Βαγγέλης Μαρινάκης

Βαγγέλης Μαρινάκης: Στην παγκόσμια ελίτ του εφοπλιστικού κόσμου ανήκει ο Βαγγέλης Μαρινάκης, με τον Έλληνα εφοπλιστή να προχωράει σε κίνηση… ματ, η οποία τον κάνει παγκόσμιο κυρίαρχο!

Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Capital Product Partners L.P. προχώρησε σε συμφωνία για την απόκτηση τριών τελευταίας τεχνολογίας LNG Carriers 174.000 κυβικών μέτρων, έναντι συνολικού ποσού 599,5 εκατομμυρίων δολαρίων.

Τα LNG Carriers είναι: Το Aristos I, ναυπηγημένο το 2020 και τα Aristarchos και Aristidis I ναυπηγημένα το 2021, στις γιάρδες της Hyundai Heavy Industries.

Tο LNG/C Aristos I και το LNG/C Aristarchos αναμένεται να παραδοθούν στα μέσα Σεπτεμβρίου και το LNG/C Aristidis I στο τέλος Νοεμβρίου 2021.

Τα Aristos I και Aristidis I βρίσκονται υπό μακρόχρονη ναύλωση από την BP Gas Marketing Limited (“BP”). Για το πρώτο η ναύλωση λήγει τον Οκτώβριο του 2027 και για το δεύτερο τον Δεκέμβριο του 2027. Ωστόσο, οι ναυλώσεις αναμένεται να επεκταθούν έως τον Οκτώβριο και τον Δεκέμβριο του 2032 αντίστοιχα.

Tο Aristarchos είναι επίσης υπό μακρόχρονη ναύλωση από την Cheniere Marketing International LLP («Cheniere»), η οποία λήγει τον Φεβρουάριο του 2025, με δύο ετήσιες option μετά από αυτή την ημερομηνία.

Τα έσοδα από τη ναύλωση και των τριών πλοίων ανέρχονται στα 391 εκατομμύρια δολάρια, με μέσο όρο ημερήσιας ναύλωσης στα 67.630 δολάρια.

Με την προσθήκη του Aristarchos, ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της εταιρείας μειώνεται από τα 10,4 έτη στα 8,8.

Να σημειωθεί πως τα LNG Carriers τελευταίας γενιάς είναι κατά 23% πιο αποτελεσματικά στην κατανάλωση καυσίμων και επομένως μειώνουν το αποτύπωμα για το περιβάλλον.

Βαγγέλης Μαρινάκης: Οption για την παραλαβή άλλων τριών αδελφών πλοίων

Στο πλαίσιο ενίσχυσης και ανάπτυξης του στόλου της, η Capital έχει option για την παραλαβή άλλων τριών αδελφών πλοίων με μέσο όρο κόστους απόκτησης τα 207,7 εκατομμύρια δολάρια για τον καθένα από αυτά, με έσοδα 429 εκατ. δολάρια και μέσο ημερήσιο ναύλο 70.650 δολάρια.

Είναι και τα τρία ναυπηγημένα το 2021 και ναυλωμένα από τις εταιρείες BP, Cheniere και Engie Energy Marketing Singapore Pte Ltd.

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ολοκληρώσαμε αυτήν τη συναλλαγή για την με την απόκτηση αυτών των τριών, ολοκαίνουργιων, υψηλών προδιαγραφών LNG σε μια εποχή, όταν η αγορά LNG παρουσιάζει ισχυρές μακροπρόθεσμες προοπτικές» δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Capital, Τζέρι Καλογηράτος.

«Η εξαγορά αναμένεται να είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις διανεμόμενες ταμειακές ροές και τα κέρδη μας ανά μονάδα, για την ανανέωση του στόλου της Partnership και την αναπλήρωση της ικανότητας κερδοφορίας της. Θα συμβάλλει στην ενίσχυση των ταμειακών μας ροών και τη διαφοροποίηση της πελατειακής μας βάσης με επενδύσεις». Επεσήμανε ακόμη πως «είναι ένα εμφατικό βήμα προς τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και αποτελεί μέρος της μετάβασης στη ναυτιλία με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα».

Βαγγέλης Μαρινάκης: «Στροφή» στην «πράσινη» ναυτιλία

Παράλληλα, την ανάγκη να στραφεί η ναυτιλία στην πράσινη ενέργεια τόνισε ο πρόεδρος του ναυτιλιακού ομίλου Capital, Βαγγέλης Μαρινάκης, μιλώντας στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum πριν λίγες εβδομάδες.

Με αφορμή την πρόσφατη επένδυσή του ομίλου στη Τέρνα Ενεργειακή, δήλωσε ότι «η ναυτιλία, πρέπει να στραφούμε σε τέτοιες πράσινες επενδύσεις. Είναι επενδύσεις που δεν γίνονται μόνο για το κέρδος αλλά και για τη προστασία του περιβάλλοντος».

Μάλιστα, ο κ. Μαρινάκης έκανε ειδική αναφορά έκανε στον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν υπογραμμίζοντας ότι έχει διαφορετική θεώρηση από τον προκάτοχό του Ντόναλντ Τραμπ για τα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος: «Αυτό θα επιταχύνει τις εξελίξεις σε ότι αφορά τα περιβαλλοντικά ζητήματα», είπε.

Επιπλέον, έκανε και μία πρόβλεψη για τα απόνερα της στροφής από τα ορυκτά καύσιμα στην «πράσινη ενέργεια»: «Το μέλλον δεν ανήκει στα δεξαμενόπλοια, αφού οι κανονισμοί του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού προβλέπουν μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία, κατά 40% μέχρι το 2030 και κατά 70% μέχρι το 2050» για να προσθέσει:

«Οι επενδύσεις σε πλοία που θα μεταφέρουν ξηρά φορτία θα συνεχίσουν να γίνονται».
Το πέρασμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, στην «πράσινη εποχή» έχει υψηλό κόστος το οποίο καλούνται να πληρώσουν μόνο οι πλοιοκτήτες ενώ θα πρέπει να γίνει συλλογικά.

«Η ναυτιλία μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά είναι υπεύθυνη μόλις για το 2,5% των ρύπων παγκοσμίως. Ωστόσο η στροφή προς τα εναλλακτικά καύσιμα πρέπει να γίνει, αλλά με τη συμμετοχή και των βιομηχανιών που κατασκευάζουν τα μηχανολογικά συστήματα, όπως οι μηχανές, που τοποθετούνται στα πλοία» δήλωσε ο Βαγγέλης Μαρινάκης και προσέθεσε:

«Για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Ε.Ε. έχουν δώσει πολύ μεγάλα ποσά για την στήριξη της βιομηχανίας, και κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνει και με τις βιομηχανίες που κατασκευάζουν τις μηχανές για τα πλοία».

«Μια πολύ μεγάλη επίπτωση της πανδημίας, που επηρέασε τη ναυτιλία ήταν και η αδυναμία επαναπατρισμού των πληρωμάτων. Οι ναυτικοί έχουν συμβάσεις για τέσσερις έως επτά μήνες, αλλά λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις αναγκάστηκαν παρά πολλοί να παραμείνουν στα πλοία για διάστημα περισσότερο του ενός έτους», ανέφερε ο κ. Μαρινάκης και πρόσθεσε: «Πρώτη προτεραιότητα τώρα θα πρέπει να είναι ο εμβολιασμός των ναυτικών, τόσο στην ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά και στην ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα. Κάτι που θα πρέπει να γίνει στη χώρα μας ακόμα και μέσα στον Μάιο».

Σχετικά με την εικόνα των ναυλαγορών εν μέσω πανδημίας είπε:

«Όλοι οι κλάδοι επηρεάστηκαν, περισσότερο από όλους όμως τα δεξαμενόπλοια. Αυτό συνέβη διότι οι μετακινήσεις περιορίστηκαν, ο κόσμος δεν έβγαινε έξω, και δεν πήγαινε διακοπές και αποτέλεσμα η κατανάλωση πετρελαίου να μειωθεί. Αντίθετα στην αγορά των containerships τους τελευταίους έξι μήνες καταγράφεται μια κατακόρυφη άνοδος, η οποία οφείλεται στην αλλαγή στις συνήθειες των ανθρώπων, οι οποίοι αφού δεν έβγαιναν έξω προχώρησαν σε παραγγελίες πραγμάτων που δεν είχαν σκεφτεί στο παρελθόν να παραγγείλουν. Οι παραγγελίες αυτές πυροδότησαν την μεταφορική αλυσίδα στα προϊόντα με αποτέλεσμα να αυξηθεί κατακόρυφα η ζήτηση για containerships» και συμπλήρωσε:

«Θετική αλλαγή στην αγορά καταγράφεται τους τελευταίους τρεις μήνες και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου -σιδηρομεταλλεύματα, σιτηρά. Η ναυτιλία αναμένει σταδιακά να ανέβουν και οι αγορές στα δεξαμενόπλοια και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers)».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Μαρινάκης στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και την «ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ» μέσω της οποίας γίνονται οι δωρεές του ελληνικού εφοπλισμού στην Ελλάδα. Σημείωσε δε ότι ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης έχει συγκεντρώσει πολύ μεγάλα ποσά από τους Έλληνες εφοπλιστές όλα αυτά τα χρόνια για δωρεές, ενώ παράλληλα με τις δωρεές που γίνονται μέσω της ΣΥΝΕΝΩΣΙΣ, και μεμονωμένες προσφορές στο κοινωνικό σύνολο.

«Οι Έλληνες εφοπλιστές τα τελευταία χρόνια έχουν προβεί σε πολύ μεγάλες δωρεές, αλλά παράλληλα δεν θέλουν να φαίνονται. Οι δωρεές δεν αφορούν μόνο την αντιμετώπιση της πανδημίας, αλλά γίνονται από την αρχή της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας».