Μασούτης: Χρονιά ορόσημο για την Διαμαντής Μασούτης ΑΕ χαρακτήρισε την εφετινή ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Μιλώντας εχθές σε εκπροσώπους του Τύπου ανέφερε ότι είναι η πρώτη χρονιά που ο τζίρος της εταιρείας θα περάσει το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ.
Έχοντας ως στόχο να διατηρήσει την ηγετική της θέση στη Βόρεια Ελλάδα, η Διαμαντής Μασούτης, που συμπληρώνει 47 χρόνια από την ίδρυσή της, συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία δίνοντας έμφαση στην υγιή, οικονομική και οργανική ανάπτυξη, αύξηση μεριδίων αγοράς και σταδιακή επέκταση του δικτύου.
Εστιάζοντας στις προκλήσεις της περυσινής χρόνιας ο γενικός διευθυντής Θόδωρος Γεροστεργιούδης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων στον πόλεμο της Ουκρανίας, στο αυξημένο ενεργειακό κόστος (από 16 εκατ. ευρώ το 2021 στα 33 εκατ. ευρώ το 2022), αλλά και το καλάθι του νοικοκυριού, που ξεπέρασε σε κόστος τα 5 με 6 εκατ. ευρώ. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η κερδοφορία να συμπιεστεί σημαντικά περνώντας λίγο κάτω από το 1%.
Μάλιστα, η εταιρεία, όπως επισημάνθηκε, δέχθηκε μέσα στο 2022 από τους προμηθευτές 13% ανατιμήσεις. Στην τιμή πώλησης πέρασε το 9% μειώνοντας τες 4 μονάδες και ενισχύοντας το πλάνο προωθητικών ενεργειών.
Το 2022 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 940 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 6,5% σε σχέση με το 2021 και τα ΕΒΙΤΑ σε 8 εκατ. ευρώ με την κερδοφορία να κινείται κάτω από το 1% των πωλήσεων. Η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται, όπως αναφέρθηκε, σε συνδυασμό οργανικής και μη οργανικής ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα, επετεύχθη συμφωνία με τον συνεταιρισμό ΣΥΝΚΑ που οδήγησε σε διεύρυνση του δικτύου της Μασούτης και την παρουσία της σε Κέρκυρα και Κυκλάδες με 100% εταιρικά καταστήματα «Μασούτης» αλλά και την απόκτηση του 50% της νεοσύστατης ΣΥΝΚΑ ΑΕ που δραστηριοποιείται στην Κρήτη.
«Είμαστε περήφανοι για αυτή την κίνηση γιατί αντικατοπτρίζει πλήρως τη φιλοσοφία μας: Επενδύσεις παντού στην ελληνική επικράτεια και μέγιστη προσφορά στις τοπικές κοινωνίες» τόνισε ο κ. Γεροστεργιούδης.
Σύμφωνα με όσα επισημάνθηκαν, η εταιρεία εφέτος «τρέχει» με ανάπτυξη πωλήσεων περίπου 17%, όταν η αγορά κινείται στο 9%, κερδίζοντας μερίδια αγοράς ενώ αναμένεται ο υψηλός ρυθμός ανάπτυξης να συνεχίσει μέχρι το τέλος της χρονιάς και ο τζίρος να διαμορφωθεί σε περίπου 1,1 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται η συμμετοχή της αλυσίδας στην ΣΥΝΚΑ στην Κρήτη.
Σε ό,τι αφορά στην κερδοφορία του 2023 εκτιμάται ότι θα κινηθεί σε επίπεδα λίγο πάνω από 1% καθώς δέχεται πιέσεις λόγω του υψηλού ενεργειακού κόστους, της αύξησης των εξόδων αλλά και της προσπάθειας συγκράτησης των τιμών.
Την ίδια στιγμή η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο με ετήσιες επενδύσεις άνω των 20 εκατ. ευρώ.
Από την αρχή της χρονιάς, η Διαμαντής Μασούτης έχει εντάξει στο δίκτυό της 17 νέα καταστήματα σε περιοχές της Αττικής, Βόρεια Ελλάδα, Κέρκυρα και Κυκλάδες όπου ενισχύει την παρουσία της.
