Μπορεί οι διαμαρτυρίες των πολιτών και των Δήμων να είναι πολλές για το ενδεχόμενο να μπουν νέα διόδια στην Αθηνών – Λαμίας προς τα βόρεια, ωστόσο το υπ. Υποδομών αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να κατασκευής των πλευρικών διοδίων σε δύο περιοχές.
Συγκεκριμένα στη Βαρυπόμπη και στον Άγιο Στέφανο, αλλά μόνο εάν δημιουργηθούν υβριδικά διόδια.
Το δημοσίευμα πάντως της Καθημερινής είναι αποκαλυπτικό. Οπως αναφέρει η εφημερίδα το υπ. Υποδοών έχει ήδη καταβάλλει σε αποζημιώσεις στη Νέα Οδό 91,6 εκατ. ευρώ για τη μη λειτουγία των τριών σταθμών.
Το «πάγωμα» των τριών σταθμών αποφασίστηκε το 2017 με μυστική συμφωνία ανάμεσα στον παραχωρησιούχο και το Δημόσιο, η οποία ανανεώθηκε το 2021 έως το τέλος του 2024.
Όσον αφορά στην ανακατασκευή της γέφυρας, «στον βασικό σχεδιασμό του έργου προβλέπεται η ανακατασκευή του τεχνικού (γέφυρα Βαρυμπόμπης) με διεύρυνση του πλάτους της υφιστάμενης γέφυρας με εξυπηρέτηση των κινήσεων αυτής, καθώς και αναμόρφωση του κόμβου Βαρυμπόμπης. Η έναρξη και ολοκλήρωση των εργασιών είναι στον άμεσο σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών», αναφέρει έγγραφο της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου (Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Εργων με σύμβαση παραχώρησης). Οπως διευκρινίζει, οι εργασίες μπορούν να ξεκινήσουν μετά την ενημέρωση των κατοίκων και την εφαρμογή κυκλοφοριακών μέτρων.
Οσον αφορά στα διόδια, η απάντηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου αποκαλύπτει τόσο το σύνολο των αποζημιώσεων που έχουν καταβληθεί όσο και το πλαίσιο στο οποίο θα λειτουργήσουν οι υπολειπόμενοι σταθμοί.
Η καταβολή των αποζημιώσεων κατέστη δυνατή χάρη σε συμφωνία που έγινε τον Απρίλιο του 2019 (δηλαδή επί υπουργίας Χρήστου Σπίρτζη) και αφορούσε την αποζημίωση της Νέας Οδού έως το τέλος του 2021, η οποία ανανεώθηκε τον Οκτώβριο του 2021 (από υπουργίας Κώστα Καραμανλή) έως το τέλος του 2024.
Μέσω αυτών των συμφωνιών, η παραχωρησιούχος Νέα Οδός έχει λάβει συνολικά 91,6 εκατ. ευρώ για το διάστημα από τον Απρίλιο του 2017 μέχρι το καλοκαίρι του 2023. «Η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων εργασιών παρατάθηκε μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2024, ημερομηνία η οποία συμφωνήθηκε ότι αποτελεί και τη νέα ημερομηνία κατά την οποία θα δικαιούται ο παραχωρησιούχος να θέσει σε λειτουργία και εκμετάλλευση τους πλευρικούς σταθμούς Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου και τον μετωπικό σταθμό διοδίων Χαλκίδας, υπό την προϋπόθεση της προηγούμενης εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών με οπτική αναγνώριση», αναφέρεται.
Οπως εξηγεί η υπηρεσία, ο παραχωρησιούχος έχει υποβάλει σχετική μελέτη (για τη δημιουργία υβριδικού συστήματος χρέωσης, όπως αυτό που λειτουργεί σήμερα η Ολυμπία Οδός) από τον Μάρτιο του 2017.
Από τη σύμβαση παραχώρησης, η Νέα Οδός δεν έχει υποχρέωση να εγκαταστήσει υβριδικό σύστημα, παρά μόνο να καταθέσει την προαναφερθείσα μελέτη. Αυτό σημαίνει ότι, για να εφαρμοστεί αυτό το σύστημα, θα πρέπει το Δημόσιο να επωμιστεί το κόστος (και βέβαια ο παραχωρησιούχος να πάρει την έγκριση των δανειστριών τραπεζών του). Επομένως το Δημόσιο σήμερα βρίσκεται μεταξύ δύο δύσκολων επιλογών: ή θα συνεχίσει να καταβάλλει αποζημιώσεις στη Νέα Οδό για τα διαφυγόντα έσοδα, ή θα πληρώσει τη Νέα Οδό για να εγκαταστήσει το προαναφερθέν σύστημα και τους σταθμούς διοδίων που υπολείπονται.
Ο λαβύρινθος αυτός είναι αποτέλεσμα του κακού αρχικού σχεδιασμού του έργου παραχώρησης. Η παραχώρηση της Νέας Οδού ξεκινάει από το ύψος της Μεταμόρφωσης και η αρχική σύμβαση προέβλεπε πλευρικά διόδια στους κόμβους Πύρνας (Λυκόβρυσης), Καλυφτάκη, Κηφισιάς, Βαρυμπόμπης κ.ο.κ., δηλαδή μέσα σε πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές. Οι αντιδράσεις προφανώς είναι τεράστιες, γιατί οι πολίτες θα καλούνταν να πληρώσουν (έστω ένα μικρό ποσό) για έναν ήδη κατασκευασμένο δρόμο που χρησιμοποιούν καθημερινά, κάτι που προφανώς δεν έχει καμία λογική.
Με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013, τα πλευρικά διόδια στους κόμβους Πύρνας και Καλυφτάκη απαλείφθηκαν – παρέμεινε όμως η υποχρέωση για τα υπόλοιπα. Τελικώς, πλευρικοί σταθμοί στην Αττική δημιουργήθηκαν μόνο στο Καπανδρίτι και στη Μαλακάσα, ενώ το Δημόσιο ανέλαβε να αποζημιώνει τον παραχωρησιούχο για τους υπόλοιπους.
Σε κλείσιμο λωρίδων προχωρούν οι Αρχές από τη Δευτέρα 29/01 στον Κηφισό για πολλές ημέρες.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Τροχαίας κάποιες λωρίδες θα κλείνουν για λίγες ώρες, στις υπόλοιπες η κυκλοφορία θα γίνεται κανονικά.
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, λόγω εκτέλεσης ασφαλτικών εργασιών, από τη χιλιομετρική θέση 17,200 έως τη χιλιομετρική θέση 18,900, στο ρεύμα προς Λαμία.
Ξεκινούν από την 29η Ιανουαρίου έως την 15η Μαρτίου, από Δευτέρα έως Σάββατο τις ώρες 22:00 – 06:00.
Συγκεκριμένα θα γίνει αποκλεισμός της αριστερής και της μεσαίας λωρίδας κυκλοφορίας της Εθνικής στον κλάδο προς Λαμία και διεξαγωγή της κυκλοφορίας σε τμήμα της δεξιάς λωρίδας κυκλοφορίας και σε τμήμα της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.).
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα είναι προσωρινές και θα αποσύρονται καθημερινά μετά το πέρας των εργασιών, ενώ θα υπάρχει ζώνη προειδοποίησης 800 μέτρων.
Επισημαίνεται ότι κάθε τμήμα που ασφαλτοστρώνεται θα παραδίδεται σε κυκλοφορία με στίξη (δηλαδή άνευ διαγράμμισης) για διάστημα κατ’ ελάχιστον 7 ημερών.
Η Τροχαία παρακαλεί τους οδηγούς των οχημάτων να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διέλευσή τους από τα σημεία των εργασιών και να ακολουθούν την υπάρχουσα οδική σήμανση.
Τα σχέδια σχετικά με τα ποτάμια της Αττικής και των Αθηνών που έχουν «εξαφανιστεί» από προσώπου γης εκφράζει η νέα δημοτική αρχής της Αθήνας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα του ποταμού που έχει εξαφανιστεί τελείως είναι ο γνωστός σε όλους τους Αθηναίους, Κηφισός, ο οποίος μπαζώθηκε και έγινε αυτοκινητόδρομος, ο οποίος σε πολλές περιπτώσεις μετατρέπεται σε ένα τεράστιο… πάρκινγκ, με μποτιλιαρίσματα που ξεπερνούν και τα 15 χλμ.
Παρόμοια τύχη με τον Κηφισό είχαν και οι: Ιλισός, Ηριδανός, ρέμα Προφήτη Δανιήλ, Ποδονίφτης. Μερικά από τα ποτάμια και ρέματα που κάποτε διαπερνούσαν όλη την πόλη και σήμερα είναι σχεδόν ολοκληρωτικά εξαφανισμένα.
Κεντρική πηγή του ήταν το περίφημο Κεφαλάρι στην Κηφισιά που ανέβλυζε πάνω από 400 κυβικά νερό την ώρα μέχρι τη δεκαετία του 1950, ποτίζοντας κτήματα έως τα Πατήσια. Ακόμη και σήμερα ο Κηφισός φιλοξενεί τουλάχιστον τέσσερα είδη ψαριών, όπως και νεροχελώνες, καβούρια και σπάνια είδη πτηνών. Κύριος παραπόταμός του ήταν ο Ιλισός που διέσχιζε την άλλη πλευρά του λεκανοπεδίου με την κεντρική πηγή του να βρίσκεται στην Αγία Ελεούσα του Χολαργού.
Όπως σημειώνεται από στελέχη της νέας δημοτικής Αρχής, σε εποχές κλιματικής αλλαγής, θα πρέπει όχι μόνο να υλοποιούνται μέτρα αντιμετώπισής της αλλά και να εφαρμόζονται σωστά, διαπιστώνοντας κυρίως τα λάθη που οδήγησαν στα σημερινά αδιέξοδα. «Η Αθήνα και τα ποτάμια της είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα».
«Αρκετά! Μόνο με αυτή την λέξη μπορούν να αποτραπούν περισσότερα περιβαλλοντικά εγκλήματα κατά των ποταμών της Αττικής. Αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις πρέπει να γίνονται με φιλικές μεθόδους προς το περιβάλλον όπως συμβαίνει στο εξωτερικό και όχι με την ″ευκολία″ του τσιμέντου. Σε πρώτη φάση πρέπει να αλλάξει εντελώς ο καταστροφικός σχεδιασμός στο Μέγα ρέμα της Ραφήνας, στον Ερασίνο και στην Πικροδάφνη. Σε δεύτερη φάση να ξεκινήσουμε την επιστροφή των σκεπασμένων και μπαζωμένων ρεμάτων στην επιφάνεια, όπως γίνεται όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά παντού στον κόσμο. Στη Σεούλ κατεδάφισαν αυτοκινητόδρομο πέντε χιλιομέτρων για να επαναφέρουν τον ″Κορεάτικο Κηφισό″ στην επιφάνεια. Εμείς έχουμε κάνει το τσιμέντο ″θρησκεία″», επεσήμανε ο νέος αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Πρασίνου του δήμου Αθηναίων, Γιώργος Αποστολόπουλος, στα Νέα.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…