Παραλίες Αττικής: Θέλετε να πάτε για μπάνιο στην Αττική. Υπάρχουν δεκάδες παραλίες, όμως ορισμένες είναι πολύ επικίνδυνες. Τις ακτές της Αττικής, στις οποίες δεν επιτρέπεται το κολύμπι τη φετινή περίοδο, ανακοίνωσε το υπουργείο Υγείας. Όλη λίστα, στο xristika.gr.
Τα τμήματα ακτών της Περιφέρειας Αττικής, στα οποία δεν επιτρέπεται η κολύμβηση, καθώς δεν πληρούν τα ποιοτικά κριτήρια της νομοθεσίας για μπάνιο, έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Υγείας.
Μετά από δειγματοληψίες που διενεργήθηκαν κατά την προηγούμενη και τρέχουσα κολυμβητική περίοδο από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Περιβαλλοντικής Υγιεινής των Περιφερειακών Ενοτήτων των Περιφερειών, το Υπουργείο Υγείας δημοσίευσε κατάλογο, με τα δώδεκα ακατάλληλα σημεία για κολύμβηση στις θάλασσες της Αττικής.
Αυτά τα 12 σημεία στο λεκανοπέδιο Αττικής, σύμφωνα με την σχετική εγκύκλιο είναι τα εξής:
Η εγκύκλιος κοινοποιείται στις Διευθύνσεις Περιβαλλοντικής Υγιεινής και Υγειονομικού Ελέγχου των Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας Αττικής, από τις οποίες το Υπουργείο Υγείας ζητά να συνεργασθούν με τους υπεύθυνους εκπροσώπους των ΟΤΑ και τις αντίστοιχες Λιμενικές Αρχές ή Οργανισμούς (ΕΟΤ κ.λπ) τόσο για την εφαρμογή των αναγκαίων προληπτικών ή κατασταλτικών μέτρων, όσο και για την τήρηση όρων υγιεινής (αποδυτήρια, αποχωρητήρια, ντους, δοχεία συλλογής απορριμμάτων κ.λπ.).
ι Ελληνες φέτος ψηφίζουν road trips λόγω κόστους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Το κόστος ανά προορισμό. Οικονομικοί προορισμοί για διακοπές 5 ημερών τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, κατάλληλοι για οικογένειες. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Φωτιά» έχουν πάρει τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια εσχάτως, με αποτέλεσμα οι Έλληνες να κάνουν στροφή στην ηπειρωτική χώρα για φθηνές διακοπές και δη σε κοντινούς προορισμούς από την κατοικία τους. Το ενεργειακό κόστος έχει ξετινάξει τον οικογεμειακό προϋπολιγισμό, με αποτέλσμα οι πολίτες να επιλέγουν τα road trips για αποδράσεις.
Ειδικά οι οικογένειες για τη διαμονή τους επιλέγουν καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης και όχι ξενοδοχειακές μονάδες, καθώς το κόστος εiναι μικρότερο. Η ζήτηση σε τύπου Airbnb έχει εκτιναχθεί τους καλοκαιρινούς μήνες, κατά 232%, σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας ερευνών Airdna.
Το φετινό καλοκαίρι, η ζήτηση για ακίνητα εγγεγραμμένα σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης στη Πελοπόννησο σύμφωνα με την AirDNA έχει αυξηθεί κατά 135% σε σχέση με τη περσινή χρονιά.
Η αύξηση της ζήτησης, η πανδημία του κορονοϊού, σε συνάρτηση και με την αύξηση του κόστους μετακίνησης, οδήγησε πολλούς συμπολίτες μας να αναζητήσουν εναλλακτικές παραθαλάσσιες περιοχές της ηπειρωτικής χώρας, περιοχές που «αναδεικνύονται» και τείνουν να συμμετέχουν ενεργά στον νέο οδικό τουριστικό χάρτη της χώρας μας.
Όλα τα άνωθεν συνάδουν και με την αύξηση των εγγραφών ακινήτων σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης στο Νομό Ηλείας. Ο νομός με τις χρυσαφένιες παραλίες όπως η Κυλλήνη, η Κουρούτα στην Αμαλιάδα και η Ζαχάρω, καταγράφει σημαντική αύξηση στην εγγραφή νέων ακινήτων, κατά 43,94% από το χρονικό διάστημα της Πρωτομαγιάς έως και σήμερα.
Ο «ξεχασμένος» τουριστικά Νομός Αχαΐας, δείχνει να κερδίζει έδαφος τη φετινή χρονιά και οι παραθαλάσσιες περιοχές της Αιγιαλίτιδας ζώνης όπως το Δερβένι, ο Λόγγος, τα Αραχωβίτικα, τα Σελιανίτικα καθώς και οι παραθαλάσσιες περιοχές του Δήμου Δυτικής Αχαΐας, όπως η παραλία Γιανισκάρη και η Καλόγρια, κερδίζουν τη προτίμηση των τουριστών τόσο εγχώριων όσο και αλλοδαπών τη φετινή σεζόν.
Η περιοχή της Ναυπακτίας, αποτέλεσε αναδυόμενο τουριστικό προορισμό για το σύνολο των τριημέρων της φετινής σεζόν με πολύ υψηλές πληρότητες σχεδόν στο σύνολο των «αποδράσεων» από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Η έλευση κρουαζιερόπλοιου το προηγούμενο διάστημα αποτέλεσε γεγονός για την τουριστική βιομηχανία της περιοχής. Η Ναύπακτος τις ημέρες της Πρωτομαγιάς είχε 89 κατοικίες εγγεγραμμένες στις πλατφόρμες βραχυχρόνιας μισθώσεις, ενώ πλέον διαθέτει 170, καταγράφοντας αύξηση των εγγραφών νέων ακινήτων κατά 91,01%.
«Αποτελεί ευκαιρία για τις περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας και ιδιαίτερα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που αναδείχθηκαν εν μέσω πανδημίας, να ενταχθούν δυναμικά στο τουριστικό χάρτη μέσω της ενεργής συμμετοχής τους στο νέο μοντέλο τουρισμού, και να αδράξουν την ευκαιρία της φετινής σεζόν δημιουργώντας τις απαιτούμενες υποδομές ένταξης στο τουριστικό χάρτη» σημειώνει ο κ.Μπάκας.
Παράλληλα, λόγω της πανδημίας, ο κλάδος της βραχυχρόνιας μίσθωσης αποτέλεσε «λύση» στους εν δυνάμει εκδρομείς τόσο εγχώριους, όσο και αλλοδαπούς τη στιγμή που δεν επιθυμούσαν σύμφωνα με τα υγειονομικά δεδομένα να έρχονται σε επαφή με πολύ κόσμο.
Τα αυτοτελή διαμερίσματα/κατοικίες προσφέρουν απομόνωση και αποτέλεσαν ασφαλή επιλογή για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι σχεδόν όλες οι ξενοδοχειακές μονάδες στη χώρα μας που διέθεταν ανεξάρτητες βίλες ή/και bungalows, είχαν πληρότητες που άγγιξαν το 100% στο σύνολο της περσινής καλοκαιρινής σεζόν.
Λόγω της πανδημίας, τον αόρατο αυτό εχθρό που έχει έρθει αντιμέτωπη όλη η παγκόσμια κοινότητα, τα δεδομένα αλλάζουν και δημιουργούν νέες τάσεις και νέα μοντέλα στο σύνολο της καθημερινότητας μας.
Η ανάγκη μη συνωστισμού και παράλληλα το γεγονός ότι τα ακίνητα που είναι εγγεγραμμένα σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης διαθέτουν το σύνολο των οικοσυσκευών που χρειάζεται μια οικογένεια για να ετοιμάσει το γεύμα της, αποτελούν τους βασικούς παράγοντες ανάδειξης του κλάδου εν μέσω κύματος πρωτοφανούς ακρίβειας. Παράλληλα είναι «λύση» για οικογένειες που διαθέτουν περιορισμένο «budget».
«Μπορεί για τους νεότερους ή/και για οικογένειες που διαθέτουν την οικονομική άνεση να φαντάζει κάτι όχι και τόσο απαραίτητο η ύπαρξη των οικοσυκσευών, αλλά όταν μια οικογένεια με 2 παιδιά θελήσει να κάνει διακοπές, θα πρέπει να συμπεριλάβει στον προϋπολογισμό τα καθημερινά έξοδα πρωινού, καθώς και το κόστος 2 γευμάτων την ημέρα τουλάχιστον. Αυτό ανεβάζει πολύ το κόστος των διακοπών ακινήτων συνήθως μειώνει τις ημέρες απόδρασης» εξηγεί ο κ. Μπάκας.
Παράλληλα, η δυνατότητα που δίνεται ανάλογα με την εκάστοτε πολιτική του ιδιοκτήτη ή/και του διαχειριστή του ακινήτου να φιλοξενηθούν τέσσερα ή/και περισσότερα άτομα σε μια κατοικία σύμφωνα με την δυναμική της, αποτελεί «λύση» τόσο για οικογένειες, όσο και για νέα ζευγάρια ή/και παρέες που διαθέτουν μικρό προϋπολογισμό ιδιαίτερα τη δεδομένη χρονική στιγμή που το κόστος ζωής τόσο λόγω του πληθωρισμού αλλά και της ενεργειακής κρίσης έχει εκτοξευτεί.
Το μεγαλύτερο μέρος των διαθέσιμων κατοικιών ιδιαίτερα στην ηπειρωτική Ελλάδα, είναι ολόκληρες κατοικίες άνω των 50τμ-60τμ, ενώ το κόστος διαμονής για τετραμελή οικογένεια σε πολλές περιπτώσεις δεν ξεπερνά τα 500€ για πέντε διανυκτερεύσεις.
Οι ενδιαφερόμενοι εκδρομείς θα πρέπει να γνωρίζουν ότι βασικός ρυθμιστής του κόστους αλλά και της διαθεσιμότητας, (να επιλέξεις κατοικία σύμφωνα με τις ανάγκες σου), αποτελεί ο χρόνος της κράτησης. Όσο τόσο καλύτερες τιμές.
Μετά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ραγδαία άνοδο στις τιμές καταγράφουν και τα αεροπορικά εισιτήρια. Δεν είναι μόνο η αύξηση της τιμής των καυσίμων, αλλά και η αυξημένη ζήτηση. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Η πολύ υψηλή ζήτηση -ειδικά για τους μεσογειακούς προορισμούς– και όχι τόσο οι τιμές των καυσίμων είναι αυτή που τραβά προς τα πάνω τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων φέτος το καλοκαίρι, σε μια ιδιαίτερη συγκυρία κατά την οποία αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια προσπαθούν να βρουν τον βηματισμό τους μετά από δύο πολύ δύσκολες θερινές σεζόν λόγω της πανδημίας.
Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν οι επιτελείς των αεροπορικών εταιρειών, κάνοντας, επιπλέον, ιδιαίτερη αναφορά στη φετινή μάχη που μαίνεται στους ευρωπαϊκούς αιθέρες για την εξασφάλιση μεγαλύτερων μεριδίων από τις αεροπορικές, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις ζημίες δισεκατομμυρίων των δύο προηγούμενων σεζόν:
«Γι’ αυτό και ο υψηλός ανταγωνισμός, ειδικά στους τουριστικούς προορισμούς πρώτης γραμμής στη Μεσόγειο, τελικά έχει ως αποτέλεσμα τα αεροπορικά εισιτήρια να είναι μεν, πράγματι, πιο ακριβά φέτος λόγω του γενικότερου οικονομικού περιβάλλοντος, ωστόσο οι αυξήσεις, αναλογικά, είναι χαμηλότερες σε σχέση με την κατακόρυφη άνοδο των τιμών των καυσίμων και την άνοδο σε άλλους τομείς της τουριστικής αλυσίδας», αναφέρουν στο «ΘΕΜΑ» αρμόδιες πηγές της αεροπορικής αγοράς. Οσον αφορά τα νούμερα, μόλις προ ημερών ο κ. Μάικλ Ο’Λίρι, διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, της μεγαλύτερης αεροπορικής χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, έκανε λόγο για διψήφιο ποσοστό αύξησης, πάνω από 10%, ακριβώς λόγω της υψηλής ζήτησης στο peak της φετινής σεζον.
