Πρόσω ολοταχώς για αποσυμφόρηση του Κηφισού μετά την προέγκριση που πήρε ένα πολύ σημαντικό έργο που θα γίνει στη Φυλή. Ο Κηφισός θα αδειάσει.
Βέβαια, ακόμα θα αργήσει να υλοποιηθεί το τόσο σημαντικό έργο, ωστόσο, και μόνο που μπήκαν οι υπογραφές είναι αισιόδοξο.
Μιλάμε για το επιχειρηματικό πάρκο στη Φυλή. Η δημιουργία του θα σημάνει την απομάκρυνση περίπου 6.500 φορτηγών από τον οδικό άξονα με τη μεγαλύτερη κίνηση στη χώρα.
Πρόκειται για ένα έργο που έφθασε ένα βήμα πιο κοντά στη γραμμή εκκίνησης, καθώς με απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια και υπογράφει ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νικόλαος Ταγαρας, προεγκρίθηκε το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) για τη δημιουργία Επιχειρηματικού Πάρκου.
Το επιχειρηματικό πάρκο δημιουργηθεί στη θέση «Σπηλιές» Δήμου Φυλής Αττικής, σε ακίνητο περίπου 450 στρεμμάτων στο πλαίσιο μετεγκατάστασης των μεταφορικών επιχειρήσεων από την περιοχή του Ελαιώνα Αττικής. Για την μεταγκατάστασή τους στο νέο μεταφορικό πάρκο, οι μεταφορικές εταιρείες θα λάβουν οικονομικά κίνητρα ύψους 21 εκατ. ευρώ.
Η συγκεκριμένη απόφαση του ΥΠΕΝ προλειαίνει το έδαφος για την προκήρυξη του διαγωνισμού, από τον οποίο θα προκύψει ο ανάδοχος. Ο διαγωνισμός αφορά σε σύμβαση Παραχώρησης, και ως εκ τούτου ενδιαφέρον αναμένεται να εκδηλώσουν οι μεγάλοι παίκτες – επενδυτές της εγχώριας αγοράς σε τέτοιου είδους υποδομές.
Όπως προαναφέρθηκε, το έργο λογίζεται ιδιαίτερα σημαντικό, μιας και μεταξύ άλλων θα απομακρύνει χιλιάδες φορτηγά από τον Κηφισό, κάτι που θα συνδράμει καθοριστικά στο να καταστούν πιο ανθρώπινες οι μετακινήσεις όσων κινούνται καθημερινά στον συγκεκριμένο οδικό άξονα.
Ειδικότερα, η απόφαση του ΥΠΕΝ αφορά:
1. Τον καθορισμό στο σύνολο της περιοχής επέμβασης χρήσεων γης του άρθρου 8 «Παραγωγικές δραστηριότητες χαμηλής και μέσης όχλησης» του Π.Δ. 59/2018 (Α’ 114) όπως ισχύει, εξαιρουμένων των ειδικών χρήσεων «(37) Εγκαταστάσεις οχημάτων τέλους κύκλου ζωής» και «(39) Κέντρα αποτέφρωσης Νεκρών (ΚΑΝ) και Οστών».
2. Το διαχωρισμό της περιοχής επέμβασης σε δύο Ζώνες (Ζώνη 1 και Ζώνη 2) προκειμένου να προστεθεί η ειδική χρήση «(15) Τουριστικά καταλύματα (μόνο κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα)» του άρθρου 9 του Π.Δ. 59/2018, στη Ζώνη 2, για την ορθή λειτουργία του Επιχειρηματικού Πάρκου.
3. Την εφαρμογή των διατάξεων του ν.4982/2022 για τη χωρική οργάνωση του υποδοχέα.
4. Την εφαρμογή των διατάξεων της αρχαιολογικής νομοθεσίας στις περιοχές που εμπίπτουν σε οριοθετημένες περιοχές αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, με έλεγχο των έργων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού.
5. Τη λήψη μέτρων για την προστασία των εγκαταστάσεων από τυχόν δασικές πυρκαγιές, καθώς και των δασικών εκτάσεων που περιβάλουν την περιοχή επέμβασης, με ενδεχόμενο καθορισμό ειδικών ζωνών ασφαλείας.
6. Την εξειδίκευση των επί μέρους χρήσεων γης, όρων & περιορισμών δόμησης και ορίων της περιοχής επέμβασης στο στάδιο πολεοδόμησής της, σε εφαρμογή των διατάξεων της ισχύουσας πολεοδομικής νομοθεσίας, με γνώμονα τις υφιστάμενες τεχνικές και συγκοινωνιακές υποδομές εντός και εκτός της περιοχής επέμβασης.
Απαντήσεις απαντά ο Δήμος Κηφισιάς για τη γέφυρα της Βαρυμπόμπης και κατά συνέπεια τα διόδια που θέλουν να κάνουν εκεί.
Η γέφυρα που έχει χτιστεί τη δεκαετία του ’60 αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα στατικότητας και ο Δήμος Κηφισιάς – Νέας Ερυθραίας – Εκάλης ζητά με έκτακτο ψήφισμα του απαντήσεις περί της στατιτκότητας της γέφυρας.
Υπενθυμίζεται πως σε εκείνο το σημείο η επιθυμία των Αρχών είναι να κατασκευάσουν… διόδια.
Ας δούμε την επιστολή του Δήμου προς τον Υφυπουργό Υποδομών για τη γέφυρα, η οποία είναι επικίνδυνη και δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σήμερα και της κυκλοφορίας.
Παράλληλα στην επιστολή, εκφράζουν την αντίθεσή τους προς τα σχέδια για τα διόδια.
