Jumbo: Καταρρέει η εταιρεία παιχνιδιών – Έξαλλος ο Βακάκης

Jumbo: Η πασίγνωστη εταιρεία παιχνιδιών έχασε περίπου 700 εκατ. ευρώ τζίρο στο δεύτερο lockdown.

«Γονάτισα» λέει ο ιδιοκτήτης του κολοσσού, Απόστολος Βακάκης. Διαβάστε στο xristika.gr τι έχει συμβεί στα Jumbo.

Ένα βήμα πριν τη… διάλυση βρίσκεται η γνωστή αλυσίδα παιχνιδιών Jumbo, με τις απώλειες του ομίλου Jumbo τον Δεκέμβριο αυξάνοντας την πτώση στο σύνολο του έτους σε 18,2% από 10,7% που ήταν στο ενδεκάμηνο.

Ο τζίρος των Jumbo το 2020 αναμένεται να έχει διαμορφωθεί σε επίπεδα κάτω των 700 εκατ. ευρώ, με βάση τις ανακοινώσεις της εταιρείας για την πορεία του έτους, σύμφωνα με την οποία οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 18% σε ετήσια βάση.

Σε note της, η Optima Bank με δεδομένη την υποχώρηση αυτή εκτιμά πως ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2020 θα διαμορφωθεί στα 694 εκατ.ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι η Jumbo «έχασε» τζίρο της τάξης των 150 εκατ. ευρώ λόγω των απαγορευτικών μέτρων (lockdown) που κράτησαν κλειστά τα καταστήματά της σε δύο διαφορετικές περιόδους μέσα στην προηγούμενη χρονιά.

Η Optima Bank θυμίζει πως η διοίκηση της εταιρείας επέλεξε να απέχει από την υπηρεσία του «click-away» το Δεκέμβριο, μήνας που παραδοσιακά αντιστοιχεί στο 25% των ετήσιων πωλήσεων της αλυσίδας λόγω των εορτών των Χριστουγέννων.

Η Optima τονίζει πως υποθέτοντας ένα περιθώριο EBITDA 27% (δηλαδή το επίπεδο που βλέπουμε στο α εξάμηνο του 2020), καταλήγει σε ένα με εκτιμώμενο EBITDA της τάξης των 187 εκατ. ευρώ (-28% σε ετήσια βάση) για το 2020.

Κάτω από τη γραμμή EBITDA, υποθέσαμε: α) έξοδα απόσβεσης 35 εκατ. Ευρώ, β) καθαρά έξοδα τόκων 4,4 εκατ. Ευρώ και γ) πραγματικό φορολογικό συντελεστή 20%. Με βάση τις υποθέσεις μας, αναμένουμε τα καθαρά κέρδη για το 2020 ύψους 118 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 34% ετησίως.

Η χρηματιστηριακή καταλήγει λέγοντας πως η ορατότητα για το άνοιγμα των καταστημάτων της Jumbo στην Ελλάδα παραμένει περιορισμένη προς το παρόν, επομένως αναμένει ότι η μετοχή θα υπο-αποδόσει βραχυπρόθεσμα.

«Ωστόσο, πρέπει να υπογραμμίσουμε τον ισχυρό ισολογισμό της Jumbo που προστατεύει από τυχόν ζητήματα ρευστότητας που απορρέουν από τα μέτρα κατά του Covid-19», καταλήγει η Optima που έχει τοποθετήσει τον πήχη για τη μετοχή στα 16 ευρώ.

Δείτε επίσης:

Σεισμός στην αγορά: «Tο μεγάλο μπαμ» – Εξέλιξη – «βόμβα» με τον Σκλαβενίτη

Η έκτακτη ανακοίνωση της Vodafone που τους τρέλανε όλους – Απίθανη προσφορά

«Λουκέτο» σε κορυφαία ελληνική εταιρεία – Εξαγοράζεται από Τούρκους

Jumbo: Οργή Βακάκη κατά κυβέρνησης

Αίσθηση προκάλεσε ο τρόπος που αντέδρασε ο Απόστολος Βακάκης σχολιάζοντας το πως αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τον τομέα του λιανεμπορίου.

Συγκεκριμένα, η Jumbo σε ανακοίνωση που εξέδωσε χθες αναφέρει πως παρά τις αναμφισβήτητες επιτυχίες στον υγειονομικό τομέα, η κυβέρνηση «τραυμάτισε βαριά το οργανωμένο ελληνικό λιανεμπόριο» ενώ κάνει λόγο για έλλειψη εναλλακτικής πολιτικής, όταν το επιδημιολογικό φορτίο ανέτρεψε τους αρχικούς σχεδιασμούς για επαναλειτουργία της αγοράς την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.

