Λεωφόρος Κηφισίας: Η Περιφέρεια Αττικής συνεχίζει τις στοχευμένες παρεμβάσεις για τη βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών του οδικού δικτύου, με στόχο την αύξηση της ασφάλειας των μετακινήσεων των πολιτών. Τι αλλάζει στη λεωφόρο Κηφισίας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες διαγράμμισης στη Λεωφόρο Κηφισίας, από τη διασταύρωσή της με τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας έως την Πλατεία Πλατάνου στην Κηφισιά.
Οι εργασίες περιλαμβάνουν την ενίσχυση των διαγραμμίσεων του οδοστρώματος (διακεκομμένες διαχωριστικές γραμμές), τις διαβάσεις πεζών και τη χρήση ειδικής σήμανσης όπως οι “ζέμπρες”, τα “τόξα”, οι διαβάσεις πεζών και η Λ.Ε.Α.
Η ολοκλήρωση των εργασιών στη Λεωφόρο Κηφισίας αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα (30/6), ενώ παρόμοιες παρεμβάσεις θα διεξαχθούν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού σε κύριους οδικούς άξονες της Περιφέρειας Αττικής.
Οι εργασίες αυτές αποτελούν μέρος του έργου “Οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση οδικού δικτύου Αττικής αρμοδιότητας ΔΚΕΣΟ”, με προϋπολογισμό 5 εκατομμύρια ευρώ, και εντάσσονται στο στρατηγικό σχέδιο των 7 αξόνων που υλοποιεί η Περιφέρεια Αττικής για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και των συνθηκών κυκλοφορίας.
Πρόσφατα, η Περιφέρεια Αττικής πραγματοποίησε επίσης εργασίες χρωματισμού των κεντρικών στηθαίων ασφαλείας σε επικίνδυνα σημεία της Λεωφόρου Κηφισίας.
Επιπλέον, οι ομάδες εργασίας της Περιφέρειας προχώρησαν στην αντικατάσταση και καθαρισμό των πινακίδων σήμανσης σε κεντρικούς οδικούς άξονες, στην αναβάθμιση του ηλεκτροφωτισμού, τη συντήρηση των κεντρικών νησίδων και σε εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις στο οδικό δίκτυο. Τέλος, πραγματοποιήθηκε πιλοτική δράση για τα “καθαρά φανάρια” σε κεντρικές διασταυρώσεις.
Αναφερόμενος σχετικά, ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης επισημαίνει: «Με χρήσιμες και ουσιαστικές παρεμβάσεις ενισχύουμε την ασφάλεια στις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών, υλοποιώντας βήμα τους άξονες του στρατηγικού πλάνου σχεδιασμό για την δημιουργία ασφαλών υποδομών στους δρόμους της Αττικής μας.
Και η συγκεκριμένη παρέμβαση προσθέτει έναν ακόμη βαθμό στην ασφάλεια των δρόμων, μαζί με πλήθος άλλων εργασιών όπως οι νέες ασφαλτοστρώσεις, η αναβάθμιση των στηθαίων, οι «έξυπνες» διαβάσεις πεζών και η χρήση καινοτόμων εφαρμογών για τον περιορισμό της ταχύτητας.
Η αύξηση των επιπέδων ασφάλειας είναι ένα στοίχημα που το κερδίζουμε καθημερινά, με τα μικρά και μεγάλα έργα που υλοποιούμε σε όλη την Αττική και που στόχο έχουν τόσο την αισθητική βελτίωση της εικόνας της Αττικής μας, όσο και την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών σε ένα σύγχρονο, λειτουργικό οδικό δίκτυο».
Τηλεπικοινωνίες 5G: Όλο το σχέδιο για το 5G στην Ελλάδα. Πόσο θα επηρρεάσει την καθημερινότητά μας. Τι είναι οι “5G Αυτοκινητόδρομοι” και το… πείραμα του «Ελ. Βενιζέλος». Τι θα κάνουν Cosmote, Vodafone και Wind. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Η εικόνα θα μπορούσε να ανήκει σε ταινία επιστημονικής φαντασίας: Ένα κομβόι από φορτηγά ξεκινά από ένα λιμάνι της Μεσογείου με στόχο να μεταφέρει εμπορεύματα στην κεντρική και τη βόρεια Ευρώπη. Από μακριά όλα φαίνονται κανονικά, αλλά όταν η κάμερα ζουμάρει στη θέση του οδηγού δεν κάθεται κανείς. Τα φορτηγά κινούνται μόνα τους.
Σε λίγα χρόνια από τώρα μια τέτοια εικόνα θα είναι πραγματικότητα και στη χώρα μας με το πρόγραμμα των “5G Αυτοκινητοδρόμων” που έχει ήδη προταθεί για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, με προϋπολογισμό 130 εκατ. ευρώ και είναι ένα από τα μεγάλα έργα ψηφιακών υποδομών που θα υλοποιηθεί τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα.
Σε πρώτη φάση η δράση προβλέπει κάλυψη 5G σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας οι οποίοι ανήκουν στο δίκτυο των λεγόμενων Trans-European Transport Networks (TEN-T), ένα σύνολο περίπου 2.100 χιλιομέτρων, με στόχο τη δημιουργία της κατάλληλης υποδομής που θα εξυπηρετήσει τη Συνδεδεμένη και Αυτοματοποιημένη Κινητικότητα (CAM). Στη δράση περιλαμβάνεται όλο το κύριο οδικό δίκτυο που συνδέει τις βασικές υποδομές (λιμάνια, αεροδρόμια κ.λπ.) με τις βασικές πύλες εξόδου από τη χώρα.
Αξίζει να σημειωθεί πως ήδη από το 2018 η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί ευρωπαϊκά προγράμματα για τη δημιουργία ενός πανευρωπαϊκού δικτύου διασυνδεδεμένων αυτοκινητοδρόμων που θα κάνουν δυνατή την αυτοματοποιημένη κινητικότητα.
Η δράση εκτιμάται, μεταξύ άλλων, ότι θα επιταχύνει τις ιδιωτικές επενδύσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, θα βελτιώσει σημαντικά την παραγωγικότητα του κλάδου των συνδυασμένων μεταφορών, θα μειώσει δραστικά τα ατυχήματα, ενώ παράλληλα θα περιορίσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Σε σχετική μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εκτιμάται ότι το 2025 το ετήσιο όφελος από την εισαγωγή των δικτύων 5G στις μεταφορές θα ανέλθει στα 8,3 δισ. ευρώ για την Ε.Ε., ενώ για τη χώρα το όφελος από την υλοποίηση των 5G δικτύων στις μεταφορές μπορεί να εισφέρει έσοδα ύψους 2, 3 δισ. ευρώ μέχρι το 2030 εφόσον η σταδιακή ανάπτυξη του δικτύου ξεκινήσει το 2021.
Οι “5G αυτοκινητόδρομοι” είναι ένα από τα εμβληματικά έργα αξιοποίησης των νέων δυνατότητων που φέρνουν τα νέα δίκτυα κινητής, τα οποία διαθέτουν αυξημένες ταχύτητες και σχεδόν μηδενικούς χρόνους απόκρισης. Αναζητούνται όμως και άλλες εφαρμογές και στο πλαίσιο αυτό στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θεωρούν πως κομβικό ρόλο θα παίξει το “Ταμείο Φαιστός”.
Πρόκειται για το Ταμείο που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε φάση σύστασης με “μαγιά” περίπου 90 εκατ. ευρώ από τα έσοδα των δημοπρασιών των συχνοτήτων για το 5G στα οποία θα προστεθούν και περίπου 30 εκατ. ευρώ από ιδιώτες επενδυτές. Βασικός στόχος του Ταμείου είναι να επενδύσει σε εταιρείες και επιχειρηματικά σχέδια πάνω στα νέα δίκτυα κινητής που θα οδηγήσουν σε πρωτοποριακές εφαρμογές με προστιθέμενη αξία στην οικονομία.
Με την επέκταση των εφαρμογών 5G, αναμένεται να επεκταθούν και τα λεγόμενα mobile campus networks. Πρόκειται για δίκτυα που λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό όπως ένα κανονικό δίκτυο κινητής, μόνο που η εμβέλειά τους είναι τοπική. Έχουν τη δυνατότητα, ανάλογα με τον σχεδιασμό τους, να καλύψουν ένα εργοστάσιο κάποιων χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, έως και μια μεγάλη εγκατάσταση που εκτείνεται σε εκατοντάδες στρέμματα.
Η χρήση ιδιωτικού δικτύου κινητής προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια, καθώς η πρόσβαση σε αυτό επιτυγχάνεται μόνο από πιστοποιημένες συσκευές, ενώ δεν μπορεί κάποιος να συνδεθεί σε αυτό εκτός της περιοχής εμβέλειας.
Παράλληλα επιτρέπουν την αξιοποίηση συγκεκριμένου φάσματος, αποδίδοντας συνεχή λειτουργία χωρίς παρεμβολές.
To 5G campus network είναι ένα σύνθετο έργο, που δείχνει τον δρόμο για την αξιοποίηση του 5G σε ποικίλους τομείς όπως η βιομηχανία, η υγεία, οι μεταφορές, οι “έξυπνες” πόλεις, η εκπαίδευση, κ.ά.
Το πρώτο 5G campus network στην Ελλάδα δημιουργήθηκε πρόσφατα από την Cosmote στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, για πιλοτική εφαρμογή (use case) διαχείρισης συμβάντων και φυσικής ασφάλειας εσωτερικών ή εξωτερικών χώρων.
Αξιοποιώντας το 5G campus network, και μέσω ειδικού εξοπλισμού τοποθετημένου σε κινούμενο όχημα τύπου “follow me”, μεταφέρθηκε εικόνα υψηλής ευκρίνειας στο κέντρο επιχειρήσεων του αεροδρομίου (ASOC) από περιοχές ιδιαίτερου επιχειρησιακού ενδιαφέροντος ή και περιορισμένης πρόσβασης (πεδία ελιγμών αεροσκαφών, θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, συστήματα διαδρόμου απογείωσης & προσγείωσης). Χάρη στην υποδομή 5G, η μεταφορά της εικόνας έγινε σε πραγματικό χρόνο, με μηδενική καθυστέρηση και με ασφάλεια διαβίβασης.
Το συγκεκριμένο απαιτητικό πιλοτικό use case αποτελεί ένα μόνο χαρακτηριστικό παράδειγμα χρήσης του 5G campus network. Μπορεί, επίσης, να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία εξελιγμένων, κρίσιμων εφαρμογών που αφορούν στην οργάνωση και τη λειτουργία αεροδρομικών υποδομών, να διευκολύνει τις αερομεταφορές, αλλά και να συμβάλει δραστικά στην καλύτερη εμπειρία και εξυπηρέτηση επιβατών, επισκεπτών και επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αεροδρομική κοινότητα.
«Μήλον της Έριδος» το έργο για δωρεάν Wifi σε όλη τη χώρα. Ο «πόλεμος» Cosmote, Vodafone, Wind και η «σφήνα» από Intrakom και IBM. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Σημαντικό ενδιαφέρον προσέλκυσε ο διαγωνισμός για την ανάπτυξη δημοσίων σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο (Wifi4GR), δηλαδή, δωρεάν, Wifi, σε όλη τη χώρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, χθες, κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών Cosmote, Vodafone και Wind, όπως και η Intracom και η IBM. Μέσα στο προσεχές διάστημα, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ως η αναθέτουσα αρχή του έργου, αναμένεται να προχωρήσει στην αποσφράγιση των προσφορών και στην ανάδειξη έως τριών αναδόχων. Στη συνέχεια θα υπογραφούν εκτελεστικές συμβάσεις.
Το έργο υποδιαιρείται σε τμήματα (lots), ώστε να είναι δυνατή η δημιουργία κοινού δικτύου για όσο το δυνατό μεγαλύτερο αριθμό περιοχών (WiFi HotSpots).
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του έργου, σε περίπτωση που θα διαχωριζόταν η σύμβαση σε τμήματα (π.χ. υποδιαίρεση ανά περιφέρειες) θα έπρεπε για κάθε ένα τμήμα να γίνει προμήθεια και εγκατάσταση στο Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου (ΚΔΔ) διαφορετικών κεντρικών συστημάτων (πχ wireless access point controller).
Αυτό θα είχε ως συνέπεια τόσο την αύξηση του κόστους υλοποίησης του έργου, αφού θα έπρεπε να αγοραστούν τόσα διαφορετικά κεντρικά συστήματα όσα και οι διαφορετικοί προμηθευτές που θα αναλάμβαναν να υλοποιήσουν τα τμήματα του έργου, όσο και την αύξηση του συνολικού διαχειριστικού κόστους του δικτύου.
Το έργο, προϋπολογισμού 18,4 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης), αφορά την εγκατάσταση 5.600 access points, τα οποία θα κατανεμηθούν σε περίπου 2.500 περιοχές ασύρματης – WiFi πρόσβασης. Στις περισσότερες περιοχές θα απαιτηθεί να εγκατασταθούν δύο access points, ενώ ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός θα είναι τρία ανά περιοχή.
Οι ανάδοχοι θα αναλάβουν, εκτός από την εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία hotspots στο διαδίκτυο και την τριετή-με δυνατότητα παράτασης για ένα ακόμη έτος- υποστήριξη λειτουργίας τους.
Τα hotspots θα τοποθετηθούν σε όσο το δυνατό ευρύτερη γεωγραφική έκταση σε χώρους συνάθροισης κοινού, αναμονής- μετακίνησης, εκδηλώσεων και σε σημεία τουριστικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος.
Τα σημεία εγκατάστασης θα υποδειχθούν από τους κατά τόπους Δήμους, σύμφωνα με τις οδηγίες της Αναθέτουσας Αρχής. Η διαχείριση, παρακολούθηση και ο έλεγχος του εξοπλισμού ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης θα γίνεται από κεντρικό σύστημα διαχείρισης.
Πριν από μερικά χρόνια, τέλη 2013-αρχές 2014 το δωρεάν wi-fi σε όλη την Ελλάδα είχε βρεθεί στο επίκεντρο πολιτικής αντιπαράθεσης μεταξύ Νέας Δημοκρατίας-ΣΥΡΙΖΑ.
Τι είναι τα ιδιωτικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας που μπαίνουν στη ζωή μας. Ποιοι τα επιλέγουν και γιατί; Ποια τα κέρδη; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Αργά αλλά σταθερά αυξάνεται ο αριθμός των ελληνικών επιχειρήσεων που επιλέγουν να αναπτύξουν σε συνεργασία με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους ιδιωτικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, με στόχο να εκμεταλλευτούν όλα τα πλεονεκτήματα της ασφάλειας, της σταθερότητας και της αξιοπιστίας που απορρέουν από αυτά.
Μέσα στην εβδομάδα ανακοινώθηκε το 5G campus network του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών το οποίο δημιούργησε η Cosmote για να τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή (use case) διαχείρισης συμβάντων και φυσικής ασφάλειας εσωτερικών ή εξωτερικών χώρων.
Πρόκειται μάλιστα για το πρώτο ιδιωτικό δίκτυο της χώρας μας με υποδομή κινητής τηλεφωνίας 5ης γενιάς, το οποίο βασίστηκε στο live COSMOTE 5G δίκτυο του αεροδρομίου.
Με την αξιοποίηση του 5G campus network, και μέσω ειδικού εξοπλισμού τοποθετημένου σε κινούμενο όχημα τύπου «follow me», μεταφέρθηκε εικόνα υψηλής ευκρίνειας στο κέντρο επιχειρήσεων του αεροδρομίου (ASOC) από περιοχές ιδιαίτερου επιχειρησιακού ενδιαφέροντος ή και περιορισμένης πρόσβασης (πεδία ελιγμών αεροσκαφών, θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, συστήματα διαδρόμου απογείωσης & προσγείωσης). Χάρη μάλιστα στην υποδομή 5G, η μεταφορά της εικόνας έγινε σε πραγματικό χρόνο, με μηδενική καθυστέρηση και με ασφάλεια διαβίβασης.
Το συγκεκριμένο απαιτητικό πιλοτικό use case αποτελεί ένα μόνο χαρακτηριστικό παράδειγμα χρήσης του 5G campus network. Μπορεί, επίσης, να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία εξελιγμένων, κρίσιμων εφαρμογών που αφορούν στην οργάνωση και τη λειτουργία αεροδρομικών υποδομών, να διευκολύνει τις αερομεταφορές, αλλά και να συμβάλει δραστικά στην καλύτερη εμπειρία και εξυπηρέτηση επιβατών, επισκεπτών και επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αεροδρομική κοινότητα.
Παρότι το πρώτο που χρησιμοποιεί δίκτυα πέμπτης γενιάς, το campus network του αεροδρομίου είναι το δεύτερο τέτοιο έργο που σχεδιάζει και υλοποιεί η Cosmote. Προ μηνών η εταιρεία ανακοίνωσε το πρώτο ιδιωτικό δίκτυο με υποδομή κινητής τηλεφωνίας το οποίο σχεδίασε και εγκατέστησε στο πλήρως αυτοματοποιημένο εργοστάσιο παραγωγής ηλιακών θερμοσιφώνων της Calpak στο Λουτράκι.
Το ιδιωτικό δίκτυο κινητών επικοινωνιών το οποίο χρησιμοποιεί εξοπλισμό της Ericsson, είναι πλήρως προσαρμοσμένο στις ανάγκες της Calpak, παρούσες και μελλοντικές, αφού ενσωματώνονται σε αυτό τα συνδεδεμένα ρομποτικά μηχανήματα της Gizelis Robotics αλλά και της πλατφόρμας καινοτόμων εφαρμογών Industrial IoT (IIoT) και Αugmented Reality (AR) της εταιρείας PTC.
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τη χρήση αλγορίθμων Μηχανικής Μάθησης (Machine Learning) και διαδικασιών Ανάλυσης Δεδομένων (Data Analytics), καταφέρνουν να συλλέγουν κρίσιμα δεδομένα από τους ρομποτικούς μηχανισμούς σε σχεδόν πραγματικό χρόνο και μέσω εφαρμογών να παρακολουθούν την παραγωγή από οπουδήποτε, να εισάγουν διαδικασίες προληπτικής συντήρησης αλλά και να παρέχουν απομακρυσμένα τεχνική καθοδήγηση για θέματα βλαβών ή συντήρησης.
Με λίγα λόγια το ολοκληρωμένο αυτό οικοσύστημα καταφέρνει να αυτοματοποιεί την παραγωγή, και να αυξάνει την παραγωγή, βελτιστοποιώντας την ποιότητα και το κόστος.
Η Cosmote ωστόσο δεν είναι ο μόνος τηλεπικοινωνιακός πάροχος που προσανατολίζεται στην σχεδίαση και κατασκευή ιδιωτικών δικτύων σε επιχειρήσεις. Μια αντίστοιχη ανακοίνωση έγινε προ εβδομάδων και από την Vodafone για το ιδιωτικό δίκτυο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ).
Στόχος της συγκεκριμένης ψηφιακής λύσης που προσέφερε η Vodafone ήταν να καταστεί εφικτή η ολιστική αύξηση των δυνατοτήτων εξυπηρέτησης όλων των επιχειρήσεων στο λιμάνι. Ειδικότερα το ιδιωτικό αυτό δίκτυο εξυπηρετεί κίνηση δεδομένων και καλύπτει όλους τους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και τους προβλήτες του Πειραιά, προσφέροντας εγγυημένη χωρητικότητα δικτύου 2,7 Gbps, η οποία υποστηρίζει την εφοδιαστική αλυσίδα και τις καθημερινές λειτουργίες του λιμανιού, όπως φορτοεκφορτώσεις, αποθήκευση, διανομή και λειτουργίες ακριβείας.
Το δίκτυο 4G/LTE ενσωματώνει και διαφορές καινοτομίες ενώ είναι ενεργοποιημένο και για χρήση τεχνολογίας NB-IoT (narrow band IoT), προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα τοποθέτησης αισθητήρων και υλοποίησης ψηφιακών εφαρμογών.
Επιπλέον, χάρη στην υψηλής απόκρισης και μηδενικής καθυστέρησης αρχιτεκτονική του καθιστά εφικτή τη συνεχόμενη μετάδοση δεδομένων και επεξεργασία τους σε πραγματικό χρόνο, ανοίγοντας τον δρόμο για μελλοντικές τεχνολογικές εφαρμογές σε περιβάλλον προηγμένων πρωτοκόλλων ασφαλείας.
Και οι δύο εταιρείες μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες προετοιμάζουν τα επόμενα βήματα τους στον συγκεκριμένο τομέα, συζητώντας ήδη με επιχειρήσεις της αγοράς διάφορες λύσεις ιδιωτικών δικτύων που είναι ικανές να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα τους και τα κόστη τους, χάρη στους αυτοματισμούς που υποστηρίζουν.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…