Αδιανόητο: Δείτε τι έκαναν τα Jumbo μέσα σε λίγους μήνες

Jumbo: Την ώρα που η αγορά δέχεται το ένα πλήγμα μετά το άλλο, τα Jumbo συνεχίζουν να… σπάνε τα κοντέρ! Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Στο λιανεμπόριο η συνεχής αύξηση των οικονομικών μεγεθών αποτελεί όρο επιβίωσης, αναφέρει ο όμιλος Jumbo σε ανακοίνωσή του.

Για τον Όμιλο Jumbo η συνεχής επιβεβαίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και η αντίστοιχη επιβράβευση των μετόχων αποτελούν μέρος μιας πολυετούς άγραφης, απαράβατης συμφωνίας.

Το 2021, για το σύνολο του λιανεμπορίου, υπήρξε μία ακόμα χρονιά η οποία χαρακτηρίστηκε από συνεχής και πολυποίκιλους περιορισμούς και απαγορεύσεις στην λειτουργία της αγοράς.

Ταυτόχρονα, η βίαιη διαταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και οι οδυνηρές ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς, υποχρέωσαν τη διοίκηση του Ομίλου, να εκπονήσει και να εφαρμόσει μια νέα στρατηγική στον τομέα του προϊόντολογικού μείγματος και τον επανασχεδιασμό της λειτουργίας νέων καταστημάτων.

Ο τελευταίος μήνας του έτους, κατέγραψε αύξηση κατά +95% περίπου σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020 με τους γνωστούς περιορισμούς. Οι πωλήσεις του Ομίλου -για το σύνολο του 2021– κατέγραψαν αύξηση +19,87% περίπου σε σχέση με το 2020 αλλά υπολείπονται -κατά περίπου 2%– των πωλήσεων του 2019.

Αναλυτικά η πορεία των πωλήσεων ανά χώρα:

  • Ελλάδα: Τον Δεκέμβριο του 2021, το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα ναι μεν παρέμεινε ανοιχτό, αλλά λειτούργησε κάτω από τους γνωστούς περιορισμούς. Αντίστοιχα, τον Δεκέμβριο του 2020 το σύνολο των φυσικών καταστημάτων στην Ελλάδα παρέμεινε κλειστό (Lockdown). Συνολικά για το 2021, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +32% περίπου σε σχέση με το 2020.
  • Κύπρος: Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν χωρίς την επιβολή νέων περιορισμών. Υπενθυμίζεται ότι μέρος του Δεκέμβριου του 2020 παρέμειναν κλειστά τα δύο από τα πέντε καταστήματα στη χώρα. Κατά συνέπεια, οι πωλήσεις κατά τον Δεκέμβριο του 2021 εμφανίζονται αυξημένες κατά +15% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στην Κύπρο κατά το 2021 είναι αυξημένες κατά +12% περίπου, σε σχέση με το 2020.
  • Βουλγαρία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με τους ίδιους σκληρούς περιορισμούς για τη χώρα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν οριακή αύξηση κατά 0,9% περίπου τον Δεκέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα όπου ένα κατάστημα παρέμεινε κλειστό. Συνολικά η αύξηση των πωλήσεων στη Βουλγαρία για το 2021, περιορίστηκε στο +0,5% περίπου, σε σχέση με το 2020.
  • Ρουμανία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με τους ίδιους σκληρούς περιορισμούς. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -9,8% περίπου τον Δεκέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά για το 2021 η αύξηση των πωλήσεων περιορίστηκε στο +7% περίπου, σε σχέση με το 2020.

Δεδομένων των συνθηκών, τα αποτελέσματα των πωλήσεων για το 2021 είναι εντυπωσιακά ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι από τις 15 Δεκεμβρίου 2021 και μετά, με τις τελευταίες επιδημιολογικές εξελίξεις, η αγορά καταγράφει νέα σημαντική εξασθένιση, δείγμα της αβεβαιότητας και της αστάθειας που επικρατεί.

Επιπλέον, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι πληθωριστικές πιέσεις αποτελούν μεταξύ άλλων παράγοντες που αν και αρχικά είχαν εκτιμηθεί ως προσωρινοί δεν αναμένεται να βελτιωθούν κατά το 2022 και ενεργούν επιβραδυντικά στις προοπτικές ανάπτυξης του Ομίλου.

Η φιλοσοφία των Jumbo παραμένει σταθερή και η διοίκηση της εταιρείας πιστή στην πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο παρά τις δύσκολες συγκυρίες.

Για το 2021 το συνολικό μικτό ποσό που έχει ήδη καταβληθεί στους μετόχους έναντι των κερδών της χρήσης 2021, ανέρχεται σε 0,77 ευρώ ανά μετοχή.

Για το 2022 όπως έχει ανακοινωθεί, η Εταιρεία θα προχωρήσει σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση στις 19 Ιανουαρίου 2022 όπου οι μέτοχοι καλούνται να εγκρίνουν μεταξύ άλλων την καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής από φορολογηθέντα και μη διανεμηθέντα κέρδη των χρήσεων 01.07.2016-30.06.2017 και 01.07.2017-30.06.2018, που ισοδυναμεί με μικτό ποσό 0,3850 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή ποσό ίσο με το μισό του συνολικού ποσού που διανεμήθηκε για το 2021.

Jumbo: Νέα μεγάλη αλυσίδα με παιχνίδια απειλεί τον Βακάκη

Τέλος στην κυριαρχία των Jumbo επιθυμεί να βάλει πασίγνωστη αλυσίδα από την Πολωνία που φτάνει στη χώρα μας από το 2022! Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Αρχής γενομένης από το 2022, έρχεται στην Ελλάδα με 12 καταστήματα η πολωνική αλυσίδα Pepco.

Πρόκειται για εκπτωτική αλυσίδα καταστημάτων, η οποία δραστηριοποιείται στην λιανική πώληση ρούχων για όλη την οικογένεια, στα αξεσουάρ μόδας, σε παιχνίδια και καλλυντικά, αλλά και στον οικιακό εξοπλισμό και τα είδη διακόσμησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αλυσίδα – σε πρώτη φάση με 12 καταστήματα – θα φτάσει στην Ελλάδα το προσεχές φθινόπωρο.

Το πρώτο βήμα ανάπτυξης των καταστημάτων της θα γίνει στην Αθήνα, ενώ στη συνέχεια θα επεκταθεί και στην ελληνική περιφέρεια.

Στο πλάνο της είναι, μάλιστα, η μίσθωση ακινήτων σε μακροχρόνια βάση, σε κομβικά σημεία της πρωτεύουσας, με στόχο τη δημιουργία καταστημάτων επιφάνειας από 350 έως και 650 τ.μ.

Στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι σε πρώτη φάση θα δημιουργήσει 120 νέες θέσεις εργασίας.

Τα καταστήματά της εκτείνονται από την Εσθονία έως την Ιταλία και από την Ισπανία στα δυτικά, τη Βουλγαρία στα ανατολικά.

Φέτος το φθινόπωρο διεύρυνε την παρουσία της διεθνώς με την είσοδό της αυστριακή αγορά.

Jumbo: Πώς έφτιαξε ο Βακάκης την αυτοκρατορία του

Η οικογενειακή του ιστορία λίγο πολύ γνωστή. «Τέκνο» του απόδημου Ελληνισμού, ο Απόστολος Βακάκης γεννήθηκε το 1954 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.

Ο πατέρας του Γεώργιος Βακάκης, βιομήχανος στην Αίγυπτο, παρήγαγε διογκωμένη πολυστερίνη, που αποτελούσε το βασικό μονωτικό υλικό της εποχής εκείνης για ψυγεία αλλά και για κτίρια.

Οι πολιτικές εξελίξεις στην Αίγυπτο με την επανάσταση Νάσερ, υποχρέωσαν την οικογένεια Βακάκη το 1962 να έρθει στην Ελλάδα. Με την κατάσταση στη «μητέρα πατρίδα» να μην είναι και η καλύτερη, ο Γεώργιος Βακάκης ξενιτεύεται στη γειτονική Ιταλία, όπου πιάνει δουλειά σε μια μικρή οικοτεχνία κατασκευής λούτρινων ζώων και κουκλιών.

Από την ξενιτιά του Γεώργιου Βακάκη ξεκινά το υπέροχο παραμύθι του δεσμού της οικογένειας με τα παιχνίδια. Ήταν ο σπόρος που έμελε να φέρει την τεράστια «φασολιά» που οδήγησε στη “χήνα με τα χρυσά αυγά”.

Τα πάντα για την φαμίλια Βακάκη ήταν οικογενειακή υπόθεση. Το πρώτο κεφάλαιο κίνησης για να χτιστεί η σπουδαία βιομηχανία “El Greco” προήλθε από την πώληση των κοσμημάτων που είχε προλάβει να φέρει μαζί της από την φλεγόμενη Αίγυπτο η μητέρα του Απόστολου Βακάκη, Σοφία.

Μετά τα 20 του χρόνια, ο Απόστολος Βακάκης φεύγει για σπουδές Λογιστικής και Finance στο Warwick της Βρετανίας με όνειρο να καταλήξει στο Berkeley. Τότε ήρθε και το πρώτο χτύπημα. Μια μεγάλη πυρκαγιά στο εργοστάσιο της El Greco στην Άνω Γλυφάδα υποχρέωσε τον 23χρονο Απόστολο να επιστρέψει στην Ελλάδα και να προσπαθήσει να ανασυγκροτήσει τη βιομηχανία από τα αποκαΐδια με τη βοήθεια της παραγωγικής μονάδας στο νησί της Ζακύνθου.

Στο νησί των Επτανήσων ο Απόστολος Βακάκης ζει μια εκρηκτική “μαθητεία” δίπλα στον πατέρα του στα 3 χρόνια που έμεινε στο νησί, μέχρι το 1985 που ανέλαβε την θέση του προέδρου της El Greco που κυριαρχεί στο ελληνικό παιχνίδι.

Το 1990 βλέποντας την επέλαση των πολυεθνικών στην Ελλάδα, αποφασίζει να πουλήσει την El Greco στην πολυεθνική Hasbro, ενώ συνεχίζει να διευθύνει την εταιρεία και ταυτόχρονα συμμετέχει στη διοικούσα επιτροπή της Hasbro Europe.

Και εγένετο τα καταστήματα Jumbo, με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί στη Γλυφάδα το 1986 και τον Απόστολο Βακάκη να προσπαθεί να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη ρευστότητα ώστε να προχωρήσει στο κτίσιμο της δικής του αυτοκρατορίας. Το 1997 μπαίνει στο Χρηματιστήριο, το 1998 αποκτά μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους και το 1999 συνεχίζει την ραγδαία εξάπλωση των καταστημάτων του. Ο πόλεμος με τους άλλους παιχνιδάδες της εποχής έχει ξεκινήσειμε τελικό νικητή τον Απόστολο Βακάκη.

Τα χρόνια που ακολουθούν βρίσκουν την εταιρεία σταθερά στην κορυφή της επιτυχίας με κορύφωση το 2004, όταν αναλαμβάνει ύστερα από πλειοδοτικό διαγωνισμό το δικαίωμα αποκλειστικής παραγωγής και εμπορίας της Μασκότ του 2004 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Η απάντηση στη συνταγή της επιτυχίας του; Όπως ο ίδιος λέει: «στην Ελλάδα δεν χρειάζεται ακόμη να «σκέφτεσαι», χάνεις πολύτιμο χρόνο. Σε πρώτη φάση δεν έχεις παρά να μελετάς και να ακολουθείς τα βήματα της εξέλιξης στις αναπτυγμένες αγορές του εξωτερικού. Εγώ απλώς ακολούθησα την κυρίαρχη διεθνή τάση».

Με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 582,55 εκατ. ευρώ, με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 7,51%, με κάθε χρονιά να αποδεικνύεται ακόμα πιο κερδοφόρα από την προηγούμενη καθώς τα κέρδη σημειώνουν συνεχώς αύξηση, με 72 καταστήματα όπου 53 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 8 στη Βουλγαρία και 6 στη Ρουμανία, ενώ ο Όμιλος διαθέτει και το ηλεκτρονικό κατάστημα e-Jumbo που εξασφαλίζουν και φέτος ακόμα πιο αυξημένες πωλήσεις, το μόνο σίγουρο είναι πως ο Mr. Jumbo και η «αυτοκρατορία» του θα μας απασχολούν για πολλά χρόνια ακόμη…