ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

JUMBO: Ποια κατάρρευση; Δείτε πόσα έβγαλαν τον Ιανουάριο

JUMBO: Μπορεί η πανδημία να έχει επιφέρει τεράστιο πλήγμα στα JUMBO, ωστόσο, μόνο οι λίγες μέρες που λειτούργησαν τον Ιανουάριο, ήταν αρκετές για να φέρουν κέρδη ανάλογα του περασμένου έτους. Δείτε στο xristika.gr πόσα κέρδισαν.

Στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα κινήθηκαν οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo τον Ιανουάριο. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι πωλήσεις του Ομίλου, κατά τον πρώτο μήνα του 2021, μειώθηκαν κατά -0,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση +0,20%, σε σχέση με τον περσινό Ιανουάριο όπου όλα τα καταστήματα λειτουργούσαν χωρίς περιορισμούς.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, η εντυπωσιακή ανταπόκριση και προσέλευση των Ελλήνων καταναλωτών κατά τη διάρκεια των λίγων ημερών ελεύθερης λειτουργίας του λιανεμπορίου και η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών, στις υπόλοιπες χώρες που δραστηριοποιείται ο Όμιλος JUMBO, έφεραν την ισορροπία στις πωλήσεις κατά τον μήνα Ιανουάριο.

Τον Ιανουάριο 2021 τα 52 καταστήματα στην Ελλάδα λειτούργησαν από τις 18 Ιανουαρίου μέχρι και τις 30 Ιανουαρίου. Οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση +0,20%, σε σχέση με τον περσινό Ιανουάριο όπου όλα τα καταστήματα λειτουργούσαν χωρίς περιορισμούς.

Όσον αφορά την Κύπρο: Αρχές Ιανουαρίου λειτούργησαν τα 3 από τα 5 καταστήματα. Από την 10η Ιανουαρίου 2021 όλα τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά λόγω του απαγορευτικού (lockdown) που επιβλήθηκε στη χώρα. Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο μειώθηκαν κατά -72% περίπου, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020.

Σημειώνεται ότι στις 8 Φεβρουαρίου 2021 αναμένεται η επαναλειτουργία των καταστημάτων στην Κύπρο.

Στη Βουλγαρία λειτούργησαν τα 8 από τα 9 σημειώνοντας αύξηση κατά +24% περίπου.

Στη Ρουμανία, τον Ιανουάριο του 2021, λειτούργησαν και τα 14 καταστήματα Jumbo στη χώρα, σημειώνοντας αύξηση κατά +27% περίπου σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020 όπου λειτουργούσε ο ίδιος αριθμός καταστημάτων.

Συνολικά, οι πωλήσεις του Ομίλου, κατά τον πρώτο μήνα του 2021, μειώθηκαν κατά -0,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Όσον αφορά την Ελλάδα, σήμερα λειτουργούν κανονικά μόνο τα 26 από τα 52 καταστήματα καθώς τα επιδημιολογικά δεδομένα στην Αττική, Πάτρα και Χαλκίδα οδήγησαν στην επιβολή νέων περιορισμών.

Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, το λιανεμπόριο στις “κόκκινες” περιοχές της χώρας, λειτουργεί με τις μεθόδους click inside μόνο για τα είδη ένδυσης, υπόδησης και είδη βιβλιοχαρτοπωλείου και click away για όλα τα υπόλοιπα είδη.

Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται επίσης ότι ο “Όμιλος Jumbo, κατά πάγια πρακτική, στηρίζει -χωρίς επιφύλαξη- τις επιλογές της Πολιτείας. Κατέβαλε για δύο ημέρες προσπάθεια να λειτουργήσει τα καταστήματά JUMBO σε αυτές τις περιοχές, με τον ίδιο πρακτικά τρόπο με τον οποίον λειτουργεί και η υπόλοιπη αγορά.

Δυστυχώς, η εφαρμογή του νέου πλαισίου στα καταστήματα Jumbo αποδεικνύεται τελικά μη φιλικό προς τους πελάτες της και δεν επιτρέπει στην πράξη την λειτουργία των καταστημάτων ακόμη και με τον τρόπο που συμβιβαστικά επελέγη.

Κατά συνέπεια, η εταιρεία προχώρησε σε νέα αναστολή της λειτουργίας των 26 από τα 52 καταστήματα Jumbo στις “κόκκινες” περιοχές (Αττική, Πάτρα και Χαλκίδα) από την Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου και μέχρι την επέκταση της μεθόδου click inside σε όλο το εύρος των προϊόντων της”.

JUMBO: Νέα έκτακτη ανακοίνωση για τα καταστήματα

Σε νέα αναστολή της λειτουργίας των καταστημάτων Jumbo στις «κόκκινες» περιοχές (Αττική, Πάτρα και Χαλκίδα), όπου τα κρούσματα του κορονοϊού είναι αυξημένα, προχωρά η εταιρεία από την Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου και μέχρι την επέκταση της μεθόδου click inside σε όλο το εύρος των προϊόντων της.

