My Market: Κινητοποίηση διοργάνωσε το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων Καρδίτσας ενάντια στις απολύσεις εργαζομένων της αλυσίδας «My market».
Η διοίκηση της αλυσίδας ανακοίνωσε πως θα πραγματοποιήσει απολύσεις των εργαζομένων, μετά την απόφασή της να κλείσει το κατάστημα επί της οδό Υψηλάντου στην Καρδίτσα, με την αιτιολογία πως «δεν βγαίνει». Την ίδια ώρα για να «γλυκάνει» την πίκρα της απόλυσης μετά από πολλά χρόνια δουλειάς, ανακοίνωσε ένα επιπλέον μπόνους και πέταξε και το τυράκι πως μετά από αξιολόγηση κάποιοι ελάχιστοι τυχεροί θα συνεχίσουν να εργάζονται σε άλλο κατάστημα της περιοχής.
Το Σωματείο κάλεσε τους εργαζόμενους να μη δεχθούν τη μοίρα που επέλεξε για αυτούς η εργοδοσία, να έρθουν σε επαφή με το Σωματείο και να διεκδικήσουν να παραμείνουν στη δουλειά όλοι οι εργαζόμενοι και με ευθύνη της εταιρείας να απορροφηθούν στα υπόλοιπα καταστήματα της περιοχής.
Σε ανακοίνωσή του το σωματείο τονίζει μεταξύ άλλων ότι «μπροστά στην επίθεση της εργοδοσίας δεν μένουμε αμέτοχοι. Σε μια εποχή που οι επιχειρηματικοί όμιλοι παρουσιάζουν αύξηση του τζίρου τους και μπουκώνουν καθημερινά από τα κέρδη, οι εργαζόμενοι εισπράττουμε ψίχουλα στους μισθούς και απολύσεις.
Δεν θα τους περάσει! Δεν πρέπει κανένας εργαζόμενος να μείνει απαθής απέναντι σε αυτή την επίθεση που δεχόμαστε. Κανένας να μη συμβιβαστεί με αυτούς τους όρους εργασίας, με τη χαμοζωή. Για να διεκδικήσουμε σύγχρονους όρους ζωής και εργασίας, αυξήσεις στους μισθούς μας, 7ωρο – 5ήμερο – 35ωρο, νομοθετική κατοχύρωση της κυριακάτικης αργίας, κατάργηση όλων των ευέλικτων σχέσεων εργασίας.
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους να κάνουν το βήμα, μαζί με το σωματείο να κάνουν υπόθεση δική τους την οργάνωση της απεργίας στις 20/11, σε κάθε κατάστημα, αποθήκη, χώρο δουλειάς».
Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση του Σωματείου Εμποροϋπαλλήλων Καρδίτσας
Εδώ και καιρό η διοίκηση της αλυσίδας MyMarket διαμήνυσε στους εργαζόμενους του καταστήματος επί της οδό Υψηλάντου , πως θα προχωρήσει σε κλείσιμο του καταστήματος με την αιτιολογία πως δεν βγαίνει ή πως δεν βγάζει τα ανάλογα κέρδη θα συμπληρώναμε εμείς.
Για το τι «μέλει γενέσθαι» των εργαζομένων τους ανακοίνωσε πως αναγκάζεται να προχωρήσει σε απολύσεις με ένα επιπλέον μπόνους , για να «γλυκάνει» την πίκρα της απόλυσης μετά από πολλά χρόνια δουλειάς . Βέβαια η εργοδοσία πέταξε και το τυράκι πως μετά από αξιολόγηση κάποιοι ελάχιστοι τυχεροί θα συνεχίσουν να εργάζονται σε άλλο κατάστημα της περιοχής.
Όλα αυτά γίνονται σε μια εποχή που οι διοικήσεις αλυσίδων super market τρίβουν τα χέρια τους όχι μόνο από την αύξηση του τζίρου αλλά και των κερδών τους. Από τα μάρκετ pass που τελικά δεν ήταν για τον λαό αλλά μια ακόμη κρατική έμμεση ενίσχυση προς τους επιχειρηματικούς ομίλους , που έφερε νέες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων διευρύνοντας παράλληλα το περιθώριο κέρδους.
