Μάχη «γιγάντων» στην Εθνική Οδό: Άγρια κόντρα Μαρινάκη, Λάτση και Μυτιληναίου

Εθνική Οδός: Μάχη «γιγάντων» για το 1,5 δισ. ευρώ των αυτοκινητοδρόμων. Μπήκαν στη μάχη Μαρινάκης, Λάτση και Μυτιληναίος. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Ποια εργολαβικά σχήματα χτυπούν τις μεγάλες συμβάσεις και ποιος ο κυβερνητικός σχεδιασμός μέχρι τα τέλη του έτους – Νέα έργα μισού δισ. στη Βόρεια Ελλάδα

Στο 1,5 δισ. ευρώ φτάνουν τα έργα που σκοπεύει να υλοποιήσει με συμπράξεις δημοσίου –ιδιωτικού τομέα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επεκτείνοντας το δίκτυο των οδικών αξόνων σε όλη τη χώρα.

Στα τρία έργα ΣΔΙΤ που σχεδιάζονταν μέχρι σήμερα, η κυβέρνηση προσέθεσε τις προηγούμενες μέρες άλλα δύο: την κατασκευή του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ και Δράμας – Αμφίπολης 150 εκατ.

Όπως ανακοινώθηκε, τα δύο νέα έργα δεν θα έχουν διόδια και πρόκειται να εγκριθούν από τη διυπουργική επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) μέσα στο καλοκαίρι προκειμένου να δημοπρατηθούν το φθινόπωρο.

Με βάση το μοντέλο των ΣΔΙΤ ο ανάδοχος πληρώνεται με ετήσιες δόσεις (πληρωμές διαθεσιμότητας) που συνδέονται με συγκεκριμένα ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια για τη συντήρηση και λειτουργία των οδικών αξόνων.

Ο σχεδιασμός για τα δύο νέα έργα παρουσιάστηκε το Σαββατοκύριακο από τον Πρωθυπουργό, τον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή και το Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη στην Θεσσαλονίκη.

Από την προηγούμενη γενιά έργων, στη β΄ φάση του διαγωνισμού βρίσκονται οι διαδικασίες για το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη προυπολογισμού 312 εκατ. ευρώ, με υποψήφιες τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Intrakat και την κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ισπανική Acciona Concessiones. Στο δεύτερο στάδιο έχει περάσει και το άλλο μεγάλο ΣΔΙΤ ύψους περίπου 300 εκατ. ευρώ, για το Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Στην α΄ φάση του διαγωνισμού είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd. και η κοινοπραξία Acciona Concessiones – Μυτιληναίος – Intertoll.

Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται προσωρινός ανάδοχος και στον τρίτο οδικό άξονα με ΣΔΙΤ, την Νέα Ανατολική Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρος της Θεσσαλονίκης (Flyover), προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ. Ενδιαφέρον για το Flyover έχουν εκδηλώσει οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.

Χθες, ο κ. Καραγιάννης προέβλεψε πως και για τους άλλους δύο διαγωνισμούς θα υπάρξουν προσωρινοί ανάδοχοι εντός του 2021.

Εθνική Οδός: Το είπε και το έκανε ο Μαρινάκης

Εδώ και καιρό σας είχαμε ενημερώσει για τις προθέσεις του γνωστού εφοπλιστή για «εισβολή» στον κλάδο των κατασκευών. Η συμφωνία με Λάτση και Περιστέρη δημιουργεί πανικό στο ανταγωνισμό. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Πάνω από το όριο του 5% έφτασε στην Τέρνα Ενεργειακή ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης, μέσω της εταιρείας ATALE ENTERPRISES LIMITED, καθώς μέσω συναλλαγών που πραγματοποίησε στις 21/04 (placements από τον κ. Περιστέρη) κατέχει πλέον το 6% του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης.

Ειδικότερα:

Σύμφωνα με το Ν. 3556/2007, η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΒΕΤΕ, ενημερώνει ότι έλαβε σήμερα γνωστοποίηση από το νομικό πρόσωπο ATALE ENTERPRISES LIMITED, ότι στις 21/4/2021 επήλθε μεταβολή (αύξηση) στα δικαιώματα ψήφου του ως άνω μετόχου, τα οποία ανήλθαν του 5% και συγκεκριμένα:

Αριθμός μετοχών και ισάριθμων δικαιωμάτων ψήφου μετά την τελευταία συναλλαγή: Συνολικός αριθμός 6.923.053 μετοχές και δικαιώματα ψήφου, ήτοι ποσοστό 6,0 % επί του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της Εταιρείας, που ανέρχονται σε 115.855.090.

Στην ίδια ως άνω γνωστοποίηση, ο μέτοχος ATALE ENTERPRISES LIMITED δήλωσε ότι είναι ελεγχόμενη εταιρεία από το φυσικό πρόσωπο κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΜΑΡΙΝΑΚΗ, o οποίος και κατέχει έμμεσα την ως άνω συμμετοχή στην ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ.

Παρόμοια γνωστοποίηση έλαβε η Εταιρεία και από το φυσικό πρόσωπο κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΜΑΡΙΝΑΚΗ, ο οποίος επανέλαβε την ως άνω απόκτηση δικαιωμάτων ψήφου μέσω του ελεγχόμενου από τον ίδιο μετόχου ATALE ENTERPRISES LIMITED.

Επίσης, η εταιρεία γνωστοποίησε ότι το ποσοστό του Γ. Περιστέρη μειώθηκε σε 12.811.605 μετοχές και δικαιώματα ψήφου, ήτοι ποσοστό 11,0583% επί του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της Εταιρείας, που ανέρχονται σε 115.855.090.

Αριθμός μετοχών και ισάριθμων δικαιωμάτων ψήφου κατά την προηγούμενη γνωστοποίηση συναλλαγής: 17.011.605, ήτοι ποσοστό 14,6835 % του μετοχικού κεφαλαίου.

Εθνική Οδός: Τα παίρνει όλα

«Εισβολή» του εφοπλιστή και στον κλάδο των κατασκευών, χωρίς να το καταλάβει κανείς. Η κίνηση – ματ που κάνει ο Βαγγέλης Μαρινάκης και ανατρέπει τα δεδομένα. Τι ετοιμάζει με Λάτση και Περιστέρη στον Όμιλο ΓΕΚΤΕΡΝΑ.

Ευρύτερες μετοχικές ανακατατάξεις σε έναν από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας προκαλεί η αποχώρηση της Ολλανδικής Reggeborgh Invest από το μετοχικό κεφάλαιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η απόκτηση μειοψηφικής συμμετοχής στον ενεργειακό βραχίονα του ομίλου, την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή από τον εφοπλιστή κ. Βαγγέλη Μαρινάκη, καταδεικνύει το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον για την εταιρεία που επενδύει στην «πράσινη» ενέργεια, ενώ ταυτόχρονα συμπληρώνει ένα μεγάλο κομμάτι του μετοχικού παζλ στον Όμιλο ΓΕΚΤΕΡΝΑ.

Οι πληροφορίες του newmoney αναφέρουν ότι η συμφωνία με τον κ. Μαρινάκη αφορά στην μεταβίβαση –μέσω ιδιωτικού placement- ενός ποσοστού της εισηγμένης που θα κινηθεί σε επίπεδα κάτω από 10%, με τον επικεφαλής του ομίλου κ. Γιώργο Περιστέρη και την ΓΕΚΤΕΡΝΑ να συνεχίζουν να κατέχουν αθροιστικά τον έλεγχο του 50% των μετοχών της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.

Σημειώνεται πως ο κ. Περιστέρης για να χρηματοδοτήσει την αγορά των μετοχών που κατείχε η Reggeborgh στη ΓΕΚΤΕΡΝΑ (ήδη έχει αποκτήσει το 27,1% των μετοχών με στόχο να αποκτήσει επιπλέον 5%, χωρίς δηλαδή να ξεπεράσει το 33,3% που θα ενεργοποιούσε υποχρεωτική δημόσια πρόταση), προχώρησε σε ρευστοποίηση μέρους των μετοχών του στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, στην οποία σήμερα ελέγχει (με βάση τις τελευταίες επίσημες ανακοινώσεις) ποσοστό της τάξης του 14,68%.

Υπενθυμίζεται πως προτού πραγματοποιηθούν τα placements στη ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατείχε ποσοστό 19,54% της εταιρείας. Παράλληλα, μετά την απόφαση των Ολλανδών να αποεπενδύσουν από την ΓΕΚΤΕΡΝΑ, προχώρησε σε συμφωνία με το οικογενειακό fund της κ. Μαριάννας Λάτση, η οποία απέκτησε το 7,6% της ΓΕΚΤΕΡΝΑ.

Με βάση τις ίδιες πληροφορίες, μέσα στις επόμενες ημέρες θα ολοκληρωθεί και η μεταβίβαση του τελευταίου πακέτου μετοχών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που κατέχει η Reggeborgh στο χαρτοφυλάκιο της, το οποίο εκτιμάται κάτω από 7%. Σημειώνεται, επίσης, πως σταθερά μέσω του Χρηματιστηρίου η ΓΕΚΤΕΡΝΑ προχωρά σε αγορές ιδίων μετοχών.

Με την απόκτηση μειοψηφικής συμμετοχής στην εταιρεία, ο κ. Μαρινάκης σηματοδοτεί και την στροφή που επιδιώκει παγκοσμίως ο κλάδος της ναυτιλίας στα «πράσινα» ναυτιλιακά καύσιμα, με στόχο την μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των πλοίων. Πρόκειται για έναν τομέα που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Να σημειωθεί πως η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή αποτελεί την μεγαλύτερη εταιρεία πράσινης ενέργειας στην Ελλάδα με συνολική εγκατεστημένη ισχύς στα 1.373 MW σε Ελλάδα, ΝΑ Ευρώπη και ΗΠΑ. Συνολικά, η εταιρεία διαθέτει περισσότερα από 1.800 MW σε λειτουργία ή υπό κατασκευή με στόχο να προσεγγίσει τα 2.800 MW μέσα στη επόμενη πενταετία.