Όπως αναφέρει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση:

«Μετά την ανακοίνωση του νέου πλαισίου λειτουργίας του λιανεμπορίου στις «κόκκινες» περιοχές της χώρας με τις μεθόδους click inside και click away, η αρχική πρόθεση της εταιρείας ήταν να μην λειτουργήσει τα καταστήματα Jumbo στις περιοχές αυτές.

Λαμβάνοντας όμως υπόψη τα παράπονα των πελατών μας και το συμφέρον των εργαζομένων της Jumbo και της εθνικής οικονομίας, αναθεωρήσαμε την αρχική μας πρόθεση και καταβάλαμε μια προσπάθεια να λειτουργήσουμε τα καταστήματά μας με τον ίδιο πρακτικά τρόπο με τον οποίον λειτουργεί και η υπόλοιπη αγορά.

Δυστυχώς, η εφαρμογή του νέου πλαισίου στα καταστήματα της Jumbo, αποδεικνύεται τελικά μη φιλική προς τους πελάτες μας, δεν μας επιτρέπει εν τοις πράγμασι να λειτουργούμε με τον τρόπο που συμβιβαστικά επιλέξαμε, και επιπλέον, ελλοχεύει ο κίνδυνος να εκληφθεί ως μια προσπάθεια άμεσης ή έμμεσης καταστρατήγησης των επιλογών της ελληνικής κυβέρνησης, την οποία παγίως στηρίζουμε χωρίς καμία επιφύλαξη.

Με λύπη προχωρούμε λοιπόν σε νέα αναστολή της λειτουργίας των καταστημάτων Jumbo στις «κόκκινες» περιοχές (Αττική, Πάτρα και Χαλκίδα) από την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου και μέχρι την επέκταση της μεθόδου click inside σε όλο το εύρος των προϊόντων μας».

JUMBO: Κινδυνεύουν με λουκέτο τα καταστήματα;

Η υποχώρηση των πωλήσεων κατά 18,2% για το 2020 κάθε άλλο παρά αποτυχία μπορεί να χαρακτηριστεί για τον όμιλο Jumbo, τηρουμένων των αναλογιών.

Η σύγκριση με βάση ομοειδείς εταιρείες του κλάδου σε όρους EV/EBITDA (2021) δείχνει ότι η Jumbo διαπραγματεύεται με έκπτωση περί το 50%.

Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς, μα γιατί η αγορά, αφού είναι αποτελεσματική, δεν κλείνει αυτήν τη διαφορά;

Η ανάκαμψη των πωλήσεων που παρατηρήθηκε μετά το πρώτο lockdown τον περασμένο Απρίλιο και Μάιο είχε ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωση των πωλήσεων κατά 16,9% το α’ εξάμηνο του 2020 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Να μην ξεχνάμε ότι τον Μάρτιο και τον Απρίλιο η μείωση ήταν 51% και 86% αντίστοιχα. Στη συνέχεια, παρά το γεγονός ότι η χαμηλή τουριστική κίνηση δεν έδωσε την απαραίτητη ώθηση στις καλοκαιρινές πωλήσεις, το γ’ τρίμηνο έκλεισε με +2,5%. Έτσι, στο 9μηνο η υποχώρηση των πωλήσεων άγγιξε το -9,3%.

Στο δ’ τρίμηνο, όπου η περίοδος των Χριστουγέννων αποτελεί περί το 30% του ετήσιου τζίρου της εταιρείας, η υποχώρηση έφτασε το 35%. Σε αυτό συνετέλεσε η σημαντική αύξηση των πωλήσεων τον Οκτώβριο (+12,7%), αλλά και το γεγονός ότι οι περιορισμοί που εφαρμόστηκαν στην Ελλάδα δεν ήταν αντίστοιχοι στις υπόλοιπες χώρες όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος.

Για τη συνέχεια πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι το πρώτο δίμηνο (Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου) οι πωλήσεις είχαν διψήφια ανάπτυξη (η δυναμική του ομίλου συνεχιζόταν προ κρίσης), καθώς επίσης και το γεγονός ότι, εφόσον σε μερικές εβδομάδες αποκατασταθεί το άνοιγμα του λιανεμπορίου, η σύγκριση με το 2020 θα δώσει σημαντικούς ρυθμούς ανάκαμψης.

Παράλληλα, σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, η σύγκριση είναι αυτή που έχει σημασία. Έτσι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, η Jumbo με βάση τον δείκτη EV/EBITDA διαπραγματεύεται 6,5 φορές τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) του 2021, ενώ η μετοχή διαπραγματεύεται 15,5 φορές τα κέρδη του.

Μεγάλο πλεονέκτημα του ομίλου αποτελεί ο καθαρός δανεισμός (μετρητά μείον δάνεια) άνω των 320 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 17% της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης του ομίλου (2,37 ευρώ/μετοχή). Οι δύο μεγάλες εταιρείες παιχνιδιών, Mattel και Hasbro, αν θα μπορούσαμε να τις συγκρίνουμε με την Jumbo, διαπραγματεύονται με δείκτη EV/EBITDA (2021) 12 και 14,5 φορές αντίστοιχα.

Προσπαθώντας να δώσουμε ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στη σύγκριση, καθώς πολλοί θα ισχυριστούν ότι οι πωλήσεις παιχνιδιών της Jumbo αποτελούν μόλις το 1/3 των συνολικών πωλήσεων του ομίλου και οι παραπάνω εταιρείες δεν είναι πλήρως αντιπροσωπευτικές, θα εξετάσουμε ακόμα μία σύγκριση, με τη Walmart. Ο δείκτης EV/EBITDA (2021) του συγκεκριμένου πολυκαταστήματος ξεπερνά τις 13 φορές.

Σαφώς η Jumbo δεν είναι μόνο λιανεμπόριο παιχνιδιών, όμως το λειτουργικό περιθώριο κέρδους δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτό της Walmart ή των υπολοίπων εταιρειών λιανεμπορίου (super-hyper market), αφού σε λειτουργικό επίπεδο (EBITDA margin) ξεπερνά το 30%, ενώ στις αντίστοιχες αλυσίδες διαμορφώνεται μόλις στο 6,5%.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία συγκαταλέγεται στις τρεις εναπομένουσες του δείκτη MSCI, με συμμετοχή 22,45%, με τους αλλοδαπούς επενδυτές να δείχνουν την προτίμησή τους.

Η σύγκριση σε όρους EV/EBITDA δείχνει ότι η Jumbo διαπραγματεύεται με έκπτωση 45%-50%. Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς, μα γιατί η αγορά, αφού είναι αποτελεσματική, δεν κλείνει τη διαφορά (gap);

Ο πιο σημαντικός λόγος είναι η αγορά διαπραγμάτευσης (Ελλάδα) και η κατάταξή της στις αναδυόμενες αγορές. Ταυτόχρονα, ψηλά στην ατζέντα οι αλλοδαποί επενδυτές τοποθετούν το γεγονός ότι η διοίκηση τoυ ομίλου είναι το λεγόμενο one man show!

Σαφώς και ο μεγαλομέτοχος κ. Βακάκης έχει αποδείξει την αξία του με το πέρασμα του χρόνου, ωστόσο οι αλλοδαποί επενδυτές δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην εταιρική διακυβέρνηση, εισάγοντας ένα discount στην αποτίμηση λόγω αυτού του γεγονότος. Το λεγόμενο ESG (Environmental, Social and Governance) αναμένεται να μας απασχολήσει ιδιαίτερα τα επόμενα χρόνια, καθώς οι εκτιμήσεις έχουν αρχίσει να λαμβάνουν υπ’ όψιν τούς παραπάνω παράγοντες.

Καταλήγοντας, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι, ακόμα και όταν θα ανοίξουν τα καταστήματα, θα υπάρχει πρόσθετος αρνητικός αντίκτυπος λόγω της σταδιακής επιστροφής στην κανονικότητα και του χρόνου που απαιτείται για την αποκατάσταση προηγούμενων καταναλωτικών συνηθειών.

Υπενθυμίζεται ότι το click away δεν εφαρμόστηκε από τον όμιλο, ενώ το online κατάστημα λειτούργησε μέχρι κάποιο βαθμό.

Η στρατηγική του ομίλου εστιάζει στην προσέλκυση του πελάτη στο φυσικό κατάστημα, καθώς προβαίνει και στις λεγόμενες αγορές από παρόρμηση, μεγαλώνοντας, έτσι, τη μέση απόδειξη ανά πελάτη σε σχέση με τις διαδικτυακές αγορές.

Τέλος, μην ξεχνάμε ότι η κρίση θα αφήσει τα απόνερά της, διευρύνοντας τις ανισότητες, με αποτέλεσμα ο ισχυρός να μεγεθυνθεί και ο ανίσχυρος να μικρύνει!

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr

Παναγιώτης Ελενόπουλος

Ο Παναγιώτης Ελενόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, όπου ασχολείται με τη συγγραφή άρθρων και ειδήσεων που καλύπτουν διάφορα θέματα, όπως την οικονομία, την τεχνολογία, την αγορά και την καθημερινή επικαιρότητα. Μέσα από τη δουλειά του στο xristika.gr, συμβάλλει στην ενημέρωση του κοινού με αξιόπιστο και προσιτό τρόπο, προσφέροντας ανάλυση και πληροφορίες που ενδιαφέρουν το μέσο αναγνώστη.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago