Κινητά τηλέφωνα: Με αυτόν τον τρόπο θα καταλάβετε αν σας παρακολουθούν

Κινητά τηλέφωνα: Τα μηνύματα που ανταλλάσσουμε στα κινητά μας δυστυχώς δεν είναι πάντα ιδιωτικά.

Υπάρχουν τρόποι με τους οποίους κάποιοι ενδεχομένως να θέλουν να παραβιάσουν την ιδιωτικότητά μας και να καταφέρουν να υποκλέψουν τα μηνύματά μας.

Δείτε πώς μπορείτε να καταλάβετε αν κάποιος σας παρακολουθεί.

Δεν χρειάζεται να είστε τεχνικός για να υποκλέψετε τα μηνύματα iMessage της Apple.

Υπάρχουν μερικοί τρόποι για να ρίξετε… κρυφά μια ματιά.

Πρώτον, υπάρχει η προώθηση μηνυμάτων.

Όπως υποδηλώνει το όνομα, αυτή η λειτουργία προωθεί τα μηνύματα σε άλλη συσκευή αυτόματα.

Το πρόβλημα: κάποιος άλλος μπορεί να κάνει το ίδιο πράγμα.

Δείτε πώς μπορείτε να ελέγξετε αν είναι ενεργοποιημένη:

  • Μεταβείτε στις Ρυθμίσεις > Μηνύματα > Προώθηση μηνυμάτων κειμένου.
  • Εάν δεν βλέπετε την προώθηση μηνυμάτων κειμένου, μεταβείτε στις Ρυθμίσεις > Μηνύματα. Απενεργοποιήστε το iMessage και, στη συνέχεια, ενεργοποιήστε το ξανά.
  • Πατήστε αποστολή και λήψη > Χρήση του Apple ID σας για iMessage.
  • Βλέπετε άγνωστες συσκευές; Απενεργοποιήστε τις. Ενώ το κάνετε, χρησιμοποιήστε έναν κωδικό για να δείτε αν οι κλήσεις και τα μηνύματά σας προωθούνται.
  • Ανοίξτε την εφαρμογή τηλέφωνο και πατήστε στο πληκτρολόγιο.
  • Πληκτρολογήστε *#21# και πατήστε το πράσινο κουμπί κλήσης.

Σημείωση: Αυτό δεν λειτουργεί με κάθε πάροχο και κάθε μοντέλο, οπότε τα αποτελέσματα ενδέχεται να διαφέρουν.

Θα εμφανιστεί μια οθόνη με λεπτομέρειες σχετικά με τη δραστηριότητα των κλήσεων, των μηνυμάτων SMS, ακόμη και των φαξ.

Εάν αναφέρονται ως απενεργοποιημένα, είστε εντάξει.

Πατήστε Απόρριψη όταν τελειώσετε με την εξέταση των δεδομένων για να επιστρέψετε στην κανονική οθόνη.

Αν διαπιστώσετε προβλήματα με τις ρυθμίσεις του τηλεφώνου σας, κάποιος πιθανότατα μπήκε στο τηλέφωνό σας, στο λογαριασμό iCloud ή και στα δύο.

Αλλάξτε αμέσως τους κωδικούς πρόσβασης και τους κωδικούς PIN σας.

Οι προγραμματιστές διαφημίζουν spyware για να προστατεύσουν τα παιδιά σας από τα κακόβουλα λογισμικά και να βεβαιωθούν ότι οι επιτήδειοι δεν εξαπατούν τους αγαπημένους σας.

Σίγουρα, είναι λογικό, αλλά δεν υπάρχει καμία αποτροπή για κάποιον με κακές προθέσεις να χρησιμοποιήσει αυτό το λογισμικό για να σας παρακολουθεί.

Υπάρχουν εφαρμογές που παρακολουθούν τα μηνύματα κειμένου, τις κλήσεις και τις αλληλεπιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η εφαρμογή μπορεί να εγκατασταθεί εξ αποστάσεως σε ένα iPhone, αν έχετε τα κατάλληλα διαπιστευτήρια iCloud. Για τηλέφωνα Android, κάποιος θα χρειαστεί φυσική πρόσβαση για να την εγκαταστήσει.

Μόλις γίνει αυτό, τα μηνύματά σας και πολλά άλλα βρίσκονται στα χέρια κάποιου άλλου.

Επιπλέον, υπάρχουν άλλες εφαρμογές που επιτρέπουν σε κάποιον να έχει πρόσβαση στα προηγούμενα μηνύματά σας μέσω των αντιγράφων ασφαλείας iCloud και Android.

Ξεκινήστε με τον έλεγχο των εφαρμογών σας. Υπάρχουν άγνωστες που δεν θυμάστε να έχετε εγκαταστήσει;

Ξεφορτωθείτε τις.

Αυτή είναι μια καλή πρακτική που πρέπει να εκτελείτε τακτικά.

Σβήστε application από το κινητό σας

  • Αγγίξτε παρατεταμένα το εικονίδιο της εφαρμογής στο iPhone σας.
  • Πατήστε Κατάργηση εφαρμογής > Διαγραφή εφαρμογής και, στη συνέχεια, πατήστε διαγραφή.
  • Διαγραφή εφαρμογών στο τηλέφωνο Android.
  • Ανοίξτε την εφαρμογή Google Play Store.
  • Στην επάνω δεξιά γωνία, πατήστε το εικονίδιο Προφίλ.
  • Πατήστε Διαχείριση εφαρμογών και συσκευών > Διαχείριση.
  • Πατήστε το όνομα της εφαρμογής που θέλετε να διαγράψετε.
  • Πατήστε απεγκατάσταση.

Υπάρχουν ενδείξεις για να καταλάβετε αν το τηλέφωνό σας έχει μολυνθεί από spyware, κακόβουλο λογισμικό ή ιούς.

Προσέξτε για περίεργα περιστατικά όπως το τηλέφωνό σας να κλείνει μόνο του ή να χάνει συνεχώς τη σύνδεση κατά τη διάρκεια κλήσεων.

Ακολουθούν περισσότερα σημάδια spyware που πρέπει να προσέχετε:

  • Το λογισμικό κατασκοπείας καταναλώνει πολλούς πόρους, με αποτέλεσμα το τηλέφωνό σας να θερμαίνεται και να αδειάζει την μπαταρία σας πιο γρήγορα από το αναμενόμενο.
  • Το λογισμικό κατασκοπείας στέλνει συνεχώς δεδομένα από το τηλέφωνό σας σε άλλη συσκευή, προκαλώντας σημαντικές αιχμές στη χρήση δεδομένων.
  • Μπορεί να επιβραδύνει την ταχύτητα της σύνδεσής σας, ανακατευθύνοντας ή προωθώντας τα μηνύματά σας αλλού.

Τι γίνεται αν βρείτε μια από αυτές τις εφαρμογές ή κάποια άλλη που σας φαίνεται ύποπτη; Αλλάξτε αμέσως τους κωδικούς PIN και τους κωδικούς πρόσβασής σας.

Στη συνέχεια, δημιουργήστε αντίγραφα ασφαλείας και επαναφέρετε το τηλέφωνό σας στις εργοστασιακές ρυθμίσεις.

Κινητά τηλέφωνα: Σας έχουν σπάσει τα νεύρα αυτοί οι αριθμοί; Πώς θα απαλλαγείτε

Ανέφεραν επίσης ότι χρειάζονται άμεσα αυστηρότεροι έλεγχοι προστασίας της ιδιωτικής ζωής για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να εμπιστευτούν τις εταιρείες τεχνολογίας, πολλές από τις οποίες ανήκουν εν μέρει στην κυβέρνηση.

Οι ερευνητές δοκίμασαν έναν αριθμό Android συσκευών που αγόρασαν από κινέζους κατασκευαστές και έκαναν ανάλυση δικτύου σε αυτές για να καταλάβουν πόσο σημαντικά δεδομένα διαρρέουν.

Υπέθεσαν ότι το άτομο που χρησιμοποιούσε τη συσκευή θα ήταν ένας “καταναλωτής με επίγνωση της ιδιωτικής ζωής”, ο οποίος είχε απενεργοποιήσει την αποστολή δεδομένων ανάλυσης και εξατομίκευσης σε παρόχους και δεν χρησιμοποιούσε αποθήκευση στο cloud ή “άλλες προαιρετικές υπηρεσίες τρίτων”.

Σύμφωνα με τη μελέτη, τα Personally Identifiable Information (PII) που συλλέγονται περιλαμβάνουν ευαίσθητες πληροφορίες όπως επαφές, αριθμούς τηλεφώνου, μεταδεδομένα τηλεφώνου και κειμένου, δεδομένα γεωγραφικού εντοπισμού, μόνιμα αναγνωριστικά συσκευών (διευθύνσεις IMEI και MAC, αναγνωριστικά διαφήμισης και άλλα), και βασικές πληροφορίες χρήστη, όπως αριθμούς τηλεφώνου.

Δεν υπάρχει τίποτα πιο εκνευριστικό από τις κλήσεις που γίνονται ακατάλληλες ώρες.

Κλήσεις στο σταθερό ή στο κινητό τηλέφωνο όπου άγνωστοι σας καλούν, ακόμα και σε ακατάλληλες ώρες, να αλλάξετε πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος, τηλεφωνίας ή φυσικού αερίου, που σας προτρέπουν να επενδύσετε σε χρηματοοικονομικά προϊόντα με μεγάλες αποδόσεις ή ακόμα και να παρακολουθήσετε την ομιλία ενός βουλευτή της περιοχής σας αποτελούν σήμερα τον μεγαλύτερο όγκο των αποκαλούμενων «ενοχλητικών κλήσεων» σύμφωνα με ΤΑ ΝΕΑ.

Από την άλλη, υπάρχουν και οι κλήσεις από τις εισπρακτικές εταιρείες, κατά τις οποίες υπάλληλοί τους σας καλούν όλες τις ώρες και γίνονται ιδιαίτερα επίμονοι και ενοχλητικοί ή οι κακόβουλες φάρσες που γίνονται πάντα με απόκρυψη και συνήθως προέρχονται από κάποιον γνωστό.

Ωστόσο, ιδιαίτερα επικίνδυνες είναι οι κλήσεις που υποκρύπτουν απάτη και γίνονται από call centers του εξωτερικού, με στόχο να χρεώσουν τον αριθμό του τηλεφώνου σας με υπέρογκα ποσά.

Παρά την εναρμόνιση της χώρας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (GDPR κ.λπ.) για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, όπως αναφέρουν νομικοί και εκπρόσωποι των τηλεπικοινωνιακών παροχών, το φαινόμενο των «ενοχλητικών κλήσεων» όχι μόνο δεν έχει εκλείψει, αλλά έχει εξελιχθεί σε «επιστήμη» που διαπερνά τη νόμιμη γραμμή άμυνας των πολιτών.

Τελικά, υπάρχει λύση για την προστασία των πολιτών έναντι των ανεπιθύμητων – ενοχλητικών κλήσεων;

«Η ένταξη στο μητρώο του άρθρου 11 του νόμου 3471/2006 αποτελεί μονόδρομο ώστε να πάψει ένας πολίτης να δέχεται ανεπιθύμητες – διαφημιστικές ή προωθητικές – κλήσεις στο σταθερό ή στο κινητό τηλέφωνο.

Εάν κάποιος δεν ενταχθεί στο συγκεκριμένο μητρώο, μέσω της αυτοματοποιημένης διαδικασίας που ακολουθούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι κλήσεις για διαφημιστικούς – προωθητικούς σκοπούς βρίσκονται σε γκρίζα ζώνη» λέει ο δικηγόρος Χρήστος Τσιαμάκης.

Το «μητρώο 11» είναι μια λίστα την οποία οφείλει να τηρεί κάθε πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με τα στοιχεία των συνδρομητών του που έχουν ζητήσει να μη δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις με ανθρώπινη παρέμβαση, για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς.

Πρακτικά, για να εγγραφεί κάποιος στο «μητρώο 11», θα πρέπει να απευθυνθεί στην εταιρεία με την οποία συνεργάζεται (Vodafone, Cosmote, NOVA κ.λπ.).

Οι εταιρείες προώθησης προϊόντων που συμμορφώνονται με τη νομοθεσία, λένε οι νομικοί, ακολουθούν μια συγκεκριμένη διαδικασία κατά τη διαμόρφωση της τελικής λίστας τηλεφωνικών αριθμών, στους οποίους πρόκειται να πραγματοποιηθούν κλήσεις για λογαριασμό του εντολέα τους (π.χ. ενεργειακός ή τηλεπικοινωνιακός πάροχος).

Εξαιρούν δηλαδή, πρώτα, με τη χρήση ειδικού λογισμικού τους τηλεφωνικούς αριθμούς στους οποίους δεν επιτρέπεται να πραγματοποιηθούν κλήσεις.

Οι εταιρείες που παραβαίνουν τον νόμο βρίσκονται αντιμέτωπες με την επιβολή διοικητικών προστίμων από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αλλά και με μηνύσεις – αγωγές αποζημίωσης για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων.

Το μητρώο του άρθρου 11 τηρούν υποχρεωτικά οι πάροχοι ηλεκτρονικών υπηρεσιών (π.χ. Cosmote, Vodafone, NOVA), καταγράφοντας τα στοιχεία των συνδρομητών τους που έχουν ζητήσει να μη δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για κάθε είδους διαφημιστικούς – προωθητικούς σκοπούς.

Η διαδικασία είναι η εξής:

Οι πελάτες μπορούν να καταθέσουν αίτηση σε υποκατάστημα του παρόχου τους, να καλέσουν στον ειδικό πενταψήφιο αριθμό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης (π.χ. 13888 για την Cosmote, 13830 για τη Vodafone) ή να αποστείλουν email, ακολουθώντας τις οδηγίες για το μητρώο άρθρου 11 που περιγράφονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας τηλεπικοινωνίας που ανήκουν.

Για να ολοκληρωθεί το αίτημα εγγραφής (ή και διαγραφής) στο μητρώο απαιτούνται 30 ημέρες.

Πάντως, η ένταξη στο μητρώο αυτό δεν προσφέρει καμία προστασία από εταιρείες και call centers που βρίσκονται ή εμφανίζονται να βρίσκονται στο εξωτερικό σύμφωνα με τα ΝΕΑ.

Ακόμα, ο συνδρομητής μπορεί να ζητήσει από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία ανήκει να μη δέχεται κλήσεις με απόκρυψη αριθμού.

Ετσι όταν κάποιος τον καλεί με απόκρυψη αριθμού, θα του δείχνει ότι ο αριθμός του είναι κατειλημμένος.

Σε περίπτωση που κάποιος συνδρομητής, παρότι είναι εγγεγραμμένος στο μητρώο του άρθρου 11, εξακολουθεί να δέχεται ενοχλητικές κλήσεις με απόκρυψη, μπορεί να κάνει αίτηση στον πάροχό του για εξουδετέρωση της απόκρυψης του καλούντος για περιορισμένο χρονικό διάστημα, με σκοπό να εντοπιστούν οι ενοχλητικές ή κακόβουλες κλήσεις.

Σε αυτή την περίπτωση, όταν σας καλεί κάποιος με απόκρυψη αριθμού, θα ακούει ηχογραφημένο μήνυμα μέσω του οποίου θα ενημερώνεται ότι η απόκρυψή του έχει εξουδετερωθεί.

Ετσι μπορείτε να μάθετε ποιος αριθμός σας καλεί με απόκρυψη και στη συνέχεια να εντοπιστεί το άτομο που κάνει τις ενοχλητικές κλήσεις και να προχωρήσετε σε έγκληση αυτού που σας ενοχλεί.

Κινητά τηλέφωνα: Ισχυρό… χαστούκι – Τι έχει συμβεί

Αλλάζει ο κώδικας… συμπεριφοράς των εταιρειών τηλεπικοινωνιών προς τους καταναλωτές αλλιώς θα υπάρξουν πρόστιμα!

Σε ΦΕΚ δημοσιεύτηκε ο κώδικας δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στους Καταναλωτές.

Ο συγκεκριμένος κώδικας υποχρεώνει σε συγκεκριμένους κανόνες «συμπεριφοράς» παρόχους όπως Cosmote-ΟΤΕ, Vodafone, Wind, Nova και θέτει όρους που πρέπει να τηρούνται αλλιώς… θα επιβληθούν κυρώσεις!

Ενδεικτικά:

Επικοινωνία με τους καταναλωτές: Ο πάροχος μεριμνά ότι η προώθηση και η πώληση των υπηρεσιών του πραγματοποιείται με σεβασμό προς τους καταναλωτές.

Κατά την επικοινωνία με τους καταναλωτές, το προσωπικό του παρόχου προωθεί και πωλεί τις υπηρεσίες του με δίκαιο, διαφανή, υπεύθυνο και σαφή τρόπο. Επίσης, κατά τη διάρκεια της προώθησης των υπηρεσιών εξηγεί με σαφήνεια και ευκρίνεια τους βασικούς όρους, προϋποθέσεις, τυχόν περιορισμούς, ειδικούς όρους και κόστος των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές.

Ώρες επικοινωνίας: Η επικοινωνία με τους καταναλωτές, είτε πρόκειται για επίσκεψη στην κατοικία, είτε μέσω τηλεφώνου πρέπει να γίνεται σε κατάλληλες ώρες και δεν πραγματοποιείται σε ώρες κοινής ησυχίας, εκτός εάν συμφωνεί προς τούτο ο καλούμενος. Αυτό ισχύει και για τις αυτοματοποιημένες τηλεφωνικές κλήσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται μόνον υπό τους όρους και προϋποθέσεις που ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία για την προστασία προσωπικών δεδομένων.

Μητρώο άρθρου 11 ν. 3471/2006: Ο πάροχος δεν πραγματοποιεί κλήσεις προς καταναλωτές που έχουν ενταχθεί στο Μητρώο του άρθρου 11 του ν. 3471/2006 και έχουν ζητήσει να μην δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για απ’ ευθείας εμπορική προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς

Προστασία προσωπικών δεδομένων: Όλα τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία με καταναλωτές όταν αναζητούνται υποψήφιοι πελάτες πρέπει να συγκεντρώνονται, να προωθούνται και να διατηρούνται με τρόπο που να συμμορφώνεται με τη νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Παρουσίαση προσωπικού: O πάροχος διασφαλίζει ότι το προσωπικό του κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας με τους καταναλωτές ανακοινώνει αμέσως στην αρχή της επικοινωνίας το επώνυμο τους, τον πάροχο που εκπροσωπούν και τον σκοπό της επικοινωνίας τους. Ειδικότερα, στην περίπτωση υπεργολάβων / συνεργατών / μεταπωλητών, στην επικοινωνία με τους καταναλωτές πρέπει να δηλώνεται σαφώς το όνομα της εταιρίας του υπεργολάβου / συνεργάτη / μεταπωλητή και η σχέση της με τον πάροχο. Δηλαδή, η επικοινωνία θα πρέπει να έχει το περιεχόμενο: «το όνομά μου είναι …………… καλώ από την [όνομα εταιρίας υπεργολάβου / συνεργάτη / μεταπωλητή], που είναι συνεργαζόμενη εταιρία με τον πάροχο [όνομα]».

Δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται παραπλανητικές εκφράσεις που δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις στους καταναλωτές, όπως η έκφραση «καλώ εκ μέρους του παρόχου [όνομα]» εάν πρόκειται για προσωπικό υπεργολάβου / συνεργάτη / μεταπωλητή του παρόχου.

Ευάλωτες ομάδες καταναλωτών: Το προσωπικό του παρόχου δεν εκμεταλλεύεται την αδυναμία καταναλωτών που ανήκουν σε ευαίσθητες ομάδες, όπως ηλικιω μένων, ανηλίκων, ατόμων οι οποίοι δεν έχουν επαρκή γνώση της ελληνικής γλώσσας και ατόμων με ειδικές ανάγκες προκειμένου να πραγματοποιήσει πωλήσεις.

Λεξιλόγιο και ευγένεια προσωπικού: Το προσωπικό του παρόχου στην επικοινωνία με τους καταναλωτές, απευθύνεται σε αυτούς με ευγένεια και χρήση κατάλληλου λεξιλογίου. Κάθε πληροφορία πρέπει να είναι απλή και ακριβής και να παρέχεται με τρόπο ώστε να καθίσταται ευθέως και άμεσα αντιληπτή από τον εκάστοτε καταναλωτή. Δεν παραπλανά, ούτε επιδιώκει να παραπλανήσει με κανέναν τρόπο, με πράξεις ή παραλείψεις, τους καταναλωτές δίνοντας λανθασμένες εντυπώσεις για την παρεχόμενη υπηρεσία του παρόχου ή τις παρεχόμενες υπηρεσίες άλλων παρόχων.

Διακοπή προωθητικής επικοινωνίας: Στην περίπτωση όπου ο καταναλωτής δηλώσει ή καταστήσει σαφές ότι δεν ενδιαφέρεται, ή ότι η κλήση ή η επίσκεψη είναι ενοχλητική για αυτόν, το προσωπικό του παρόχου υποχρεούται να διακόπτει αμέσως την κλήση ή την επίσκεψη ευγενικά, χωρίς να επιμένει ενάντια στην θέληση του καταναλωτή και χωρίς να ασκήσει οποιουδήποτε είδους πίεση ή έμμεσο εξαναγκασμό.

Διατήρηση αρχείων: Τα αρχεία των τηλεφωνικών συνομιλιών για την πραγματοποίηση πωλήσεων με τους καταναλωτές, διατηρούνται από την εταιρία που πραγματοποιεί την πώληση για έξι μήνες από την πραγματοποίηση αυτής, σύμφωνα με τους όρους του ισχύοντος πλαισίου. Τα προαναφερθέντα αρχεία περιλαμβάνουν την ημερομηνία και την ώρα της συνομιλίας με τους καταναλωτές καθώς και επαρκείς πληροφορίες για την ταυτοποίηση του εμπλεκόμενου αντιπροσώπου σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, ώστε να χρησιμοποιηθούν για την επίλυση οποιασδήποτε μελλοντικής καταγγελίας ή ζητήματος προκύψει. Ο πάροχος ενημερώνει τον καταναλωτή για τη διάρκεια διατήρησης των εν λόγω στοιχείων και να του παρέχει τα δικαιώματα που ορίζει η σχετική νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, όπως είναι το δικαίωμα εναντίωσης.

Προσφορές: Ο πάροχος κοινοποιεί τους κύριους όρους και τους σημαντικούς περιορισμούς που ισχύουν για την προμήθεια των προσφορών του, όπως η χρονική διάρκεια και η ημερομηνία λήξης της προσφοράς, καθώς και τυχόν ειδικούς όρους για την αγορά της προσφοράς, όπως η δεσμοποίηση με άλλα προϊόντα και υπηρεσίες ή ο περιορισμός της προσφοράς σε μια συγκεκριμένη κατηγορία καταναλωτών.

Εξυπηρέτηση Καταναλωτών: Ο πάροχος διασφαλίζει ότι τα ερωτήματα και τα παράπονα/καταγγελίες των καταναλωτών αντιμετωπίζονται έγκαιρα και αποτελεσματικά. Τα τμήματα διαχείρισης καταγγελιών πρέπει να είναι στελεχωμένα με επαρκείς πόρους και με ικανοποιητικά επίπεδα εξουσιοδότησης.

Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων του παρόντος Κώδικα, η ΕΕΤΤ δύναται να επιβάλει κυρώσεις εφαρμόζοντας τις διατάξεις των άρθρων 137 και 138 του ν. 4727/2020.