Η ανακοίνωση του Δήμου αναφέρει:
«Διεκδικούμε με κάθε μέσο, κάθε τρόπο και με όλες τις δυνάμεις μας από τον Υφυπουργό Υποδομών κ. Ταχιάο την άμεση απάντησή του στο καίριο ερώτημα της στατικότητας και της επικινδυνότητας της Γέφυρας Βαρυμπόμπης, δεδομένου ότι ο Δήμος Κηφισιάς περιμένει απάντηση από τον Οκτώβριο του 2023.
Επισημαίνουμε την υπ’αρ. 415/2023 προηγούμενη απόφαση – Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου, στην οποία γινόταν αναφορά στην άκαρπη έλευση των 45 ημερών από την αποστολή του υπ’αρ. 42368/25-10-2023 εγγράφου του τ. Δημάρχου κ. Θωμάκου προς τον Υφυπουργό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κο Ταχιάο για την χορήγηση στοιχείων για την στατική επάρκεια της γέφυρας Βαρυμπόμπης και στην εκτίμηση ότι η επίκληση της επικινδυνότητας της γέφυρας Βαρυμπόμπης, δεν είχε άλλο έρεισμα παρά μόνο να αποτελέσει την αφορμή για την εφαρμογή των διοδίων.
Κατόπιν τούτου ο Δήμος Κηφισιάς – Νέας Ερυθραίας και Εκάλης διατυπώνει για άλλη μία φορά την αντίρρησή του και την αδιαπραγμάτευτη διαφωνία του στην τοποθέτηση κάθε μορφής διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, λόγω της σοβαρότατης επιβάρυνσης που θα προκληθεί στην πόλη μας καθώς και στους όμορους δήμους».
Διόδια: Μήπως έχετε το δικαίωμα δωρεάν διέλευσης και δεν το γνωρίζατε;
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση στην ιστοσελίδα της κυβέρνησης, δωρεάν διέλευση από τα διόδια της περιοχής τους δικαιούνται -κατά περίπτωση- οι μόνιμοι κάτοικοι στα διοικητικά όρια ορισμένων δήμων, οι οποίοι είναι οι εξής:
ΑΒΔΗΡΩΝ, ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ, ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ, ΑΡΡΙΑΝΩΝ, ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ, ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ, ΙΑΣΜΟΥ, ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ, ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ, ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ – ΣΑΠΩΝ, ΜΕΤΣΟΒΟΥ, ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ, ΜΥΚΗΣ, ΞΑΝΘΗΣ, ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ, ΠΑΓΓΑΙΟΥ, ΠΡΕΣΠΩΝ, ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ, ΣΟΥΛΙΟΥ, ΣΟΥΦΛΙΟΥ, ΤΟΠΕΙΡΟΥ, ΦΙΛΙΑΤΩΝ, ΦΛΩΡΙΝΑΣ, ΟΙΚΙΣΜΟΙ.
Οι δικαιούχοι πρέπει να υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση στη σχετική πλατφόρμα (πατήστε εδώ), αφού πρώτα βεβαιωθούν ότι διαθέτουν σε ηλεκτρονική μορφή (pdf, png, jpeg, jpg) τα παρακάτω έγγραφα:
– Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας του προσώπου που θα εγγραφεί στον κατάλογο ως μόνιμος κάτοικος.
– Αντίγραφο πρόσφατου Εκκαθαριστικού Εφορίας.
– Άδεια κυκλοφορίας του οχήματος ή των οχημάτων για τα οποία ζητείται η διέλευση από τα διόδια ως όχημα μόνιμου κατοίκου
Επιπροσθέτως, εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής διοδίων όλα τα επιβατικά ΙΧ που ανήκουν κατά κυριότητα σε ανέργους ή χρησιμοποιούνται από αυτούς. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η επίδειξη της κάρτας ανεργίας, η οποία πρέπει να βρίσκεται σε ισχύ κατά τη διέλευση από το σταθμό.
Δεν πληρώνουν, επίσης, διόδια τα ΙΧ που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα σε άτομα με αναπηρία (Α.Μ.Α.) και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο από αυτά ή για τη μεταφορά τους από τρίτους. Τα συγκεκριμένα οχήματα πρέπει να φέρουν σε εμφανές σημείο το Δελτίο Στάθμευσης Οχημάτων των Ατόμων με Αναπηρίες (ΔΕΛΤΙΟ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ «Α.Μ.Α.»), το οποίο χορηγείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων και στο οποίο αναγράφεται το ονοματεπώνυμο του κατόχου και ο αριθμός μητρώου του Δελτίου Στάθμευσης.
Απαλλάσσονται ακόμα τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν σε ανάπηρους πολέμου βαρείας αναπηρίας, εφόσον, μετά από γνωμοδότηση της Ανωτάτης Υγειονομικής Επιτροπής του Στρατού, κρίνονται απαραίτητα για την μετακίνησή τους και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνον από αυτούς.
Πέρα από τις ανωτέρω κατηγορίες, η απαλλαγή ισχύει για τα -φέροντα ειδικό σήμα- οχήματα ιδιοκτησίας των εταιρειών συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων (π.χ. Εγνατία οδός), τα οχήματα της πυροσβεστικής, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού – Ελληνικής Ακτοφυλακής, των Ένοπλων Δυνάμεων, αλλά και τα οχήματα του ΕΚΑΒ.
Σημειώνεται ότι η δωρεάν διέλευση από τα διόδια για τα οχήματα μόνιμων κατοίκων και των ατόμων με αναπηρία ενδέχεται να μην ισχύει σε όλους τους σταθμούς διοδίων της χώρας. Προτού, λοιπόν, γίνει η διέλευση από τα εκάστοτε διόδια συστήνεται η επικοινωνία με τις εταιρείες συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων/Εθνικών Οδών.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…