Καύσιμα: Ερχεται επιδότηση στην αντλία και για την βενζίνη. Θέμα ημερών οι ανακοινώσεις. Οι πληροφορίες θέλουν το μέτρο να είναι οριζόντιο και να αφορά επιδότηση στην αντλία, τόσο για βενζίνη όσο και για το diesel κίνησης. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Θέμα ημερών είναι η ανακοίνωση του νέου πακέτου μέτρων, που αυτή την φορά θα σχετίζεται αποκλειστικά με το θέμα των καυσίμων. Στην κυβέρνηση πλέον το επιβεβαιώνουν αρμόδιοι και μη υπουργοί και όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν ότι έχει προκριθεί η λύση της άμεσης επιδότησης στην αντλία και για την βενζίνη, όπως δηλαδή συμβαίνει από τις αρχές Απριλίου για το diesel κίνησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες έχει ήδη βρεθεί η αναγκαίος δημοσιονομικός χώρας, που είναι της τάξεως των 800 εκατ. ευρώ.
Αυτός έχει δημιουργηθεί από την θετική πορεία που είχαν τα δημόσια έσοδα τον Μάιο, αλλά και η πορεία του τουρισμού που σε κάποιες περιπτώσεις φαίνεται να υπερβαίνουν ακόμη και αυτή του 2019, που είχε δημιουργηθεί το απόλυτο ρεκόρ.
Υπενθυμίζεται πως η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης έχει ξεπεράσει τα 2,3 ευρώ το λίτρο και οδεύει προς τα 2,4 ευρώ, ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα φθάσει τα 2,5 ευρώ.
Καύσιμα: «Θα βρεθεί δημοσιονομικός χώρος»
Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, σε πρόσφατες δηλώσεις, αν και τόνισε ότι δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για νέα παρέμβαση, εντούτοις εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι μπορεί να δημιουργηθεί επιπλέον δημοσιονομικός χώρος, που θα επιστραφεί στην κοινωνία ώστε να αμβλύνει τις συνέπειες που προκαλεί ο πληθωρισμός και οι αυξημένες τιμές στην ενέργεια και βέβαια στα καύσιμα.
Συγκεκριμένα ο υπουργός έχει τονίσει «είμαι αισιόδοξος ότι και πάλι θα βρούμε δημοσιονομικό χώρο, όπως προκύπτει και από την εκτέλεση του προϋπολογισμού για μέτρα στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων».
Ο επιπλέον δημοσιονομικός χώρος εκτιμάται ότι μπορεί να προέλθει από δύο βασικές πηγές, οι οποίες και αλληλοσυμπληρώνει η μία την άλλη.
Η πρώτη αφορά την πορεία των δημοσίων εσόδων. Ήδη στο πρώτο 4μηνο του έτους (Ιανουάριος – Απρίλιος) έχει υπάρξει υπέρβαση του στόχου που είναι πάνω από 1,7 δις ευρώ. Βέβαια το μεγαλύτερο μέρος αυτής της υπέρβασης έχει ήδη ξοδευτεί, αφού το πακέτο το ρεύμα που μπαίνει άμεσα σε εφαρμογή είναι της τάξεως του 3,2 δις ευρώ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι και τον Μάιο τα έσοδα κινήθηκαν αρκετά πάνω από τον στόχο.
Όλα τα παραπάνω διευκολύνουν την κυβέρνηση στην λήψη αποφάσεων για τα καύσιμα, ώστε να δοθεί μία πραγματική ανάσα στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Το περίγραμμα της νέας παρέμβασης δεν έχει ακόμη αποτυπωθεί πλήρως, ωστόσο το επικρατέστερο σενάριο είναι το μοντέλο παρέμβασης στο diesel κίνησης να επεκταθεί και στην βενζίνη και μάλιστα με υψηλότερα ποσά ανά λίτρο.
Καύσιμα: Απογοήτευσε η απόφαση του ΟΠΕΚ
Την ίδια στιγμή το κλίμα στις διεθνείς αγορές, αναφορικά με το πετρέλαιο έχει βαρύνει ξανά, με τους επενδυτές και τις αγορές ανά τον πλανήτη δεν είδαν με καλό μάτι την απόφαση του ΟΠΕΚ να αυξήσει την παραγωγή κατά 648.000 βαρέλια την ημέρα, αφού την θεώρησαν κατώτερη των προσδοκιών.
Και αυτό για τον απλούστατο λόγω, ότι σε μία περίοδο που τείνει να αποκατασταθεί παγκοσμίως η ζήτηση στα προ covid επίπεδα, τα μέλη του ΟΠΕΚ δεν μπορούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να καλύψουν ένα μεγάλο μέρος της ρωσικής παραγωγής πετρελαίου, που σταδιακά θα ξεκινήσει να λείπει από την αγορά, στην πλήρη εξέλιξη του εμπάργκο που αποφασίσει η Δύση απέναντι στην Ρωσία.
Η τιμή του «μαύρου χρυσού» αντέδρασε αρνητικά και από τα 112 δολάρια το βαρέλι που ήταν πριν τις ανακοινώσεις του ΟΠΕ εκτοξεύθηκε στα 120 δολάρια το βαρέλι την Παρασκευή, βαραίνοντας εκ νέου το κλίμα στην παγκόσμια οικονομία.
Καύσιμα: Προς τα 2,5 ευρώ η βενζίνη στα αστικά κέντρα – Φωτιά οι τιμές στα νησιά
Δεδομένων των ανοδικών πιέσεων που ασκούν οι γεωπολιτικές εξελίξεις και τα επίπεδα της προσφοράς, η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 2,312 ευρώ το βαρέλι και του πετρελαίου κίνησης στα 1,9 ευρώ, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις για περαιτέρω άνοδο.
Στα νησιά οι τιμές έχουν φθάσει σε πρωτόγνωρα επίπεδα με τη μέση τιμή στα Δωδεκάνησα να διαμορφώνεται στα 2,442 και στις Κυκλάδες στα 2,487, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν πρατήρια που πωλούν και πάνω από 2,6 ευρώ.
Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, ο τζίρος των πρατηρίων έχει μειωθεί καθώς τα γεμίσματα αφορούν σε ποσότητες που αντιστοιχούν σε 5,10 και 20 ευρώ ενώ πέρυσι τέτοια εποχή οι ποσότητες με τις οποίες γέμιζαν οι οδηγοί ήταν διπλάσιες.
Καύσιμα: Τα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση για τα καύσιμα
Σύμφωνα με πληροφορίες, το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει μέρα με τη μέρα την κατάσταση στην αγορά προκειμένου να καταλήξει σε ένα περίγραμμα μέτρων τα οποία θα ανακοινωθούν μετά τις 15 Ιουνίου.
Αν και ακόμη δεν έχει ληφθεί η τελική απόφαση, στο τραπέζι των συζητήσεων έχει πέσει η επέκταση της οριζόντιας έκπτωσης που ίσχυες για το πετρέλαιο κίνησης και στην βενζίνη.
Παράλληλα, ενώ εκπρόσωποι της κυβέρνησης έχουν επανειλημμένως αναφέρει ότι δεν τίθεται προς το παρόν θέμα μείωσης του ΦΠΑ και του ΕΦΚ, πλέον, οι πιθανότητες για αντίστοιχες παρεμβάσεις αυξάνονται, ειδικά εν αναμονή των στοιχείων του πρώτου πενταμήνου τα οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις θα είναι ενθαρρυντικά ως προς την ύπαρξη δημοσιονομικού χώρου για νέες παρεμβάσεις.
Καύσιμα: «Χρυσή» βενζίνη! Δείτε τι αρνείται να κάνει η κυβέρνηση για να σωθούμε
Την ώρα που ο κόσμος δεν έχει κυριολεκτικά ούτε ευρώ για να βάλει βενζίνη, η οποία καλπάζει προς τα τρία ευρώ, η κυβέρνηση κοιτάζει με σταυρωμένα χέρια!
Κάθε σκέψη για μείωση του ΦΠΑ ή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα «κόβει» μέσω του κυβερνητικού εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου η κυβέρνηση. Επιφυλάσσεται για επέκταση του fuel pass.
Για «υπερβολικά επιβαρυμένες τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα από τους φόρους» έκανε λόγο ο Γιάννης Οικονόμου κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των συντακτών την Παρασκευή. Παράλληλα όμως έκοψε κάθε κουβέντα για μείωση των συγκεκριμένων φόρων λέγοντας πως «Τα έσοδα του κράτους είναι συνδεδεμένα με τους φόρους» αλλά και πως υπάρχουν «σημαντικοί λόγοι που η χώρα δεν μπορεί να αξιοποιήσει αυτό το εργαλείο».
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έδωσε μάλιστα και ποσοτικά στοιχεία για μια τέτοια παρέμβαση. «Η τιμή της αμόλυβδης στην αντλία έχει ανέβει 50 λεπτά. Για να την ρίξει κανείς στα πρό κρισης επίπεδα μειώνοντας ΦΠΑ και ΕΦΚ θα έπρεπε να χάσουμε έσοδα 3,8 δις. Ο αντίλογος που λέει ότι “όσο αυξάνονται οι τιμές μειώνονται οι καταναλώσεις μειώνονται και τα έσοδα” είναι λάθος στη βάση του.
Στο diesel δεν υπήρξε καμία μείωση στην κατανάλωση. Θα υπήρχε μια μαύρη τρύπα στα έσοδα που δεν ξέρουμε πως θα μπορούσε να αντισταθμιστεί. Θα αυξάναμε άλλους φόρους; Θα έβγαινε η χώρα να δανειστεί; Οφείλουμε να λέμε στον κόσμο την αλήθεια σ’ ό,τι αφορά την αξιοποίηση των εργαλείων αυτών για τις τιμές».