Κίνηση – ματ από τον Βακάκη: Δείτε τι κάνει για να σώσει τα Jumbo από την καταστροφή

Jumbo: Τα Jumbo προσπαθούν να σταθούν στα πόδια τους και το καταφέρνουν, με τον Απόστολο Βακάκη να επενδύει αλά… κινεζικά! Οι αιχμές του επιχειρηματία και η μεγάλη μάχη για τη σωτηρία των Jumbo. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

«Εάν θέλουμε να εξαφανίσουμε τον καταναλωτή με την άνοδο των τιμών, τότε θα εξαφανίσουμε και τους εαυτούς μας», σημείωσε ο επικεφαλής της εισηγμένης, εξηγώντας πως η Jumbo θα αποκλείσει «προϊόντα που η σχέση τιμής και προϊόντος δεν είναι υπέρ του καταναλωτή»

Ως ύστατη επιλογή της Jumbo χαρακτήρισε το ενδεχόμενο ανατιμήσεων στα προϊόντα της ο διοικητικός άρχων της εισηγμένης κ. Απόστολος Βακάκης κατά τη διάρκεια της χθεσινής Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, όπου και υπερψηφίστηκε η καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής για το 2022 προς τους μετόχους μετά και την περυσινή εκτίναξη των πωλήσεων.

«Εάν θέλουμε να εξαφανίσουμε τον καταναλωτή με την άνοδο των τιμών, τότε θα εξαφανίσουμε και τους εαυτούς μας», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βακάκης εξηγώντας πως η Jumbo θα αποκλείσει «προϊόντα που η σχέση τιμής και προϊόντος δεν είναι υπέρ του καταναλωτή.

Αυτή είναι και η πεμπτουσία της στρατηγικής Jumbo», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Εκτίμησε μάλιστα πως δεν αποκλείει να διακοπεί η τροφοδοσία έως και του 25% του κωδικολογίου των προϊόντων από χώρες της Άπω Ανατολής, κυρίως της Κίνας, που αποτελούν βασικές προμηθεύτριες της επιχείρησης.

Το κενό, όπως είπε εν μέρει θα καλυφθεί από προϊόντα από άλλες αγορές που δεν αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα με τα μεταφορικά κόστη. «Οι συγκεκριμένοι κωδικοί θα ενεργοποιηθούν εκ νέου όταν επιστρέψουν σε ‘δίκαιη τιμή’», σημείωσε ο κ. Βακάκης.

Παρ’ όλα αυτά έσπευσε να διαβεβαιώσει ότι με την έλευση του 2022 ο Όμιλος προχωράει στην αύξηση των αποθεμάτων των προϊόντων του, παρομοιάζοντας την υφιστάμενη κατάσταση με τους «αποσκελετωμένους», όπως είπε, αιχμαλώτους στα στρατόπεδα συγκέντρωσης!

Ο ίδιος μίλησε για ακόμα μία φορά για μία «παράλογη» κατάσταση που έχει διαμορφωθεί όπου «κάθε εμπλεκόμενος στην αλυσίδα τροφοδοσίας» προσπαθεί να απολαύσει «κέρδη χωρίς λογική». Στάθηκε ιδιαίτερα στα αυξημένα μεταφορικά κόστη αλλά και στο υψηλό ενεργειακό κόστος.

«Η βιομηχανία των κοντέινερς θα έχει περισσότερα κέρδη το 2022 απ’ ότι η Google και η Microsoft μαζί», δήλωσε ο επικεφαλής του Oμίλου Jumbo μιλώντας για 10πλασιασμό των τιμών των ναύλων απ’ την Κίνα.

Jumbo: «Ιχνηλάτης»

Ο ίδιος χαρακτήρισε τις προειδοποιήσεις που έχει απευθύνει στο παρελθόν γι’ αυτή την κλιμακούμενη «παράλογη κατάσταση» ως «φωνή βοώντος εν τη ερήμω».

Με αφορμή εκείνες τις προειδοποιήσεις του, ο ίδιος απέρριψε τον χαρακτηρισμό του …«μελλοντολόγου» αλλά υιοθέτησε αυτό του «ιχνηλάτη» της αγοράς.

«Το να προβείς στο αυτονόητο δεν είναι μελλοντολογία αλλά εφαρμοσμένη πρακτική λογική. Εμείς επειδή είμαστε στη λιαική και είμαστε δίπλα στον καταναλωτή έχουμε τα στοιχεία του ιχνηλάτου. Προχωράμε μπροστά απ’ το στράτευμα και βλέπουμε τι θα αντιμετωπίσει μετά. Οπότε νομίζω θα πάρω τον χαρακτηρισμό του ‘ιχνηλάτη’».

Ο κ. Βακάκης εξέφρασε την ελπίδα του ότι σύντομα η πανδημία θα υποχωρήσει. «Ευχόμεθα για το καλύτερο, προετοιμαζόμαστε όμως για το χειρότερο γιατί ο κορωνοϊός παραμένει εκκρεμότητα.

Αν οι αρρυθμίες παραμείνουν και τίποτα δεν αλλάξει, θα έχουμε επίπτωση τόσο σε τζίρο, όσο και σε κέρδος προσεχώς, αφού ήδη μπήκαμε στο 2022 και μας βασανίζουν τα προβλήματα από το 2021», σημείωσε.

Επενδύσεις
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η επενδυτική δραστηριότητα συνεχίζεται αλώβητη, καθώς ο Όμιλος φροντίζει να διατηρεί ανέπαφα και ενεργά τα διαθέσιμα κεφάλαια για επενδύσεις. Όπως είπε ο κ. Βακάκης «πρόκειται για ένα σταθερό ποσό ετησίως που κυμαίνεται από 50 ως 60 εκατ. ευρώ».

Σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου, εντός του 2022 και συγκεκριμένα κοντά στο Πάσχα, αναμένεται να λειτουργήσει νέο κατάστημα στην Ελλάδα.

Το κατάστημα θα βρίσκεται στη Μυτιλήνη και θα αναπτύσσεται σε μια έκταση περίπου 10.000 τ.μ. Μέσα στο 2022 θα λειτουργήσουν επίσης ένα κατάστημα στην Κύπρο (έκτασης 13.000 τμ περίπου) και δύο νέα καταστήματα στη Ρουμανία.

Τα καταστήματα στη Ρουμανία θα πρέπει να αναμένονται προς το τέλος του έτους και θα λειτουργήσουν, ένα στην πόλη Iasi (16.000 τ.μ. περίπου) και ένα στην πόλη Sibiu (15.000 τ.μ. περίπου).

Επίσης προς το τέλος της χρονιάς πιθανόν να λειτουργήσει και το eshop στη Ρουμανία, όπως είπε ο κ. Βακάκης.

Να σημειωθεί εδώ πως, κατά την 31η Δεκεμβρίου του 2021, ο Όμιλος Jumbo αριθμούσε 81 καταστήματα. Τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία και 15 στη Ρουμανία, ενώ στην Ελλάδα και την Κύπρο λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα ejumbo.gr.

Jumbo: H συνεργασία στο Ισραήλ

Μετά τον Σεπτέμβριο του 2022 αναμένεται να λειτουργήσει και το πρώτο κατάστημα που θα φέρει το σήμα Jumbo και στο Ισραήλ «εφόσον ο franchisee τηρήσει τους χρόνους που μας κοινοποίησε», σημείωσε ο κ. Βακάκης. Υπενθυμίζεται ότι, μέσω franchise, ο Όμιλος έχει ήδη παρουσία με 30 καταστήματα που φέρουν το σήμα Jumbo στις εξής 6 χώρες: Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο.

Jumbo: Στο ακέραιο η μερισματική πολιτική το 2022

Στο πλαίσιο της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, η διοίκηση του Ομίλου διαβεβαίωσε τους μετόχους συνεταίρους ότι όπως έχουν σήμερα τα δεδομένα, θα διατηρηθεί στο ακέραιο η μερισματική πολιτική του 2021 και κατά το 2022.

«Το ταμείο μας είναι καθαρό το 2021, έχουμε περισσότερο ρευστό. Πρόθεσή μας είναι να συνεχίσουμε και το 2022 τη μερισματική μας πολιτική», δεσμεύθηκε ο κ. Βακάκης.

Jumbo: Δείτε τι έκαναν μέσα σε λίγους μήνες

Στο λιανεμπόριο η συνεχής αύξηση των οικονομικών μεγεθών αποτελεί όρο επιβίωσης, αναφέρει ο όμιλος Jumbo σε ανακοίνωσή του.

Για τον Όμιλο Jumbo η συνεχής επιβεβαίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και η αντίστοιχη επιβράβευση των μετόχων αποτελούν μέρος μιας πολυετούς άγραφης, απαράβατης συμφωνίας.

Το 2021, για το σύνολο του λιανεμπορίου, υπήρξε μία ακόμα χρονιά η οποία χαρακτηρίστηκε από συνεχής και πολυποίκιλους περιορισμούς και απαγορεύσεις στην λειτουργία της αγοράς.

Ταυτόχρονα, η βίαιη διαταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και οι οδυνηρές ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς, υποχρέωσαν τη διοίκηση του Ομίλου, να εκπονήσει και να εφαρμόσει μια νέα στρατηγική στον τομέα του προϊόντολογικού μείγματος και τον επανασχεδιασμό της λειτουργίας νέων καταστημάτων.

Ο τελευταίος μήνας του έτους, κατέγραψε αύξηση κατά +95% περίπου σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020 με τους γνωστούς περιορισμούς. Οι πωλήσεις του Ομίλου -για το σύνολο του 2021– κατέγραψαν αύξηση +19,87% περίπου σε σχέση με το 2020 αλλά υπολείπονται -κατά περίπου 2%– των πωλήσεων του 2019.

Αναλυτικά η πορεία των πωλήσεων ανά χώρα:

  • Ελλάδα: Τον Δεκέμβριο του 2021, το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα ναι μεν παρέμεινε ανοιχτό, αλλά λειτούργησε κάτω από τους γνωστούς περιορισμούς. Αντίστοιχα, τον Δεκέμβριο του 2020 το σύνολο των φυσικών καταστημάτων στην Ελλάδα παρέμεινε κλειστό (Lockdown). Συνολικά για το 2021, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +32% περίπου σε σχέση με το 2020.
  • Κύπρος: Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν χωρίς την επιβολή νέων περιορισμών. Υπενθυμίζεται ότι μέρος του Δεκέμβριου του 2020 παρέμειναν κλειστά τα δύο από τα πέντε καταστήματα στη χώρα. Κατά συνέπεια, οι πωλήσεις κατά τον Δεκέμβριο του 2021 εμφανίζονται αυξημένες κατά +15% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στην Κύπρο κατά το 2021 είναι αυξημένες κατά +12% περίπου, σε σχέση με το 2020.
  • Βουλγαρία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με τους ίδιους σκληρούς περιορισμούς για τη χώρα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν οριακή αύξηση κατά 0,9% περίπου τον Δεκέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα όπου ένα κατάστημα παρέμεινε κλειστό. Συνολικά η αύξηση των πωλήσεων στη Βουλγαρία για το 2021, περιορίστηκε στο +0,5% περίπου, σε σχέση με το 2020.
  • Ρουμανία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με τους ίδιους σκληρούς περιορισμούς. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -9,8% περίπου τον Δεκέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά για το 2021 η αύξηση των πωλήσεων περιορίστηκε στο +7% περίπου, σε σχέση με το 2020.

Δεδομένων των συνθηκών, τα αποτελέσματα των πωλήσεων για το 2021 είναι εντυπωσιακά ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι από τις 15 Δεκεμβρίου 2021 και μετά, με τις τελευταίες επιδημιολογικές εξελίξεις, η αγορά καταγράφει νέα σημαντική εξασθένιση, δείγμα της αβεβαιότητας και της αστάθειας που επικρατεί.

Επιπλέον, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι πληθωριστικές πιέσεις αποτελούν μεταξύ άλλων παράγοντες που αν και αρχικά είχαν εκτιμηθεί ως προσωρινοί δεν αναμένεται να βελτιωθούν κατά το 2022 και ενεργούν επιβραδυντικά στις προοπτικές ανάπτυξης του Ομίλου.

Η φιλοσοφία των Jumbo παραμένει σταθερή και η διοίκηση της εταιρείας πιστή στην πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο παρά τις δύσκολες συγκυρίες.

Για το 2021 το συνολικό μικτό ποσό που έχει ήδη καταβληθεί στους μετόχους έναντι των κερδών της χρήσης 2021, ανέρχεται σε 0,77 ευρώ ανά μετοχή.

Για το 2022 όπως έχει ανακοινωθεί, η Εταιρεία θα προχωρήσει σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση στις 19 Ιανουαρίου 2022 όπου οι μέτοχοι καλούνται να εγκρίνουν μεταξύ άλλων την καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής από φορολογηθέντα και μη διανεμηθέντα κέρδη των χρήσεων 01.07.2016-30.06.2017 και 01.07.2017-30.06.2018, που ισοδυναμεί με μικτό ποσό 0,3850 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή ποσό ίσο με το μισό του συνολικού ποσού που διανεμήθηκε για το 2021.

Με πληροφορίες από: newmoney.gr