Ως προς τους παράγοντες λοιπόν που διαμορφώνουν τις τιμές των αεροπορικών φέτος το καλοκαίρι, αυτοί είναι:
■ Τα «ταξίδια εκδίκησης» (revenge travel), ως απόρροια της μεγάλης επιθυμίας των Ευρωπαίων να κάνουν διακοπές μετά τον εγκλεισμό και τους περιορισμούς λόγω κορωνοϊού, έχουν δημιουργήσει πρωτοφανή ζήτηση, συμπεριλαμβανομένων -όπως είναι εύλογο- και των ελληνικών προορισμών.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος ο φετινός Απρίλιος ήταν καλύτερος ακόμη και από τον Απρίλιο του 2019, με διψήφια αύξηση στις τουριστικές εισπράξεις στο +19%, μονοψήφια για τις αφίξεις στο +7,5% και +15% για τη μέση δαπάνη ανά ταξίδι, στα 590 ευρώ, από 513 ευρώ του αντίστοιχου μήνα του 2019.
Ολοι οι δείκτες παραπέμπουν σε υψηλές επιδόσεις και πολύ περισσότερο για τις δαπάνες, με την τάση που εμφανίστηκε μέσα στην πανδημία, όπου οι ταξιδιώτες ξοδεύουν πιο πολλά, να συνεχίζεται και φέτος.
■ Η δεδομένη αύξηση στις τιμές των καυσίμων, η οποία πάντως αναμένεται να αποτυπωθεί πιο έντονα στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων κυρίως από το φθινόπωρο και μετά, όπως επισημαίνουν οι επιτελείς των μεγάλων αεροπορικών.
Κι αυτό γιατί τουλάχιστον για το πρώτο μισό του 2022 οι τιμές, αναλογικά, έχουν διατηρηθεί ως έναν βαθμό, είτε λόγω του hedging των αεροπορικών στο κόστος των καυσίμων (η στρατηγική των αεροπορικών να αντισταθμίζουν από νωρίς, εν προκειμένω από το 2021, το ρίσκο από την απότομη αυξομείωση των τιμών των καυσίμων), είτε γιατί ο πολύπλοκος τρόπος με τον οποίο διαμορφώνεται η τελική τιμή των αεροπορικών (σ.σ.: ανάλογα με την ώρα του δρομολογίου, την ημέρα, την πληρότητα του αεροσκάφους κ.τ.λ.) δίνει περισσότερες επιλογές στον επιβάτη. Με βάση τις εκτιμήσεις, τα καύσιμα αεροσκαφών αντιπροσωπεύουν πλέον έως και το 38% του μέσου κόστους μιας αεροπορικής εταιρείας, από 27% το 2019.
■ Η παράμετρος «όσο πιο αργά τόσο πιο ακριβά»: Πολλά από τα ταξίδια που γίνονται τώρα είναι κλεισμένα με εισιτήρια για τα οποία οι κρατήσεις έγιναν νωρίτερα, ακόμη και μέσα στον φετινό δύσκολο και αβέβαιο χειμώνα με γενναίες προσφορές/εκπτώσεις από τις αεροπορικές σε μια προσπάθεια να ξανακερδίσουν μερίδια.
