Καλοκαιρινές εκπτώσεις 2021: Αντίστροφη μέτρηση για τις καλοκαιρινές εκπτώσεις 2021. Τα 10+1 σημεία που πρέπει να προσέξει το καταναλωτικό κοινό κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνετε. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Στα μέσα Ιουλίου αναμένεται να ξεκινήσουν οι θερινές εκπτώσεις για φέτος, ωστόσο, η καταληκτική ημερομηνία αναμένεται να ανακοινωθεί το επόμενο διάστημα από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών. Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις αναμένεται να διαρκέσουν έως και τον Αύγουστο.
10+1 σημεία που πρέπει να προσέξει το καταναλωτικό κοινό κατά την περίοδο των εκπτώσεων
Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις
- Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα.
- Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι.
- Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).
- Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.
- Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
- Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
- Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις.
- Μην διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.
- Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.
- Ζητάτε απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.
- Ζητάτε τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα.
Καλοκαιρινές εκπτώσεις 2021: Ανοιχτά τα καταστήματα τις Κυριακές – Ποιες επιχειρήσεις μπαίνουν στη λίστα
Διευρύνεται η λίστα με τα μαγαζιά και τις επιχειρήσεις που θα είναι ανοιχτά και τις Κυριακές, όπως προβλέπεται στο εργασιακό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή.
Τα καταστήματα στην Ελλάδα θα είναι ανοιχτά τις Κυριακές, όπως στην Ευρώπη, είπε την Τετάρτη στη Βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Θα λειτουργούν Κυριακή στην Ελλάδα οι επιχειρήσεις που λειτουργούν και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Όμως τα δικαιώματα των εργαζομένων είναι σταθερά. Θα αμείβονται με προσαύξηση 75%» είπε ο κ. Μητσοτάκης, προσθέτοντας ότι όσοι εργάζονται Κυριακές θα παίρνουν ρεπό.
Ποιοι κλάδοι προστίθενται στη λίστα:
- υπηρεσίες ταχυδρομικών υπηρεσιών (courier),
- επιχειρήσεις παραγωγής υγειονομικών ειδών ή νοσηλευτικών υλικών, παραγωγή, αποθήκευση, μεταφορά και διανομή φαρμάκων και παραϊατρικού υλικού,
- επιχειρήσεις εφοδιαστικής αλυσίδας («logistics»), ιδίως παραλαβής, αποθήκευσης, συλλογής και διανομής εμπορευμάτων, όπως και επισκευής και συντήρησης περονοφόρων και ανυψωτικών μηχανημάτων,
- κέντρα κοινών υπηρεσιών («shared services centers») ομίλων επιχειρήσεων, ιδίως στους τομείς της λογιστικής, του ανθρώπινου δυναμικού, της μισθοδοσίας, των Η/Υ (ΙΤ), της κανονιστικής συμμόρφωσης, των προμηθειών και άλλων,
- επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τηλεφωνικού κέντρου εξυπηρέτησης και τεχνικής υποστήριξης πελατών,
- κέντρα δεδομένων («data centers») και εν γένει μηχανογραφικών κέντρων ομίλων επιχειρήσεων,
- επιχειρήσεις ψηφιοποίησης έγχαρτου αρχείου,
- επιχειρήσεις παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος και λατομείων, εξόρυξης ορυκτών και μεταλλευτικών δραστηριοτήτων.
Καλοκαιρινές εκπτώσεις 2021: «Αρμαγεδδών» στα μαγαζιά
Καλές, αλλά όχι καλύτερες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν οι επιδόσεις στο λιανεμπόριο κατά τους πρώτους μήνες επαναλειτουργίας τους μετά το lockdown. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από έρευνα που διενήργησε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών (ΕΣΑ) σε επιχειρήσεις-μέλη του.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του ΕΣΑ, περίπου 7 στους 10 καταστηματάρχες δήλωσαν ότι είχαν μειωμένες ή τις ίδιες πωλήσεις σε σύγκριση με την πρώτη εβδομάδα των χειμερινών εκπτώσεων του 2020.
Συγκεκριμένα, το 39% δήλωσε ότι είχε μειωμένες πωλήσεις, το 30% ότι παρέμειναν σταθερές, ενώ 31% είχε αυξημένες πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι. Ενα στα δύο καταστήματα και κυρίως στον κλάδο της ένδυσης είχε ποσοστά έκπτωσης 40%-50%, ενώ στον κλάδο της υπόδησης οι εκπτώσεις είναι από 20% έως 40%. Ποσοστό έκπτωσης 10%-20% καταγράφεται στα κοσμηματοπωλεία, στα καταστήματα εσωρούχων και μικροεπίπλων.
Ολους τους εργαζομένους επανέφερε από την αναστολή σύμβασης το 26% των καταστημάτων, το 75% των εργαζομένων επανέφερε το 32%, ενώ το 50% του προσωπικού επανέφερε το 22% των εμπορικών επιχειρήσεων.
Πάντως, παρά το γεγονός ότι στη συντριπτική τους πλειονότητα οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν κάνει χρήση των κυβερνητικών μέτρων στήριξης, επτά στις δέκα αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης, καθώς δηλώνουν ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις που έχουν σε τράπεζες, εφορία και ασφαλιστικά ταμεία.
Γι’ αυτό το 49% θεωρεί πιο αποτελεσματικό μέτρο τη ρύθμιση και το «κούρεμα» οφειλών, ενώ ένα 23% ζητεί ενισχυμένη επιστρεπτέα προκαταβολή και μετατροπή της σε μη επιστρεπτέα. Μία στις δύο εξάλλου εκτιμά ότι θα οδηγηθεί σε οριστικό «λουκέτο» σε περίπτωση που επιβληθεί τρίτο lockdown.
Για τον λόγο αυτό από την πρώτη στιγμή κυβέρνηση και έμποροι αναζητούσαν τρόπο για να ελεγχθεί ο συνωστισμός στα εμπορικά καταστήματα μέσω εφαρμογών που θα βοηθούν τους καταναλωτές να τηρούν το προβλεπόμενο δίωρο.
Καλοκαιρινές εκπτώσεις 2021: Τα πρόστιμα
Ο εμπορικός κόσμος έχει μεγάλες προσδοκίες από αυτή την εκπτωτική περίοδο και τα καταστήματα διαφημίζουν μεγάλες εκπτώσεις που σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν μέχρι και το 70%.
Οι εμπορικοί σύλλογοι με ανακοινώσεις τους υπενθυμίζουν, ότι κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας μειωμένης τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται πρόστιμα λόγω λάθους. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά. Οι καταστηματάρχες σε περίπτωση ελέγχου θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Ειδικότερα για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Καλοκαιρνές εκπτώσεις 2021: Τι ισχύει για τα καταστήματα – Τα νέα μέτρα
Τη δυνατότητα να υποδέχονται περισσότερους πελάτες έχουν τα καταστήματα λιανικού εμπορίου καθώς μειώνεται η αναλογία των πελατών ανά τ.μ., σε 1 ανά 16 τ.μ. από 1 ανά 25 τ.μ.
Η αλλαγή αυτή πέραν του ότι αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς τη σταδιακή επιστροφή προς την κανονική λειτουργία της αγοράς, αναμένεται να δώσει «ανάσα» στα μεγάλα καταστήματα καθώς αυξάνεται πλέον ο συνολικός αριθμός που θα μπορούν να εξυπηρετούν ημερησίως.
Όπως επεσήμαιναν στελέχη της αγοράς στο insider.gr το προηγούμενο διάστημα, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις «στηρίζονται» στην ποσότητα των πελατών και οι περιορισμοί στον αριθμό τους, δημιουργούσαν εμπόδια στην λειτουργία τους, περισσότερο από όσο σε μία μικρή επιχείρηση.
Στόχος πάντως της Επιτροπής των λοιμωξιολόγων που ενέκρινε και τη σχετική εισήγηση του υπουργείου Ανάπτυξης ως προς την αλλαγή αυτή, είναι να αποφευχθεί ο σχηματισμός ουράς εκτός καταστήματος, ειδικά σε σημεία όπου είναι συγκεντρωμένες πολλές επιχειρήσεις.