Καλάθι του Άη Βασίλη: Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, έκανε γνωστά τα καταστήματα που θα συμμετέχουν στο «Καλάθι του Άη Βασίλη».
Ξεκινά σήμερα να εφαρμόζεται το «καλάθι των Χριστουγέννων» στα σούπερ μάρκετ και για το «καλάθι του ‘Αη Βασίλη» στα καταστήματα παιχνιδιών, στα πρότυπα του «καλαθιού του νοικοκυριού».
Το «καλάθι των Χριστουγέννων» θα έχει διάρκεια μέχρι τις 4 Ιανουαρίου και είναι διευρυμένο, ως προς τις κατηγορίες σε σχέση με το «καλάθι του νοικοκυριού», καθώς προστέθηκαν η γαλοπούλα και το μοσχάρι καθώς και τα γλυκίσματα: βασιλόπιτα ή τσουρέκι και η σοκολάτα.
Την ίδια στιγμή, από σήμερα μπαίνει σε εφαρμογή η νέα πρωτοβουλία «Το καλάθι του Άη Βασίλη» που αφορά στα παιχνίδια και τις χριστουγεννιάτικες αγορές που κάνουν οι καταναλωτές για τα μικρά παιδιά.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης στο μέτρο θα συμμετάσχουν συνολικά 10 αλυσίδες με 600-700 κωδικούς παιχνιδιών και συγκεκριμένα οι:
Max Stores
Mουστάκας
Toys-shop.gr
patini.gr
jumbo.gr
perfect toys
koumis toys
toy city
Mothercare
comfuzio.
Υπενθυμίζεται ότι το «Καλάθι του Άη Βασίλη» είναι υποχρεωτικό για τις επιχειρήσεις του κλάδου με ετήσιο τζίρο άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ ενώ τα μικρότερα καταστήματα συμμετέχουν εθελοντικά.
Το υπουργείο Ανάπτυξης έχει διαμόρφωσε 10 κατηγορίες από τις οποίες οι επιχειρήσεις εντάσσουν στις λίστες τους τουλάχιστον ένα προϊόν και το διαθέτουν σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας.
Αναλυτικά οι κατηγορίες:
Επιτραπέζια / Παζλ
Παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης)
Βρεφικά παιχνίδια
Φιγούρες δράσης
Παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια)
Οχήματα – Τηλεκατευθυνόμενα
Ηλεκτρονικά παιχνίδια
Αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα)
Λούτρινα
Μουσικά παιχνίδια
Οι λίστες των επιχειρήσεων θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα e-καταναλωτής ενώ τα προϊόντα θα φέρουν στο ράφι πώλησης το ειδικό σήμα που έχει δημιουργηθεί ώστε να τα γνωρίζουν οι καταναλωτές.
Παράλληλα, κατάλογος των προϊόντων που συνθέτουν το «καλάθι» μαζί με τις τιμές τους θα πρέπει να βρίσκεται σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος.
Στο «καλάθι του νοικοκυριού» θα προστεθούν για τις γιορτές μοσχάρι, σοκολάτες, μελομακάρονα και άλλα παραδοσιακά γλυκίσματα των εορτών (κουραμπιέδες, τσουρέκια, βασιλόπιτες). Η προσπάθεια εστιάζεται στο να ενταχθούν για δύο εβδομάδες τα συγκεκριμένα προϊόντα και έτσι να καλύψουν σχεδόν όλη την εορταστική περίοδο.
Δεν αποκλείεται, μάλιστα, να συμπεριληφθούν και ορισμένα αλκοολούχα ποτά, ξηροί καρποί και τυριά.
Σε ότι αφορά στο εορταστικό «καλάθι του νοικοκυριού», ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι «στις γιορτές υπάρχει διαφορά στις καταναλωτικές συνήθειες που συνδέονται με το εορταστικό τραπέζι, καθώς το καλάθι ακολουθεί τις καταναλωτικές συνήθειες.
Σκοπός του είναι να εξυπηρετεί τους καταναλωτές, οι οποίοι προτιμώντας το καλάθι πιέζουν τις αλυσίδες και τον ανταγωνισμό ώστε να πέσουν οι τιμές.
Δεν θέλουμε να ξεχειλώσει πάρα πολύ το καλάθι, διότι τότε θα δημιουργηθούν δύο προβλήματα: θέλουμε να ελέγχουμε από εβδομάδα σε εβδομάδα για να πιέζουμε τα σούπερ μάρκετ να μειώνουν τις τιμές και δεύτερον εάν είναι πολλά τα προϊόντα, δεν θα μπορούν οι αλυσίδες να κάνουν μειωμένες τιμές για όλα».
«Το καλάθι δεν μπορεί να “χτυπήσει” τον πληθωρισμό.
Σκοπός του καλαθιού είναι το κόστος για το γιορτινό τραπέζι, που σε κάθε περίπτωση θα είναι υψηλότερο από πέρσι, να είναι χαμηλότερο από όσο ήταν για αγορά των ίδιων προϊόντων πριν από έναν μήνα», είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης.
Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης με την δημιουργία του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» έχει δημιουργήσει μια δυναμική στην αγορά του retail η οποία φαίνεται να είναι προς όφελος του καταναλωτή.
Οι αλυσίδες supermarket αναπροσαρμόζουν συνεχώς τις λίστες προϊόντων προκειμένου να σχεδιάσουν ένα ανταγωνιστικό καλάθι (input/output προϊόντων) διατηρώντας σταθερές ή/και μειωμένες τιμές, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας INESIS.
Παράλληλα, έρευνες που διεξήχθησαν τις πρώτες εβδομάδες εφαρμογής του εγχειρήματος, καταδεικνύουν ότι σταδιακά όλο και περισσότεροι καταναλωτές συμβουλεύονται ή/και ψωνίζουν από το καλάθι του νοικοκυριού ενός ή περισσοτέρων αλυσίδων supermarket.
Στόχος της συγκεκριμένης μελέτης ήταν αφενός η ανάδειξη της τάσης που παρατηρείται στην διαμόρφωση του ελάχιστου κόστους του καλαθιού ανά αλυσίδα supermarket και όχι η σύγκριση των αλυσίδων, και αφετέρου η παράθεση κάποιων περιγραφικών αποτελεσμάτων που θα αναδείξουν το μέγεθος της προσπάθειας που γίνεται από όλες τις πλευρές.
Η μελέτη επικεντρώθηκε στην ανάλυση των ακόλουθων μεγεθών:
Από τα στατιστικά που παρατίθενται, προκύπτει ότι οι αλυσίδες των supermarket φαίνεται να σχεδιάζουν ανταγωνιστικά καλάθια τα οποία «φρενάρουν» τις τιμές των προϊόντων ενώ παράλληλα προσφέρουν εναλλακτικές οι οποίες ενδεχομένως να απευθύνονται σε νοικοκυριά με διαφορετικό προφίλ.
Εξετάζοντας το καλάθι της 30ης Νοεμβρίου, διαπιστώθηκε ότι όλες οι αλυσίδες ήταν τυπικές στην συμβατική τους υποχρέωση, και διέθεσαν προϊόντα και στις 51 προβλεπόμενες κατηγορίες.
Σε σχέση με τα προσφερόμενα ανά κατηγορία προϊόντα, διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν αλυσίδες οι οποίες προσφέρουν κατά βάση ένα προϊόν μέσα σε κάθε κατηγορία (π.χ. Lidl, Χαλκιαδάκης προσφέρουν 52 προϊόντα σε σύνολο 51 κατηγοριών), ενώ κάποια άλλα φαίνεται να έχουν δημιουργήσει καλάθι με μεγαλύτερη ποικιλία (πχ. το MyMarket προσφέρει 125 προϊόντα, ο Γαλαξίας 98, το efood 81, κτλ).
Υπολογίζοντας το ελάχιστο κόστος του καλαθιού ανά αλυσίδα, διαπιστώθηκε ότι o Σκλαβενίτης προσφέρει το φθηνότερο καλάθι με ελάχιστο κόστος 115,30€ ενώ ακολουθεί το καλάθι του Βασιλόπουλου με ελάχιστο κόστος 117.41€ και του Egnatia (Discount Markt) με ελάχιστο κόστος 122.89€.
Εξετάζοντας το κόστος του καλαθιού λαμβάνοντας υπόψη εκτός από την τιμή του εκάστοτε προϊόντος και την προσφερόμενη ποσότητα (τιμή μονάδας) τα αποτελέσματα διαφοροποιούνται ελαφρώς.
Ο Σκλαβενίτης με 190.6€ φαίνεται να προσφέρει το πιο «συμφέρον» καλάθι ενώ ακολουθεί ο Κρητικός με ελάχιστο κόστος 193.7€, και το Lidl με ελάχιστο κόστος 212.1€.
Η σχέση τιμής πώλησης και τιμής ανά μονάδα (Α/Β) εισάγει και την έννοια του «βάρους» του καλαθιού.
Όσο πιο κοντά στο 100% ή και μεγαλύτερο αυτής είναι η τιμή πώλησης προς την τιμή ανά μονάδα τόσο μεγαλύτερη είναι η προσφερόμενη ποσότητα των προϊόντων στο καλάθι.
Για παράδειγμα αν η τιμή ενός λίτρου απορρυπαντικού για καθάρισμα είναι 0.75 ευρώ ανά λίτρο και το προϊόν στο καλάθι έχει τιμή πώλησης 0.95 τότε αυτό σημαίνει ότι το προϊόν είναι μεγαλύτερο του ενός λίτρου.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…