Κίνηση στους δρόμους: Γιατί έχει αυξηθεί στην Αθήνα – Πώς θα ξεμπλοκάρει ο Κηφισός

Κίνηση στους δρόμους: Από την πανδημία άλλαξαν τα κυκλοφοριακά δεδομένα, σημειώνει Σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας στην Περιφέρεια Αττικής. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Για τους λόγους που οι οδηγοί στην Αθήνα βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωποι με κίνηση μίλησε ο Κίμων Λογοθέτης, Σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας στην Περιφέρεια Αττικής.

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN, «έχουμε κίνηση και όπως είναι λογικό, αυτές τις μέρες των γιορτών παρατηρούμε μια πολύ αυξημένη κίνηση σε όλη τη διάρκεια της ημέρας και κυρίως τις απογευματινές ώρες, 15:00 – 21:00 αλλά και τώρα το πρωί, γιατί ενόψει των Χριστουγέννων, έχουμε και πολύ μεγάλες ανάγκες της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Όλα αυτά τα αγαθά που καταναλώνουμε αυτές τις ημέρες πρέπει κάπως να φτάσουν στα καταστήματα», αναφέρει αρχικά ο κ. Λογοθέτης.

Όπως τονίζει, η δική του δουλειά είναι μεταξύ άλλων να παρατηρεί την κίνηση και να παίρνει τα στοιχεία και να ρυθμίζει τα φανάρια ανάλογα.

«Ωστόσο, ούτε φανάρια, ούτε οι τροχονόμοι φταίνε για αυτή την κατάσταση που αντιμετωπίζουμε στους δρόμους. Είναι πολύ αυξημένη η χρήση του ΙΧ. Έχουν αυξηθεί πάρα πολύ τα αυτοκίνητα και φυσικά με όλους του συναρμόδιους φορείς προσπαθούμε να δώσουμε λύση. Από την πανδημία άλλαξαν τα κυκλοφοριακά δεδομένα.

Είναι τόσο πολλά τα αυτοκίνητα που αν δείτε ο άξονας Κηφισίας, Βασιλίσσης Σοφίας, Βασιλέως Κωνσταντίνου Αρδηττού είναι ένα απέραντο πάρκινγκ οχημάτων.

Εκεί ούτε το φανάρι ούτε ο τροχονόμος μπορεί να δώσει λύση. Είναι τόσο πολλά τα οχήματα που έχουμε μόνιμη κατάληψη οδοστρώματος».

Κίνηση στους δρόμους: Γιατί μπλοκάρει ο Κηφισός

Για τον Κηφισό, που είναι απροσπέλαστος επίσης διαρκώς και καθημερινά, ο κ. Λογοθέτης αναφέρει: «Για τον ίδιο λόγο μπλοκάρει και ο Κηφισός.

Αυτή την περίοδο και όλες οι εμπορευματικές μεταφορές γίνονται από τον Κηφισό, όχι μόνο για την Αττική αλλά για ολόκληρη τη χώρα, επομένως έχει πάρα πολύ αυξημένη κίνηση.

Μπορεί να τον βρίζουμε τον Κηφισό για την συμφόρηση, αλλά όλοι τον αγαπάμε και όλοι τον χρησιμοποιούμε και η πολύ μεγάλη ζήτηση τα δημιουργεί αυτά.

Υπάρχουν βέβαια περιθώρια βελτίωσης, τα οποία, σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς θα πρέπει να εξεταστούν το επόμενο διάστημα».

Ο ειδικός τονίζει πως: «Επειδή το κυκλοφοριακό απασχολεί πάρα πολύ, θέλει συντονισμό, θέλει προτάσεις, οι οποίες πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα, όπως τα ΜΜΜ που είναι πολύ βασικό και θα λύσει το πρόβλημα κατά ένα πολύ μεγάλο βαθμό, με τα νέα λεωφορεία που αναμένονται το 2024».

Κίνηση στους δρόμους: Απίστευτο αυτό που γίνεται

Σχεδόν 120.000 οχήματα διασχίζουν καθημερινά το δρόμο που ενώνει τα Βόρεια με τα Νότια Προάστια. Δεν έχουν… βενζίνη 2 στα 10 αυτοκίνητα που μένουν στον Κηφισό. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Ένας από τους δρόμους με την μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Αττική, ίσως και στην Ελλάδα, είναι η λεωφόρος Κηφισού. Σχεδόν 120.000 οχήματα διασχίζουν καθημερινά το δρόμο που ενώνει τα Βόρεια με τα Νότια Προάστια μεταφέροντας σχεδόν 250.000 κόσμο.

Ο συγκεκριμένος δρόμος είναι ιδιαίτερα επιβαρημένος και κυρίως τις ώρες αιχμής, δηλαδή τις πρωινές (7-10π.μ) και τις μεσημεριανές ώρες (3-6μ.μ.).

Καθημερινά όμως γινόμαστε μάρτυρες με αυτοκίνητα που έχουν ακινητοποιηθεί για διάφορους λόγους. Είτε γιατί ενεπλάκησαν σε ατύχημα, είτε γιατί έμειναν από μηχανική βλάβη είτε για πολλές άλλες αιτίες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2022, την περυσινή χρονιά υπήρξαν σχεδόν 2.000 περιστατικά με ακινητοποιημένα οχήματα στον Κηφισό, δηλαδή σχεδόν 6 την ημέρα. Το νούμερο δείχνει μικρό όμως θα μπορούσε να είναι ακόμα μικρότερο αν κοιτάξουμε τις αιτίες που ένα μεγάλο ποσοστό αυτοκινήτων «μένει».

Κίνηση στους δρόμους: Ταλαιπωρία…

Οι βασικές αιτίες των ακινητοποιημένων οχημάτων που αφορούν σχεδόν στο 50% έχει να κάνει με δύο προβλήματα.

Το ένα αφορά μηχανικά θέματα και το δεύτερο που είναι και σε μεγάλο ποσοστό, την έλλειψη καυσίμου.

Όσο και αν ακούγεται περίεργο, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό «μένει» στην άκρη του δρόμου γιατί ο οδηγός δεν έχει φροντίσει να διαθέτει τη σωστή ποσότητα καυσίμου στο αυτοκίνητό του.

Οι συνέπειες είναι λίγο πολύ γνωστές, καθώς ένα ακινητοποιημένο όχημα δημιουργεί μποτιλιάρισμα, άρα και μεγάλη ταλαιπωρία για τους υπόλοιπους οδηγούς.

Αν συνυπολογίσουμε και τα μηχανικά προβλήματα που αφορούν παλαιά κυρίως οχήματα όπου οι ιδιοκτήτες τους δεν τα φροντίζουν μπορεί ο καθένας μας να καταλάβει πως μέρος της ταλαιπωρίας οφείλεται πολλές φορές σε ασυνείδητους οδηγούς.

Κίνηση στους δρόμους: Κανείς αυτήν την κίνηση πριν ξεκινήσεις το αυτοκίνητό σου;

Αυτοκίνητο: Οι χειμερινές συνθήκες και ειδικότερα οι χαμηλές θερμοκρασίες απαιτούν την προσοχή μας και μια ειδική διαχείριση του κινητήρα ώστε να αποφύγουμε φθορές και βλάβες που μπορούν να στοιχίσουν και μάλιστα ακριβά. Τι πρέπει να κάνουμε όλοι. Οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Οι συνθήκες που επικρατούν το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας, με την εξωτερική θερμοκρασία να πέφτει ακόμα και κάτω από τους μηδέν βαθμούς Κελσίου τις βραδυνές και τις πρωινές ώρες, επιβάλλουν την υιοθέτηση νέων συνηθειών και στο αυτοκίνητο, αν θέλουμε να αποφύγουμε φθορές και βλάβες οι οποίες θα μας κοστίσουν και σε χρόνο και σε χρήμα.

Ένας από τους χρυσούς κανόνες του χειμώνα αφορά τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα και ειδικότερα εκείνα που διαθέτουν υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες.

Ως γνωστό οι υπερσυμπιεστές καυσαερίων -γνωστοί στους περισσότερους ως turbo- είναι από τα πλέον «ευαίσθητα» τμήματα ενός κινητήρα, γεγονός που οφείλεται στον τρόπο λειτουργίας του.

Αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια που «κρύβουν» τα καυσαέρια, λειτουργούν σε ακραίες συνθήκες, κάτι που τους καθιστά περισσότερο ευάλωτους στην «κακή» ή την απρόσεκτη χρήση.

Καθώς η φτερωτή ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων περιστρέφεται με ρυθμό μερικών χιλιάδων στροφών/λεπτό, η σωστή λίπανσή της είναι εξαιρετικά κρίσιμη για τη μακροζωία της.

Σε χαμηλές θερμοκρασίες, λοιπόν, θα πρέπει να δώσουμε χρόνο ώστε η λιπαντική ουσία να φτάσει έως και τη μονάδα υπερσυμπίεσης, κάτι που μπορεί να γίνει είτε περιμένοντας λίγα δευτερόλεπτα από τη στιγμή που θα θέσουμε το κινητήρα σε λειτουργία, είτε αποφεύγοντας να πιέσουμε τον κινητήρα πριν αυτός καταφέρει να «ανεβάσει» θερμοκρασία.

Την ίδια μεθοδολογία μπορούμε να ακολουθήσουμε και μετά το τέλος της διαδρομής μας, δίνοντας την ευκαιρία στον υπερσυμπιεστή να ρίξει ρυθμούς και θερμοκρασία πριν τραβήξουμε το κλειδί από τη μίζα.

Για να εξασφαλίσει κανείς τη σωστή λίπανση ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα θα πρέπει να φροντίσει για την τακτική αντικατάσταση των λιπαντικών ουσιών, καθώς ένα «φρέσκο» λάδι μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο δημιουργίας επικαθίσεων σε κρίσιμα μέρη, όπως στο εσωτερικό του υπερσυμπιεστή.

Να σημειώσουμε ότι οι υπερσυμπιεστές καυσαερίων δεν τοποθετούνται μόνον σε κινητήρες βενζίνης αλλά και diesel, με την παραπάνω μεθοδολογία αποφυγής δυσάρεστων εκπλήξεων τον χειμώνα να εφαρμόζεται ανεξαρτήτως από τον τύπο καυσίμου.