοσιεύτηκε σε Διεθνή Οργανισμό πριν από έξι χρόνια.
Οποιαδήποτε έρευνα σε ένα μη μελετημένο περιβάλλον έχει καλές πιθανότητες να βρει ένα νέο κομμάτι αυτού του τεράστιου βιολογικού παζλ. Αυτό συνέβη με μια έρευνα του Ινστιτούτου Ολοκληρωμένης Βιολογίας (I²SysBio), από το CSIC και το Πανεπιστήμιο της Βαλένθια, το οποίο έχει βρει μια «συγκεκριμένη μικροσκοπική για μικροβιακή ζωή» στα καπάκια των δεξαμενών καυσίμων αυτοκινήτων που διαφέρει από αυτή που εντοπίζεται σε εδάφη μολυσμένα με πετρέλαιο και με την ικανότητα να επιβιώνουν σε ακραίο περιβάλλον.
Σε εκείνο το διάστημα βρήκαν επίσης ένα άγνωστο είδος βακτηρίων, του γένους Isoptericola και ακόμη αβάπτιστο, «με μεγάλες δυνατότητες βιοαποικοδόμησης καυσίμων από περιβάλλοντα μολυσμένα με diesel ή βενζίνη».
Η ικανότητα βιοαποκατάστασης (διόρθωση μόλυνσης με φυσικά στοιχεία) βακτηρίων αυτού του γένους είχε περιγραφεί, μεταξύ άλλων, από τον Erko Stackebrandt, από μικροβιολόγο στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου. Αλλά μέχρι τώρα τα στελέχη είχαν μελετηθεί σε μέρη όπου είχαν συμβεί διαρροές καυσίμων ή πετρελαίου.
Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στη Nature Npj Biofilms and Microbiomes, έχει αναζητήσει καταναλωτές καυσίμων που κινούνται καθημερινά με τα αυτοκίνητά τους όπου η παρουσία βενζίνης και diesel είναι μόνιμη.
Στόχος ήταν να βρεθούν μικροοργανισμοί που δεν εμφανίζουν τη δραστηριότητά τους σε τυχαία σενάρια, αλλά που έχουν προσαρμοστεί σε αυτό το περιβάλλον και το οικοσύστημά του, ώστε να έχουν καλύτερη συμπεριφορά στα έργα απορρύπανσης.
Ο βιολόγος Manuel Porcar Miralles, συν-συγγραφέας του έργου και συνδεδεμένος με την ερευνητική ομάδα και την εταιρεία Darwin Bioprospecting Excellence, εξηγεί πως όλα έδειξαν ένα σαφές μοτίβο υποβάθμισης του καυσίμου.
«Καλλιεργούμε διάφορα μικροβιακά στελέχη που αποδομούν μεταξύ 50% και 60% του καυσίμου σε λίγες εβδομάδες». Ανάμεσα σε όλα τα βακτήρια, ένα άγνωστο είδος του γένους Isoptericola με μεγάλη ικανότητα να απομακρύνει τη ρύπανση.
Η μελέτη υποστηρίζει ότι «οι διαρροές καυσίμου είναι μία από τις κύριες αιτίες της ρύπανσης του εδάφους και των υδάτων».
Αντιμέτωπη με αυτό το πρόβλημα, η ομάδα, με διάφορες δημοσιεύσεις για τα μικρόβια, θεώρησε ότι «τα βακτήρια έχουν εξελιχθεί σε δισεκατομμύρια χρόνια και, ως αποτέλεσμα, έχουν αναπτύξει ένα πολύ διαφορετικό φάσμα μεταβολικών οδών που τα καθιστούν ικανά να λαμβάνουν ενέργεια από σχεδόν όλα τα οργανικά ενώσεις.
«Η πανταχού παρουσία τους στη φύση, η μεταβολική ποικιλομορφία, οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης και η ικανότητά τους για οριζόντια μεταφορά γονιδίων τα καθιστούν τέλειους υποψήφιους για τη βιοαποκατάσταση των ρύπων».
Τα «αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης», σύμφωνα με τη μελέτη, «εξακολουθούν να είναι τα πιο χρησιμοποιούμενα, αλλά δεν είχαν προηγουμένως θεωρηθεί ως πηγή βιοτεχνολογικά σχετικών βακτηρίων».
Με αυτόν τον στόχο, κοίταξαν την τρύπα που στεγάζει το καπάκι του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου επειδή έρχεται σε επαφή με το καύσιμο, υπόκειται σε τεράστιες διακυμάνσεις στη θερμοκρασία, στεγνό και σε επαφή με το εξωτερικό: «Είναι μια ιδανική ρύθμιση για να βρούμε και να απομονώσουμε βακτήρια προσαρμοσμένα σε συνθήκες όπου η μόνη άμεση πηγή άνθρακα που λαμβάνουν είναι οι υδρογονάνθρακες».
Η ανακάλυψη μιας αποτελεσματικής μικροβιακής κοινότητας στην υποβάθμιση των καυσίμων σε ένα τόσο εχθρικό περιβάλλον και ο εντοπισμός ενός άγνωστου βακτηρίου με υψηλές χωρητικότητες στον τομέα αυτό έχουν εφαρμογές στη βιοαποκατάσταση.
Όπως συνοψίζει η Porcar, «υπάρχουν δύο θεμελιώδεις βιολογικές στρατηγικές: είτε περιμένεις να δράσουν οι μικροοργανισμοί από μόνοι τους είτε μπορείς να επέμβεις, εμβολιάζοντας αυτούς που έχουν επιλεγεί επειδή διασπούν τους υδρογονάνθρακες ιδιαίτερα καλά».