ΔΕΗ

ΔΕΗ: Μπορεί η ΔΕΗ να είναι το απόλυτο success story του επιχειρηματικού κόσμου, ωστόσο προσφέρει ξαφνικά πακέτο οικειοθελούς αποχώρησης σε 1.200 εργαζομένους της. Δείτε στο xristika.gr τι έχει συμβεί…

Ένα νέο πρόγραμμα εθελουσίας, που αφορά σε 1200 εργαζόμενους της ΔΕΗ σε λιγνιτικές μονάδες που κλείνουν ενέκρινε χθες το ΔΣ της επιχείρησης με τη συναίνεση και της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ.

Πιο συγκεκριμένα το πακέτο της οικειοθελούς αποχώρησης με κίνητρα αφορά εργαζόμενους άνω των 51 ετών ενώ όσο ανεβαίνουν οι ηλικίες τόσο κλιμακώνεται και το πριμ αποχώρησης, με το μεγαλύτερο όφελος να προκύπτει για τους εργαζόμενους από 55 έως 60 ετών.

Αν και οι δικαιούχοι υπολογίζονται στους 1200, η διοίκηση της ΔΕΗ εκτιμά ότι θα αποχωρήσουν περί τα 500 άτομα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το μέσο ποσό του πριμ αποχώρησης ανέρχεται στις 42 χιλιάδες ευρώ, μαζί με το θεσπισμένο ποσό αποζημίωσης των 15 χιλιάδων ευρώ που εισπράττουν όσοι εργαζόμενοι αποχωρούν από την επιχείρηση.

Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων για οικειοθελή αποχώρηση πρόκειται να υποβληθούν στο διάστημα από 1η Σεπτεμβρίου έως 30η Οκτωβρίου, ενώ όσοι υποβάλουν αίτημα στο πρώτο δεκαήμερο της προθεσμίας θα λαμβάνουν επιπλέον μπόνους 2500 ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση τα κριτήρια για τον υπολογισμό του συνολικού ύψους του πριμ αποχώρησης περιλαμβάνουν την προϋπηρεσία, την ηλικία, τα προστατευόμενα τέκνα αλλά και την ταχύτητα εκδήλωσης του ενδιαφέροντος.

Όσοι συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα πρέπει να αποχωρήσουν από την εταιρεία στο διάστημα 30 Νοεμβρίου έως 31 Δεκεμβρίου. Το συνολικό κόστος του νέου προγράμματος εθελουσίας ανέρχεται στα 21 εκατ. ευρώ ενώ το όφελος για την εταιρεία θα είναι μεγαλύτερο, στα 30 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να αναφερθεί τέλος ότι η εταιρεία έχει εφαρμόσει πέρυσι δύο ακόμη προγράμματα εθελουσίας πέρυσι, μέσω των οποίων αποχώρησαν από τη ΔΕΗ περί τους 2600 εργαζόμενους.

ΔΕΗ: Απίστευτο – Δείτε πόσους διευθυντές έχει!

Παράλληλα, πίσω από τη βιτρίνα της τεχνοκρατικής διοίκησης της ΔΕΗ από μια νέα και καλοπληρωμένη ομάδα στελεχών, με επικεφαλής τον Γιώργο Στάσση, στελέχη που υπηρετούν ή έχουν υπηρετήσει στο πρόσφατο παρελθόν στην επιχείρηση βλέπουν μια ανησυχητική αύξηση στον αριθμό των ανώτερων στελεχών, που μόνο σε σύγχρονες πρακτικές λιτού και αποτελεσματικού μάνατζμεντ δεν παραπέμπει, ενώ είναι βέβαιο ότι δεν συμβάλλει στη μείωση του λειτουργικού κόστους για να επιτευχθούν οι στόχοι επανόδου στην κερδοφορία.

Η διοικητική πρακτική που ακολουθείται πλέον στη ΔΕΗ θυμίζει… «μεξικανικό στρατό», όπως λένε χαρακτηριστικά πηγές που γνωρίζουν καλά τα διοικητικά θέματα. Δηλαδή, η κυρίαρχη τάση είναι πλέον να υπάρχουν περισσότεροι “βαθμοφόροι” από “στρατιώτες”, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την πρωτοφανή στην ιστορία της ΔΕΗ διόγκωση του αριθμού των γενικών διευθύνσεων και, αντίστοιχα, των γενικών διευθυντών.

Ο αριθμός των γενικών διευθύνσεων έχει αυξηθεί σε 20 επί ημερών της νέας διοίκησης, κάτι που δεν δικαιολογείται από τις διοικητικές ανάγκες της επιχείρησης, όπως τονίζουν στελέχη. Παλαιό υψηλόβαθμο στέλεχος της ΔΕΗ σημειώνει χαρακτηριστικά ότι σε άλλες εποχές, όταν ακόμη ο ΑΔΜΗΕ και ο ΔΕΔΔΗΕ δεν είχαν αποσχισθεί από τη ΔΕΗ και αποτελούσαν γενικές διευθύνσεις της επιχείρησης, ο αριθμός των γενικών διευθύνσεων ήταν πέντε.

Σύμφωνα με τους γνωρίζοντες τα διοικητικά θέματα, η πλούσια δομή στις γενικές διευθύνσεις και η στελέχωσή τους, κατά κανόνα, με πρόσωπα από την αγορά δημιουργεί την υπόνοια ότι περισσότερο εξυπηρετεί ανάγκες πελατειακών εξυπηρετήσεων, με τη δημιουργία νέων, καλοπληρωμένων θέσεων, παρά την ανάγκη αποτελεσματικότερης διοίκησης της ΔΕΗ. Σημειώνεται ότι παράλληλα με τη μεγάλη αύξηση του αριθμού των γενικών διευθυντών σημειώνεται και μεγάλη αύξηση των διευθυντών.

Η δομή «μεξικανικού στρατού» έχει αρκετές παρενέργειες για τη ΔΕΗ:

  • Προφανής είναι η αύξηση του κόστους μισθοδοσίας των ανώτερων στελεχών, που εκτιμάται ότι πλησιάζει τα 10 εκατ. ευρώ ετησίως, με τον συνυπολογισμό όλων των βασικών και συμπληρωματικών παροχών. Ουσιαστικά, η ΔΕΗ χάνει σε πρόσθετες αμοιβές στελεχών ένα σημαντικό τμήμα των δαπανών που εξοικονομεί με τα προγράμματα εθελουσίας εξόδου χαμηλόβαθμού προσωπικού.
  • Σε οργανωτικό επίπεδο, η πολυτελής δομή με τις… αμέτρητες γενικές διευθύνσεις που οργανώνονται τώρα και τα ουκ ολίγα ανώτερα στελέχη που ενημερώνονται και προσπαθούν να μπουν σε παραγωγικούς ρυθμούς, δεν επιτρέπει στην επιχείρηση να «τρέξει» με την απαιτούμενη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα το πρόγραμμα μετασχηματισμού της. «Η ΔΕΗ βρίσκεται στο πιο κρίσιμο σημείο μιας “μάχης” που θα κρίνει το μέλλον της και σίγουρα αυτός δεν ήταν ο καταλληλότερος χρόνος για αλλάξουν όλα στην εσωτερική δομή», αναφέρουν πηγές με γνώση των διοικητικών πραγμάτων στη ΔΕΗ.
  • Ακόμη και σε χωροταξικό επίπεδο, η νέα δομή δημιουργεί σοβαρά ζητήματα. Ενώ έχει προγραμματισθεί η μεταστέγαση των γραφείων διοίκησης σε νέο βιοκλιματικό κτήριο υψηλών προδιαγραφών στο πρώην στρατόπεδο Πλέσσα στην Κατεχάκη , η ΔΕΗ υποχρεώνεται να αναζητήσει προσωρινή λύση μίσθωσης νέου και αρκετά μεγάλου κτηρίου γραφείων, συνολικής επιφάνειας έως 4.000 τ.μ. Εν μέρει, αυτή η απόφαση είναι αποτέλεσμα και του «ξεχειλώματος» των διοικητικών δομών.

Σε κάθε περίπτωση, το διοικητικό σχέδιο που εφαρμόζεται στη ΔΕΗ δεν παραπέμπει σε επιχείρηση που κάνει αγώνα για την οικονομική της εξυγίανση και την κατοχύρωση της θέσης της σε μια ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά ενέργειας.

Το πέρασμα σε μικρή κερδοφορία το 2020 θα ήταν λάθος να πιστωθεί στη σημερινή διοίκηση, τονίζουν πηγές με καλή γνώση της οικονομικής κατάστασης της ΔΕΗ, αφού ήλθε ως φυσικό αποτέλεσμα πολλών ευνοϊκών παραγόντων: των αυξήσεων 20% στα τιμολόγια, της μεγάλης μείωσης της χονδρικής τιμής του ρεύματος αλλά και της κατάρρευσης των τιμών των καυσίμων, λόγω της πανδημίας.

Στην πραγματικότητα, η ΔΕΗ έχει πολύ δρόμο ακόμη να διανύσει μέχρι να εδραιώσει την οικονομική και επιχειρηματική της θέση και οι πειραματισμοί με πολυτελείς δομές στελέχωσης δεν θα επιταχύνουν αυτή την προσπάθεια.

ΔΕΗ: Τι κάνει για να μη φύγεις

Την ίδια ώρα, με στόχο η ΔΕΗ να πετύχει να διατηρήσει στους κόλπους της τους καλούς πελάτες, η επιχείρηση το επόμενο διάστημα θα εφαρμόσει τη νέα πολύπλευρη στρατηγική της στον τομέα της λιανικής αγοράς του ρεύματος.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Γ. Στάσση, η ΔΕΗ προβλέπεται να χάσει μερίδιο και να φτάσει από το 70 στο 50% ωστόσο σκοπεύει να κρατήσει τους καλούς πελάτες.

Ταυτόχρονα η επιχείρηση θα επιδιώξει να ανακτήσει πελάτες με καλό προφίλ που αποχώρησαν προς τον ανταγωνισμό το προηγούμενο διάστημα.

Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία ετοιμάζει νέα προϊόντα που θα στοχεύουν σε επιχειρηματικούς πελάτες ενώ δρομολογεί και τη διάθεση προγραμμάτων ενέργειας και υπηρεσιών μέσα και από άλλα κανάλια.

Ταυτόχρονα η ΔΕΗ προχωρά τη συνολική αναπροσαρμογή της στρατηγικής της στον τομέα της εμπορίας, με στόχο να ανταποκριθεί καλύτερα στις νέες ανάγκες της αγοράς και του ανταγωνισμού, να περιορίσει τις απώλειες από τις ανεξόφλητες οφειλές, να επανατοποθετηθεί στην αγορά και φυσικά να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες.

Πιο συγκεκριμένα οι πέντε στόχοι της ΔΕΗ για το επόμενο διάστημα στη λιανική αγορά του ρεύματος, όπως παρουσιάστηκαν προ ημερών από τη διοίκηση της εταιρείας είναι:

Η αναγνώριση του πελατολογίου της εταιρείας. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση νέας τμηματοποίησης των πελατών. Θα σχεδιαστούν μοντέλα πρόβλεψης απώλειας πελατών, ενώ θα ξεκινήσουν προγράμματα επαναπροσέγγισης πελατών υψηλής αξίας.

Επίσης θα εξασφαλιστεί η ικανότητα για εκτέλεση στοχευμένης στρατηγικής CRM σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο. Τέλος θα σχεδιαστεί πλατφόρμα loyalty για τους πιστούς πελάτες της εταιρείας.

Η μετατροπή των απαιτήσεων σε εισπράξεις. Η εταιρεία ξεκινά νεα διαδικασία επιστολών υπόμνησης και προειδοποίησης. Θα εφαρμοστεί νέο 3ετές πλάνο ανάκτησης απαιτήσεων σε συνεργασία με την εταιρεία εισπράξεων Qualco με την οποία η συνεργασία θα γίνει μακροχρόνια. Τέλος θα υπάρξει κεντρική διαχείριση των νομικών ζητημάτων.

Η κάλυψη νέων αναγκών. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει στη δημιουργία νέας εμπορικής ταυτότητας (λογότυπο, καταστήματα, λογαριασμός, ιστότοπος κλπ).

Εισήχθησαν νέα οικιακά προϊόντα που αφορούν πάνω από 200 χιλιάδες πελάτες, καθώς και νέα προϊόντα φυσικού αερίου και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Τέλος ελήφθησαν μέτρα ελάφρυνσης των καταναλωτών λόγω της πανδημίας, συνολικού ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ.

Η επανατοποθέτηση εμπορικού αποτυπώματος. Επεκτάθηκε το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων σε 38 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα καλύπτοντας το 70% των ενεργών πελατών. Μειώθηκε ο χρόνος αναμονής, καθώς σε 75 καταστήματα εφαρμόστηκαν ραντεβού.

Προχωρά ο ανασχεδιασμός των καταστημάτων με τα δύο πρώτα να αναμένονται εντός του 2021. Επίσης μετράται σε καθημερινή βάση και τροφοδοτούνται δράσεις για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας των πελατών.

Η ψηφιοποίηση της εμπειρίας των πελατών. Έχει αυξηθεί κατά 400 χιλιάδες η χρήση του ebill, δημιουργήθηκε το chatbox για παροχή γρήγορων απαντήσεων σε πελάτες σε τυποποιημένα θέματα, δημιουργήθηκε η νέα δωρεάν τηλεφωνική υποστήριξη και αυξήθηκαν σημαντικά οι κλήσεις που απαντήθηκαν στα 3 εκατομμύρια από 1,9 εκατομμύρια το 2019 ενώ από τις ψηφιακές καμπάνις (viber, e-mail, sms) πραγματοποιήθηκαν 750 χιλιάδες επαφές.