Η αλυσίδα MyMarket για το 2023 παρουσίασε πωλήσεις 1,58 δις , 80 εκατομμύρια παραπάνω από την προηγούμενη χρονιά , συνεχίζει να καλπάζει παρέα και με τις άλλες αλυσίδες και την τωρινή χρονιά. Αυτή είναι η ανάπτυξη τους περισσότερα κέρδη για τα αφεντικά , φτώχια και ανεργία για τους εργαζόμενους !
Ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζόμενων δεν έχει δει καμία αύξηση μισθού, όλα αυτά τα χρόνια, με το πάγωμα των 3ετιών για την περίοδο 2012-2024 και με τους κόφτες της ΕΕ να είναι έτοιμοι να στήσουν νέα εμπόδια για τους εργαζόμενους.
Η κατάργηση των κλαδικών και ΣΣΕ είναι αποτέλεσμα όλων των αντεργατικών ν/σ που στήριξαν και εφάρμοσαν η τωρινή κυβέρνηση αλλά και όλες οι προηγούμενες μαζί , φανερώνουν ότι έστρωσαν κόκκινο χαλί για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων. Η ελευθερία που έδωσαν στους εργοδότες να απολύουν σωρηδόν οδηγεί σε αυτή τη κατάσταση και μετά μας παρουσιάζονται και κουβαρντάδες να δίνουν και μπόνους απόλυσης.
Από την μια μεριά η ζωή μας και από την άλλη τα κέρδη τους
Όλοι εργαζόμενοι στα εμπορικά καταστήματα που φορτώνουν με τα ίδια τους τα χέρια τα προϊόντα στα ράφια , που κάθε μέρα οι τιμές ανεβαίνουν αλλά το μεροκάματο τους λιγοστεύει γιατί δεν φτάνει να καλύψει τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες τους, η εργοδοσία τρίβει τα χέρια της γιατί βλέπει να αυξάνεται και άλλο η κερδοφορία της.
Ότι και να επικαλείται κάθε φορά η εργοδοσία για να δικαιολογήσει την επίθεση που έχει εξαπολύσει απέναντί μας, η πραγματικότητα είναι ότι το μόνο που τη νοιάζει είναι το πώς θα εξασφαλίσει κέρδη. Και το κάνει αυτό αξιοποιώντας το σύνολο της αντεργατικής νομοθεσίας που έχει εξασφαλίσει όλα αυτά τα χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις. Είτε με κρίση, είτε με ανάπτυξη, είτε στην πανδημία, εμείς με τσακισμένους μισθούς και δικαιώματα και οι εκμεταλλευτές μας μπουκωμένοι από τα κέρδη.
Κανένας μόνος του απέναντι στην επίθεση της εργοδοσίας. Η δική μας απάντηση απέναντι στα σχέδια της εργοδοσίας είναι η οργάνωσή μας.
Μέσα σε κάθε κατάστημα, στις αποθήκες και τα γραφεία να σηκώσουμε το ανάστημά μας και να πούμε όχι στις απολύσεις, όχι στην εξαντλητική δουλειά, δεν παραιτούμαστε. Διεκδικούμε συλλογικές συμβάσεις με αυξήσεις στους μισθούς μας, μετατροπή όλων των συμβάσεων μερικής απασχόλησης σε πλήρους .
Καμία απόλυση εργαζομένου –απαιτούμε όλοι οι εργαζόμενοι να συνεχίσουν στην δουλειά
Κανένας εργαζόμενος να μην μείνει μόνος του σε αυτό !!!
Όλοι και όλες να έρθουμε σε επαφή με το σωματείο μας – η οργάνωση είναι η δύναμη μας
MyMarket: Η μεγάλη αλλαγή στα ράφια – Τι θα δούμε να γράφεται
Τις Υπουργικές αποφάσεις για την εφαρμογή των μέτρων κατά της ακρίβειας υπέγραψε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών που λαμβάνει η Κυβέρνηση για την προστασία των καταναλωτών από τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις.
Ειδικότερα, ο Υπουργός Ανάπτυξης προχώρησε στην υπογραφή τριών Υπουργικών Αποφάσεων:
Πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής» με ειδική σήμανση
Στη σχετική Υπουργική Απόφαση περιγράφεται η διαδικασία αποστολής των εγγράφων δεσμεύσεων από τις επιχειρήσεις παραγωγής ή χονδρικής εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων στο Υπουργείο Ανάπτυξης καθώς και η ειδική σήμανση των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.
