Νέες ταυτότητες: Τον τρόπο που θα δημιουργείται ο Προσωπικός Αριθμός περιέγραψε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.
Αφού τόνισε πως ο προσωπικός αριθμός θα ενσωματωθεί στις νέες ταυτότητες τόνισε πως, θα είναι το ΑΦΜ μας συν τρια ψηφία και με αυτόν τον αριθμό που θα παραχθεί τον Δεκέμβριο, θα μπορεί ο πολίτης να κάνει οποιαδήποτε συναλλαγή στο Δημόσιο»
Ο ίδιος χαρακτήρισε μεγάλη μεταρρύθμιση τον προσωπικό αριθμό, «ο οποίος θα είναι το ΑΦΜ μας συν τρία ψηφία και με αυτόν τον αριθμό που θα παραχθεί τον Δεκέμβριο, θα μπορεί ο πολίτης να κάνει οποιαδήποτε συναλλαγή στο Δημόσιο.
Ο προσωπικός θα είναι καταγεγραμμένος στις νέες ταυτότητες μετά τον Δεκέμβριο».
Όπως τόνισε ο κ. Παπαστεργίου τον προσωπικό αριθμό θα τον επιλέγει ο ίδιος ο πολίτης, καθώς «θα ανοίξει πλατφόρμα στο gov.gr και θα επιλέξει τον προσωπικό του αριθμό».
Μιλώντας στο OPEN, ο Δημήτρης Παπαστεργίου δήλωσε ότι «η επόμενη μέρα είναι το νέο wallet, η νέα εφαρμογή στο κινητό που με την έγκρισή του ο πολίτης θα μπορεί να διεκπεραιώνει τις δουλειές του χωρίς να χρειάζεται να προσκομίζει κανένα έγγραφο».
Στο μεταξύ, ο κ. Παπαστεργίου έκανε λόγο για την χρήση της τεχνολογίας στην αντιμετώπιση ακραίων καιρικών φαινομένων, καθώς όπως είπε μπορεί να μας δώσει έγκαιρη πρόγνωση ή στις περιπτώσεις πυρκαγιών «με συστήματα που έχουν αναπτυχθεί με λέιζερ να έχεις ένα γρήγορο σήμα ότι πιθανόν σε κάποια απομακρυσμένη περιοχή να έχεις πυρκαγιά. Ήδη δοκιμάζουμε τέτοια συστήματα ώστε την επόμενη περίοδο να τα έχουμε σε χρήση», ενώ επανέλαβε την πλατφόρμα που υλοποιείται σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών για ακαθάριστα οικόπεδα. «Από 1η Μαΐου όλα αυτά θα είναι ηλεκτρονικά, ο πολίτης θα ξέρει πως το οικόπεδό του θα πρέπει να είναι καθαρό, θα λάβει ένα μήνυμα και εάν δεν το κάνει θα επιβάλλεται αυτόματα και ηλεκτρονικά από τον δήμο το πρόστιμο».
Όσον αφορά στο πρόγραμμα «Έξυπνες Πόλεις» ο υπουργός σημείωσε ότι είναι ένα πρόγραμμα που δίνει την δυνατότητα στον κάθε δήμο να δει τις ανάγκες που έχει και «μέσα στα επόμενα δυο χρόνια θα πρέπει να υλοποιήσει λύσεις που θα κάνουν την ζωή των πολιτών πιο εύκολη».
Νέες ταυτότητες: Ποιοι θα έχουν έκπτωση 50%
Οι νέες αστυνομικές ταυτότητες έχουν «πάρει μπρος» και για κάποιους το κόστος της θα είναι 5 ευρώ.
Για την έκδοση νέου δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, η οποία έχει το σχήμα πιστωτικής κάρτας, καταβάλλεται ηλεκτρονικό παράβολο Δημοσίου, ύψους 10 ευρώ.
Πρόκειται για ένα ποσό το οποίο αντιστοιχεί στο αντίτιμο του σώματος του δελτίου, στα έξοδα εκτύπωσής του, στη δαπάνη ασφαλούς μεταφοράς του από και προς τη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας στην Αθήνα, αλλά και στη φωτογραφία εφόσον ο πολίτης επιθυμεί να τη βγάλει στο Τμήμα Ασφαλείας.
Ωστόσο, δεν θα πληρώνουν όλοι δέκα ευρώ, καθώς όπως έχει γίνει γνωστό, οι πολύτεκνοι θα έχουν έκπτωση 50%, δηλαδή με άλλα λόγια το κόστος έκδοσης θα είναι στα 5 ευρώ.
Στο νέο δελτίο ταυτότητας εκτυπώνονται τα εξής στοιχεία:
Εμπρόσθια πλευρά: Φωτογραφία κατόχου, Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας, Επώνυμο, Όνομα, Φύλο, Ημ. Γέννησης, Ιθαγένεια, Ημ. Έκδοσης, Ημ. Λήξης, Αρχή Έκδοσης, Υπογραφή Κατόχου.
Πίσω πλευρά: Όνομα Πατέρα, Όνομα Μητέρας, Τόπος γέννησης, Ομάδα αίματος (προαιρετικά), Ύψος (υποχρεωτικά από το 24ο έτος). Εφόσον αποφασισθεί σχετικά, έχει προβλεφθεί χώρος για να τυπωθεί ο Προσωπικός Αριθμός πολίτη.
Στο ανέπαφο χώρο αποθήκευσης περιλαμβάνονται:
Φωτογραφία κατόχου σε ψηφιακή μορφή
Στοιχεία μηχανικώς αναγνώσιμης ζώνης
Δύο δακτυλικά αποτυπώματα
Επώνυμο πατρός
Επώνυμο μητρός
Δήμος εγγραφής και αριθμός δημοτολογίου
Τόπος έκδοσης
Ο συνολικός χρόνος που απαιτείται, από την ημερομηνία της αίτησης στο αστυνομικό τμήμα μέχρι και την παραλαβή θα κυμαίνεται στις επτά ημέρες.
Νέες ταυτότητες: Σάλος! Αυτό είναι το στοιχείο που δεν θα γράφουν
Συνεχίζεται ο σάλος με τις νέες ταυτότητες καθώς δεν θα αναγράφουν σημαντικά στοιχεία.
Συγκεκριμένα, οι νέες ταυτότητες θα ξεκινήσουν να εκδίδονται από τις 25 Σεπτεμβρίου χωρίς όμως τον προσωπικό αριθμό του πολίτη, μία μεταρρύθμιση που θα έρθει χρονικά αργότερα.
Σύμφωνα με νέο ρεπορτάζ της «Καθημερινής», τουλάχιστον μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023, οι νέες ταυτότητες θα εκδίδονται χωρίς τον προσωπικό αριθμό πολίτη.
Ο Προσωπικός Αριθμός Πολίτη έχει εξαγγελθεί από το 2020 και αναμένεται τους επόμενους μήνες να εφαρμοστεί και αυτή η αλλαγή από την κυβέρνηση. Ο αριθμός αυτός θα είναι ο μοναδικός αριθμός που θα χρησιμοποιεί ο κάθε πολίτης σχεδόν για το σύνολο των συναλλαγών του με το Δημόσιο αντικαθιστώντας κάθε άλλον αριθμό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πολίτες που θα αποκτήσουν άμεσα νέες ταυτότητες θα προσέρχονται εκ νέου στα αστυνομικά τμήματα και θα τυπώνεται σ’ αυτές ο προσωπικός αριθμός τους ατελώς, όταν θα είναι πλέον διαθέσιμος.
Στις νέες ταυτότητες που θα εκδοθούν έως τον Δεκέμβριο έχει προβλεφθεί να υπάρχει κενός χώρος στην πίσω πλευρά, στον οποίον θα μπορεί να τυπωθεί αργότερα και ο προσωπικός αριθμός.
Νέες ταυτότητες: Τι θα σας συμβεί αν δεν την εκδώσετε
Τέλος Σεπτεμβρίου έρχεται το τέλος για τις παλαιές ταυτότητες που υπάρχουν σήμερα και εκδίδονται με απαρχαιωμένους όρους που νομοθετήθηκαν το 1961.
Σε κάθε περίπτωση, από την συγκεκριμένη ημερομηνία θα πάψουν να εκδίδονται με τον παλαιό τρόπο, θα περάσουμε στις νέες εκδόσεις ενώ, θα πάψουν εντελώς να έχουν ισχύ από τον Αύγουστο του 2026.
Τον Αύγουστο του 2026 , θα είναι ο χρόνος μηδέν για τις σημερινές ταυτότητες όπου πλέον δεν θα μπορούν να αποτελούν ταυτοπροσωπία για ταξίδια ακόμη και εντός της ζώνης Σένγκεν.
Αυτο ορίζει σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και θα σημαίνει ότι όποιος μέχρι τότε δεν έχει αντικαταστήσει τον παλιό τύπου της ταυτότητας του με την καινούργια δεν θα μπορεί να ταξιδέψει με αυτήν σε καμία χώρα της Ε.Ε., καθώς η ταυτότητά του δε θα αποτελεί πια ταξιδιωτικό έγγραφο.
Παράλληλα όπως έχει διαμηνύσει τις τελευταίες ημέρες η κυβέρνηση, ακόμη και όσοι σπεύδουν στα αστυνομικά τμήματα να αντικαταστήσουν παλιές ταυτότητες με νέες θα πρέπει μέχρι τον συγκεκριμένο Αύγουστο να τις αλλάξουν.
Πρεμιέρα για τις νέες ταυτότητες σε σχήμα κάρτας και χαρακτηρισμένες από ορισμένους πολίτες ως «τσιπαρισμένες», χαρακτηρισμός που διακινείται ευρέως από διάφορους συνωμοσιολόγους, θα γίνει προς το τέλος του μήνα που πλέον διανύουμε.
Λεπτομέρειες για τις νέες ταυτότητες και για την μετάβαση που θα ξεκινήσει περίπου στις 25 Σεπτεμβρίου έδωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου
Όπως σημείωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, στις 25 Σεπτεμβρίου αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία έκδοσης των νέων ταυτοτήτων, ενώ όπως υπογράμμισε, σε δυο χρόνια -μέχρι τον Αύγουστο του 2026-, οι σημερινές ταυτότητες δεν θα βρίσκονται πλέον σε ισχύ.
Αναφορικά με τη διαδικασία της μετάβασης στη νέα εποχή, αυτή θα είναι ανάλογη με τα εμβόλια, καθώς σε καθώς σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής ετοιμάζεται σχέδιο σύμφωνα με το οποίο θα λειτουργεί πλατφόρμα στην οποία ο πολίτης θα καταθέτει την αίτηση μέσω gov.gr.
Ο πολίτης θα υποβάλλει αίτηση στην πλατφόρμα ακολούθως θα έρχεται ειδοποίηση, θα ορίζεται ραντεβού στο αστυνομικό τμήμα για την έκδοση της νέας αστυνομικής ταυτότητας το κόστος της οποίας ανέρχεται στα 10 ευρώ.
Αναφορικά με τις αντιδράσεις των φωτογράφων ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη τόνισε ότι πρόκειται για λογική διαμαρτυρία και για το λόγο αυτό η κυβέρνηση εξετάζει τρόπους επίλυσης.
Για την έκδοση νέας ταυτότητας ή την αντικατάσταση παλιάς θα υποβάλλονται τα εξής δικαιολογητικά στην αρμόδια αστυνομική αρχή:
- Μία φωτογραφία, σε ψηφιακή μορφή, η οποία θα εκδίδεται με μέριμνα του ενδιαφερόμενου, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του εγγράφου 9303 του ICAO.
- Η φωτογραφία θα μπορεί να λαμβάνεται είτε απευθείας από τις αρχές έκδοσης, είτε θα την προσκομίζει ο ενδιαφερόμενος εντός εξωτερικού ψηφιακού δίσκου μνήμης (τύπου usb stick) τηρώντας τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
- Εφόσον, ο ενδιαφερόμενος έχει πρόσβαση στην εφαρμογή myPhoto του gov.gr, η εν λόγω φωτογραφία θα μπορεί να λαμβάνεται με τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές και να αναρτάται από τους πιστοποιημένους επαγγελματίες φωτογράφους στην εν λόγω εφαρμογή, απ’ όπου την ανακτά ο υπάλληλος της αρμόδιας Αρχής έκδοσης.
Νέες ταυτότητες: Τι αποφάσισε η κυβέρνηση
Νέο… μπελά βρήκαμε με τις ταυτότητες καθώς η αλλαγή τους θα είναι υποχρεωτική!
Έτοιμη να επιβάλει για όλους ανεξαιρέτως αλλαγή της αστυνομικής ταυτότητας το 2026 είναι η κυβέρνηση θέλοντας με αυτό τον τρόπο να αντιμετωπίσει τους αρνητές, οι οποίες συρρέουν κατά δεκάδες στα αστυνομικά τμήματα όλης της χώρας
Σύμφωνα με ρεπορτάζ που προβλήθηκε στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, η κυβέρνηση έχει στα «σκαριά» μια σειρά από μέτρα. Σύμφωνα, λοιπόν, με κυβερνητικές πηγές :
- Υπό εξέταση η υποχρεωτική αλλαγή της ταυτότητας από το 2026.
- Υποχρεωτική η νέα ταυτότητα για ταξίδια στο εξωτερικό από τον Αύγουστο του 2026.
- Πιθανή χρέωση χωρίς τη νέα ταυτότητα για συναλλαγές με το δημόσιο.
- Δεν ισχύει η 10ετια για τις παλιές ταυτότητες.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ η επιλογή του 2026 ως έτους – ορόσημο για τη μετάβαση από τις παλιές στις νέες ταυτότητες δεν είναι τυχαία και αυτό γιατί τον Απρίλιο εκείνης της χρονιάς, λήγει το «deadline» που έχουν θέσει οι Ηνωμένες Πολιτείες καθώς δε θεωρούν αξιόπιστες αυτές που υπάρχουν τώρα και τονίζουν πως είναι εύκολο να πλαστογραφηθούν και άρα, από εκείνο το χρονικό σημείο και έπειτα, δε θα τις κάνουν δεκτές.
Με τον τρόπο αυτό οι ΗΠΑ θέτουν, ουσιαστικά, θέμα ασφάλειας αφού κάποιος μπορεί να βγάλει με μια πλαστή ταυτότητα ένα «νόμιμο» διαβατήριο και στη συνέχεια να ταξιδέψει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Επιπλέον, τον Αύγουστο του 2026 λήγει και η αντίστοιχη ημερομηνία που έχει βάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση για αντίστοιχους λόγους.
Αυτό σημαίνει πως, αντίθετα με αυτό που γίνεται σήμερα, κανείς δε θα μπορεί να ταξιδέψει εντός ΕΕ με παλιά ταυτότητα.
Το πιθανότερο σενάριο, σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ, είναι πως η κυβέρνηση θα δώσει χρονικό περιθώριο μέχρι το τέλος του 2026 προκειμένου να αλλάξουν όλοι οι πολίτες τις ταυτότητές τους και αυτό γιατί από εκείνο το σημείο και έπειτα δε θα μπορούν να κάνουν συναλλαγές ούτε με το ελληνικό δημόσιο!
Νέες ταυτότητες: Ανατροπή! Αυτό είναι το νέο στοιχείο που θα αναγράφουν
Εν αναμονή των νέων ταυτοτήτων βρίσκονται οι Έλληνες.
Τις προδιαγραφές που θα έχουν οι νέες ταυτότητες αποκάλυψε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νότης Μηταράκης, σημειώνοντας ότι η παρουσίασή τους θα γίνει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Σε συνέντευξή του στο Action 24, ο Νότης Μηταράκης ρωτήθηκε για τις νέες ταυτότητες και τόνισε πως θα έχουν μορφή πιστωτικής κάρτας, το κόστος τους θα είναι στα 10 ευρώ, όπως έχει προβλεφθεί από το 2018 και θα έχουν ημερομηνία λήξεως στα 10 χρόνια.
«Η παρουσίαση θα γίνει στην ερχόμενη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης», είπε και τόνισε πως δεν υπάρχει κανένα σύστημα «γεωεντοπισμού» σε αυτές αλλά θα είναι έγγραφα που δεν θα παραχαράσσονται και θα ενισχύουν την ασφάλεια του πολίτη.
Την επόμενη ημέρα από την παρουσίασή τους, οι νέες ταυτότητες θα είναι διαθέσιμες για έκδοση.
Όσο για το κόστος των 10 ευρώ, είναι αυτό που ισχύει και τώρα για την έκδοση νέας ταυτότητας σε περίπτωση που αυτή δεν έχει κλαπεί ή απωλεθεί.
Στις νέες ταυτότητες θα αναγράφονται σύμφωνα με τον ΑΝΤ1:
- Όνομα
- Επίθετο
- Ημερομηνία γέννησης
- Ημερομηνία έκδοσης
- Ημερομηνία λήξης (θα έχουν δεκαετή ισχύ)
- Αριθμός ταυτότητας
- ΑΜΚΑ
Μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια στόχος είναι οι ταυτότητες να συνδεθούν με όλες τις υπηρεσίες του δημοσίου και με μία αίτηση να γίνεται κάθε 10 χρόνια επανέκδοση ταυτότητας αλλά και διπλώματος.
Νέες ταυτότητες: Τα δικαιολογητικά
- Για την έκδοση/αντικατάσταση του δελτίου ταυτότητας, υποβάλλονται αυτοπροσώπως από τον ενδιαφερόμενο στην αρμόδια αστυνομική αρχή, τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
α. Μία (1) φωτογραφία, σε ψηφιακή μορφή, η οποία θα εκδίδεται με μέριμνα του ενδιαφερόμενου, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του εγγράφου 9303 του ICAO.
Η φωτογραφία δύναται να λαμβάνεται είτε απευθείας από τις αρχές έκδοσης, είτε θα την προσκομίζει ο ενδιαφερόμενος εντός εξωτερικού ψηφιακού δίσκου μνήμης (τύπου usb stick), με τις προδιαγραφές του προηγούμενου εδαφίου. Εφόσον, ο ενδιαφερόμενος έχει πρόσβαση στην εφαρμογή myPhoto του gov.gr, η ως άνω φωτογραφία δύναται να λαμβάνεται με τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές και να αναρτάται από τους πιστοποιημένους επαγγελματίες φωτογράφους στην εν λόγω εφαρμογή, απ’ όπου την ανακτά ο υπάλληλος της αρμόδιας Αρχής έκδοσης.
β. Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση, όπως καθορίζεται στο Παράρτημα Β’ του άρθρου 14 της παρούσας, για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών», των απαραίτητων για την έκδοση του δελτίου στοιχείων δημοτολογίου, η οποία εκτυπώνεται και υπογράφεται από τον αιτούντα. Στις περιπτώσεις που δεν είναι εφικτή η διασύνδεση στις διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών», τα απαραίτητα για την έκδοση του δελτίου δημοτολογικά στοιχεία, προκύπτουν από πιστοποιητικό του Δήμου, στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο ενδιαφερόμενος, το οποίο αναζητείται αυτεπαγγέλτως από την αρμόδια Υπηρεσία έκδοσης.
γ. Αίτηση έκδοσης – αντικατάστασης, όπως καθορίζεται στο Παράρτημα Γ’ του άρθρου 14 της παρούσας, η οποία συμπληρώνεται από την αρμόδια υπηρεσία έκδοσης, με βάση τα στοιχεία ταυτότητας του ενδιαφερομένου, όπως αυτά προκύπτουν από το Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό της περίπτωσης (β), εκτυπώνεται και υπογράφεται από τον αιτούντα.
δ. Το παλαιό δελτίο ταυτότητας σε περιπτώσεις αντικατάστασης, πλην των περιπτώσεων απώλειας και κλοπής.
ε. Ηλεκτρονικό παράβολο (e-παράβολο) για την πιστοποίηση πληρωμής του παραβόλου έκδοσης – αντικατάστασης του δελτίου, καθώς και ταχυδρομικής αποστολής των δικαιολογητικών και του δελτίου, προς και από την Υπηρεσία εκτύπωσης – προσωποποίησης. Επιπλέον του ανωτέρω, ηλεκτρονικό παράβολο (e-παράβολο) για την πιστοποίηση πληρωμής του παραβόλου της παρ. 4 του άρθρου 5 της παρούσας, στις περιπτώσεις έκδοσης λόγω απώλειας ή φθοράς του προηγούμενου δελτίου του αιτούντος.
στ. Ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο ημεδαπής ή αλλοδαπής Αρχής, από το οποίο να προκύπτει προηγούμενη εγγραφή των στοιχείων του αιτούντος (επώνυμο, όνομα, όνομα πατρός και όνομα μητρός), με λατινικούς χαρακτήρες, εφόσον επιθυμεί αναγραφή των ανωτέρω στοιχείων διαφορετική του προτύπου ΕΛΟΤ 743, υποβάλλοντας παράλληλα και σχετική προς τούτο υπεύθυνη δήλωση. Αντίγραφο του εν λόγω εγγράφου, μαζί με την υπεύθυνη δήλωση, θα τηρείται από την αρχή έκδοσης, μαζί με τα λοιπά δικαιολογητικά.
ζ. Βεβαίωση νοσηλευτικού ιδρύματος ή υγειονομικού εργαστηρίου, στην οποία αναγράφεται η ομάδα αίματος και το RHESUS, εφόσον ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί την αναγραφή των στοιχείων αυτών.
η. Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/1986, στην οποία αναφέρονται οι συνθήκες απώλειας ή φθοράς, για τις περιπτώσεις έκδοσης – αντικατάστασης του δελτίου λόγω απώλειας ή φθοράς, αντίστοιχα. Σε περίπτωση έκδοσης – αντικατάστασης του δελτίου ταυτότητας λόγω κλοπής, υποβάλλεται πρόσφατη βεβαίωση Ελληνικής Αρχής (Αστυνομικής ή Προξενικής) στην οποία δηλώθηκε η κλοπή.
θ. Απόφαση καθορισμού επιμέλειας ή ορισμού επιτρόπου ή δικαστικού συμπαραστάτη, όταν πρόκειται για έκδοση δελτίου σε πρόσωπο, η επιμέλεια του οποίου ασκείται σύμφωνα με δικαστική απόφαση ή το οποίο τελεί σε επιτροπεία ή δικαστική συμπαράσταση.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τους λόγους για τους οποίους μπορεί να καταστεί υποχρεωτική η αλλαγή της αστυνομική σας ταυτότητας:
Όταν έχει αλλάξει οποιοδήποτε στοιχείο της ταυτότητας σας
Όταν δεν αναγράφεται στο δελτίο ταυτότητας η ιθαγένεια ή τα στοιχεία σας με λατινικούς χαρακτήρες
Όταν έχει υποστεί φθορές
Σημειώνεται πως για τις περιπτώσεις κλοπής, απώλειας ή φθοράς απαιτείται μάρτυρας, ανεξαρτήτως της Αρχής έκδοσης του Δελτίου Ταυτότητας.
Νέες ταυτότητες: Πώς θα γίνονται οι συναλλαγές με τις τράπεζες
Τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν αντί για την ταυτότητά τους το Gov.gr Wallet στις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας έχουν από την Τρίτη 1η Νοεμβρίου οι πολίτες. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν αντί για την ταυτότητά τους το Gov.gr Wallet στις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας έχουν από την Τρίτη 1η Νοεμβρίου οι πολίτες.
Σύμφωνα με την υπ’ αρ. 5003/28-10-2022 Κοινή Υπουργική Απόφαση, ρυθμίζονται:
- η διαδικασία ταυτοποίησης με το Gov.gr Wallet στις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας και
- η διαδικασία έκδοσης του εγγράφου στοιχείων ταυτότητας για τους παραπάνω φορείς στις περιπτώσεις που έχουν υποχρέωση τήρησης φωτοαντιγράφου του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας.
Συγκεκριμένα, από 1η Νοεμβρίου οι πολίτες μπορούν να χρησιμοποιούν το Gov.gr Wallet για τις συναλλαγές τους με τα πιστωτικά ιδρύματα και τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, καθώς και με τους παρόχους σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Η επαλήθευση γνησιότητας κάθε ψηφιακού αντιγράφου είναι ακριβώς η ίδια που ισχύει από τον Ιούλιο για όλες τις υπόλοιπες συναλλαγές και γίνεται με τον κωδικό QR του ψηφιακού αντιγράφου. Συγκεκριμένα:
- Μόλις κάποιος σκανάρει τον κωδικό QR ενός πολίτη μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet, ο τελευταίος λαμβάνει ειδοποίηση από την εφαρμογή, προκειμένου να δώσει έγκριση στον ελεγκτή για να επαληθεύσει τα στοιχεία του.
- Αφού ο πολίτης εγκρίνει τον έλεγχο, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον ελεγκτή και εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στη δική του συσκευή.
- Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, τότε και μόνο τότε τα στοιχεία του ψηφιακού αντιγράφου εμφανίζονται για μία και μόνο φορά στη συσκευή του ελεγκτή, χωρίς τη δυνατότητα αποθήκευσης.
Επιπλέον, για όσες συναλλαγές με τις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας μέχρι σήμερα ήταν αναγκαία η τήρηση φωτοαντιγράφου δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, καθιερώνεται πλέον η δυνατότητα έκδοσης ψηφιακού εγγράφου που θα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία.
Η δημιουργία του εγγράφου θα γίνεται με την έγκριση του πολίτη μέσω του Gov.gr Wallet, με την ακόλουθη διαδικασία:
- Αφού ταυτοποιήσει τον πολίτη μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet, ο υπάλληλος της τράπεζας ή της εταιρείας κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας εισάγει στο ειδικά διαμορφωμένο σύστημα του φορέα τον αριθμό του δελτίου ταυτότητας του φυσικού προσώπου και θα ζητά την έκδοση του εγγράφου.
- Στη συνέχεια ο πολίτης λαμβάνει ειδοποίηση για το αίτημα στο Gov.gr Wallet και, αφού το εγκρίνει, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον υπάλληλο και εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στο σύστημα.
- Το έγγραφο που εκδίδεται αυτόματα διαθέτει μοναδικό κωδικό εγγράφου και QR code και θα τηρείται στα πληροφοριακά συστήματα των ανωτέρω φορέων, με δική τους ευθύνη για όσο διάστημα απαιτείται.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση: «Υπενθυμίζεται ότι το Gov.gr Wallet τέθηκε σε λειτουργία στα τέλη Ιουλίου, δίνοντας τη δυνατότητα δημιουργίας, αποθήκευσης και ελέγχου γνησιότητας των ψηφιακών αντιγράφων της αστυνομικής ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης στο κινητό μας τηλέφωνο.
Μέχρι στιγμής έχουν δημιουργηθεί και αποθηκευτεί σε κινητά τηλέφωνα περισσότερα από 1.500.000 ψηφιακά αντίγραφα ταυτότητας και διπλωμάτων οδήγησης. Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ με τα έγχαρτα πιστοποιητικά εντός της χώρας, με μόνη εξαίρεση τα διεθνή ταξίδια.
Η εφαρμογή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η άντληση όλων των απαραίτητων στοιχείων πραγματοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης».
Νέες ταυτότητες: Αυτή είναι η εταιρεία που μας φακελώνει όλους
Η εταιρεία Cognity πίσω από την ψηφιοποίηση ταυτοτήτων και διπλωμάτων οδήγησης. Ποιος είναι ο επιχειρηματίας Γιώργος Γαζέπης που έχει τα στοιχεία όλων μας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Μία ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της πληροφορικής βρίσκεται πίσω από τη δημιουργία του gov.gr wallet app, της εφαρμογής που είναι διαθέσιμη και δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να έχουν στο κινητό τους τηλέφωνο την ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησής τους.
Ο λόγος για την Cognity, η οποία εξειδικεύεται επί τουλάχιστον 15 χρόνια στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων για τη διαχείριση σχέσεων με τους πελάτες (CRM).
Η Cognity έχει υλοποιήσει μία σειρά σημαντικών έργων για λογαριασμό μεγάλων εταιρειών από ένα ευρύ φάσμα κλάδων, όπως Τράπεζες, Τηλεπικοινωνίες, Ασφαλιστικές Εταιρείες, Ενέργεια.
Με βάση στην Αθήνα, και έχοντας παρουσία σε πάνω από 10 χώρες, σκοπός της είναι να μετασχηματίζει τις ψηφιακές υποδομές μεγάλων οργανισμών, με μια ομάδα 450 εξειδικευμένων στελεχών, που διαθέτουν υψηλή τεχνογνωσία.
Νέες ταυτότητες: Τι ισχύει για όσους κατέβασαν ταυτότητα και δίπλωμα στο κινητό
Την ίδια ισχύ με τα αντίστοιχα φυσικά πιστοποιητικά έχουν τα ψηφιακά αντίγραφα ταυτοτήτων και διπλωμάτων οδήγησης εντός της ελληνικής επικράτειας που ενεργοποιούν σε καθημερινή βάση εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, καθώς η σχετική διαδικασία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Συνεπώς, οι πολίτες μπορούν να τα επιδεικνύουν αντί για την αστυνομική ταυτότητα ή το δίπλωμα οδήγησης.
Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις συναλλαγές των πολιτών με τράπεζες, με λοιπούς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και με παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, τα ψηφιακά αντίγραφα ταυτότητας θα ισχύουν από την 1η Οκτωβρίου 2022.
Μέχρι τον Οκτώβριο που θα ανακοινωθούν και οι επιμέρους λεπτομέρειες χρήσης των ψηφιακών αντιγράφων ταυτότητας στις συναλλαγές με τράπεζες και εταιρίες τηλεφωνίας, οι συναλλασσόμενοι με τις τράπεζες και τις εταιρίες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας θα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα έγγραφα που απαιτούνται στην έντυπη μορφή τους.
Υπενθυμίζεται ότι η πλατφόρμα έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία και μέχρι σήμερα, Τετάρτη, είναι διαθέσιμη για τους πολίτες των οποίων ο ΑΦΜ λήγει σε ψηφίο από 1 έως και 8 και οι οποίοι επιθυμούν να ενεργοποιήσουν το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας ή/και το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης.
Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι καθημερινά θα ξεκλειδώνει ακόμα ένας λήγοντας.
Επισημαίνεται ότι η ενεργοποίηση της εφαρμογής γίνεται με βάση τον συγκεκριμένο προγραμματισμό αλλά η εφαρμογή είναι διαθέσιμη για κατέβασμα ανά πάσα στιγμή τόσο για κινητά με λειτουργικό iOS όσο και Android.
Το ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας, όπως έχει ανακοινωθεί, δεν συνιστά ταξιδιωτικό έγγραφο.
Ως εκ τούτου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε πτήσεις εσωτερικού, αλλά όχι σε διεθνείς πτήσεις ή σε μετακινήσεις εντός της ζώνης Σένγκεν.
Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις βρίσκονται στην εφαρμογή και στο wallet.gov.gr.
Επιπλέον, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν αιτήματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης στο wallet.gov.gr/support.