«Μην αγοράζετε γάλα μέχρι τις 20 Φλεβάρη» – Βόμβα στην αγορά

Ακρίβεια: Αυξάνονται συνεχώς οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ και οι καταναλωτές ψάχνουν τρόπο αντίδρασης στις εταιρίες. Φτάσαμε στο μποϊκοτάζ.

Για μία εβδομάδα το Ινστιτούτο Καταναλωτών καλεί τους πολίτες να μην αγοράζει δύο συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων. Είχε προηγηθεί «προειδοποίηση» στο υπουργείο Ανάπτυξης να δοθεί λύση στην αισχροκέρδεια και στην ακρίβεια, αλλά και στις τιμές που έχουν τα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού», ωστόσο, τελικά κηρύχθηκε μποϊκοτάζ.

Ξεκινάει τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει μία εβδομάδα, μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου και αφορά τα γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα. Στη συνέχεια, για την επόμενη εβδομάδα, θα ανακοινωθούν άλλες κατηγορίες προϊόντων.

Οι δύο πρώτες κατηγορίες επιλέχθηκαν γιατί, σύμφωνα με το ΙΝΚΑ, είχαν τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις το τελευταίο διάστημα.

Μάλιστα, το Ινστιτούτο Καταναλωτών επισήμανε πως οδηγήθηκε σε αυτή την απόφαση, μετά από παρότρυνση των ίδιων των καταναλωτών, μέσω των καταγγελιών και παραπόνων που λαμβάνει καθημερινά.

Η ανακοίνωση αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Ζητάμε από τους πολίτες καταναλωτές να μην αγοράζουν για μια εβδομάδα αυτά τα προϊόντα. Η δύναμη της αγοράς είμαστε εμείς οι πολίτες καταναλωτές. Ας φροντίσουμε το πορτοφόλι μας την τσέπη μας ας προστατέψουμε το εισόδημα που κάποιοι θέλουν να κλέψουν χωρίς ίχνος λογικής αλλά και ηθικής αφού παράλληλα μειώνουν τις ποσότητες στις ίδιες συσκευασίες προϊόντων. Από 13 Φεβρουαρίου ημέρα Δευτέρα έως 20 Φεβρουαρίου ημέρα Κυριακή 2023 δεν αγοράζουμε προϊόντα γαλακτοκομικά γάλατα γιαούρτια τυροκομικά εγχώρια ή εισαγωγής».

Σούπερ μάρκετ: 3 δημοφιλή προϊόντα που αυξάνονται ξανά

Νέο χτύπημα στην τσέπη του καταναλωτή. Οι ήδη αυξημένες τιμές των απορρυπαντικών στα ράφια των σούπερ μάρκετ αναμένεται να αυξηθούν κι άλλο το επόμενο διάστημα.

Και αυτό γιατί όπως αποκαλύπτει ρεπορτάζ του Reuters, η εταιρεία Unilever με έδρα το Λονδίνο ανακοίνωσε χθες ότι θα συνεχίσει να αυξάνει τις τιμές σε απορρυπαντικά και σαπούνια αλλά και σε άλλα προϊόντα προκειμένου να αντισταθμίσει το αυξανόμενο κόστος εισροών.

Η Unilever που παράγει μερικές από τις πιο γνωστές μάρκες απορρυπαντικών και άλλων προϊόντων, όπως το υγρό καθαριστικό Fairy, το σαπούνι Dove, το παγωτό Ben & Jerry’s, αναμένει ότι ο πληθωρισμός κόστους θα συνεχιστεί το 2023, προβλέποντας καθαρό πληθωρισμό υλικών κατά το πρώτο εξάμηνο περίπου 1,5 δις. ευρώ (1,6 δισεκατομμύρια δολάρια).

Για αυτόν τον λόγο θα προχωρήσει και σε αυξήσεις τιμών προκειμένου να αντιμετωπιστεί η εκτίναξη του κόστους παραγωγής. Ο κλάδος είχε ήδη αντιμετωπίσει προβλήματα εφοδιασμού κατά την διάρκεια της πανδημίας, εξαιτίας των τιμών στις πρώτες ύλες αλλά και με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία που οδήγησε σε αύξηση του ενεργειακού κόστους.

Όπως δήλωσε επικεφαλής οικονομικών υπηρεσιών, Graeme Pitkethly, οι αυξήσεις των τιμών θα συνεχιστούν το δεύτερο εξάμηνο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Reuters, oρισμένες εταιρείες στην Ευρώπη είπαν ότι ενδέχεται να χαλαρώσουν τις αυξήσεις των τιμών που εισήχθησαν τα τελευταία χρόνια, καθώς το αυξανόμενο κόστος της ενέργειας και άλλων πρώτων υλών έχει χαλαρώσει, παρέχοντας ενδεχομένως κάποια ανακούφιση στους καταναλωτές.

Η Unilever δεν είναι μία από αυτές.

Καλάθι νοικοκυριού: Τα δυο φθηνότερα σούπερ μάρκετ της εβδομάδας

Τις νέες λίστες με τα προϊόντα χαμηλής τιμής που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το υπουργείο, στο 91% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «Kαλάθι του Nοικοκυριού», οι τιμές μειώνονται ή διατηρούνται σταθερές την 15η εβδομάδα εφαρμογής του -με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που γνωστοποίησαν στο Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων σήμερα, Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Ειδικότερα, από το σύνολο 882 προϊόντων στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα:

  • στα 70, ποσοστό 8%, η τιμή μειώθηκε,
  • στα 734, ποσοστό 83%, η τιμή παρέμεινε σταθερή
  • και σε 78, ποσοστό 9%, η τιμή αυξήθηκε.

«Ετοιμάζουμε τις αποφάσεις μας για τις βελτιώσεις στο «καλάθι του νοικοκυριού» σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, κατά τη σημερινή επίσκεψή του σε δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ «Γαλαξίας» και «Σκλαβενίτης», καθώς την εβδομάδα που πέρασε κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση στις τιμές των προϊόντων του «Καλαθιού του Νοικοκυριού».

Ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε: «Διανύουμε την 15η εβδομάδα εφαρμογής του «καλαθιού του Νοικοκυριού». Έχω έρθει σε ένα κατάστημα “Σκλαβενίτη”. Θέλω να ευχαριστήσω τον Σκλαβενίτη και όλες βέβαια τις αλυσίδες, θωρακίζουν τις τιμές προς τα κάτω.

Μέση αξία καλαθιού Νοεμβρίου, 117 ευρώ. Σήμερα 9 Φεβρουαρίου, 15 εβδομάδες μετά, μέση αξία καλαθιού στον Σκλαβενίτη 89 ευρώ. Αυτό τι σημαίνει; Αυτό σημαίνει ότι στο καλάθι η ζάχαρη έχει την ίδια τιμή από 1η Νοεμβρίου μέχρι 9 Φεβρουαρίου. Μακαρόνια ίδια τιμή από 1η Νοεμβρίου μέχρι 9 Φεβρουαρίου. Γάλα ίδια τιμή από την 1η Νοεμβρίου μέχρι 9 Φεβρουαρίου. Όσπρια χαμηλότερη τιμή από την 1η Νοεμβρίου μέχρι 9 Φεβρουαρίου. Χαρτικά ίδια τιμή από την 1η Νοεμβρίου μέχρι 9 Φεβρουαρίου. Σκυλοτροφές και γατοτροφές ίδια τιμή από την 1η Νοεμβρίου μέχρι 9 Φεβρουαρίου.

Το 92% των προϊόντων έχει ή ίδια ή χαμηλότερη τιμή ενώ έχουν παρέλθει 15 εβδομάδες. Αυτό σημαίνει ότι το «Καλάθι του Νοικοκυριού» λειτουργεί. Μην πιστεύετε αυτούς που για πολιτικούς λόγους θέλουν να απαξιώσουν αυτήν την προσπάθεια.

Όσο αγοράζετε από το Καλάθι, επιτυγχάνετε δύο πράγματα. Ένα, να γλιτώνετε χρήματα και δύο, να πιέζουμε όλοι μαζί την αγορά να πηγαίνει προς τα κάτω.

Ετοιμάζουμε τις αποφάσεις μας για τις βελτιώσεις στο Καλάθι, όπου θα ανακοινωθούν δημόσια για την πρόσθεση περισσότερων κατηγοριών που εσείς ζητήσατε από τις αγορές σας, έτσι ώστε να μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες καλύτερα των καταναλωτών χωρίς να χαλάσουμε το βασικό μηχανισμό.

Θέλω να ευχαριστήσω τους καταναλωτές που το 64% όσων ψωνίζουν στο σούπερ μάρκετ, ψάχνει και αγοράζει έστω ένα προϊόν από το καλάθι και οι περισσότεροι πολύ περισσότερα φυσικά. Το 64% έχει αποφασίσει να αγοράζει από το καλάθι. Είναι η μεγαλύτερη ψήφος εμπιστοσύνης και η μεγαλύτερη απόδειξη επί καθημερινής βάσεως σε κάθε σούπερ μάρκετ: Ότι το καλάθι λειτουργεί.

Η αντιπολίτευση μπορεί να φωνάζει, αλλά η αντιπολίτευση δεν φωνάζει για εσάς, φωνάζει γιατί θέλει ψήφους. Εσείς που θέλετε να προστατεύσετε το πορτοφόλι σας, όποιο κόμμα και να ψηφίσετε, να αγοράζετε από το καλάθι και θα κερδίζετε χρήματα».

«Καλάθι του νοικοκυριού»: Δείτε τις νέες λίστες

Οι νέες τιμές προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» θα ισχύουν ως και τις 14 Φεβρουαρίου. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις λίστες και τις τιμές των προϊόντων, επιλέγοντας την αλυσίδα της αρεσκείας σας ΕΔΩ