Οι επιχειρήσεις παραγωγής ή χονδρικής εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων που θα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» θα πρέπει να αποστείλουν μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2023 την έγγραφη δέσμευση στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης θα λαμβάνεται η τιμή ραφιού στις 19/9/23.
Ορίζεται ότι τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να τοποθετήσουν στο ράφι με τα προϊόντα μειωμένης τιμής ειδικό σήμα που φέρει συγκεκριμένες επισημάνσεις και προδιαγραφές, όπως περιγράφονται στη νέα Υπουργική Απόφαση.
Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.) είναι η αρμόδια υπηρεσία για την επιβολή κυρώσεων, σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση τιμής.
Υποχρέωση ανακοίνωσης από τα σούπερ μάρκετ στο Υπουργείο Ανάπτυξης των ανατιμήσεων σε προϊόντα απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή προϊόντα υψηλής ζήτησης
Στην Υπουργική Απόφαση καθορίζονται οι κατηγορίες των προϊόντων για τα οποία προβλέπεται ανακοίνωση ανατιμήσεων από τα σούπερ μάρκετ που ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει τα 90.000.000 ευρώ και περιγράφεται η διαδικασία αποστολής τους στο Υπουργείο Ανάπτυξης.
Οι ανακοινώσεις για οποιαδήποτε αύξηση τιμής σε προϊόντα που είναι απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή προϊόντα υψηλής ζήτησης θα αποστέλλονται στο Υπουργείο Ανάπτυξης κάθε Τρίτη, έως τις 15:00.
Σε περίπτωση που ο υπόχρεος αποκρύπτει, παραποιεί ή δεν προσκομίζει τα στοιχεία επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.).
Στην Υπουργική Απόφαση καθορίζονται οι κατηγορίες των οπωροκηπευτικών προϊόντων για τις οποίες προβλέπεται ανακοίνωση λιανικών τιμών πώλησης στο Υπουργείο Ανάπτυξης
Οι ανακοινώσεις των ενδεικτικών λιανικών τιμών πώλησης των οπωροκηπευτικών προϊόντων θα αποστέλλονται κάθε Τρίτη, στις 09:00 μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis.gr.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης μπορεί να ανακοινώνει το εύρος των τιμών που επικρατούν στα καταστήματα είτε μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e- katanalotis, είτε στη σελίδας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.
MyMarket: Τραγωδία! Δείτε τι γίνεται στα ράφια
Πώς διαμορφώνονται οι τιμές στην Ελλάδα. Η εικόνα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Τι έδειξε μελέτη του ΙΕΛΚΑ για τις τιμές. Η σύγκριση γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα. Eurostat: Στο 3,5% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Αύγουστο. Στο 5,2% στην Ευρωζώνη. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Χαμηλότερα σε σχέση με βασικές ευρωπαϊκές αγορές (Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία) κινούνται στην Ελλάδα οι τιμές ενός τυπικού καλαθιού προϊόντων σούπερ μάρκετ ενός νοικοκυριού, αλλά υψηλότερα σε σχέση με την Πορτογαλία, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα μελέτης του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Η μελέτη του ΙΕΛΚΑ συγκρίνει τιμές που βασίζονται σε στοιχεία από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών σε κάθε χώρα, αλλά και σε τιμοληψίες από αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε τυπικό καλάθι προϊόντων του νοικοκυριού του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σούπερ μάρκετ) στην Ελλάδα, τον Σεπτέμβριο 2023 και αντίστοιχα στην Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ισπανία, στην Ιταλία και στην Πορτογαλία.
Σημειώνεται ότι η σύγκριση τιμών γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα.
Αναλυτικότερα, συγκρίθηκαν οι τιμές σε συνολικά 44 κατηγορίες προϊόντων και συγκεκριμένα 20 υποκατηγορίες προϊόντων που συνθέτουν ένα τυπικό καλάθι αγορών, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί στη συγκεκριμένη επαναλαμβανόμενη έρευνα από το 2012 έως σήμερα.
Επιπλέον, 19 υποκατηγορίες προϊόντων που εντάσσονται στο καλάθι του νοικοκυριού από τον Νοέμβριο 2022 και πέντε επιπλέον υποκατηγορίες προϊόντων που εντάσσονται στο καλάθι του νοικοκυριού από τον Μάρτιο 2023.
Αυτές οι υποκατηγορίες προϊόντων εξετάζονται από ένα σημαντικό δείγμα άνω των 5.000 τιμών προϊόντων και 30 διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ στις έξι χώρες συνολικά, για να υπολογισθούν οι μέσες τιμές με δειγματοληψίες από έγκυρα site σύγκρισης τιμών σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και από αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Τα στοιχεία περιλαμβάνουν τόσο τιμές προϊόντων σε προσφορά, όσο και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε κάθε χώρα.
Ειδικότερα, η σύγκριση των μέσων τιμών των καλαθιών δείχνει ότι τρεις ευρωπαϊκές χώρες έχουν σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι από την Ελλάδα (18% η Γαλλία, 11% το Ηνωμένο Βασίλειο, 12% η Ιταλία), η Ισπανία είναι στα ίδια επίπεδα με την Ελλάδα, ενώ η Πορτογαλία είναι φθηνότερη κατά 6% με την Ελλάδα.
Η εικόνα των αποτελεσμάτων αλλάζει σημαντικά όταν αφαιρέσουμε τον αναλογούντα ΦΠΑ ανά χώρα για να γίνουν αντιληπτές οι πραγματικές τιμές των προϊόντων σούπερ μάρκετ.
Η σύγκριση των καλαθιών σε αυτή την περίπτωση δείχνει ότι οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν πιο ακριβό μέσο καλάθι από την Ελλάδα και συγκεκριμένα η Γαλλία κατά 26%, το Ηνωμένο Βασίλειο κατά 20%, η Ιταλία κατά 20%, η Ισπανία κατά 7%, ενώ η Πορτογαλία παραμένει φθηνότερη κατά 5%.
Αυτό, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, είναι αποτέλεσμα της διαφοράς που έχει ο χαμηλός ΦΠΑ ανά χώρα (πρόκειται για τον ΦΠΑ που αναφέρεται σε τρόφιμα και ποτά). Στην Ελλάδα αυτός ο ΦΠΑ είναι 13%.
Ο ΦΠΑ είναι σημαντικά υψηλότερος από το Ηνωμένο Βασίλειο (0% ή 5%) και τη Γαλλία (10% και 5,5%), την Ισπανία (10% και 4%), την Πορτογαλία (13% και 6%), την Ιταλία (5% και 4%), αλλά και τις περισσότερες χώρες της ΕΕ.
Η βασική διαφορά είναι ότι τρόφιμα που στην Ελλάδα υπάγονται στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ με 24% στις υπόλοιπες χώρες υπάγονται στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, ο οποίος είναι και χαμηλότερος του ελληνικού με 6%, 5,5%, 4% ή ακόμα και 0%.
Σημειώνεται ότι η επίδραση ειδικών φόρων κατανάλωσης (πχ καφές) δεν είναι δυνατόν να συνυπολογιστεί στα παραπάνω στοιχεία.
Πέρα από τον ΦΠΑ, παράγοντες που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όταν συγκρίνονται τιμές ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες είναι:
- Φυσικές καταστροφές λόγω της κλιματικής αλλαγής
- Η απόσταση της χώρας από τα παραγωγικά κέντρα της κεντρικής και δυτικής Ευρώπης και τα αντίστοιχα κόστη
- Το κόστος ενέργειας και μεταφορών
- Η πολυπλοκότητα της γεωγραφίας της κάθε χώρας (πχ οδικό δίκτυο, νησιά κλπ)
- Το μέγεθος της αγοράς και αντίστοιχες οικονομίες κλίμακας στις προμήθειες των προϊόντων
- Το ισοζύγιο εξαγωγών-εισαγωγών σε σχέση με τα τρόφιμα και τις πρώτες ύλες παρασκευής τους
- Τα διάφορα κόστη παραγωγής (ενέργεια, πρώτες ύλες, μισθολογικό κόστος, χρηματοοικονομικό κόστος, γραφειοκρατία)
- Η παραγωγικότητα της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου σε κάθε χώρα
- Οι καταναλωτικές συνήθειες και η αγοραστική δυνατότητα σε κάθε χώρα
- Το ύψος της φορολογίας σε κάθε χώρα.