Ημερομηνία: Πότε ανοίγουν μπαρ, καφετέριες και εστιατόρια

Η πορεία της πανδημίας του κορονοϊού εξελίσσεται ομαλά πλέον στη χώρα μας και η Κυβέρνηση είναι έτοιμη για ένα ακόμη βήμα για την επιστροφή στην κανονικότητα, αυτή του ανοίγματος καφέ και εστιατορίων!

Ήδη οι εργασίες στα καταστήματα είναι πυρετώδεις, με τις βιτρίνες να αλλάζουν, τα ράφια να γεμίζουν, τους εργαζόμενους να ετοιμάζονται να επιστρέψουν στη δουλειά τους μετά από καιρό.

Σύμφωνα ωστόσο με την εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» το σχέδιο της κυβέρνησης είναι να ανοίξουν καφέ και εστιατόρια και μάλιστα άμεσα. Το σχέδιο προβλέπει άνοιγμα τη 1η Φεβρουαρίου με μοναδική προϋπόθεση να μείνουν τα κρούσματα στα επίπεδα που είναι σήμερα.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του καθηγητή Γώγου, που τόνισε «Εάν τα πράγματα πηγαίνουν όπως πηγαίνουν και κρατηθούν αυτά τα δεδομένα, θα το δούμε κι αυτό. Εάν το άνοιγμα της αγοράς, δε δείξει επιδείνωση στα επιδημιολογικά δεδομένα, τα σχολεία είναι πιθανό να ανοίξουν σε δύο εβδομάδες».

Lockdown: Σοκάρουν τα στοιχεία για το λουκέτο σε μπαρ και εστίαση

Πότε θα ανοίξουν μπαρ, εστιατόρια και καφέ; Αυτή είναι η πιο συχνή ερώτηση που ακούς πλέον από όλους, μιας και οι συνθήκες καραντίνας έχουν κουράσει τους πολίτες. Ο κλάδος της εστίασης από την πλευρά του, δεν ξέρει πόσοι και πώς θα επιβιώσουν μετά την πανδημία.

Ο κλάδος παραγωγής και εμπορίας αλκοολούχων ποτών εκπέμπει SOS. Μετά την υψηλή φορολογία και το λαθρεμπόριο ο κλάδος, που έχει μία συνολική επίδραση στην εφοδιαστική αλυσίδα 2,3 δις ευρώ ετησίως και απασχολεί 66.000 ανθρώπους, βρίσκεται αντιμέτωπος με τις σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας μιας και αποτελεί βασικό προμηθευτή των επιχειρήσεων εστίασης και φιλοξενίας.

Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία πωλήσεων της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕνΕΑΠ), το 2020 έκλεισε με συρρίκνωση των πωλήσεων στο κανάλι χονδρικής κατά -52%.

Το σύνολο των πωλήσεων του κλάδου αλκοολούχων ποτών για το 2020 παρουσίασε πτώση -32% σε σύγκριση με το 2019, καθώς με μικρή αύξηση 2%, την πτώση συγκράτησε μόνο μερικώς το κανάλι της λιανικής (super market) και Cash and Carry, όντας και το μόνο που παρέμεινε σε λειτουργία, σε αντίθεση με την επιτόπια κατανάλωση (bars, café bars, εστιατόρια κ.ά.) που πρακτικά μηδενίστηκε τελώντας σε lockdown σχεδόν το ήμισυ της περσινής χρονιάς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο κανάλι της επιτόπιας κατανάλωσης εκτιμάται ότι καταναλώνεται τουλάχιστον το 62% των αλκοολούχων ποτών. Στο ίδιο ασφυκτικό πλαίσιο συνεχίζει και το νέο έτος με το χρονοδιάγραμμα ανοίγματος να παραμένει άγνωστο και τις επιχειρήσεις του κλάδου να αγωνιούν για το πώς θα κρατηθούν όρθιες, καθώς οι συνθήκες μέσα στις οποίες θα κληθεί να ανακάμψει η εφοδιαστική αλυσίδα κάθε άλλο παρά ευοίωνες διαφαίνονται ακόμη και αν ξεπερασθεί η κρίση της πανδημίας.

Την ίδια ώρα η Ελλάδα κατατάσσεται στην 1η θέση στην ΕΕ-27 σε σχέση με το κατά κεφαλήν εισόδημα αναφορικά με το ύψος του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) των αλκοολούχων ποτών, ενώ ταυτόχρονα ο ΕΦΚ είναι έως και 4,5 φορές υψηλότερος από το μέσο όρο γειτονικών και τουριστικά ανταγωνιστικών χωρών. Αυτή η συνθήκη έχει οδηγήσει τη χώρα σε δυσμενή θέση μειώνοντας την ανταγωνιστικότητα του εγχώριου τουριστικού πακέτου, ενώ από τη διεθνή εμπειρία έχει αποδειχθεί ότι η υψηλή φορολογία αυξάνει σημαντικά τα κίνητρα λαθρεμπορίου και παραβατικότητας.

Lockdown: Ποιοι… θησαύρισαν στην καραντίνα!