«Επενδύουμε συστηματικά στην οργανική μας ανάπτυξη και έχουμε στόχο μέχρι το 2024 να συνεχίσουμε να επεκτείνουμε το δίκτυό μας σε περιοχές της κεντρικής και νησιωτικής Ελλάδας» ανέφερε ο κ. Γεροστεργιούδης και συμπλήρωσε ότι το πρώτο βήμα αποτελεί η ολοκλήρωση τον Νοέμβριο του πρώτου Grand Μασούτης στην Αττική και συγκεκριμένα στην Γλυφάδα. Επίσης σχεδιάζονται νέα καταστήματα σε Λαμία και Πάτρα μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Συγχρόνως, δημιουργείται ένα ακόμα Grand Μασούτης στις Τρεις Γέφυρες που θα ανοίξει το 2024 σε ιδιόκτητο χώρο όπου θα ανεγερθεί κτιριακό συγκρότημα με περισσότερα από 100 διαμερίσματα.
Επενδύσεις θα γίνουν όμως και στο ηλεκτρονικό κατάστημα και μετά το dark store που δημιουργήθηκε στην Αττική για την κάλυψη των αναγκών του e-shop σχεδιάζεται η δημιουργία ενός στη Θεσσαλονίκη.
Σε ό,τι αφορά στην ενεργειακή της αυτονομία, η εταιρεία ολοκλήρωσε την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στις οροφές στις οροφές των δύο πιο ενεργοβόρων σημείων, κεντρικών εγκαταστάσεων διοίκησης και Logistics Center εξασφαλίζοντας περίπου 40% ενεργειακή αυτάρκεια των συγκεκριμένων σημείων.
Από την πλευρά του ο κ. Μασούτης κληθείς να σχολιάσει την κινητικότητα στον κλάδο, σημείωσε ότι θα συνεχιστεί η συγκέντρωση επιχειρήσεων καθώς υπάρχει μεγάλος αριθμός αλυσίδων και καταστημάτων στην ελληνική αγορά.
Εστιάζοντας στην Μασούτης, τόνισε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για πιθανές εξαγορές, ωστόσο σημείωσε ότι η εταιρεία δεν βρίσκεται σε συζητήσεις με την ΑΒ Βασιλόπουλος. Επίσης διέψευσε οποιαδήποτε συζήτηση με το fund CVC και σημείωσε ότι η Μασούτης είναι μια ελληνική οικογενειακή επιχείρηση και έτσι θα συνεχίσει.
Μασούτης: Ποιο σούπερ μάρκετ εξαγόρασε
Δεν σταματά την επέκτασή της η αλυσίδα «Μασούτης»!
Ενισχύει την παρουσία του στην αγορά της Πελοποννήσου ο όμιλος Μασούτη, εξαγοράζοντας την αλυσίδα σούπερμάρκετ “Τερζής”, που εδρεύει στον Πύργο, διαθέτει έξι καταστήματα και είναι μέλος του ομίλου αγορών ΕΛΟΜΑΣ.
Οπως αναφέρεται από έγκυρες πηγές, το deal έχει κλείσει και θα ανακοινωθεί επίσημα εντός των ημερών.
Με την κίνηση αυτή, η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα που επεκτείνεται ταχέως σε όλη την Ελλάδα, θα προσθέσει στον ισολογισμό της ετήσιο τζίρο της τάξεως των 14 εκατ. ευρώ, με προοπτικές μεγάλης αύξησης τα επόμενα χρόνια.
Είναι η τέταρτη εξαγορά που πραγματοποιεί ο “Μασούτης” στη διάρκεια του τελευταίου 12μήνου.
Είχε προηγηθεί η απόκτηση των αλυσίδων “Family” και “Δεναξά” και του 50% της κρητικής ΣΥΝΚΑ.
Η επέκταση θα συνεχισθεί με νέες εξαγορές μικρών τοπικών αλυσίδων. Υπολογίζεται ότι εντός του έτους θα προστεθούν στο δίκτυο του ομίλου τουλάχιστον 10 καταστήματα, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους σε 400.
Μασούτης: Δείτε πως τσάκισε τα άλλα σούπερ μάρκετ
Κίνηση – ματ από τον Μασούτη καθώς έχει καταφέρει να ελέγχει σχεδόν πλήρως την αγορά των σούπερ μάρκετ στο Αιγαίο, σβήνοντας τον ανταγωνισμό.
Την τουριστική κίνηση του φετινού καλοκαιριού, η οποία σε αρκετά σημεία της χώρας μας εκτιμάται ότι θα φθάσει σε νέα ιστορικά υψηλά, ξεπερνώντας ακόμα και τις επιδόσεις προ πανδημίας, στοχεύει να εκμεταλλευθεί η αλυσίδα Μασούτης.
Το άνοιγμα νέων καταστημάτων από τη βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σε νησιά του Αιγαίου περιλαμβάνεται στη συμφωνία της Μασούτης με τη ΣΥΝΚΑ, η οποία θυμίζουμε ότι αφορά στη μεταβίβαση των καταστημάτων της Κέρκυρας στη Μασούτης των εταιρειών Γαλαξίας και Μαρκάτο, και τη μεταβίβαση των υποκαταστημάτων που βρίσκονται στα νησιά του Αιγαίου.
Για την Κρήτη συμφωνήθηκε η συμμετοχή της Μασούτης στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, όπου και τα καταστήματα θα διατηρήσουν την υφιστάμενη ταυτότητά τους.
Εάν μερικά χρόνια πριν η δύναμη της αλυσίδας περιοριζόταν στην Βόρεια Ελλάδα, πλέον κάνει αισθητή την παρουσία της τόσο στην πρωτεύουσα, όσο και στα κορυφαία νησιά της χώρας.
Σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει, μεταξύ άλλων, ο επικεφαλής της αλυσίδας, Γιάννης Μασούτης, με αφορμή τη συμφωνία με τη ΣΥΝΚΑ, «η ενίσχυση των τοπικών παραγωγών και προϊόντων θα είναι -όπως πάντα- βασικός άξονας της παρουσίας μας στα νέα σημεία, αφού η ανάπτυξη της εταιρείας μας γίνεται πάντα με όρους ανταπόδοσης στην ελληνική κοινωνία».
Οι τελευταίες προσθήκες αφορούν σε τρία νέα καταστήματα σε Κάλυμνο (Χρίστου Πόθια), Μήλο (Αδάμαντα) και Τήνο (Ακτή Νάζου), τα οποία προέρχονται από τη συμφωνία με τη ΣΥΝΚΑ, ανεβάζοντας το δίκτυο της Μασούτης σε 343 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Στα συγκεκριμένα καταστήματα, τα οποία έχουν συνολικά 11 ταμεία, απασχολούνται 69 άτομα.
Πριν από λίγες ημέρες, εξάλλου, είχε ανακοινωθεί το άνοιγμα ακόμη δύο νέων καταστημάτων: στη Χίο (Κωνσταντίνου Μονομάχου 1) με 4 ταμεία και στη Μήλο (Κεντρικό σημείο Τριοβάσαλλου) με 2 ταμεία.
Είχε προηγηθεί το άνοιγμα τριών καταστημάτων, και πιο συγκεκριμένα δύο στη Νάξο (ένα στην περιφερειακή οδό Εγγάρων-Χώρας Νάξου και ένα στην περιφερειακή οδό της Χώρας Νάξου) και ένα στη Χίο (στην περιοχή Αγίου Μηνά – θέση Βάγια) με 20 θέσεις parking.
Μέσα στον μήνα, στις 16 Ιουνίου, είχε ανοίξει και νέο κατάστημα στη Σαντορίνη, στον Πύργο Δήμου Θήρας (κεντρικός επαρχιακός δρόμος Περίσσας-Φηρών) με 3 ταμεία και 2 θέσεις parking.
Η αρχή της φετινής επέκτασης της Μασούτης στα νησιά είχε γίνει από τον περασμένο Μάρτιο, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε το νέο της κατάστημα στη Σκιάθο, το οποίο βρίσκεται στην περιφερειακή οδό (ΟΤ 265) και διαθέτει 4 ταμεία, 15 άτομα προσωπικό και 15 θέσεις parking.
Σημειώνεται ότι στη νησιωτική Ελλάδα η αλυσίδα έχει επίσης παρουσία με καταστήματα σε Άνδρο, Λέσβο, Λήμνο και Θάσο.
Παράλληλα, συνεχίζεται και το πλάνο ανακαινίσεων. Πρόσφατα, ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση του καταστήματος στη Σίνδο Θεσσαλονίκης (Λεωφόρο Όχι 3), ενώ τον περασμένο μήνα είχε προηγηθεί το κατάστημα στο Διδυμότειχο Έβρου (Μπεγέτη 10 & Γερμανού).
Τον ίδιο μήνα, τον Μάιο, άνοιξε πάλι τις πόρτες του το κατάστημα στην Ηρακλείτσα Καβάλας (Κρήτης & Ύδρας γωνία), ενώ τον περασμένο Μάρτιο είχε ανακοινωθεί η ανακαίνιση του καταστήματος στη Δάφνη Αττικής (Πλούτωνος 36).
Εκτός από την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου της, η Μασούτης επενδύει συνεχώς σε νέες τεχνολογίες και βέλτιστες πρακτικές με στόχο τη βελτιστοποίηση της αγοραστικής εμπειρίας και την καλύτερη εξυπηρέτηση του καταναλωτή στο ηλεκτρονικό του κατάστημα.
Έτσι, έχει καταφέρει να ενσωματώσει στο eshop.masoutis.gr λειτουργικότητες που εξασφαλίζουν στον πελάτη ένα βέλτιστο αγοραστικό ταξίδι με δυνατότητα αυθημερόν παράδοσης και κάλυψη σε 45 πόλεις.
Μασούτης: Ο νέος ανταγωιστής δεν έχει… ταμεία!
Μετά από χρόνια απουσίας από την ελληνική αγορά τα Carrefour επιστρέφουν ξανά ωστόσο δεν θα έχουν… ταμίες! Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.
Στην ελληνική αγορά επιστρέφει η Carrefour, δέκα χρόνια μετά την αποχώρησή της, εισάγοντας μάλιστα ένα νέο μοντέλο ελιτουργίας χωρίς προσωπικό με αυτόματη εξυπηρέτηση και αισθητήρες, ένα μοντέλο που είναι αρκτετά διαδεδομένο στο εξωτερικό.
Σε πρώτη φάση θα ανοίξουν πέντε καταστήματα, τα οποία θα λειτουργήσουν σε τουριστικές περιοχές με ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης από ότι στο παρελθόν, ενώ οι επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται εντός των επόμενων ημερών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Carrefour, η επανεκκίνηση του brand στην χώρα μας και η προσφορά των προϊόντων Carrefour στους Έλληνες πελάτες αλλά και τους τουρίστες θα πραγματοποιηθεί μέχρι την Άνοιξη με τα πρώτα εγκαίνια να λαμβάνουν χώρα στην Κρήτη.
Η επίσημη ανακοίνωση
«Η συνεργασία έχει ως στόχο την τοποθέτηση και ανάπτυξη των σημάτων Carrefour στην ελληνική επικράτεια. Τα πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν στην Ελλάδα έως το καλοκαίρι του 2022» αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση. Από την ίδια ανακοίνωση προκύπτει ότι τα πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν στην Κρήτη.
«Το σήμα και τα προϊόντα της Carrefour είναι ευρέως γνωστά στην Ελλάδα και είμαστε ενθουσιασμένοι που έχουμε τη δυνατότητα να προφέρουμε ξανά στους Έλληνες καταναλωτές ό,τι καλύτερο διαθέτουμε.
Ο Όμιλος Teleunicom και η θυγατρική του Retail & more, είναι για εμάς η καλύτερη βάση για να μπούμε γρήγορα και αποτελεσματικά στην ελληνική αγορά. Με την είσοδο στην Ελλάδα το 2022, η Carrefour International Partneship ενισχύει την αναπτυξιακή της πορεία σε νέες αγορές» δήλωσε ο Patrick Lasfargues, Executive Director της Carrefour International Partnerships.
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την επαναφορά των σημάτων και των καινοτόμων εμπορικών μοντέλων της Carrefour στην Ελλάδα. Οι Έλληνες καταναλωτές θα ζήσουν την εμπειρία ενός πρωτοποριακού omnichannel οικοσυστήματος που θα προσφέρει ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, προσβάσιμα σε όλους», υποστήριξε ο κ. Βασίλης Στασινούλιας, CEO της Retail & more.
«Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα της λιανικής και των τροφίμων και ήταν μεγάλη μας επιθυμία να επαναφέρουμε την Carrefour στην ελληνική αγορά. Στις συζητήσεις μας με την Carrefour International Partnership, επιβεβαιώθηκαν πλήρως ο στρατηγικός σχεδιασμός και η φιλοδοξία μας για τα brands της Carrefour» εξήγησε, από την πλευρά του, ο Βασίλης Παπαδόπουλος, CEO της Teleunicom.
Τρεις θεωρούνται οι βασικοί λόγοι πίσω από την απόφαση της Carrefour να δραστηριοποιηθεί ξανά στην ελληνική αγορά:
πρώτον, η μεγάλη δυναμική που εκτιμάται ότι υπάρχει στη μικρή λιανική, όπου και θα επιδιώξει συνεργασίες η εταιρεία.
δεύτερον, η πολύ καλύτερη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας. Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour αποεπένδυσε από την Ελλάδα στην καρδιά της ύφεσης, το 2012.
τρίτον, ο νέος συνεργάτης, η εταιρεία Retail & More, θυγατρική του ομίλου AVE, συμφερόντων Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη, θεωρείται φερέγγυος και αξιόπιστος.
Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour, η οποία είχε ξεκινήσει να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα το 1999, αποχώρησε από την ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2012, πουλώντας το μερίδιο που είχε στην Carrefour – Μαρινόπουλος (50%) στον όμιλο Μαρινόπουλου.