Καλοκαιρινές εκπτώσεις 2021

Καλοκαιρινές εκπτώσεις 2021: Με το ημερολόγιο στο χέρι οι καταναλωτές που, αφού δεν ψώνισαν το χειμώνα εξαιτίας του lockdown θα το κάνουν το καλοκαίρι. Αναλυτικές οδηγίες για το τι πρέπει να προσέξετε. Τα 10+1 σημεία προσοχής. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Γύρω στα μέσα Ιουλίου αναμένεται να ξεκινήσουν οι καλοκαιρινές εκπτώσεις 2021 και να ολοκληρωθούν στο τέλος του τελευταίου μήνα του καλοκαιριού.

Αν και δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί η ακριβής ημερομηνία έναρξης των θερινών εκπτώσεων, οι εμπορικοί σύλλογοι αναμένεται να προβούν σύντομα στις σχετικές ανακοινώσεις.

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές:

1) Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.

2) Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα.

3) Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).

4) Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.

5) Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

6) Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

7) Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις.

8) Μην διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.

9) Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.

10) Ζητάτε απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.

11) Ζητάτε τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα.

Καλοκαιρινές εκπτώσεις 2021: Ανοιχτά τα καταστήματα τις Κυριακές – Ποιες επιχειρήσεις μπαίνουν στη λίστα

Διευρύνεται η λίστα με τα μαγαζιά και τις επιχειρήσεις που θα είναι ανοιχτά και τις Κυριακές, όπως προβλέπεται στο εργασιακό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή.

Τα καταστήματα στην Ελλάδα θα είναι ανοιχτά τις Κυριακές, όπως στην Ευρώπη, είπε την Τετάρτη στη Βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Θα λειτουργούν Κυριακή στην Ελλάδα οι επιχειρήσεις που λειτουργούν και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Όμως τα δικαιώματα των εργαζομένων είναι σταθερά. Θα αμείβονται με προσαύξηση 75%» είπε ο κ. Μητσοτάκης, προσθέτοντας ότι όσοι εργάζονται Κυριακές θα παίρνουν ρεπό.

Ποιοι κλάδοι προστίθενται στη λίστα:

  • υπηρεσίες ταχυδρομικών υπηρεσιών (courier),
  • επιχειρήσεις παραγωγής υγειονομικών ειδών ή νοσηλευτικών υλικών, παραγωγή, αποθήκευση, μεταφορά και διανομή φαρμάκων και παραϊατρικού υλικού,
  • επιχειρήσεις εφοδιαστικής αλυσίδας («logistics»), ιδίως παραλαβής, αποθήκευσης, συλλογής και διανομής εμπορευμάτων, όπως και επισκευής και συντήρησης περονοφόρων και ανυψωτικών μηχανημάτων,
  • κέντρα κοινών υπηρεσιών («shared services centers») ομίλων επιχειρήσεων, ιδίως στους τομείς της λογιστικής, του ανθρώπινου δυναμικού, της μισθοδοσίας, των Η/Υ (ΙΤ), της κανονιστικής συμμόρφωσης, των προμηθειών και άλλων,
  • επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τηλεφωνικού κέντρου εξυπηρέτησης και τεχνικής υποστήριξης πελατών,
  • κέντρα δεδομένων («data centers») και εν γένει μηχανογραφικών κέντρων ομίλων επιχειρήσεων,
  • επιχειρήσεις ψηφιοποίησης έγχαρτου αρχείου,
  • επιχειρήσεις παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος και λατομείων, εξόρυξης ορυκτών και μεταλλευτικών δραστηριοτήτων.

Καλοκαιρινές εκπτώσεις 2021: «Αρμαγεδδών» στα μαγαζιά

Καλές, αλλά όχι καλύτερες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν οι επιδόσεις στο λιανεμπόριο κατά τους πρώτους μήνες επαναλειτουργίας τους μετά το lockdown. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από έρευνα που διενήργησε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών (ΕΣΑ) σε επιχειρήσεις-μέλη του.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του ΕΣΑ, περίπου 7 στους 10 καταστηματάρχες δήλωσαν ότι είχαν μειωμένες ή τις ίδιες πωλήσεις σε σύγκριση με την πρώτη εβδομάδα των χειμερινών εκπτώσεων του 2020.

Συγκεκριμένα, το 39% δήλωσε ότι είχε μειωμένες πωλήσεις, το 30% ότι παρέμειναν σταθερές, ενώ 31% είχε αυξημένες πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι. Ενα στα δύο καταστήματα και κυρίως στον κλάδο της ένδυσης είχε ποσοστά έκπτωσης 40%-50%, ενώ στον κλάδο της υπόδησης οι εκπτώσεις είναι από 20% έως 40%. Ποσοστό έκπτωσης 10%-20% καταγράφεται στα κοσμηματοπωλεία, στα καταστήματα εσωρούχων και μικροεπίπλων.

Ολους τους εργαζομένους επανέφερε από την αναστολή σύμβασης το 26% των καταστημάτων, το 75% των εργαζομένων επανέφερε το 32%, ενώ το 50% του προσωπικού επανέφερε το 22% των εμπορικών επιχειρήσεων.

Πάντως, παρά το γεγονός ότι στη συντριπτική τους πλειονότητα οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν κάνει χρήση των κυβερνητικών μέτρων στήριξης, επτά στις δέκα αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης, καθώς δηλώνουν ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις που έχουν σε τράπεζες, εφορία και ασφαλιστικά ταμεία.

Γι’ αυτό το 49% θεωρεί πιο αποτελεσματικό μέτρο τη ρύθμιση και το «κούρεμα» οφειλών, ενώ ένα 23% ζητεί ενισχυμένη επιστρεπτέα προκαταβολή και μετατροπή της σε μη επιστρεπτέα. Μία στις δύο εξάλλου εκτιμά ότι θα οδηγηθεί σε οριστικό «λουκέτο» σε περίπτωση που επιβληθεί τρίτο lockdown.

Για τον λόγο αυτό από την πρώτη στιγμή κυβέρνηση και έμποροι αναζητούσαν τρόπο για να ελεγχθεί ο συνωστισμός στα εμπορικά καταστήματα μέσω εφαρμογών που θα βοηθούν τους καταναλωτές να τηρούν το προβλεπόμενο δίωρο.