Καύσιμα: Μακριά από τα χέρια του οδηγού θα πρέπει να βρίσκεται το κινητό τηλέφωνο όταν αυτός εισέρχεται σε ένα πρατήριο υγρών καυσίμων. Ποιος είναι ο λόγος. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Ιδιαίτερα προσεκτικοί καλούνται να είναι οι οδηγοί όταν επισκέπτονται ένα πρατήριο υγρών καυσίμων για τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου τους, δεδομένου ότι πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος να προκληθεί ένα δυσάρεστο συμβάν.
Με την έλευση κάθε οδηγού σε ένα βενζινάδικο, αυτός παρατηρεί αρκετές πινακίδες οι οποίες είναι τοποθετημένες σε ευδιάκριτα σημεία και εφιστούν την προσοχή του.
Μία από αυτές απαγορεύει ρητά τη χρήση κινητού τηλεφώνου, με το σκεπτικό ότι η συγκεκριμένη ηλεκτρονική συσκευή έχει αρκετή ενέργεια για να δημιουργήσει μία σπίθα, η οποία όταν αναμειχθεί με εύφλεκτη βενζίνη θα μπορούσε να προκαλέσει πυρκαγιά.
Παρ’ όλα αυτά, φαίνεται πως δεν υπάρχει πραγματική επιστημονική και τεχνική βάση για την απαγόρευση της χρήσης του κινητού τηλεφώνου στους σταθμούς ανεφοδιασμού.
Tο Ινστιτούτο Πετρελαϊκού Εξοπλισμού (PEI) ερεύνησε τα περιστατικά φωτιάς που προκλήθηκαν από εκφόρτιση στατικού ηλεκτρισμού σε βενζινάδικα στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και τις αρχές του 21ου αιώνα και κατέληξε ότι δεν μπορεί να αποδοθεί υπαιτότητα στα κινητά τηλέφωνα.
Όπως έχουν δείξει και άλλες έρευνες, για οποιαδήποτε αναλογία μίξης ατμών καυσίμου – ατμοσφαιρικού αέρα, απαιτείται μία «ελάχιστη ενέργεια σπινθηρισμού ανάφλεξης». Κάτω από αυτό το επίπεδο ενέργειας, ένας σπινθηρισμός είναι ανίκανος να αναφλέξει το δεδομένο μίγμα καυσίμου – αέρα.
Στην περίπτωση του κινητού τηλεφώνου δεν προκαλείται σπινθηρισμός λόγω του ιδιαίτερα χαμηλού δυναμικού των κυκλωμάτων των κινητών τηλεφώνων.
Επομένως, ένα κινητό τηλέφωνο δεν έχει κανένα κίνδυνο να προκαλέσει ανάφλεξη της βενζίνης ακόμη και εάν αυτή περιβάλλεται από ατμούς βενζίνης με την κατάλληλη αναλογία καυσίμου – αέρα για ανάφλεξη.
Αυτό, ωστόσο, δεν συνεπάγεται ότι ο οδηγός μπορεί να εισέρχεται στο βενζινάδικο και να χρησιμοποιεί το κινητό του τηλέφωνο. Αυτό διότι η συγκεκριμένη συσκευή, όπως και όταν κινούμαστε στον δρόμο, διασπά την προσοχή του οδηγού, με αποτέλεσμα να υφίσταται ο κίνδυνος να προκληθεί ένα ατύχημα εντός του πρατηρίου.
Πόσω μάλλον όταν στο πρατήριο υφίσταται συχνή διέλευση οχημάτων και ο χώρος που αυτά κινούνται είναι περιορισμένος.
Καύσιμα: Απίστευτο κι όμως αληθινό – Γι’ αυτό έχει κάθε μέρα κίνηση ο Κηφισός
Ένας από τους δρόμους με την μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Αττική, ίσως και στην Ελλάδα, είναι η λεωφόρος Κηφισού. Σχεδόν 120.000 οχήματα διασχίζουν καθημερινά το δρόμο που ενώνει τα Βόρεια με τα Νότια Προάστια μεταφέροντας σχεδόν 250.000 κόσμο.
Ο συγκεκριμένος δρόμος είναι ιδιαίτερα επιβαρημένος και κυρίως τις ώρες αιχμής, δηλαδή τις πρωινές (7-10π.μ) και τις μεσημεριανές ώρες (3-6μ.μ.).
Καθημερινά όμως γινόμαστε μάρτυρες με αυτοκίνητα που έχουν ακινητοποιηθεί για διάφορους λόγους. Είτε γιατί ενεπλάκησαν σε ατύχημα, είτε γιατί έμειναν από μηχανική βλάβη είτε για πολλές άλλες αιτίες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2022, την περυσινή χρονιά υπήρξαν σχεδόν 2.000 περιστατικά με ακινητοποιημένα οχήματα στον Κηφισό, δηλαδή σχεδόν 6 την ημέρα. Το νούμερο δείχνει μικρό όμως θα μπορούσε να είναι ακόμα μικρότερο αν κοιτάξουμε τις αιτίες που ένα μεγάλο ποσοστό αυτοκινήτων «μένει».
Καύσιμα: Ταλαιπωρία…
Οι βασικές αιτίες των ακινητοποιημένων οχημάτων που αφορούν σχεδόν στο 50% έχει να κάνει με δύο προβλήματα.
Το ένα αφορά μηχανικά θέματα και το δεύτερο που είναι και σε μεγάλο ποσοστό, την έλλειψη καυσίμου.
Όσο και αν ακούγεται περίεργο, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό «μένει» στην άκρη του δρόμου γιατί ο οδηγός δεν έχει φροντίσει να διαθέτει τη σωστή ποσότητα καυσίμου στο αυτοκίνητό του.
Οι συνέπειες είναι λίγο πολύ γνωστές, καθώς ένα ακινητοποιημένο όχημα δημιουργεί μποτιλιάρισμα, άρα και μεγάλη ταλαιπωρία για τους υπόλοιπους οδηγούς.
Αν συνυπολογίσουμε και τα μηχανικά προβλήματα που αφορούν παλαιά κυρίως οχήματα όπου οι ιδιοκτήτες τους δεν τα φροντίζουν μπορεί ο καθένας μας να καταλάβει πως μέρος της ταλαιπωρίας οφείλεται πολλές φορές σε ασυνείδητους οδηγούς.
Καύσιμα: Κανείς αυτήν την κίνηση πριν ξεκινήσεις το αυτοκίνητό σου;
Αυτοκίνητο: Οι χειμερινές συνθήκες και ειδικότερα οι χαμηλές θερμοκρασίες απαιτούν την προσοχή μας και μια ειδική διαχείριση του κινητήρα ώστε να αποφύγουμε φθορές και βλάβες που μπορούν να στοιχίσουν και μάλιστα ακριβά. Τι πρέπει να κάνουμε όλοι. Οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Οι συνθήκες που επικρατούν το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας, με την εξωτερική θερμοκρασία να πέφτει ακόμα και κάτω από τους μηδέν βαθμούς Κελσίου τις βραδυνές και τις πρωινές ώρες, επιβάλλουν την υιοθέτηση νέων συνηθειών και στο αυτοκίνητο, αν θέλουμε να αποφύγουμε φθορές και βλάβες οι οποίες θα μας κοστίσουν και σε χρόνο και σε χρήμα.
Ένας από τους χρυσούς κανόνες του χειμώνα αφορά τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα και ειδικότερα εκείνα που διαθέτουν υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες.
Ως γνωστό οι υπερσυμπιεστές καυσαερίων -γνωστοί στους περισσότερους ως turbo- είναι από τα πλέον «ευαίσθητα» τμήματα ενός κινητήρα, γεγονός που οφείλεται στον τρόπο λειτουργίας του.
Αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια που «κρύβουν» τα καυσαέρια, λειτουργούν σε ακραίες συνθήκες, κάτι που τους καθιστά περισσότερο ευάλωτους στην «κακή» ή την απρόσεκτη χρήση.
Καθώς η φτερωτή ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων περιστρέφεται με ρυθμό μερικών χιλιάδων στροφών/λεπτό, η σωστή λίπανσή της είναι εξαιρετικά κρίσιμη για τη μακροζωία της.
Σε χαμηλές θερμοκρασίες, λοιπόν, θα πρέπει να δώσουμε χρόνο ώστε η λιπαντική ουσία να φτάσει έως και τη μονάδα υπερσυμπίεσης, κάτι που μπορεί να γίνει είτε περιμένοντας λίγα δευτερόλεπτα από τη στιγμή που θα θέσουμε το κινητήρα σε λειτουργία, είτε αποφεύγοντας να πιέσουμε τον κινητήρα πριν αυτός καταφέρει να «ανεβάσει» θερμοκρασία.
Την ίδια μεθοδολογία μπορούμε να ακολουθήσουμε και μετά το τέλος της διαδρομής μας, δίνοντας την ευκαιρία στον υπερσυμπιεστή να ρίξει ρυθμούς και θερμοκρασία πριν τραβήξουμε το κλειδί από τη μίζα.
Για να εξασφαλίσει κανείς τη σωστή λίπανση ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα θα πρέπει να φροντίσει για την τακτική αντικατάσταση των λιπαντικών ουσιών, καθώς ένα «φρέσκο» λάδι μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο δημιουργίας επικαθίσεων σε κρίσιμα μέρη, όπως στο εσωτερικό του υπερσυμπιεστή.
Να σημειώσουμε ότι οι υπερσυμπιεστές καυσαερίων δεν τοποθετούνται μόνον σε κινητήρες βενζίνης αλλά και diesel, με την παραπάνω μεθοδολογία αποφυγής δυσάρεστων εκπλήξεων τον χειμώνα να εφαρμόζεται ανεξαρτήτως από τον τύπο καυσίμου.