Κάμερες στους δρόμους: Καταιγισμός προστίμων – Δείτε πού βρίσκονται

Κάμερες στους δρόμους: Εκτός από την ανίχνευση παράνομης χρήσης των λεωφορειολωρίδων, έχουν την ικανότητα να ελέγχουν και την τήρηση του ορίου ταχύτητας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Στο μικροσκόπιο οι οδηγοί που επιμένουν και μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες. Μπορεί το μέτρο να είχε ατονίσει λόγο παλαιότητας των καμερών, αυτό είναι πλέον παρελθόν με τις νέες ψηφιακές κάμερες που έχουν τοποθετηθεί. Οι κάμερες αυτές θα είναι 20.

Πρόσφατα ενεργοποιήθηκαν οι 12 από αυτές και έρχονται και οι υπόλοιπες. Είναι υψηλής τεχνολογίας κάμερες, οι οποίες λειτουργούν κατά ριπάς στις ειδικές λωρίδες κίνησης των λεωφορείων.

Οι κάμερες αυτές είναι στα εξής σημεία:

Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας: Εγκατάσταση 5 καμερών
Λεωφόρος Κηφισίας: Εγκατάσταση 1 κάμερας
Λεωφόρος Μεσογείων: Εγκατάσταση 3 καμερών
Λεωφόρος Αλεξάνδρας: Εγκατάσταση 3 καμερών

Αυτές οι σύγχρονες ψηφιακές κάμερες εκτός από την ανίχνευση παράνομης χρήσης των λεωφορειολωρίδων, έχουν την ικανότητα να ελέγχουν και την τήρηση του ορίου ταχύτητας.

Με λίγα λόγια μπορούν να βεβαιωθούν δυο πρόστιμα ταυτόχρονα.

Μάλιστα για τη διευκόλυνση της διαδικασίας, δημιουργήθηκαν δύο νέοι χώροι εργασίας στις αρμόδιες υπηρεσίες της Τροχαίας για την ανάλυση των δεδομένων και την έκδοση των προστίμων. Με τη χρήση ραντάρ και φωτογραφικής καταγραφής, κάθε παράβαση είναι τεκμηριωμένη και καταγεγραμμένη.

Όσον αφορά το πρόστιμο για την παράβαση της εισόδου στις λεωφορειολωρίδες, αυτό ανέρχεται στα 200€. Σε περιπτώσεις παρκαρίσματος σε αυτές τις λωρίδες, επιπλέον του προστίμου, προβλέπεται αφαίρεση των κυκλοφοριακών πινακίδων και απομάκρυνση του οχήματος.

Το ωράριο εφαρμογής της απαγόρευσης εισόδου στις λεωφορειολωρίδες ισχύει κατά τις καθημερινές από τις 06:00 έως τις 21:00 και το Σάββατο από τις 06:00 έως τις 16:00. Για τις λωρίδες αντίθετης κατεύθυνσης, η απαγόρευση είναι διαρκής.

Κάμερες στους δρόμους: Τέλος η χρήση στο αυτοκίνητο – Θα μας καταγράφει ραντάρ

Έρχονται τα ραντάρ ελέγχου χρήσης του κινητού. Μετά από πέντε χρόνια δοκιμών, οι κάμερες εντοπισμού οδηγών που χρησιμοποιούν τα κινητά τους, εξαπλώνονται…Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Οι κάμερες που εντοπίζουν οδηγούς με κινητό τηλέφωνο εξαπλώνονται πλέον σε όλο τον κόσμο στο πλαίσιο των ελέγχων για την οδική ασφάλεια.

Αυτές οι κάμερες χρησιμοποιούνται για να ανιχνεύσουν και να αποτρέψουν την παράνομη χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ένα ζήτημα που αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Είναι χαρακτηριστικό πως έρευνες έχουν αποδείξει ότι η χρήση κινητού την ώρα της οδήγησης, αντιστοιχεί σε μείωση της προσοχής και των αισθήσεων του οδηγού κατά πέντε φορές μεγαλύτερη από το να είναι μεθυσμένος…

Οι κάμερες λειτουργούν μέσω αισθητήρων υψηλής ανάλυσης και τεχνητής νοημοσύνης. Ανιχνεύουν τον οδηγό και τον επιβάτη στο αυτοκίνητο και είναι σε θέση να διακρίνουν το αν χρησιμοποιούν ένα κινητό τηλέφωνο. Το σύστημα λειτουργεί μέρα – νύχτα και υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.

Πραγματική φωτογραφία από το συγκεκριμένο σύστημα

Εφόσον ανιχνεύσουν παράνομη χρήση, καταγράφουν την παράβαση και στέλνουν την πληροφορία στις αρχές, οι οποίες θα βεβαιώνουν το πρόστιμο.

Σαφώς και υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής-δεδομένων αλλά και για την ακρίβεια αυτής της τεχνολογίας. Αναμφίβολα θα πρέπει να υπάρξει η ανάλογη νομοθετική ρύθμιση.

Στην Αυστραλία, πάντως, η κυβέρνηση της Νέας Νότιας Ουαλίας έχει εφαρμόσει ένα νέο σύστημα καμερών βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη που είναι σχεδιασμένο για να εντοπίζει τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα αυτοκίνητα.

Το πρόγραμμα αυτό έχει κάνει 135 εκατομμύρια ελέγχους στη Νέα Νότια Ουαλία από το 2019 έως και σήμερα 2023!

Κάμερες στους δρόμους: Πού βάζουν τα… σκληρά ραντάρ ταχύτητας στην Εθνική;

Νέες υπερσύγχρονες κάμερες καταγραφής της ταχύτητας θα τοποθετηθούν άμεσα στην Εθνική Οδό…

Πιο συγκεκριμένα, οι οδηγοί που διασχίζουν τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) θα βρίσκονται υπό αυστηρό έλεγχο, καθώς θα υπάρχουν εξελιγμένα ραντάρ ταχύτητας που θα εντοπίζουν τους οδηγούς που υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας.

Οι επίδοξοι… Σουμάχερ που αγνοούν τα όρια ταχύτητας, θα παρακολουθούνται από τα ραντάρ ταχύτητας που χρησιμοποιούν το σύστημα καταγραφής οχημάτων TraffiStar S290 M.

Η εγκατάσταση των ραντάρ εντοπίζεται στο τμήμα Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας, μήκους 230 χλμ., και αποτελεί μέρος των προσπαθειών για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας που έχει ανακοινώσει η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Τα ραντάρ παραδόθηκαν στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Μαγνησίας από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.,

Παράλληλα, αξιοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, μέσων και πόρων η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» ανακοινώνει πρωτοβουλίες για:

  • Να υπάρχει η δυνατότητα να εντοπίζουμε γρήγορα τυχόν αντιθέτως κινούμενα οχήματα
  • Να εξασφαλιστεί η δημιουργία κατάλληλων και προστατευμένων χώρων για ξεκούραση των οδηγών βαρέων οχημάτων
  • Να εξασφαλιστεί και ενισχυθεί ο έλεγχος της κόπωσης των οδηγών

Στο πλαίσιο αυτό η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει εξοπλίσει και αναλάβει την ενίσχυση της εκπαίδευσης των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας με:

  • Παράδοση του συστήματος TraffiStar S290M καταγραφής και φωτογράφισης οχημάτων που παραβιάζουν το όριο ταχύτητας με τεχνολογία ραντάρ για την ενίσχυση της Αστυνόμευσης στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Μαγνησίας και εκπαίδευση του προσωπικού του.
  • Για τυχόν αντιθέτως κινούμενα οχήματα, παροχή πιλοτικού συστήματος ανίχνευσης οχημάτων αντίθετης κίνησης για την ενίσχυση της αστυνόμευσης στον Α/Κ Λεπτοκαρυάς στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Πιερίας.
  • Δημιουργία ενός ασφαλούς χώρου ασφαλούς στάθμευσης βαρέων οχημάτων στο Αερινό Μαγνησίας, προκειμένου να αντιμετωπίσει το ζήτημα της κόπωσης οδηγών βαρέων οχημάτων στις οδικές μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων. Ο χώρος βρίσκεται στην τελική φάση κατασκευής και προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του καλοκαιριού.
  • Εκπαίδευση των αστυνομικών αρχών με θέμα την καλύτερη αστυνόμευση και τον έλεγχο των «ευφυών» ταχογράφων

Για την αντιμετώπιση των κινδύνων από κακοφορτωμένα και ελλιπώς συντηρημένα βαρέα οχήματα, τα οποία είναι κυρίως υπεύθυνα για το 14% των συμβάντων που σχετίζονται με εμπόδια στο οδόστρωμα, η εταιρεία:

  • Καλύπτει τις ανάγκες σε εκπαιδεύσεις των αστυνομικών αρχών με θέμα την καλύτερη αστυνόμευση και τον έλεγχο των κακοφορτωμένων βαρέων οχημάτων.

Ενώ – και πάλι αναφορικά με το όχημα ως παράγοντα πρόκλησης τροχαίων συμβάντων – για τα υπερφορτωμένα βαρέα οχήματα που υπολογίζονται στο 10% των βαρέων οχημάτων, οι δράσεις αντιμετώπισης καλύπτονται από το τρίπτυχο:

  • Παροχή του φορητού συστήματος στατικής ζύγισης βαρέων οχημάτων για την ενίσχυση της Αστυνόμευσης στα Τμήματα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Μαγνησίας και Πιερίας.
  • Εκπαίδευση του προσωπικού των Τμημάτων Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων στο σύστημα στατικής ζύγισης βαρέων οχημάτων
  • Συστήματα υψηλής ταχύτητας Ζύγισης εν κινήσει HS-WIM (High Speed – Weigh In Motion).

Για το οδικό περιβάλλον και την ελαχιστοποίηση των συμβάντων που σχετίζονται μ’ αυτό, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου χορηγεί στους Δήμους Αλμυρού και Ρήγα Φεραίου από ένα όχημα VAN Sprinter (MERCEDES) προκειμένου να ενισχύει τη σημαντική τους προσπάθεια για την περισυλλογή αδέσποτων σκύλων στην περιοχή ευθύνης τους, ενώ ενημερώνει συστηματικά την Πολιτεία για το ζήτημα της παράνομης επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών υπεραστικών λεωφορείων σε χώρους επισφαλείς.

Επιπροσθέτως των ανωτέρω πρωτοβουλιών, η εταιρεία λειτουργεί προληπτικά αντιμετωπίζοντας την πιθανότητα πυρκαγιάς σε ηλεκτρικά οχήματα, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται και στην Ελλάδα, εξοπλίζοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα Πυροσβεστικά Κλιμάκια Λεπτοκαρυάς, Δρυμώνα και Πυργετού με εξοπλισμό έκτακτης ανάγκης:

  • Δωρεά πυρίμαχων κουβερτών για την αποφυγή εξάπλωσης πυρκαγιάς
  • Δωρεά Emergency Plugs για την ακινητοποίηση των οχημάτων και την προστασία του προσωπικού που επιχειρεί.

Μια επιπλέον πρωτοπόρος δράση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας αποτελεί το σύστημα αυτόματης ανίχνευσης των οχημάτων ADR εντός των Σηράγγων (μέσω καμερών LPR/ANPR) σε συνδυασμό με το Σύστημα Weigh In Motion, το οποίο θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την κλάση επικίνδυνου φορτίου και το βάρος των οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα ή εύφλεκτα υλικά μέσα στις Σήραγγες.

Από το 2015 η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στοχεύει στη δημιουργία μιας κουλτούρας οδικής ασφάλειας στους μελλοντικούς οδηγούς, υλοποιώντας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» εκπαιδεύσεις σε μαθητές σχολείων, αλλά και σε εκπαιδευτικούς και γονείς, μέσω ειδικών διαδραστικών κι εγκεκριμένων από το Υπουργείο Παιδείας προγραμμάτων. Έως σήμερα, έχουν εκπαιδευτεί μέσω των δράσεων αυτών περισσότερα από 11.500 άτομα.

Η οδική ασφάλεια αποτελεί τον πυρήνα των δράσεων και το όραμα της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η οποία μέσω των πρωτοβουλιών της στοχεύει στην δημιουργία των συνθηκών που θα οδηγήσουν στο «Vision Zero» έως το 2050, στα μηδενικά δηλαδή τροχαία ατυχήματα.

Πηγή: newsauto.gr