Βαγγέλης Μαρινάκης: Από την πρώτη στιγμή φαινόταν επιτυχημένη η σκέψη Μαρινάκη για έκδοση ομολόγων της Capital, ωστόσο ξεπέρασε κάθε προσδοκία η ζήτηση!
Επίδοση – ρεκόρ κατέγραψε η ομολογιακή έκδοση της της CPLP Shipping, συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη. Εν αναμονή των επίσημων ανακοινώσεων, στελέχη της χρηματιστηριακής αγοράς κάνουν λόγο για υπερκάλυψη που αγγίζει τις έξι φορές, με τις προσφορές να έχουν ήδη ξεπεράσει το ποσό των 800 εκατ. ευρώ, επίδοση που αποτελει ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές της εταιρείας και της εγχώριας οικονομίας.
H δημόσια προσφορά του εταιρικού ομολόγου της «CPLP Shipping» ολοκληρώθηκε σήμερα, 20 Οκτωβρίου 2021, με την εταιρεία να ζητά από τους επενδυτές το ποσό των 150 εκατ. ευρώ. Το επιτόκιο του 5ετούς διάρκειας τίτλου αναμένεται κατά συνέπεια να διαμορφωθεί στο κατώτατο εύρος που είχαν δώσει οι ανάδοχοι. Υπενθυμίζεται ότι το εύρος απόδοσης του ομολόγου έχει καθοριστεί από τους Συντονιστές Κύριους Αναδόχους μεταξύ 2,60% και 3,00%.
Η εταιρεία θα διαθέσει το σύνολο των καθαρών κεφαλαίων που θα αντλήσει από την έκδοση (ύψους έως €150 εκατ., αφαιρουμένων των εκτιμώμενων δαπανών έκδοσης του ΚΟΔ ύψους €4,8 εκατ. περίπου), για να εντάξει τρία LNG Carriers στον στόλο της, στο πλαίσιο του στρατηγικού επενδυτικού πλάνου που υλοποιεί, ύψους 1,2 δισ. ευρώ.
Τα τρία υπερσύγχρονα LNG Carriers, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων το καθένα κινούνται με καύσιμο το φυσικό αέριο το οποίο παράγει σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, σε σχέση με το πετρέλαιο, ενώ είναι και αποδοτικότερα ενεργειακά.
Η Capital Product Partners L.P. είναι εταιρεία του Ομίλου της οικογένειας Βαγγέλη Μαρινάκη, ο οποίος διαθέτει στόλο 108 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 9 πλοίων LNG Carriers, 56 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων και αργού πετρελαίου, 38 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 5 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Η διαπραγμάτευση των νέων ομολογιών σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί θα ξεκινήσει την Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021.
Βαγγέλης Μαρινάκης: Πήρε πλοία LNG αξίας $600 εκατ.
Παράλληλα, λίγα 24ωρα μετά τη δημοσιοποίηση της πληροφορίας ότι παρήγγειλε άλλα 3 πλοία μεταφοράς εμπορευματίων σε κορεάτικα ναυπηγεία, η Capital Product Partners του Βαγγέλη Μαρινάκη ανακοίνωσε νέο big deal. Υπέγραψε συμφωνία εξαγοράς τριών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ( LNG cariers), έναντι 599,5 εκατ. δολαρίων.
Tα πλοία είναι τελευταίας τεχνολογιας και κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, στην Κορέα. .
Τα δύο είναι ναυλωμένα μέχρι το 2027 στην BP Gas Marketing. Η ναυλώτρια εταιρεία έχει option επέκτασης της ναύλωσης μέχρι τον Οκτώβριο 2032.
Το τρίτοπλοίο είναι ναυλωμένο στην Cheniere μέχρι τον Φεβρουάριο 2025, δυνατότητα παράτασης της σύμβασης για δύο ακόμη χρόνια.
Από τις ναυλώσεις αυτές η Capital Product Partners αναμένει συνολικά έσοδα 391 εκατομμύρια δολάρια.
Η εταιρεία του του Β. Μαρινάκη έχει option αγοράς για άλλα τρία πλοία αυτού του τύπου, με μέση τιμή 207,7 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Από τις συμφωνίες ναύλωσης τους μπορεί να εξασφαλίσει συνολικά έσοδα 429 εκατ. δολαρίων.
Βαγγέλης Μαρινάκης: «Στροφή» στην «πράσινη» ναυτιλία
Παράλληλα, την ανάγκη να στραφεί η ναυτιλία στην πράσινη ενέργεια τόνισε ο πρόεδρος του ναυτιλιακού ομίλου Capital, Βαγγέλης Μαρινάκης, μιλώντας στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum πριν λίγες εβδομάδες.
Με αφορμή την πρόσφατη επένδυσή του ομίλου στη Τέρνα Ενεργειακή, δήλωσε ότι «η ναυτιλία, πρέπει να στραφούμε σε τέτοιες πράσινες επενδύσεις. Είναι επενδύσεις που δεν γίνονται μόνο για το κέρδος αλλά και για τη προστασία του περιβάλλοντος».
Μάλιστα, ο κ. Μαρινάκης έκανε ειδική αναφορά έκανε στον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν υπογραμμίζοντας ότι έχει διαφορετική θεώρηση από τον προκάτοχό του Ντόναλντ Τραμπ για τα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος: «Αυτό θα επιταχύνει τις εξελίξεις σε ότι αφορά τα περιβαλλοντικά ζητήματα», είπε.
Επιπλέον, έκανε και μία πρόβλεψη για τα απόνερα της στροφής από τα ορυκτά καύσιμα στην «πράσινη ενέργεια»: «Το μέλλον δεν ανήκει στα δεξαμενόπλοια, αφού οι κανονισμοί του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού προβλέπουν μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία, κατά 40% μέχρι το 2030 και κατά 70% μέχρι το 2050» για να προσθέσει:
«Οι επενδύσεις σε πλοία που θα μεταφέρουν ξηρά φορτία θα συνεχίσουν να γίνονται».
Το πέρασμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, στην «πράσινη εποχή» έχει υψηλό κόστος το οποίο καλούνται να πληρώσουν μόνο οι πλοιοκτήτες ενώ θα πρέπει να γίνει συλλογικά.
«Η ναυτιλία μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά είναι υπεύθυνη μόλις για το 2,5% των ρύπων παγκοσμίως. Ωστόσο η στροφή προς τα εναλλακτικά καύσιμα πρέπει να γίνει, αλλά με τη συμμετοχή και των βιομηχανιών που κατασκευάζουν τα μηχανολογικά συστήματα, όπως οι μηχανές, που τοποθετούνται στα πλοία» δήλωσε ο Βαγγέλης Μαρινάκης και προσέθεσε:
«Για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Ε.Ε. έχουν δώσει πολύ μεγάλα ποσά για την στήριξη της βιομηχανίας, και κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνει και με τις βιομηχανίες που κατασκευάζουν τις μηχανές για τα πλοία».
«Μια πολύ μεγάλη επίπτωση της πανδημίας, που επηρέασε τη ναυτιλία ήταν και η αδυναμία επαναπατρισμού των πληρωμάτων. Οι ναυτικοί έχουν συμβάσεις για τέσσερις έως επτά μήνες, αλλά λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις αναγκάστηκαν παρά πολλοί να παραμείνουν στα πλοία για διάστημα περισσότερο του ενός έτους», ανέφερε ο κ. Μαρινάκης και πρόσθεσε: «Πρώτη προτεραιότητα τώρα θα πρέπει να είναι ο εμβολιασμός των ναυτικών, τόσο στην ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά και στην ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα. Κάτι που θα πρέπει να γίνει στη χώρα μας ακόμα και μέσα στον Μάιο».
Σχετικά με την εικόνα των ναυλαγορών εν μέσω πανδημίας είπε:
«Όλοι οι κλάδοι επηρεάστηκαν, περισσότερο από όλους όμως τα δεξαμενόπλοια. Αυτό συνέβη διότι οι μετακινήσεις περιορίστηκαν, ο κόσμος δεν έβγαινε έξω, και δεν πήγαινε διακοπές και αποτέλεσμα η κατανάλωση πετρελαίου να μειωθεί. Αντίθετα στην αγορά των containerships τους τελευταίους έξι μήνες καταγράφεται μια κατακόρυφη άνοδος, η οποία οφείλεται στην αλλαγή στις συνήθειες των ανθρώπων, οι οποίοι αφού δεν έβγαιναν έξω προχώρησαν σε παραγγελίες πραγμάτων που δεν είχαν σκεφτεί στο παρελθόν να παραγγείλουν. Οι παραγγελίες αυτές πυροδότησαν την μεταφορική αλυσίδα στα προϊόντα με αποτέλεσμα να αυξηθεί κατακόρυφα η ζήτηση για containerships» και συμπλήρωσε:
«Θετική αλλαγή στην αγορά καταγράφεται τους τελευταίους τρεις μήνες και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου -σιδηρομεταλλεύματα, σιτηρά. Η ναυτιλία αναμένει σταδιακά να ανέβουν και οι αγορές στα δεξαμενόπλοια και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers)».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Μαρινάκης στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και την «ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ» μέσω της οποίας γίνονται οι δωρεές του ελληνικού εφοπλισμού στην Ελλάδα. Σημείωσε δε ότι ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης έχει συγκεντρώσει πολύ μεγάλα ποσά από τους Έλληνες εφοπλιστές όλα αυτά τα χρόνια για δωρεές, ενώ παράλληλα με τις δωρεές που γίνονται μέσω της ΣΥΝΕΝΩΣΙΣ, και μεμονωμένες προσφορές στο κοινωνικό σύνολο.
«Οι Έλληνες εφοπλιστές τα τελευταία χρόνια έχουν προβεί σε πολύ μεγάλες δωρεές, αλλά παράλληλα δεν θέλουν να φαίνονται. Οι δωρεές δεν αφορούν μόνο την αντιμετώπιση της πανδημίας, αλλά γίνονται από την αρχή της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας».