mitos.gov.gr: Νέα μείωση της γραφειοκρατίας φέρνει η κυβέρνηση μέσα από το mitos.gov.gr.
Μια νέα εποχή στην πρόσβαση των πολιτών στη δημόσια πληροφορία που αφορά τις δημόσιες υπηρεσίες και διαδικασίες εγκαινιάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσω της πιλοτικής διασύνδεσης του gov.gr με το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» (mitos.gov.gr).
Συγκεκριμένα, στην αρχική σελίδα κάθε ψηφιακής υπηρεσίας στο gov.gr σταδιακά θα προστίθεται σύνδεσμος ο οποίος θα παραπέμπει στα στοιχεία και στην αναλυτική περιγραφή της διαδικασίας, όπως αυτή είναι καταγεγραμμένη στον «Μίτο».
Με τον τρόπο αυτό, πραγματοποιείται μία βασική διασύνδεση μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου και δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να μπορούν να αναζητούν εύκολα και απλά κάθε λεπτομέρεια σχετικά με τη διαδικασία εξυπηρέτησής τους.
Ήδη περισσότερες από τριάντα υπηρεσίες του gov.gr έχουν ενεργοποιήσει την παραπομπή στον «Μίτο».
Ανάμεσα σε αυτές είναι η έκδοση εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης, η έκδοση πιστοποιητικών δημοτολογίου και ληξιαρχικών πράξεων, η αίτηση επιδόματος ανεργίας, η απόδοση ΑΦΜ σε φυσικό πρόσωπο, το επίδομα παιδιού, το αντίγραφο ποινικού μητρώου και η αίτηση για την έκδοση άδειας πολιτικού γάμου.
Υπενθυμίζεται ότι το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» (mitos.gov.gr) παρουσιάστηκε και τέθηκε σε πιλοτική λειτουργία στις αρχές του περασμένου Ιουλίου.
Σχεδιάστηκε και διαμορφώνεται από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και υλοποιείται τεχνικά από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας ΑΕ (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πρόκειται για μια τομή στη λειτουργία της αλληλεπίδρασης του πολίτη με το κράτος, καθώς ο τελευταίος θα γνωρίζει εκ των προτέρων τι ακριβώς απαιτείται προκειμένου να εξυπηρετηθεί.
Η καταχώριση κάθε διαδικασίας ολοκληρώνεται με την απόδοση ενός μοναδικού κωδικού αριθμού, ο οποίος αποτελεί την ταυτότητα κάθε διαδικασίας στο Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών.
Μέσα σε λιγότερους από πέντε μήνες, έχουν δημοσιευτεί περισσότερες από 2.000 διαδικασίες, για τις οποίες οι πολίτες μπορούν να αναζητήσουν στάδια υλοποίησης, φυσικά ή/και ψηφιακά σημεία εξυπηρέτησης, αριθμό δικαιολογητικών, εκτιμώμενο χρόνο κόστος διεκπεραίωσης.
Επιπλέον, πάνω από 2.500 ακόμα διαδικασίες βρίσκονται σε στάδιο επεξεργασίας, έγκρισης ή δημοσίευσης και σύντομα θα είναι προσβάσιμες από τους πολίτες.
Αλλάζουν τα πάντα στις ταυτότητες, καθώς χιλιάδες πολίτες καλούνται να τις αντικαταστήσουν!
Συγκεκριμένα, κάθε 15 χρόνια όλοι ανεξαιρέτως οι πολίτες της χώρας θα πρέπει να αλλάζουν την αστυνομική τους ταυτότητα με νέου τύπου.
Επίσης ένα άλλο γεγονός το οποίο διαφεύγει από πολλούς γονείς είναι ότι με την συμπλήρωση του 12ου χρόνους ζωής όλα τα παιδιά θα πρέπει να προχωρούν σε έκδοση αστυνομικής ταυτότητας.
Συγκεκριμένα, στο οδηγό που έχει εκδόση η ΕΛΑΣ «από τον Ιούνιο του 2005 υποχρέωση για την απόκτηση δελτίου αστυνομικής ταυτότητας έχουν όλοι οι Έλληνες πολίτες που έχουν συμπληρώσει το 12ο έτος της ηλικίας».
Παράλληλα, υποχρεωτική είναι η αλλαγή αστυνομικής ταυτότητας για τους παρακάτω λόγους:
Τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν αντί για την ταυτότητά τους το Gov.gr Wallet στις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας έχουν από την Τρίτη 1η Νοεμβρίου οι πολίτες. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν αντί για την ταυτότητά τους το Gov.gr Wallet στις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας έχουν από την Τρίτη 1η Νοεμβρίου οι πολίτες.
Σύμφωνα με την υπ’ αρ. 5003/28-10-2022 Κοινή Υπουργική Απόφαση, ρυθμίζονται:
Συγκεκριμένα, από 1η Νοεμβρίου οι πολίτες μπορούν να χρησιμοποιούν το Gov.gr Wallet για τις συναλλαγές τους με τα πιστωτικά ιδρύματα και τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, καθώς και με τους παρόχους σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Η επαλήθευση γνησιότητας κάθε ψηφιακού αντιγράφου είναι ακριβώς η ίδια που ισχύει από τον Ιούλιο για όλες τις υπόλοιπες συναλλαγές και γίνεται με τον κωδικό QR του ψηφιακού αντιγράφου. Συγκεκριμένα:
Επιπλέον, για όσες συναλλαγές με τις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας μέχρι σήμερα ήταν αναγκαία η τήρηση φωτοαντιγράφου δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, καθιερώνεται πλέον η δυνατότητα έκδοσης ψηφιακού εγγράφου που θα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία.
Η δημιουργία του εγγράφου θα γίνεται με την έγκριση του πολίτη μέσω του Gov.gr Wallet, με την ακόλουθη διαδικασία:
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση: «Υπενθυμίζεται ότι το Gov.gr Wallet τέθηκε σε λειτουργία στα τέλη Ιουλίου, δίνοντας τη δυνατότητα δημιουργίας, αποθήκευσης και ελέγχου γνησιότητας των ψηφιακών αντιγράφων της αστυνομικής ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης στο κινητό μας τηλέφωνο.
Μέχρι στιγμής έχουν δημιουργηθεί και αποθηκευτεί σε κινητά τηλέφωνα περισσότερα από 1.500.000 ψηφιακά αντίγραφα ταυτότητας και διπλωμάτων οδήγησης. Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ με τα έγχαρτα πιστοποιητικά εντός της χώρας, με μόνη εξαίρεση τα διεθνή ταξίδια.
Η εφαρμογή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η άντληση όλων των απαραίτητων στοιχείων πραγματοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης».
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…