Αυτές είναι οι… τυχερές περιπτώσεις γιατί όσοι κλείνουν τώρα εισιτήρια είναι σαφώς πολύ πιο ακριβά λόγω και της υψηλής ζήτησης ειδικά για προορισμούς όπου οι συνδέσεις από τις αεροπορικές είναι λιγότερο συχνές.
■ Στην Ευρώπη ειδικά τα μεγάλα αεροδρόμια-κόμβοι αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις και ακυρώσεις λόγω έλλειψης προσωπικού.
Εκατοντάδες χιλιάδες πιλότοι, αεροσυνοδοί, χειριστές εδάφους και άλλοι εργαζόμενοι στην αεροπορική βιομηχανία έχασαν τη δουλειά τους τα τελευταία δύο χρόνια, γεγονός που έχει διαταράξει όλη την αλυσίδα και τα δρομολόγια των αεροπορικών εταιρειών, αυξάνοντας τελικά το συνολικό κόστος για τις αεροπορικές και άρα και τις τιμές στον τελικό καταναλωτή.
■ Το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός στην Ευρώπη μετά από δύο σεζόν πανδημίας και κατάρρευσης εσόδων για τις αεροπορικές είναι πολύ έντονος περιορίζει τις δυνατότητες των εταιρειών, ειδικά σε κορυφαίους προορισμούς, να μετακυλίσουν το κόστος των ναύλων στους επιβάτες τους, γι’ αυτό κι εκεί έχουν συγκρατηθεί -αναλογικά πάντα- οι τιμές, κάτι που δεν συμβαίνει ωστόσο σε προορισμούς με λιγότερες συνδέσεις και δρομολόγια.
Αντίθετα είναι μεγάλες οι αυξήσεις, σε υψηλότερα διψήφια ποσοστά, σε συγκεκριμένες, πιο εξειδικευμένες κατηγορίες εισιτηρίων, όπως τα business, ενώ έχει διαφοροποιηθεί και η πολιτική, π.χ., αποσκευών από πλευράς των αεροπορικών ώστε να πληρώνει ο επιβάτης ανάλογα με την υπηρεσία που επιλέγει να λάβει.
Μας απαγορεύουν και την επίσκεψη στα νησιά πλέον. Τα εισιτήρια είναι τόσο ακριβά που για μερικές ημέρες διακοπών στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα απαιτούνται πάνω από 1.000 ευρώ. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
«Πιο φθηνά έρχεται στον τουρίστα να πάει σε νησί με αεροπλάνο παρά με πλοίο. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος». Με τα λόγια αυτά αποτύπωσε στο newmoney στέλεχος της ακτοπλοΐας την κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί για το καλοκαίρι του 2022.
Η δραματική αύξηση του κόστους των καυσίμων από 80% έως 120% αναλόγως τον τύπο, έχει ως αποτέλεσμα οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων να κυμαίνονται από 20% έως 28%. Ειδικά σε μακρινούς προορισμούς τα εισιτήρια είναι τσουχτερά.
Ειδικότερα τα καύσιμα αποτελούσαν το 30%-35% του λειτουργικού κόστους ενός πλοίου το 2019 ενώ από το δ’ τρίμηνο του 2021 έχει εκτοξευθεί στο 60%-70%.
Η επιβατική κίνηση το 2022 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα είναι 10%-20% χαμηλότερη από το 2019 χρονιά ορόσημο για τον τουρισμό. Πλήγμα τα lockdown στην Κίνα και η μειωμένη κίνηση των group λόγω κορωνοϊού.
Προβληματισμό έντονο δημιουργούν και οι συνθήκες έντασης που δημιουργεί η Τουρκία στο Ανατολικό Αιγαίο.
Όσο αφορά την κίνηση του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία άγγιξε τη χρονιά ρεκόρ του 2019 για κοντινούς προορισμούς και για τις Κυκλάδες.
“Στόχος παραμένει το μεταφορικό έργο του 2019 αλλά σε ετήσια βάση, το οποίο δεν θα συμβεί το 2022” επισημαίνουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…