Καύσιμα: Όσο χαρήκαμε… χαρήκαμε – Τι έρχεται σε λίγες μέρες

Καύσιμα: Πάνω που πήραμε μια ανάσα από τη λαίλαπα στις τιμές των καυσίμων, η ψυχρολουσία θα έρθει τις επόμενες ημέρες.

Αδικαιολόγητη αύξηση στην τιμή του πετρελαίου κίνησης, το οποίο κυμαίνεται στα 2 ευρώ το λίτρο, καταγράφεται τις τελευταίες ημέρες στην εγχώρια αγορά παρά την αποκλιμάκωση, διεθνώς.

Πρατηριούχοι και επαγγελματίες ζητούν κυβερνητική παρέμβαση και τη λήψη μέτρων αναφέροντας ότι σε όλα τα άλλα είδη καυσίμων υπάρχει αποκλιμάκωση.

Όσον δε για το πετρέλαιο θέρμανσης τονίζει ότι στις παραδόσεις της επόμενης εβδομάδας θα είναι ακριβότερο κατά 0,10 περίπου λεπτά και θα πωλείται προς 1,25 ευρώ το λίτρο.

Εκτιμά μάλιστα ότι τελικά η κυβέρνηση θα επεκτείνει το μέτρο της επιδότησης μέχρι το τέλος της χειμερινής σεζόν και πως οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν μέσα στον Ιανουάριο.

Καύσιμα: Το μεγάλο κόλπο των καρτέλ – Έτσι μας κλέβουν στην τιμή

Οι καταναλωτές στενάζουν από την ακρίβεια, την ίδια ώρα που τα καρτέλ της βενζίνης πλουτίζουν σε βάρος τους!

Τα θλιβερά ρεκόρ της ελληνικής αγοράς υγρών καυσίμων συνεχίζονται, καθώς και στα τελευταία στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στοιχεία από τις 5 Δεκεμβρίου, η αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα ήταν η ακριβότερη της Ευρώπης, όπως συστηματικά συμβαίνει εδώ και αρκετούς μήνες.

Ισχυρές είναι πλέον οι ενδείξεις, ότι το μεγάλο κόλπο των συντελεστών της αγοράς είναι να μην περνούν στους καταναλωτές τη μεγάλη μείωση που έχει καταγραφεί στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, αλλά να κρατούν μεγάλο μέρος της για να ενισχύουν τα κέρδη τους, που έχουν εκτοξευθεί φέτος σε επίπεδα ρεκόρ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του δελτίου καυσίμων της Κομισιόν, η αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα ήταν και πάλι η ακριβότερη της Ευρώπης, καθώς η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα 1,957 ευρώ το λίτρο, με μικρή μείωση από την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (1,989 ευρώ).

Οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν 15% ακριβότερα τη βενζίνη από τον μέσο όρο τιμών στην Ε.Ε. των 27 χωρών και 12% ακριβότερα από τη μέση τιμή στην ευρωζώνη των 19 χωρών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής.

Σε χώρες με υψηλά εισοδήματα και επίσης βαριά φορολόγηση των καυσίμων, όπως η Γερμανία και η Ολλανδία, οι καταναλωτές πληρώνουν την αμόλυβδη αρκετά φθηνότερα από την Ελλάδα, στα 1,8 ευρώ το λίτρο.

Από τα στοιχεία για την εξέλιξη των τιμών στην ελληνική αγορά φέτος και την παράλληλη πορεία των διεθνών τιμών του πετρελαίου φαίνεται αρκετά καθαρά ότι στην Ελλάδα παρατηρείται το «φαινόμενο του πυραύλου και του φτερού», όπως το έχουν ονομάσει οι οικονομολόγοι:

Οταν οι διεθνείς τιμές αυξάνονται, οι τιμές της εσωτερικής αγοράς εκτοξεύονται σαν… πύραυλοι
Οταν όμως οι διεθνείς τιμές υποχωρούν, οι τοπικές τιμές μειώνονται με πολύ πιο αργούς ρυθμούς, που θυμίζουν την πτώση ενός φτερού.

Στις αρχές Ιουνίου, η τιμή του πετρελαίου brent, παγκόσμιου σημείου αναφοράς για το αργό πετρέλαιο, έπιασε το υψηλότερο σημείο της για το 2022, στα 122 δολ. το βαρέλι.

Σε αυτή την ξέφρενη ανοδική κίνηση της τιμής του αργού, οι τιμές στην ελληνική αγορά, όπως είναι γνωστό, ανταποκρίθηκαν με… άκρως δυναμικό τρόπο, με αποτέλεσμα στις αρχές Ιουνίου η μέση τιμή στην Ελλάδα να εκτιναχθεί στα επίπεδα των 2,4 ευρώ το λίτρο.

Μετά την κορύφωση αυτή, η τιμή του brent βρέθηκε σε καθοδική πορεία, υποχωρώντας το τελευταίο διάστημα περισσότερο από 35%. Όμως, οι τιμές στην Ελλάδα έπεσαν με ρυθμό… φτερού, με μια μείωση από τον Ιούνιο της τάξεως του 16%.

Με αυτούς τους πρόχειρους υπολογισμούς φαίνεται ότι οι συντελεστές της αγοράς καυσίμων, δηλαδή πρωτίστως οι δύο καθετοποιημένοι όμιλοι διυλιστηρίων (Motor Oil και ΕΛΠΕ) που ταυτόχρονα ελέγχουν τις μεγαλύτερες εταιρείες εμπορίας και μεγάλα και διαρκώς επεκτεινόμενα δίκτυα πρατηρίων στη λιανική, περνούν στους Έλληνες καταναλωτές φέτος λιγότερη από τη μισή μείωση των διεθνών τιμών.

Η τρέχουσα χρονιά είναι η καλύτερη στην ιστορία αυτών των δύο καθετοποιημένων ομίλων, που καταγράφουν ρεκόρ κερδοφορίας, ενώ το υπουργείο Οικονομικών υπολογίζει ότι θα εισπράξει περισσότερα από 600 εκατ. ευρώ από την επιβολή του έκτακτου ευρωπαϊκού φόρου στα υπερκέρδη τους.

Οι καταναλωτές, όμως, δεν φαίνεται ότι μπορούν σύντομα να προσβλέπουν σε πιο λογικές τιμές της βενζίνης στα πρατήρια.

Πίσω από το φαινόμενο «πυραύλου – φτερού», όπως διαπιστώνεται στη διεθνή βιβλιογραφία για τον ανταγωνισμό, κατά κανόνα βρίσκονται συμπαιγνίες των συντελεστών της αγοράς για τη διαμόρφωση των τιμών, οι οποίες εμπίπτουν στην ελεγκτική αρμοδιότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η Επιτροπή έχει ήδη παρέμβει για το θέμα, αλλά, σε κάθε περίπτωση, οι ρυθμοί με τους οποίους κινείται δεν εγγυώνται γρήγορο αποτέλεσμα, ενώ έχει ήδη προχωρήσει σε πολλές παρεμβάσεις στο παρελθόν στην αγορά καυσίμων, χωρίς να επιτευχθεί ο (δύσκολος) στόχος της αποκατάστασης συνθηκών αποτελεσματικού ανταγωνισμού.

Καύσιμα: Αυτή είναι η καταλληλότερη ώρα για να βάλετε

Υπάρχουν μικρά μυστικά που τα αγνοούμε και μπορούν να σώσουν το αυτοκίνητο και την τσέπη μας.

Σίγουρα έχεις διαβάσει άρθρα για το πότε είναι η καλύτερη ώρα ώστε να απολαύσεις ένα γεύμα, να πας για προπόνηση, να βγεις για περπάτημα ή να πας για μπάνιο.

Αλλά έχεις διαβάσει ποτέ κάτι για το ποια είναι η καλύτερη ώρα για να βάλεις βενζίνη;

Σύμφωνα με το «inmotionautocare.com» υπάρχουν μυστικά που δεν πρέπει να αγνοείς αναφορικά με το ρεζερβουάρ του αυτοκίνητό σου.

Μυστικά που μπορούν να σου εξασφαλίσουν οικονομία στην βενζίνη και θα σώσουν την τσέπη σου.

  • Βάλε βενζίνη όταν ο δείκτης της βενζίνης είναι περίπου στη μέση. ‘Οσο περισσότερο καύσιμο έχεις στο ρεζερβουάρ, τόσο λιγότερος αέρας υπάρχει στο διαθέσιμο χώρο του. Η βενζίνη εξατμίζεται γρηγορότερα απ’ ό,τι μπορείς να φανταστείς.
  • Μην βάζεις βενζίνη αν έχει προηγηθεί ανεφοδιασμός του βενζινάδικου από το βυτιοφόρο. Είναι πολύ πιθανό το καύσιμο να έχει ανακατευτεί.
  • Άνοιξη και καλοκαίρι γεμίζουμε το όχημά βενζίνη νωρίς το πρωί, διότι η θερμοκρασία εδάφους είναι χαμηλή. Σ’ όλα τα πρατήρια βενζίνης οι δεξαμενές είναι υπόγειες. Άρα, όσο πιο κρύο είναι το έδαφος, τόσο μεγαλύτερη είναι η πυκνότητα του καυσίμου. Αν γεμίσεις απόγευμα ή βράδυ, το λίτρο σου δεν θα είναι ακριβώς ένα λίτρο.
  • Όταν γεμίζεις ο ίδιος σε self service πρατήριο, μην βάζεις την αντλία στην υψηλή ταχύτητα.

Καύσιμα: Το κουμπί που μειώνει την κατανάλωση

Με την τιμή της βενζίνης να παραμένει στα… ουράνια, το αυτοκίνητο έχει γίνει μέσο πολυτελείας. Πώς θα καταφέρουμε, όμως, να εξοικονομήσουμε καύσιμο;

Ένα μικρό κουμπί που υπάρχει σε ορισμένα οχήματα μπορεί να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση βενζίνης, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Express».

Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικοί συνιστούν να το απενεργοποιούμε όταν μπαίνουμε στο ζεστό αυτοκίνητο μετά από αρκετή ώρα και στη συνέχεια να το ενεργοποιούμε μόλις το εσωτερικό του οχήματος δροσιστεί από τον κλιματισμό.

Αυτή τη φορά, όμως, πρόκειται για ένα πιο σπάνιο κουμπί, το οποίο όπως αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα, μπορεί να μας βοηθήσει να καταναλώσουμε έως και 12% λιγότερο καύσιμο.

Ο λόγος για το λεγόμενο «σύστημα σταμάτα– ξεκίνα» το οποίο έχει ως στόχο την οικονομία καυσίμου και τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Το κουμπί αυτό περιλαμβάνει το γράμμα «Α», το οποίο περιβάλλεται από ένα κυκλικό τόξο.

«Εάν έχετε ένα τέτοιο κουμπί τότε, αυτό είναι το αυτόματο σταμάτα – ξεκίνα κουμπί του αυτοκινήτου σας. Θα απενεργοποιήσει αυτόματα τη μηχανή σας όταν αυτό είναι στάσιμο για αρκετή ώρα, όπως για παράδειγμα εάν έχετε σταματήσει στο κόκκινο φανάρι», αναφέρει η Express.

Αν και όλοι μας γνωρίζουμε πως το σβήσιμο της μηχανής κατά τη διάρκεια μιας στάσης συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου, πολλοί είναι εκείνοι που βρίσκουν τη διαδικασία αρκετά κουραστική, ιδιαίτερα σε πολυσύχναστους δρόμους όπου τα κόκκινα φανάρια είναι πολλά.

Ωστόσο, η εν λόγω τεχνολογία είναι απολύτως αυτόματη και ενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει να κινείται, ο οδηγός έχει πατήσει το φρένο και ο μοχλός ταχυτήτων βρίσκεται στη «νεκρά».

Όταν είστε έτοιμοι να θέσετε το όχημα εκ νέου σε κίνηση και αφήσετε το φρένο ή βάλετε πρώτη ταχύτητα, τότε η μηχανή ανοίγει και πάλι, γεγονός που διευκολύνει διαδικασία.

Καύσιμα: Με αυτό τον τρόπο θα κάψετε λιγότερη βενζίνη

Η ταχύτητα παίζει σημαντικό ρόλο στην καύση της βενζίνης και την κατανάλωσή της, αλλά ποια είναι η ιδανική για να εξοικονομήσουμε όσο περισσότερη γίνεται;

Μιας και αναφερθήκαμε στα όρια ταχύτητας και βλέποντας πολλούς από τους επισκέπτες μας να… τρέχουν για να φτάσουν στους προορισμούς τους, το ερώτημα είναι:

Ποιά είναι η ιδανική ταχύτητα για εξοικονόμηση βενζίνης, δεδομένης και της αυξημένης τιμής της βενζίνης των τελευταίων μηνών;

  • Το αγγλικό Royal Automobile Club αναφέρει ότι οδηγώντας κάτω από το μέσο όρο ταχύτητας, μπορούμε να εξοικονομήσουμε σημαντικές ποσότητες καυσίμων, ιδίως όταν πρόκειται για μεγάλες αποστάσεις και διαδρομές μέσα από αυτοκινητόδρομους.
  • Σε ένα ταξίδι 72.5 χιλιομέτρων μπορούμε να εξοικονομήσουμε περίπου 5.3 ευρώ εάν προτιμήσουμε μια μέση ταχύτητα που δεν ξεπερνά τα 80 χλμ. την ώρα, αντί του ορίου που είναι περίπου 110 χλμ. την ώρα στους αυτοκινητόδρομους.
  • Πιο συγκεκριμένα, από τα 10.68 ευρώ που θα ξοδεύαμε πηγαίνοντας με 80 χλμ. την ώρα, θα φτάσουμε στα 15.79 ευρώ αν τρέχουμε με 112 χιλιόμετρα την ώρα.
  • Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 47%! Νομίζω ότι αξίζει να οδηγήσουμε μέχρι το… Ηράκλειο με όριο τα 80 χλμ./ώρα και να φτάσουμε σε 55/60 λεπτά, αντί σε 45!

Οι υπολογισμοί έγιναν με βάση τη μέση τιμή της βενζίνης στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία κυμαίνεται περί τα 1.92 ευρώ το λίτρο.