Απίστευτο κι όμως αληθινό: Γι’ αυτό έχει κάθε μέρα κίνηση ο Κηφισός

Κηφισός: Σχεδόν 120.000 οχήματα διασχίζουν καθημερινά το δρόμο που ενώνει τα Βόρεια με τα Νότια Προάστια. Δεν έχουν… βενζίνη 2 στα 10 αυτοκίνητα που μένουν στον Κηφισό. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Ένας από τους δρόμους με την μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Αττική, ίσως και στην Ελλάδα, είναι η λεωφόρος Κηφισού. Σχεδόν 120.000 οχήματα διασχίζουν καθημερινά το δρόμο που ενώνει τα Βόρεια με τα Νότια Προάστια μεταφέροντας σχεδόν 250.000 κόσμο.

Ο συγκεκριμένος δρόμος είναι ιδιαίτερα επιβαρημένος και κυρίως τις ώρες αιχμής, δηλαδή τις πρωινές (7-10π.μ) και τις μεσημεριανές ώρες (3-6μ.μ.).

Καθημερινά όμως γινόμαστε μάρτυρες με αυτοκίνητα που έχουν ακινητοποιηθεί για διάφορους λόγους. Είτε γιατί ενεπλάκησαν σε ατύχημα, είτε γιατί έμειναν από μηχανική βλάβη είτε για πολλές άλλες αιτίες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2022, την περυσινή χρονιά υπήρξαν σχεδόν 2.000 περιστατικά με ακινητοποιημένα οχήματα στον Κηφισό, δηλαδή σχεδόν 6 την ημέρα. Το νούμερο δείχνει μικρό όμως θα μπορούσε να είναι ακόμα μικρότερο αν κοιτάξουμε τις αιτίες που ένα μεγάλο ποσοστό αυτοκινήτων «μένει».

Κηφισος: Ταλαιπωρία…

Οι βασικές αιτίες των ακινητοποιημένων οχημάτων που αφορούν σχεδόν στο 50% έχει να κάνει με δύο προβλήματα.

Το ένα αφορά μηχανικά θέματα και το δεύτερο που είναι και σε μεγάλο ποσοστό, την έλλειψη καυσίμου.

Όσο και αν ακούγεται περίεργο, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό «μένει» στην άκρη του δρόμου γιατί ο οδηγός δεν έχει φροντίσει να διαθέτει τη σωστή ποσότητα καυσίμου στο αυτοκίνητό του.

Οι συνέπειες είναι λίγο πολύ γνωστές, καθώς ένα ακινητοποιημένο όχημα δημιουργεί μποτιλιάρισμα, άρα και μεγάλη ταλαιπωρία για τους υπόλοιπους οδηγούς.

Αν συνυπολογίσουμε και τα μηχανικά προβλήματα που αφορούν παλαιά κυρίως οχήματα όπου οι ιδιοκτήτες τους δεν τα φροντίζουν μπορεί ο καθένας μας να καταλάβει πως μέρος της ταλαιπωρίας οφείλεται πολλές φορές σε ασυνείδητους οδηγούς.

Κηφισός: Κανείς αυτήν την κίνηση πριν ξεκινήσεις το αυτοκίνητό σου;

Αυτοκίνητο: Οι χειμερινές συνθήκες και ειδικότερα οι χαμηλές θερμοκρασίες απαιτούν την προσοχή μας και μια ειδική διαχείριση του κινητήρα ώστε να αποφύγουμε φθορές και βλάβες που μπορούν να στοιχίσουν και μάλιστα ακριβά. Τι πρέπει να κάνουμε όλοι. Οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Οι συνθήκες που επικρατούν το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας, με την εξωτερική θερμοκρασία να πέφτει ακόμα και κάτω από τους μηδέν βαθμούς Κελσίου τις βραδυνές και τις πρωινές ώρες, επιβάλλουν την υιοθέτηση νέων συνηθειών και στο αυτοκίνητο, αν θέλουμε να αποφύγουμε φθορές και βλάβες οι οποίες θα μας κοστίσουν και σε χρόνο και σε χρήμα.

Ένας από τους χρυσούς κανόνες του χειμώνα αφορά τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα και ειδικότερα εκείνα που διαθέτουν υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες.

Ως γνωστό οι υπερσυμπιεστές καυσαερίων -γνωστοί στους περισσότερους ως turbo- είναι από τα πλέον «ευαίσθητα» τμήματα ενός κινητήρα, γεγονός που οφείλεται στον τρόπο λειτουργίας του.

Αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια που «κρύβουν» τα καυσαέρια, λειτουργούν σε ακραίες συνθήκες, κάτι που τους καθιστά περισσότερο ευάλωτους στην «κακή» ή την απρόσεκτη χρήση.

Καθώς η φτερωτή ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων περιστρέφεται με ρυθμό μερικών χιλιάδων στροφών/λεπτό, η σωστή λίπανσή της είναι εξαιρετικά κρίσιμη για τη μακροζωία της.

Σε χαμηλές θερμοκρασίες, λοιπόν, θα πρέπει να δώσουμε χρόνο ώστε η λιπαντική ουσία να φτάσει έως και τη μονάδα υπερσυμπίεσης, κάτι που μπορεί να γίνει είτε περιμένοντας λίγα δευτερόλεπτα από τη στιγμή που θα θέσουμε το κινητήρα σε λειτουργία, είτε αποφεύγοντας να πιέσουμε τον κινητήρα πριν αυτός καταφέρει να «ανεβάσει» θερμοκρασία.

Την ίδια μεθοδολογία μπορούμε να ακολουθήσουμε και μετά το τέλος της διαδρομής μας, δίνοντας την ευκαιρία στον υπερσυμπιεστή να ρίξει ρυθμούς και θερμοκρασία πριν τραβήξουμε το κλειδί από τη μίζα.

Για να εξασφαλίσει κανείς τη σωστή λίπανση ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα θα πρέπει να φροντίσει για την τακτική αντικατάσταση των λιπαντικών ουσιών, καθώς ένα «φρέσκο» λάδι μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο δημιουργίας επικαθίσεων σε κρίσιμα μέρη, όπως στο εσωτερικό του υπερσυμπιεστή.

Να σημειώσουμε ότι οι υπερσυμπιεστές καυσαερίων δεν τοποθετούνται μόνον σε κινητήρες βενζίνης αλλά και diesel, με την παραπάνω μεθοδολογία αποφυγής δυσάρεστων εκπλήξεων τον χειμώνα να εφαρμόζεται ανεξαρτήτως από τον τύπο καυσίμου.

Κηφισός: Το κόλπο για να βγάλετε τον πάγο από το παρμπρίζ

Ένα κοινό λάθος που κάνουν ειδικά οι λιγότερο έμπειροι οδηγοί και προκαλούν ζημιά στο παρμπρίζ όταν έχει πιάσει πάγο. Προσοχή στον παγετό τις επόμενες ώρες.

Η κακοκαιρία «Μπάρμπαρα» μπορεί να μην έφερε τον αποκλεισμό που έφερε πέρσι η «Ελπίδα», όμως ήταν αρκετή για να προκαλέσει πανικό στις Αρχές και τους πολίτες, με την πόλη να είναι έρημη και να επιλέγουν οι περισσότεροι να μείνουν σπίτι.

Πολλοί από εκείνους μάλιστα που θέλησαν να κινήσουν τα αυτοκίνητά τους νωρίς το πρωί βρέθηκαν αντιμέτωποι με τον πάγο στο παρμπρίζ που έφεραν οι ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες, ειδικά στη βορειοανατολική Αττική και στα βόρεια προάστια.

Πρόκειται ίσως για το πιο σύνηθες πρόβλημα τους χειμερινούς μήνες. Και αν η πρώτη σας σκέψη είναι ότι με λίγο ζεστό νερό θα καταφέρετε να έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα, τότε ξανασκεφτείτε το. Παρακάτω θα δείτε πώς να ξεπαγώσετε το παρμπρίζ σας χωρίς να το φθείρετε ή να προκαλέσετε ρωγμές και ζημιές στο τζάμι.

Αρχικά πρέπει να βάλετε μπρος το αυτοκίνητο για να εξοικονομήσετε πάρα πολύ χρόνο από τη διαδικασία. Αφού ζεσταθεί η μηχανή, γυρίστε τις ρυθμίσεις της θερμοκρασίας στην «απόψυξη». Βεβαιωθείτε ότι η ρύθμιση είναι στη μεσαία «σκάλα», καθώς η απότομη αλλαγή στη θερμοκρασία μπορεί να προκαλέσει ρωγμή σε τυχόν θραύσματα τα οποία δεν έχετε παρατηρήσει.

Σημειώνεται πως ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει σαφώς ότι «τα παράθυρα πρέπει να διατηρούνται καθαρά και απαλλαγμένα από εμπόδια στην όραση». Κατά τους χειμερινούς μήνες, αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό – θα πρέπει να καθαρίσετε τον πάγο (ή το χιόνι) από όλα τα παράθυρα σας, καθώς και τα δύο (εμπρός και πίσω) παρμπρίζ, πριν από την οδήγηση.

Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε είτε υγρό που καθαρίζει τις γυάλινες επιφάνειες από το χιόνι και τον πάγο, ή την κατάλληλη ξύστρα, προκειμένου ολόκληρη η επιφάνεια του παρμπρίζ να καθαρίσει τελείως χωρίς κρυφές γωνίες, συνήθως αυτές είναι που δημιουργούν κινδύνους.

Δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιήσετε βραστό νερό για να λιώσετε τον πάγο σε ένα αυτοκίνητο. Τα ειδικά υγρά είναι πιο αποτελεσματικά και δεν θέτουν σε κίνδυνο τη μελλοντική βιωσιμότητα του κρυστάλλου. Το ίδιο ισχύει και με το ξύδι, απαιτείται να το αποφύγετε κατηγορηματικά.

Απο εκεί και πέρα υπάρχουν και διάφορα άλλα… κόλπα, τη χρήση νερού και οινοπνεύματος ή αντισηπτικού. Σύμφωνα με τον μετεωρολόγο Κεν Γουέδερς, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να αναμείξετε σε ένα μπουκάλι ψεκασμού 2/3 μέρη αλκοόλ και 1/3 νερό. Μόλις ψεκάσετε με αυτό το παρμπρίζ ο πάγος θα εξαφανιστεί αμέσως.