Είναι λογικό βέβαια o Mr. Jumbo να περνά στην επίθεση καθώς οι απώλειες που υπέστη η Jumbo από τις πωλήσεις προϊόντων “Μade in China” στη διάρκεια των δυο lockdown είναι αρκετά μεγάλες. Μόνο τον περασμένο Δεκέμβριο, η πτώση των πωλήσεων διαμορφώθηκε στο 54% (!) ενώ στο σύνολο του 2020 διαμορφώθηκε στο 18,2%.

Ποσοστό που σε απόλυτο νούμερο μεταφράζεται σε περίπου 93,2 εκατ. ευρώ ή το 1/5 του ετήσιου τζίρου της εταιρείας, με βάση τις πωλήσεις του 2019.

Βέβαια ο κ. Βακάκης ήταν αυτός που αποφάσισε να μην συμμετέχει η Jumbo στο click away και μάλιστα στην περίοδο των εορτών.

Η αποχή από την συγκεκριμένη μέθοδο σε συνδυασμό με την κατάρρευση του ηλεκτρονικού της καταστήματος στην περίοδο του Black Friday και στις αρχές Δεκεμβρίου, οπότε παρατηρείται έκρηξη της κατανάλωσης στοίχησε αρκετά στην εταιρεία.

Μάλιστα, την απόφαση της Jumbo να απέχει από το click away στηλίτευσε και ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης από το βήμα της Βούλης, χαρακτηρίζοντάς την «πολύ μεγάλο λάθος».

Ταυτόχρονα έδωσε χώρο να αναπτύξουν δραστηριότητα στον τομέα του παιχνιδιού άλλες μεγάλες αλυσίδες όπως ο Κωτσόβολος και να πάρουν μεγάλο μερίδιο της αγόρας την περίοδο των εορτών κάτι που θα έχει και μελλοντικό αντίκτυπο στην πορεία των εσόδων της Jumbo που βλέπει εκτός από τα super market και άλλους ισχυρούς παίκτες να μπαίνουν δυναμικά στην αγορά του παιχνιδιού.

Την ίδια ώρα νέα, χαμηλότερη τιμή-στόχο για τη μετοχή της Jumbo στα 16,1 από 16,6 ευρώ δίνει με έκθεσή της η Eurobank Χρηματιστηριακή ενώ διατηρεί σύσταση “hold”.

Οπως αναφέρει η χρηματιστηριακή, οι προσπάθειες περιορισμού κόστους της διοίκησης αναμένεται να περιορίσουν την πτώση των ΕΒΙΤ το 2020 κάτω από το 30%, μια σχετικά ανθεκτική απόδοση δεδομένων των συνθηκών.

Jumbo: Πώς… πιάστηκαν στον ύπνο!

Τι συνέβη λοιπόν; Ο βιομήχανος της χαράς, που χαρακτηρίζεται αν μη τι άλλο για την ευρηματικότητά του δεν είχε plan b για την αντιμετώπιση της «τέλειας καταιγίδας» και αιφνιδιάστηκε;

Ο ίδιος είπε σε πρόσφατη συνέντευξή του πως «ήταν και παραμένει αδύνατον να εκτρέψεις έναν ποταμό και να τον περάσεις μέσα από την τρύπα μιας βελόνας».

Κι αυτό γιατί η εταιρεία είχε δημιουργήσει τις προϋποθέσεις να ανταποκριθεί στο 1/20 της ζήτησης σε σχέση με εκείνη που τελικά προέκυψε λόγω του καθολικού κλεισίματος των καταστημάτων, με αποτέλεσμα οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις να είναι τεράστιες.

Ο μαύρος κύκνος* στην προκειμένη περίπτωση ήταν η ανατροπή της βεβαιότητας ότι τα καταστήματα των επιχειρήσεων που βασίζουν τη δραστηριότητά τους σε εποχικά προϊόντα και παιχνίδια θα άνοιγαν αρκετές ημέρες πριν τα Χριστούγεννα.

Κάτι που δεν έγινε γιατί τα επιδημιολογικά δεδομένα επιδεινώθηκαν.

Με αυτή τη βεβαιότητα όμως παραγγέλθηκε νέο εμπόρευμα για το οποίο σήμερα δεν υπάρχει καν χώρος να αποθηκευτεί, καθώς ήδη οι αποθήκες της εταιρείας είναι γεμάτες.

Ταυτόχρονα, κανείς δεν ξέρει εάν θα εμφανιστεί και νέος μαύρος κύκνος σε ότι αφορά την πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου μόλις ομαλοποιηθεί η κατάσταση με την πανδημία.

Πολλοί εκτιμούν ότι η έκρηξη των online πωλήσεων είναι κάτι παροδικό και θα υποχωρήσει μόλις λήξει η πανδημία.

Εάν επαληθευτεί η πρόβλεψη αυτή, τα κεφάλαια που θα «καίγονταν» για την υποστήριξη του e-commerce θα παραμείνουν στο ταμείο.

Για μια εταιρεία, όπως η Jumbo, που έως τώρα επικεντρώνει την ανάπτυξή της στα φυσικά καταστήματα, προφανώς το ηλεκτρονικό εμπόριο μόνο ως συμπληρωματικό μπορεί υπολογιστεί.

Αρκεί βέβαια να μην εμφανιστεί ο νέος μαύρος κύκνος…

Jumbo: Απελευθέρωση παντού

Προς το παρόν πάντως, ο οπαδός της απελευθέρωσης των αγορών, από τις χρήσεις γης και τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές μέχρι τη διαχείριση της Ακρόπολης (!), δεν φαίνεται ότι θα υποστεί σαρωτική ήττα.

Με το ταμείο της Jumbo ξέχειλο -τα χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού ανέρχονταν σε 639,57 εκατ. ευρώ στην 30η Σεπτεμβρίου και η κεφαλαιοποίησή της να φθάνει τα 1,9 δισ. ευρώ- η απώλεια της εορταστικής περιόδου, όπου γίνεται το 1/3 του τζίρου της χρονιάς, είναι μεν τεράστιο πλήγμα, δεν θα φέρει όμως την απόλυτη καταστροφή.

Παρά τις όποιες «ενέσεις» ρευστότητας, το ζητούμενο παραμένει πόσο μετρητό είναι διατεθειμένος να «κάψει» ο επιχειρηματίας για να αντιμετωπιστεί η δύσκολη αυτή συγκυρία

Όπως άλλωστε αναφέρει σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η Jumbo, ο Νοέμβριος εφέτος, με το δίκτυο των καταστημάτων στην Ελλάδα να είναι κλειστό και στην Κύπρο να είναι κλειστά τα 3 από τα 5 καταστήματα, κατέγραψε μείωση των πωλήσεων κατά -35% περίπου διευρύνοντας τις συνολικές απώλειες για το 11μηνο στο -10,7% από -7% κατά το δεκάμηνο του 2020.

Προφανώς η πορεία των οικονομικών μεγεθών τον Δεκέμβριο, με το lockdown στη χώρα μας να συνεχίζεται και το ψηφιακό κανάλι της εταιρείας φρακαρισμένο, θα είναι χειρότερη, με τις επιπτώσεις στο σύνολο της τρέχουσας χρήσης να είναι σημαντικές.

Ωστόσο, σε καμία άλλη χώρα -από αυτές στις οποίες δραστηριοποιείται η Jumbo, ήτοι Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρος- δεν ισχύουν πλέον απαγορευτικά στη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων, που μεταφράζεται σε εισροή εσόδων.

Και επιπλέον υπάρχουν και οι συμφωνίες που είχε υπογράψει ο Απόστολος Βακάκης σχεδόν με όλους τους ιδιοκτήτες των οποίων ενοικιάζει τα καταστήματα στην Ελλάδα.

Με βάση αυτές τις συμφωνίες, το ενοίκιο συνδέεται με τον τζίρο των καταστημάτων που μισθώνονται.

Αυτό σημαίνει ότι τα έξοδα της Jumbo για ενοίκια την περίοδο του lockdown είναι χαμηλά.

Παρά τις όποιες «ενέσεις» ρευστότητας πάντως, το ζητούμενο παραμένει πόσο μετρητό είναι διατεθειμένος να «κάψει» ο επιχειρηματίας για να αντιμετωπιστεί η δύσκολη αυτή συγκυρία.

Δείτε επίσης:

Σεισμός στην αγορά: «Tο μεγάλο μπαμ» – Εξέλιξη – «βόμβα» με τον Σκλαβενίτη

Η έκτακτη ανακοίνωση της Vodafone που τους τρέλανε όλους – Απίθανη προσφορά

«Λουκέτο» σε κορυφαία ελληνική εταιρεία – Εξαγοράζεται από Τούρκους

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr