Νέα μέτρα: Χαμός με τους γάμους – Ακυρώνεται ο ένας μετά τον άλλον – Δείτε τι έχει γίνει

Νέα μέτρα – Γάμοι: Ακυρώσεις δεξιώσεων σε κλειστούς χώρους φέρνουν τα νέα μέτρα. Οργή των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της διεξαγωγής εκδηλώσεων. Κάνουν λόγο για μια ακόμη «χαμένη χρονια». Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Νέο σοκ στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία του catering εκδηλώσεων και εν γένει στη διοργάνωση δεξιώσεων προκάλεσαν τα μέτρα που ανακοινώθηκαν στα μέσα της εβδομάδας για τον τρόπο επαναλειτουργίας των κλειστών χώρων.

Κι αυτό διότι ενώ πολλοί είχαν μεταθέσει για το φθινόπωρο κι έπειτα δεξιώσεις γάμων και βαπτίσεων, καθώς ήταν άγνωστο για πολλούς μήνες πότε θα επαναλειτουργήσει ο κλάδος και με ποιους περιορισμούς, τώρα, υπό το φως των νέων μέτρων ακυρώνουν μαζικά εκδηλώσεις που προγραμματίζονταν να γίνουν σε κλειστούς χώρους.

Ο λόγος; Όπως εξηγεί στο «MR» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ) κ. Γιώργος Καββαθάς, ο οποίος δραστηριοποιείται στον κλάδο του catering, πρώτον, όσοι είχαν προγραμματίσει δεξιώσεις σε κλειστό χώρο, θα πρέπει να δουν εάν η επιχείρηση που είχαν επιλέξει θα λειτουργήσει ως αμιγής ή μεικτός χώρος και δεύτερο και κυριότερο είναι εξαιρετικά δύσκολο για αυτόν που θέλει να κάνει τη δεξίωση να προσκαλέσει μόνο όσους θα είναι εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες το τελευταίο εξάμηνο σε περίπτωση που η δεξίωση πρόκειται να γίνει σε αμιγή χώρο ή να ζητεί π.χ. από τους προσκεκλημένους που δεν είναι εμβολιασμένοι να επιβαρυνθούν, πέρα από τα άλλα έξοδα (π.χ. δώρο, ρούχα, παπούτσια, κομμωτήριο), και με το κόστος των rapid tests σε περίπτωση που η δεξίωση γίνει σε μεικτό χώρο.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν για την εστίαση από τις 15 Ιουλίου θα επιτρέπεται να λειτουργούν και κλειστοί χώροι οι οποίοι θα διακρίνονται, κατ’ επιλογή του ιδιοκτήτη, σε αμιγείς και μεικτούς.

Στους μεν αμιγείς θα επιτρέπεται η είσοδος μόνο όσων είναι πλήρως εμβολιασμένοι και μάλιστα έχουν παρέλθει τουλάχιστον 14 ημέρες από τη δεύτερη δόση (ή τη μοναδική δόση στην περίπτωση μονοδοσικού εμβολίου) του εμβολιασμού ή έχουν νοσήσει από COVID-19 το τελευταίο εξάμηνο. Στους χώρους αυτούς η πληρότητα θα είναι 85%.

Στους μικτούς χώρους η μέγιστη επιτρεπτή πληρότητα θα είναι 50%, σε αυτούς θα μπορούν να εισέρχονται και μη εμβολιασμένοι, υπό την προϋπόθεση ότι θα πρέπει να έχουν υποβληθεί σε rapid test εντός του προηγούμενου 48ώρου.

Οι ανήλικοι και στις δύο περιπτώσεις θα προσέρχονται με δήλωση self test που έχει υποβληθεί από τους γονείς.

Την ίδια ώρα, αν και το όριο των ατόμων στις δεξιώσεις που γίνονται σε ανοιχτούς χώρους αυξήθηκε και πλέον ο μέγιστος αριθμός προσκεκλημένων είναι τα 300 άτομα, η ζήτηση δεν είναι η προσδοκώμενη.

Το γεγονός ότι καταρχάς η αύξηση του ορίου στα 300 άτομα από 100 που ήταν πρώτα άργησε και ήταν άγνωστο το πότε θα ισχύσει, καθώς και το ότι η λειτουργία των υπηρεσιών catering και εξωτερικών χώρων δεξιώσεων επετράπη μόλις στις 31 Μαΐου, δεν υπήρχε ο απαιτούμενος χρόνος για πολλούς να προγραμματίσουν εγκαίρως κάποια δεξίωση.

«Οι περισσότερες που κάνουμε είναι το πολύ με 50 άτομα» δήλωσε χαρακτηριστικά στο «MR» επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται επί σειρά ετών στον συγκεκριμένο κλάδο, προσθέτοντας ότι αυτό γίνεται κυρίως διότι οι πελάτες δεν ξέρουν τι θα ισχύει τον χρόνο που είναι προγραμματισμένη η εκδήλωση.

Ο κλάδος του catering είναι από αυτούς που επλήγησαν περισσότερο από τα περιοριστικά μέτρα στην εστίαση, καθώς ανεστάλη για μεγάλο χρονικό διάστημα η λειτουργία του, ενώ ακόμη και πριν το αυστηρό lockdown της άνοιξης του 2020 είχαν ματαιωθεί πολλά συνέδρια και άλλες παρόμοιες εκδηλώσεις, που αποτελούν επίσης σημαντικό μέρος της δραστηριότητας του κλάδου ειδικά τους χειμερινούς μήνες, όταν οι γάμοι και οι βαφτίσεις είναι παραδοσιακά λιγότεροι.

Το 2020 λειτούργησε για μερικούς μόνο μήνες το καλοκαίρι, αλλά με πολύ αυστηρούς περιορισμούς σε ό,τι αφορά τον αριθμό των ατόμων, ενώ φέτος έχει λειτουργήσει μόνο έναν μήνα και πάλι με περιορισμούς. Ενδεικτικό των συνεπειών των περιοριστικών μέτρων είναι ότι το καλοκαίρι του 2020 ακυρώθηκαν 7 στους 10 γάμους, σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας οργάνωσης γάμων weddin, ενώ σχεδόν το 35% μεταφέρθηκαν για το 2021. Μέρος αυτών, όμως, έχει εκ νέου αναβληθεί ή γίνεται με άλλο σχεδιασμό, χωρίς δεξίωση ή με πολύ λιγότερα άτομα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΠΟΕΣΕ ο κλάδος του catering αλλά και τα κτήματα μαζί με τους κλειστούς χώρους εκδηλώσεων αποτελούν ένα τμήμα της εστίασης που έχει υποστεί μείωση του τζίρου της τάξης του 90% και πλέον.

Νέα μέτρα – Γάμοι: Πώς θα βγάλετε πράξη γάμου με ένα κλικ

Aκόμα ένα βήµα προς την ψηφιοποίηση κάνουν τα ΚΕΠ, στα οποία τις επόµενες ηµέρες ξεκινούν να λειτουργούν η ψηφιακή πύλη myKEPlive για την εξυπηρέτηση των πολιτών µέσω τηλεδιάσκεψης, η ψηφιακή θυρίδα για την καταχώριση των πιστοποιητικών και των αιτηµάτων που έχει υποβάλει κάθε πολίτης αλλά και η επέκταση των υπηρεσιών που θα παρέχονται ηλεκτρονικά.

Αιχµή των αλλαγών αποτελεί το myKEPlive, η νέα πλατφόρµα πραγµατοποίησης βιντεοκλήσεων µε τα ΚΕΠ, η οποία θα είναι έτοιµη να λειτουργήσει ίσως και έως το τέλος της επόµενης εβδοµάδας, όπως επισηµαίνουν στελέχη του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τη δυνατότητα αυτή θα έχουν σε πρώτη φάση 52 ΚΕΠ από 38 δήµους της χώρας.

Σε αυτούς, αν και συγκαταλέγονται µεγάλοι, µεσαίοι και µικροί δήµοι, δεν περιλαµβάνεται στο αρχικό στάδιο ο Δήµος Αθηναίων, καθώς οι υπεύθυνοι επέλεξαν να δοκιµαστεί το σύστηµα σε µικρότερες δοµές πριν τεθεί σε λειτουργία στον µεγαλύτερο δήµο της χώρας.

Στόχος είναι το «myKEPlive.gov.gr» να λειτουργήσει σταδιακά σε όλους τους δήµους.

Ωστόσο το πιθανότερο είναι να µη λειτουργήσει και στα 1.070 ΚΕΠ, δεδοµένου ότι αρκετά από αυτά έχουν µόνο έναν υπάλληλο. Το επόµενο διάστηµα όµως θα εκπαιδευτούν και οι υπάλληλοι στα µονοπρόσωπα ΚΕΠ, ώστε να µπορούν να εξυπηρετούν τους πολίτες εξ αποστάσεως σε περιπτώσεις έκτακτων καταστάσεων.

Εως τώρα έχουν ήδη ολοκληρωθεί τέσσερα σεµινάρια, έχουν εκπαιδευτεί 224 εργαζόµενοι στα ΚΕΠ και έχουν ξεκινήσει οι δοκιµές της πλατφόρµας.

Συνολικά από τις περίπου 1.000 διαδικασίες που διεκπεραιώνουν τα ΚΕΠ, οι 52 θα µπορούν να προχωρήσουν πλέον και µε τηλεδιάσκεψη. Πρόκειται για ορισµένες από τις πιο δηµοφιλείς υπηρεσίες, οι οποίες είτε δεν απαιτούν την κατάθεση συνηµµένων δικαιολογητικών από τους πολίτες είτε αυτά µπορούν αυτεπάγγελτα να ζητηθούν από τον υπάλληλο του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών χωρίς τη φυσική παρουσία του πολίτη.

Μεταξύ των βασικών πιστοποιητικών που θα µπορούν να λαµβάνουν οι πολίτες µέσω της νέας διαδικασίας είναι αντίγραφα πτυχίων από Πανεπιστήµια, πιστοποιητικά σπουδών ή αναλυτικής βαθµολογίας, βεβαιώσεις προϋπηρεσίας για τους καθηγητές, βεβαιώσεις χρόνου ανεργίας, πιστοποιητικά περί µη δίωξης πολιτών ως φυγόποινων κ.λπ.

Με το νέο σύστηµα η πλατφόρµα επιλέγει τον υπάλληλο που θα εξυπηρετήσει τον πολίτη που αιτείται κράτηση µε τέτοιον τρόπο ώστε να µη συµπίπτουν τα ραντεβού του µε τα ραντεβού µε άλλον πολίτη.

Πρακτικά ο πολίτης θα µπορεί να εξυπηρετηθεί και από υπάλληλο ΚΕΠ άλλης περιοχής από τη δική του, εκτός εάν πρόκειται για δηµοτικές υπηρεσίες του ΟΤΑ στον οποίο ανήκει.

Στην πλατφόρµα τηλεδιάσκεψης «myKEPlive.gov.gr», µέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δηµόσιας Διοίκησης gov.gr, ο πολίτης ή η επιχείρηση θα µπορεί να αιτηθεί ραντεβού, επιλέγοντας συγκεκριµένη ηµέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιµότητας που υπάρχει, προκειµένου να διεκπεραιώσει συγκεκριµένο αίτηµά του.

Κατά την έναρξη της τηλεδιάσκεψης θα γίνεται από τον υπάλληλο του ΚΕΠ η ταυτοποίηση του αιτούντος, πολίτη ή νοµίµου εκπροσώπου της επιχείρησης, µε την επίδειξη στην κάµερα των απαραίτητων εγγράφων.

Για την παροχή της υπηρεσίας τηλεδιάσκεψης ο αιτών θα πρέπει να διαθέτει κωδικούς/διαπιστευτήρια της Γενικής Γραµµατείας Πληροφοριακών Συστηµάτων Δηµόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έναν υπολογιστή/tablet ή ένα κινητό τηλέφωνο µε ενεργοποιηµένη την κάµερα, προκειµένου να έχει οπτική επαφή µε τον υπάλληλο.

Μετά την εισαγωγή στην ειδική πλατφόρµα ο πολίτης επιλέγει το θεµατικό πεδίο υπηρεσιών που επιθυµεί, την ηµεροµηνία και την ώρα εξυπηρέτησής του µε τηλεδιάσκεψη.

Στη συνέχεια καταχωρίζονται τα στοιχεία του προσώπου που θα λάβει µέρος στην τηλεδιάσκεψη και τα στοιχεία επικοινωνίας του, µεταξύ των οποίων και οι ενδεχόµενες ειδικές απαιτήσεις, όπως είναι η δυνατότητα εξ αποστάσεως διερµηνείας για κωφούς/βαρήκοους, µε πολλαπλούς τρόπους επικοινωνίας (ελληνική νοηµατική γλώσσα, χειλεανάγνωση).

Επίσης θα δηλώνεται και o τρόπος παραλαβής του αιτηθέντος εγγράφου (είτε ταχυδροµικώς, είτε µε ηλεκτρονικό ταχυδροµείο, είτε µε φυσική παραλαβή από το ΚΕΠ εξυπηρέτησης µόνο για τις δηµοτικές υπηρεσίες).

Ο πολίτης θα λαµβάνει ηλεκτρονικό µήνυµα «ενηµέρωσης για επερχόµενη κράτηση», καθώς και σύνδεσµο, τον οποίο θα πρέπει να ενεργοποιήσει την ηµέρα και την ώρα του ραντεβού στην ηλεκτρονική ταχυδροµική διεύθυνση που δήλωσε, ενώ το ραντεβού θα µπορεί να επαναπρογραµµατιστεί ή να ακυρωθεί µε νέο αίτηµα.

Αµέσως µετά τη λειτουργία της πλατφόρµας τηλεδιάσκεψης, θα τεθεί σε εφαρµογή και η ψηφιακή θυρίδα που θα διαθέτει ο κάθε πολίτης και εντός της οποίας θα καταχωρίζονται απευθείας ψηφιακά τα πιστοποιητικά και τα έγγραφα που έχει αιτηθεί από το ΚΕΠ, ώστε να τα παραλαµβάνει από εκεί ή µέσω ηλεκτρονικού ταχυδροµείου ή µε φυσικό ταχυδροµείο.

Παράλληλα, αυτή την περίοδο το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχώρησε σε απευθείας ανάθεση του έργου της διαµόρφωσης ηλεκτρονικών αιτήσεων πιστοποιηµένων διαδικασιών των ΚΕΠ για την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση των πολιτών µέσω της πύλης gov.gr στην εταιρεία Deloitte Business Solutions ΑΕ.

Το έργο, η συνολική δαπάνη του οποίου ανέρχεται σε 42.160 ευρώ, αφορά την απλούστευση των πιστοποιητικών και των δικαιολογητικών 50 πιστοποιηµένων διαδικασιών των ΚΕΠ, οι οποίες αποτελούν αντικείµενο συχνής ζήτησης, αλλά στην παρούσα φάση είτε λόγω µη ώριµων πληροφοριακών συστηµάτων των καθ’ ύλην αρµόδιων φορέων είτε λόγω απαίτησης συνυποβολής δικαιολογητικών και παραβόλων δεν είναι δυνατό να ολοκληρώνονται πλήρως ηλεκτρονικά.

Με την ολοκλήρωση του έργου, σε διάστηµα δύο µηνών θα πραγµατοποιούνται δηµοφιλείς υπηρεσίες, όπως π.χ. η έγκριση µεταδηµότευσης, οι αναβολές κατάταξης και οι απαλλαγές υποχρέωσης στράτευσης, καθώς και όλα τα πιστοποιητικά και τα αντίγραφα των Πανεπιστηµίων που έχουν ενταχθεί στα ΚΕΠ αλλά και το σύνολο των ληξιαρχικών πράξεων.

Οι τέσσερις πράξεις που κατά προτεραιότητα θα αποστέλλονται στον πολίτη χωρίς φυσική παρουσία είναι οι ληξιαρχικές πράξεις γάµου, γέννησης, συµφώνου συµβίωσης και θανάτου.