mitos.gov.gr: Νέα μείωση της γραφειοκρατίας φέρνει η κυβέρνηση μέσα από το mitos.gov.gr.
Μια νέα εποχή στην πρόσβαση των πολιτών στη δημόσια πληροφορία που αφορά τις δημόσιες υπηρεσίες και διαδικασίες εγκαινιάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσω της πιλοτικής διασύνδεσης του gov.gr με το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» (mitos.gov.gr).
Συγκεκριμένα, στην αρχική σελίδα κάθε ψηφιακής υπηρεσίας στο gov.gr σταδιακά θα προστίθεται σύνδεσμος ο οποίος θα παραπέμπει στα στοιχεία και στην αναλυτική περιγραφή της διαδικασίας, όπως αυτή είναι καταγεγραμμένη στον «Μίτο».
Με τον τρόπο αυτό, πραγματοποιείται μία βασική διασύνδεση μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου και δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να μπορούν να αναζητούν εύκολα και απλά κάθε λεπτομέρεια σχετικά με τη διαδικασία εξυπηρέτησής τους.
Ήδη περισσότερες από τριάντα υπηρεσίες του gov.gr έχουν ενεργοποιήσει την παραπομπή στον «Μίτο».
Ανάμεσα σε αυτές είναι η έκδοση εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης, η έκδοση πιστοποιητικών δημοτολογίου και ληξιαρχικών πράξεων, η αίτηση επιδόματος ανεργίας, η απόδοση ΑΦΜ σε φυσικό πρόσωπο, το επίδομα παιδιού, το αντίγραφο ποινικού μητρώου και η αίτηση για την έκδοση άδειας πολιτικού γάμου.
Υπενθυμίζεται ότι το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» (mitos.gov.gr) παρουσιάστηκε και τέθηκε σε πιλοτική λειτουργία στις αρχές του περασμένου Ιουλίου.
Σχεδιάστηκε και διαμορφώνεται από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και υλοποιείται τεχνικά από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας ΑΕ (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πρόκειται για μια τομή στη λειτουργία της αλληλεπίδρασης του πολίτη με το κράτος, καθώς ο τελευταίος θα γνωρίζει εκ των προτέρων τι ακριβώς απαιτείται προκειμένου να εξυπηρετηθεί.
Η καταχώριση κάθε διαδικασίας ολοκληρώνεται με την απόδοση ενός μοναδικού κωδικού αριθμού, ο οποίος αποτελεί την ταυτότητα κάθε διαδικασίας στο Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών.
Μέσα σε λιγότερους από πέντε μήνες, έχουν δημοσιευτεί περισσότερες από 2.000 διαδικασίες, για τις οποίες οι πολίτες μπορούν να αναζητήσουν στάδια υλοποίησης, φυσικά ή/και ψηφιακά σημεία εξυπηρέτησης, αριθμό δικαιολογητικών, εκτιμώμενο χρόνο κόστος διεκπεραίωσης.
Επιπλέον, πάνω από 2.500 ακόμα διαδικασίες βρίσκονται σε στάδιο επεξεργασίας, έγκρισης ή δημοσίευσης και σύντομα θα είναι προσβάσιμες από τους πολίτες.
mitos.gov.gr: Τεράστια αλλαγή με τις ταυτότητες
Αλλάζουν τα πάντα στις ταυτότητες, καθώς χιλιάδες πολίτες καλούνται να τις αντικαταστήσουν!
Συγκεκριμένα, κάθε 15 χρόνια όλοι ανεξαιρέτως οι πολίτες της χώρας θα πρέπει να αλλάζουν την αστυνομική τους ταυτότητα με νέου τύπου.
Επίσης ένα άλλο γεγονός το οποίο διαφεύγει από πολλούς γονείς είναι ότι με την συμπλήρωση του 12ου χρόνους ζωής όλα τα παιδιά θα πρέπει να προχωρούν σε έκδοση αστυνομικής ταυτότητας.
Συγκεκριμένα, στο οδηγό που έχει εκδόση η ΕΛΑΣ «από τον Ιούνιο του 2005 υποχρέωση για την απόκτηση δελτίου αστυνομικής ταυτότητας έχουν όλοι οι Έλληνες πολίτες που έχουν συμπληρώσει το 12ο έτος της ηλικίας».
Παράλληλα, υποχρεωτική είναι η αλλαγή αστυνομικής ταυτότητας για τους παρακάτω λόγους:
- Σε περίπτωση που έχει αλλάξει οποιοδήποτε στοιχείο της ταυτότητας σας
- Σε περίπτωση που δεν αναγράφεται στο δελτίο ταυτότητας η ιθαγένεια ή τα στοιχεία σας με λατινικούς χαρακτήρες
- Σε περίπτωση που έχει φθαρεί
- Όταν έχει περάσει δεκαπενταετία από την έκδοσή του
- Σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής.
mitos.gov.gr: Πώς θα γίνονται οι συναλλαγές με τις τράπεζες
Τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν αντί για την ταυτότητά τους το Gov.gr Wallet στις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας έχουν από την Τρίτη 1η Νοεμβρίου οι πολίτες. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν αντί για την ταυτότητά τους το Gov.gr Wallet στις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας έχουν από την Τρίτη 1η Νοεμβρίου οι πολίτες.
Σύμφωνα με την υπ’ αρ. 5003/28-10-2022 Κοινή Υπουργική Απόφαση, ρυθμίζονται:
- η διαδικασία ταυτοποίησης με το Gov.gr Wallet στις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας και
- η διαδικασία έκδοσης του εγγράφου στοιχείων ταυτότητας για τους παραπάνω φορείς στις περιπτώσεις που έχουν υποχρέωση τήρησης φωτοαντιγράφου του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας.
Συγκεκριμένα, από 1η Νοεμβρίου οι πολίτες μπορούν να χρησιμοποιούν το Gov.gr Wallet για τις συναλλαγές τους με τα πιστωτικά ιδρύματα και τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, καθώς και με τους παρόχους σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Η επαλήθευση γνησιότητας κάθε ψηφιακού αντιγράφου είναι ακριβώς η ίδια που ισχύει από τον Ιούλιο για όλες τις υπόλοιπες συναλλαγές και γίνεται με τον κωδικό QR του ψηφιακού αντιγράφου. Συγκεκριμένα:
- Μόλις κάποιος σκανάρει τον κωδικό QR ενός πολίτη μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet, ο τελευταίος λαμβάνει ειδοποίηση από την εφαρμογή, προκειμένου να δώσει έγκριση στον ελεγκτή για να επαληθεύσει τα στοιχεία του.
- Αφού ο πολίτης εγκρίνει τον έλεγχο, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον ελεγκτή και εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στη δική του συσκευή.
- Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, τότε και μόνο τότε τα στοιχεία του ψηφιακού αντιγράφου εμφανίζονται για μία και μόνο φορά στη συσκευή του ελεγκτή, χωρίς τη δυνατότητα αποθήκευσης.
Επιπλέον, για όσες συναλλαγές με τις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας μέχρι σήμερα ήταν αναγκαία η τήρηση φωτοαντιγράφου δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, καθιερώνεται πλέον η δυνατότητα έκδοσης ψηφιακού εγγράφου που θα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία.
Η δημιουργία του εγγράφου θα γίνεται με την έγκριση του πολίτη μέσω του Gov.gr Wallet, με την ακόλουθη διαδικασία:
- Αφού ταυτοποιήσει τον πολίτη μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet, ο υπάλληλος της τράπεζας ή της εταιρείας κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας εισάγει στο ειδικά διαμορφωμένο σύστημα του φορέα τον αριθμό του δελτίου ταυτότητας του φυσικού προσώπου και θα ζητά την έκδοση του εγγράφου.
- Στη συνέχεια ο πολίτης λαμβάνει ειδοποίηση για το αίτημα στο Gov.gr Wallet και, αφού το εγκρίνει, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον υπάλληλο και εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στο σύστημα.
- Το έγγραφο που εκδίδεται αυτόματα διαθέτει μοναδικό κωδικό εγγράφου και QR code και θα τηρείται στα πληροφοριακά συστήματα των ανωτέρω φορέων, με δική τους ευθύνη για όσο διάστημα απαιτείται.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση: «Υπενθυμίζεται ότι το Gov.gr Wallet τέθηκε σε λειτουργία στα τέλη Ιουλίου, δίνοντας τη δυνατότητα δημιουργίας, αποθήκευσης και ελέγχου γνησιότητας των ψηφιακών αντιγράφων της αστυνομικής ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης στο κινητό μας τηλέφωνο.
Μέχρι στιγμής έχουν δημιουργηθεί και αποθηκευτεί σε κινητά τηλέφωνα περισσότερα από 1.500.000 ψηφιακά αντίγραφα ταυτότητας και διπλωμάτων οδήγησης. Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ με τα έγχαρτα πιστοποιητικά εντός της χώρας, με μόνη εξαίρεση τα διεθνή ταξίδια.
Η εφαρμογή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η άντληση όλων των απαραίτητων στοιχείων πραγματοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης».