Market Pass: Σοκ για τους δικαιούχους – Πάνε πίσω οι ημερομηνίες καταβολής

Market Pass: Σοκ για τους δικαιούχους του Market Pass καθώς αλλάζουν οι πληρωμές.

Παράταση έχει πάρει το market pass μέχρι τον Οκτώβρη ενώ η πληρωμή μπορεί να είναι διπλή στις αρχές Σεπτέμβρη.

Η πρώτη αλλαγή όμως είναι γεγονός καθώς ήδη στις άυλες κάρτες, μπαίνοντας στα στοιχεία, μπορείς να διαπιστώσεις ότι ήδη έχει δοθεί παράταση στην χρήση της.

Το market pass είναι ένα μέτρο το οποίο κρίθηκε σκόπιμο να παραταθεί βλέποντας ότι το καλάθι του σούπερ μάρκετ δεν «ελαφρύνει» με τίποτα.

Το φετινό market pass θα δοθεί με βάση τις φορολογικές δηλώσεις 2023, δηλαδή τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν το 2022 συνεπώς, τυχόν παράτασή τους, θα πάει πιο πίσω την πληρωμή της δόσης που ήταν προγραμματισμένο να δοθεί στις αρχές Σεπτέμβρη.

Παρόλο που η καταβολή της πρώτης -πιθανότητα διπλής- δόσης μπορεί να καθυστερήσει λόγω φορολογικών δηλώσεων, οι πρώτες αλλαγές είναι γεγονός στο market pass.

Έχοντας επιλέξει την άυλη κάρτα της alpha bank και εισάγοντας τους αντίστοιχους κωδικούς, μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι αυτή λήγει το 12/23 όπως δηλαδή ορίζει η απόφαση παράτασης του μέτρου.

Παρατείνεται μέχρι τον Οκτώβριο το Market Pass, σύμφωνα με νομοσχέδιο που κατατέθηκε τις προηγούμενες μέρες.

Η άυλη κάρτα θα παραμείνει ενεργοποιημένη έως την 31η Δεκεμβρίου 2023.

Και επίσημα πήρε παράταση τις προηγούμενες μέρες το Market Pass με νομοσχέδιο που κατατέθηκε πριν λίγες ημέρες και σύμφωνα με το οποίο η πρεμιέρα αναμένεται να γίνει τον Σεπτέμβριο και θα είναι μάλιστα με διπλή πληρωμή στους 2,8 εκατομμύρια δικαιούχους του εν λόγω επιδόματος.

Το νομοσχέδιο προβλέπει την επέκταση του Market Pass για τρεις ακόμη μήνες.

Τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια παραμένουν τα ίδια όπως και το ύψος της ενίσχυσης. Θα είναι από 22 έως 100 ευρώ το μήνα, δηλαδή 66 έως 300 ευρώ για το τρίμηνο της παράτασης.

Σημειώνεται πως όσοι είχαν λάβει την προηγούμενη ενίσχυση δεν χρειάζεται να υποβάλουν εκ νέου αιτήσεις (θα εξεταστούν αυτεπάγγελτα).

Επίσης όσοι έλαβαν την προηγούμενη ενίσχυση μέσω ψηφιακής χρεωστικής κάρτας μπορούν, εφόσον εξακολουθούν να είναι δικαιούχοι, να εισπράξουν τη νέα ενίσχυση στην ίδια κάρτα, η οποία παραμένει ενεργοποιημένη έως την 31η Δεκεμβρίου 2023.

Υπενθυμίζεται οτι κανονικά η κάρτα θα έληγε τέλη Αυγούστου.

Market Pass: Μεγάλη ανατροπή με τα ποσά – Πόσα χρήματα θα πάρετε

To market pass επανέρχεται και μάλιστα… φουσκωμένο!

Ακόμα και σε εφάπαξ πληρωμή στις αρχές του Φθινοπώρου προσανατολίζεται να προχωρήσει το ΥΠΟΙΚ προς τους δικαιούχους του market pass.

Παράλληλα, επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες ότι τα οικονομικά στοιχεία των δικαιούχων θα αντληθούν από τις φετινές φορολογικές δηλώσεις.

Όπως αναφέρει το ΥΠΟΙΚ, το ύψος του επιδόματος και τα κριτήρια για την καταβολή του παραμένουν τα ίδια. Δηλαδή το ύψος της ενίσχυσης είναι 10% επί του μηνιαίου ύψους αγορών, που είναι 220 ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό, συν 100 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος έως 1.000 ευρώ αγορών.

Τα κριτήρια παραμένουν επίσης τα ίδια, εισοδηματικά (έως 16.000 ευρώ ο άγαμος, 24.000 ευρώ ο έγγαμος συν 5.000 ευρώ για κάθε παιδί μετά το πρώτο) και περιουσιακά (έως 250.000 ευρώ ο άγαμος, 400.000 ευρώ ο έγγαμος).

Η διαφορά είναι πως η αξιολόγηση θα γίνει με βάση τα εισοδήματα του 2022, δηλαδή τις δηλώσεις που υποβάλλονται εφέτος. Όσοι έλαβαν το market pass στο παρελθόν δεν χρειάζεται να υποβάλουν εκ νέου αίτηση και θα επαναξιολογηθούν με βάση τα δηλωθέντα εισοδήματα του 2022.

Όσοι δεν είχαν κάνει αίτηση κατά το παρελθόν, είτε γιατί δεν πληρούσαν τα κριτήρια είτε γιατί το αμέλησαν, θα πρέπει να υποβάλουν τώρα στην πλατφόρμα η οποία εκτιμάται πως θα ανοίξει στα τέλη Αυγούστου.

Η παράταση του market pass αφορά τους μήνες Αύγουστο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο και η καταβολή του επιδόματος εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε μία ή δύο δόσεις στις αρχές του φθινοπώρου.

Σημειώνεται ότι τα ποσά που θα καταβληθούν ανά νοικοκυριό, έχουν ως εξής:

-22 ευρώ σε ένα μονομελές νοικοκυριό
-32 ευρώ σε ένα ζευγάρι χωρίς τέκνα
-32 ευρώ σε μια μονογονεϊκή οικογένεια με ένα εξαρτώμενο τέκνο

-42 ευρώ σε μια μονογονεϊκή οικογένεια με δύο εξαρτώμενα τέκνα
-42 ευρώ σε ένα ζευγάρι με ένα εξαρτώμενο τέκνο

-52 ευρώ σε ένα ζευγάρι με δύο εξαρτώμενα τέκνα
-62 ευρώ σε ένα ζευγάρι με τρία εξαρτώμενα τέκνα
-72 ευρώ σε ένα ζευγάρι με τέσσερα εξαρτώμενα τέκνα

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, οι χονδρικές τιμές των τροφίμων κατέγραψαν και νέα αύξηση τον Μάιο με ρυθμό πάνω από 13%.

Σημειώνεται, πως οι τιμές χονδρικής επηρεάζουν αμέσως ή σε χρονικό διάστημα λίγων εβδομάδων τις τιμές των προϊόντων στα ράφια των καταστημάτων.

Έτσι η οποιαδήποτε μεταβολή των τιμών χονδρικής σημαίνει διάρκεια της ακρίβειας για ένα ακόμη χρονικό διάστημα.

Ο γενικός δείκτης των τιμών χονδρικής τον Μάιο μειώθηκε μέν κατά 12,9%, αλλά, η εξέλιξη αυτή οφείλεται αποκλειστικά στη μείωση των τιμών των καυσίμων και του ηλεκτρικού ρεύματος, σε σχέση με τον Μάιο του 2022.

Αντίθετα, στο καλάθι του νοικοκυριού διατηρείται αμείωτη η «φωτιά» που έχει ανάψει την τελευταία διετία, με διψήφιες ανατιμήσεις, χωρίς να διαφαίνεται και καμία ένδειξη μείωσης.

Επίσης, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Παραγωγού στη Βιομηχανία (σύνολο εγχώριας και εξωτερικής αγοράς), σε σύγκριση με τον δείκτη του Απριλίου 2023, παρουσίασε μείωση 2,6% έναντι μείωσης 2,9% που σημειώθηκε πέρυσι, ενώ ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2022 – Μαΐου 2023, σε σύγκριση με τον μέσο Γενικό Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2021 – Μαΐου 2022, παρουσίασε αύξηση 14,3%.

Από τα αναλυτικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ προκύπτει ότι οι ανατιμήσεις σε βασικά καταναλωτικά αγαθά μαίνονται με ένταση.

Αναλυτικότερα:

Οι τιμές χονδρικής των τροφίμων αυξήθηκαν τον Μάιο κατά 13,5%, σε σχέση με τον Μάιο του 2022.

  • Τα είδη χαρτοποιίας και κατασκευή χάρτινων προϊόντων ανατιμήθηκαν κατά 12,3%.
  • Η παραγωγή άλλων μη μεταλλικών ορυκτών προϊόντων ανατιμήθηκε κατά 11,6%.
  • Τα καπνικά προϊόντα ανατιμήθηκαν κατά 4,9%.
  • Μειώσεις καταγράφηκαν στις τιμές των ακόλουθων αγαθών:
  • Παραγωγή οπτάνθρακα και προϊόντων διύλισης πετρελαίου -40,8%.
  • Παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου, ατμού και κλιματισμού -14,3%.
  • Κατασκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών, ηλεκτρονικών και οπτικών προϊόντων -6,6%.
  • Κατασκευή μεταλλικών προϊόντων, με εξαίρεση τα μηχανήματα και τα είδη εξοπλισμού -4,5%.
  • Κατασκευή ηλεκτρολογικού εξοπλισμού -3,2%.
  • Παραγωγή βασικών μετάλλων -2,4%.

Επίσης, με βάση τα στοιχεία της Eurostat, τον Ιούνιο οι μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις στην Ευρωζώνη συνέχισαν να ασκούνται στην κατηγορία τρόφιμα, αλκοόλ και καπνικά που αυξήθηκαν μεν κατά 11,7% ετησίως τον Ιούνιο, αλλά επιβράδυναν από το +12,5% του προηγούμενου μήνα.

Στην Ελλάδα ο εναρμονισμένος πληθωρισμός τον Ιούνιο κινήθηκε στο 2,7%, από 4,1% που ήταν τον Μάιο. Σημειώνεται όμως, ότι πρόκειται για τον εναρμονισμένο δείκτη και όχι τον εθνικό, καθώς υπάρχουν διαφορές στις σταθμίσεις των αγαθών και των υπηρεσιών.

Market Pass: Οργή και απόγνωση – Τα προϊόντα που ακριβαίνουν

Οργή και απόγνωση από τους καταναλωτές καθώς τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει νέα ανατίμηση στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Ραγδαία είναι η αύξηση που παρατηρείται στις τιμές βασικών προϊόντων που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Ο λογαριασμός ανεβαίνει ενώ οι τιμές ειδικότερα στα απορρυπαντικά, στα χαρτικά, στα είδη προσωπικής υγιεινής, στα παγωτά και στα οπωροκηπευτικά τους προκαλούν τρόμο.

Για την ακρίβεια που μαστίζει τους καταναλωτές μίλησαν στο Mega και στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος και ο πρόεδρος του Συλλόγου Μικρών και Μεσαίων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Γιάννης Πηλίδης.

«Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση το ποσοστό του εμπορικού κέρδους δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από αυτό που ήταν από τον Αύγουστο του 2021. Αυτό που βλέπουμε εδώ είναι ότι ξεπερνάει το περιθώριο κέρδους. Στην Ελλάδα αυτό που συμβαίνει με τα απορρυπαντικά, σύμφωνα με την επιτροπή ανταγωνισμού, είναι ότι κοστολόγηση γίνεται ανάλογα με την συσκευασία κι όχι με την μεζούρα, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό. Αυτό συμβαίνει γιατί η Ελλάδα έχει μικρή μικρή αγορά», εξήγησε ο Απόστολος Ραυτόπουλος.

Μέχρι και 15 ευρώ έχει φθάσει να κοστίζει ένα οικογενειακό παγωτό φέτος, σχεδόν 55% ακριβότερο από πέρυσι.

Σύμφωνα δε με την ΕΛΣΤΑΓ μέσα σε ένα μήνα οι τιμές στα παγωτά είχαν αύξηση 5,4%.

Για τα παγωτά διευκρίνισε ο κ. Ραυτόπουλος ότι όλα τα παγωτά των γαλακτοβιομηχανιών γίνονται από ανασυσταμένο αποβουτυρωμένο γάλα σε σκόνη.

Σχετικά με την αισχροκέρδεια ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας: «Από τον αγελαδοτρόφο αγοράζει το γάλα η γαλακτοβιομηχανία 45 λεπτά/κιλό και το γάλα ιδιωτικής ετικέτας κοστίζει στο σούπερ μάρκετ για τον καταναλωτή 1,12 λεπτά όταν τον Νοέμβριο του 2022 το αγόραζε από τον αγελαδοτρόφο 61,50 λεπτά και οι καταναλωτές το αγόραζαν πάλι με 1,12 ευρώ».

Σύμφωνα με πληροφορίες του κ. Ραυτόπουλου τα κεράσια Πέλλας φεύγουν από το χωράφι από 1,20 – 1,60 ευρώ και σήμερα στο σούπερ μάρκετ έχουν 5,60 ευρώ.

Ενώ το ίδιο είδος κεράσι, αλλά σε καλύτερη ποιότητα έχει 3,90 ευρώ/κιλό.

Κλείνοντας ο Απόστολος Ραυτόπουλος ανέφερε ότι η Ελλάδα θα πρέπει να κάνει ό,τι έκανε και η Πορτογαλία για να αντιμετωπίσει την ακρίβεια.

Συγκεκριμένα, πρότεινε να μηδενιστεί ο ΦΠΑ στα έξι βασικά προϊόντα, δηλαδή στο ψωμί, αυγά γάλα, γιαούρτι, δημητριακά και παιδικές τροφές, ενώ στην Ελλάδα για τα αντίστοιχα προϊόντα το ΦΠΑ είναι στο 6%.

Ο Γιάννης Πηλίδης, πρόεδρος του Συλλόγου Μικρών και Μεσαίων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος τόνισε ότι οι αυξήσεις στις τιμές έστω και με μειωμένο ρυθμό.

Επιπλέον, σημείωσε ο κ. Πηλίδης ότι ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ έχει αυξηθεί κατά 4%.