Τον αυξημένο βαθμό ενδιαφέροντος που δίνει ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας στην αγορά του κρέατος, στους επαγγελματίες του κλάδου αλλά και στη δυναμική του οργανισμού, τόσο στο εγχώριο όσο και στο βαλκανικό επιχειρηματικό περιβάλλον, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΚΑΑ, Απόστολος Αποστολάκος κατά την διάρκεια του ηλεκτρονικού συνεδρίου «Meat & Dairy Day».

Σύμφωνα με σημερινή ανάρτηση του ΟΚΑΑ στην ηλεκτρονική σελίδα του, η ταυτόχρονη ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που διακρίνουν τη συγκεκριμένη αγορά, αλλά και το πλαίσιο που χαράσσει ο οργανισμός για την περαιτέρω ανάπτυξη και ενίσχυση των εργασιών του κλάδου αποτέλεσαν τη βάση της ομιλίας του διευθύνοντος συμβούλου, στην πρόσφατη ημερίδα.

Ο κ. Αποστολάκος ανέφερε πως ο δεσμός του καταναλωτικού κοινού με τους επαγγελματίες του κρέατος είναι εξόχως ισχυρή, ενώ χαρακτηριστικά τόνισε πως το κρεοπωλείο στη χώρα μας αποτελεί το δεύτερο πιο επισκεπτόμενο σημείο λιανικής πώλησης, καθώς ο μέσος Έλληνας καταναλωτής επισκέπτεται κατά μέσο όρο 3 φορές την εβδομάδα το κρεοπωλείο.

Μάλιστα, όπως υπογράμμισε ο ίδιος, κατά τη διάρκεια των δύο «κυμάτων» της πανδημίας του κορονοϊού, η αγορά αντέδρασε ισόρροπα, με τα μεγέθη να κινούνται περίπου στα ίδια επίπεδα με τα αντίστοιχα περυσινά. «Όσο για τις τιμές, κι αυτές κινήθηκαν σε ικανοποιητικό πλαίσιο, και σε ορισμένες περιπτώσεις πιο μειωμένες σε σχέση με το περυσινό χρονικό διάστημα», δήλωσε ο κ. Αποστολάκος.

Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι η έλευση της πανδημίας στη χώρα μας επέβαλε σημαντικές αλλαγές -μεταξύ άλλων- και στις καταναλωτικές συνήθειες του κοινού, οι οποίες με τη σειρά τους επέφεραν ανάλογες μεταβολές και στο επίπεδο των προμηθευτών και επαγγελματιών του κλάδου.

«Από εκεί που η προσοχή περιστρεφόταν σε συντριπτικό βαθμό γύρω από το food service, η πανδημία τους ανάγκασε να στραφούν τόσο στον τομέα της προμήθειας λιανεμπορικών αλυσίδων και μεμονωμένων σημείων όσο και στους τελικούς πελάτες. Κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να αναζητούν σταθερότητα, ταχύτητα, αξιοπιστία, συνέχεια, απρόσκοπτη τροφοδοσία, συνδυασμένα με ποιότητα, ασφάλεια και τηρώντας τα υγειονομικά στάνταρντ.

Τα ανωτέρω έφεραν τον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας ΑΕ στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της αγοράς, εξαιτίας του κομβικού του ρόλου στη διατροφική επάρκεια και τροφοδοσία του μεγαλύτερου τμήματος του πληθυσμού της χώρας μας. Από την πρώτη στιγμή λάβαμε και έκτοτε εφαρμόζουμε ιδιαίτερα αυστηρά προστατευτικά μέτρα αναφορικά με την πανδημία του COVID-19, ενώ πραγματοποιούμε ενδελεχείς απολυμάνσεις των εγκαταστάσεών μας σε εβδομαδιαία βάση.

Κατ’ αυτό τον τρόπο αποφεύγουμε προβληματικές καταστάσεις για την αδιατάρακτη συνέχιση της λειτουργίας των εγκαταστάσεών μας, διασφαλίζοντας την υγεία των συνεργατών, εργαζομένων και συναλλασσομένων στους χώρους μας», τόνισε με έμφαση ο κ. Αποστολάκος. Παράλληλα, ο οργανισμός αναπτύσσει ψηφιακές πλατφόρμες παραγγελειοληψίας, που επιτρέπουν την υπέρβαση καταστάσεων, όπως για παράδειγμα οι περιπτώσεις του lockdown στα δύο πανδημικά κύματα, με την ταυτόχρονη αδιάλειπτη λειτουργία του συνόλου των δομών του.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΚΑΑ ανέφερε πως ο οργανισμός έχει οργανωθεί -πλέον- σε απόλυτα επαγγελματικό πλαίσιο σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του, σε σημείο τέτοιο ώστε αντίστοιχοι οργανισμοί γειτονικών χωρών της Βαλκανικής να έχουν έρθει σε επαφή με την διοίκησή του προκειμένου να εμπλουτίσουν το γνωστικό τους πεδίο, αξιοποιώντας το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας και την πρακτική του.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr