Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Περισσότερα από 1.000 ευρώ το χρόνο θα μπορούν να εξοικονομούν οι κάτοχοι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε περίπτωση που πωλούν-επιστρέφουν στο δίκτυο την ηλεκτρική ενέργεια του οχήματός τους σε ώρες υψηλής ζήτησης. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Αυτό ισχύει πλέον και επίσημα στην Βρετανία, όπου μια μεγάλη ενεργειακή εταιρεία πριν λίγες ημέρες κυκλοφόρησε το πρώτο τιμολόγιο μαζικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας από όχημα σε δίκτυο (V2G) για την εγχώρια παροχή ηλεκτρικής ενέργειας.
Το V2G (γνωστό και ως αμφίδρομη φόρτιση) επιτρέπει σε ένα ηλεκτρικό όχημα να φορτίζει τις μπαταρίες του από το εθνικό δίκτυο και να επιστρέφει την ενέργεια στο δίκτυο όταν αυτό απαιτηθεί. Αυτό σημαίνει ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζει τις μπαταρίες του σε ώρες που δεν υπάρχει υψηλή ζήτηση και προσφέρει ηλεκτρική ενέργεια σε ώρες υψηλής ζήτησης. Η διαφορά της τιμής της κιλοβατώρας είναι προς όφελος του κατόχου.
Το V2G λειτουργεί προς το παρόν μόνο με την τεχνολογία φόρτισης CHAdeMO στη Βρετανία. Αυτή την στιγμή μόνο λίγα μοντέλα μπορούν να στηρίξουν αυτή την υπηρεσία, όμως πολύ σύντομα αυτή η υπηρεσία θα διευρυνθεί.
Η εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας Octopus ισχυρίζεται ότι το τιμολόγιο του Octopus Power Pack θα εξοικονομήσει στον μέσο οδηγό EV περισσότερες από 850 λίρες Αγγλίας ετησίως (1.000 ευρώ), σε σύγκριση με τη χρέωση με μια τυπική εγχώρια χρέωση, εφόσον μπορούν να έχουν καθημερινή σύνδεση με το δίκτυο τα οχήματά τους για περίπου έξι ώρες την ημέρα (170 ώρες ανά μήνα).
Σε αυτή την περίπτωση οι οδηγοί μπορούν να ορίσουν μια ελάχιστη κατάσταση φόρτισης, έτσι ώστε όταν τροφοδοτούν το δίκτυο, οι μπαταρίες να μην πέφτουν ποτέ κάτω από αυτό το επίπεδο.
Ο Alex Schoch, επικεφαλής του συγκεκριμένου τομέα στην Octopus Energy, δήλωσε ότι το V2G θα είναι ένας σημαντικός μοχλός για ένα ευέλικτο, πράσινο δίκτυο και κάλεσε τους κατασκευαστές να κατασκευάσουν οχήματα συμβατά με την τεχνολογία V2G.
«Μόλις φτάσουμε τα 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο δρόμο, θα έχουμε αρκετό αποθηκευτικό χώρο για να τροφοδοτεί ολόκληρη τη Μεγάλη Βρετανία σε ώρες αιχμής. Το μόνο που έχουν να κάνουν οι οδηγοί μας είναι να συνδέονται τακτικά και η φόρτισή τους είναι εντελώς δωρεάν», είπε.
Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες που διαχειρίζονται πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα εταιρείες μίσθωσης, θα μπορούν να διαχειριστούν μεγαλύτερο όγκο, έχοντας μια σημαντική βοήθεια στα πάγια έξοδα. Έτσι με αυτό τον τρόπο οχήματα του στόλου που δεν χρησιμοποιούνται μπορούν να παράγουν έσοδα στην επιχείρηση.
Νέα μέτρα εξετάζονται. Τι θα γίνει με τα γκαράζ των πλοίων. Έρχεται ανατροπή σε όσα γνώριζαν οι ιδιοκτήτες. Τι πρέπει να ξέρουν όσοι θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όλες οι πληροφορίες στο xristika.gr.
Η ολοένα αυξανόμενη χρήση των οχημάτων που χρησιμοποιούν ενναλακτικά καύσιμα δημιουργεί ζητήματα ασφαλείας στα πλοία που τα μεταφέρουν.
Στα Alternative Fuels Vehicles περιλαμβάνονται υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, τα οχήματα που χρησιμοποιούν συμπιεσμένα αέρια καύσιμα.
Σε εγκύκλιο του υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρεται ότι πέραν των υφιστάμενων προβλέψεων ασφαλείας, στο εξής τίθενται νέα μέτρα για την ασφάλεια ναυσιπλοΐας.
Μεταξύ άλλων, επιβάλλεται η καταγραφή του οχήματος AVFs κατά τη φόρτωση και η τοποθέτησή του με την κατάλληλη σήμανση σε εμφανές σημείο του γκαράζ.
Επίσης, απαγορεύεται η φόρτωση του AVF που είναι «ασυνόδευτο» όπως και όταν έχει εμφανίσει βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας του.
Τέλος, θα πρέπει να συνυπολογίζεται στη φόρτωση του πλοίου το μεγαλύτερο βάρος (κατά 25%) που έχουν τα εν λόγω οχήματα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Olilver Blume, λέει ότι το οικονομικό EV θα είναι έτοιμο μετά το 2025, αλλά στο μεταξύ η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μειώνεται, οδηγώντας σε περικοπές.
Η Volkswagen δεν έχει λάβει ακόμη απόφαση για την παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπαταρίας που θα κοστίζει 20.000 ευρώ, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος του Oliver Blume είναι πεπεισμένος ότι η εταιρεία μπορεί να τα καταφέρει μέσα στο δεύτερο μισό της δεκαετίας.
«Ο κύριος μοχλός για τη μείωση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η μείωση του κόστους των μπαταριών», δήλωσε ο Blume στο συνέδριο της Sueddeutsche Zeitung Wirtschaftsgipfel στο Βερολίνο, επισημαίνοντας τα σχέδια της εταιρείας να παράγει μια ενοποιημένη κυψέλη μπαταρίας που ισχυρίζεται ότι θα μειώσει το κόστος της μπαταρίας κατά το ήμισυ.
Η VW παρουσίασε τον Μάρτιο τις λεπτομέρειες του πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου ID.2all των 25.000 ευρώ, που θα λανσαριστεί μέχρι το 2025 με αυτονομία 450 km και φόρτιση μπαταρίας από 10% έως 80% σε περίπου 20 λεπτά. Η εταιρεία είχε δηλώσει τότε ότι εξελίσσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο των 20.000 ευρώ, αλλά δεν παρείχε περισσότερες πληροφορίες.
Πλέον οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επιταχύνουν τα σχέδιά τους να φέρουν προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά ως απάντηση στην κινεζική «εισβολή».
Η επιβράδυνση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων επηρεάζει επίσης τους εργαζόμενους σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Πολλές συμβάσεις για προσωρινά απασχολούμενους δεν έχουν ανανεωθεί, ενώ πολλοί χωρίς μόνιμη απασχόληση φοβούνται για τις θέσεις εργασίας τους.
Τους τελευταίους έξι μήνες, οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων ήταν υψηλότερες από ό,τι για τους ίδιους μήνες το 2022 ή το 2021, όταν η ζήτηση για EV εξακολουθούσε να αυξάνεται. Ωστόσο, το 2023, οι πωλήσεις EV κατά την ίδια περίοδο έχουν σταθεροποιηθεί γύρω στα 100.000 το μήνα μετά από μια περίοδο ταχείας ανάπτυξης. Η μη περαιτέρω αύξηση της ζήτησης οδήγησε τα αποθέματα να συσσωρεύονται, με τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων να μειώνονται τον τελευταίο χρόνο.
Τον Οκτώβριο, το μέσο νέο ηλεκτρικό όχημα στις ΗΠΑ κόστιζε 52.000 δολάρια, σε σύγκριση με 65.000 δολάρια δώδεκα μήνες πριν.
Ωστόσο, τα βενζινοκίνητα οχήματα παραμένουν η πιο δημοφιλής επιλογή σε όλες τις ΗΠΑ, με το Chevrolet Silverado, ένα αυτοκίνητο με μεγάλη κατανάλωση, στην κορυφή συνολικά.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 2% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, παρά τις εκτεταμένες απεργίες στις αυτοκινητοβιομηχανίες τους τελευταίους μήνες, οι οποίες οδήγησαν σε διακοπή πολλών εργοστασίων τους τελευταίους μήνες. Τα στοιχεία της αγοράς έχουν ωθήσει πολλούς κατασκευαστές EV να περιορίζουν τις δραστηριότητές τους εν μέσω μιας φαινομενικά μειωμένης ζήτησης.
Η Ford και η General Motors έχουν καθυστερήσει τις επενδύσεις τους, ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, ιχυρίστηκε τον Οκτώβριο ότι μπορεί να επιβραδύνει την παραγωγή. Ο δισεκατομμυριούχος είχε προηγουμένως κατηγορήσει τα υψηλότερα επιτόκια για τη στασιμότητα στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, ωστόσο οι συγκριτικά υψηλές πωλήσεις οχημάτων συνολικά υποδηλώνουν ότι υπάρχουν περισσότερα που επιδρούν στο παιχνίδι.
Η υψηλή τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων, των οποίων η παραγωγή τείνει να κοστίζει περισσότερο από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα, αναφέρεται σε πρόσφατη έρευνα της S&P Global Mobility που εξετάζει τον δισταγμό των πελατών να αγοράσουν. Η μείωση του κόστους παραγωγής είναι δύσκολη υπόθεση για τους κατασκευαστές, καθώς οι πρώτες ύλες που χρειάζονται για την κατασκευή μπαταριών πλουσίων σε μέταλλα είναι κατά πολύ ακριβότερη από τα παραδοσιακά ντεπόζιτα βενζίνης.
Μερικοί αναλυτές ισχυρίζονται ότι οι πλούσιοι «πρώιμοι χρήστες» που επιθυμούσαν να μπουν στην επανάσταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν πλέον αγοράσει τα δικά τους -με τους κανονικούς οδηγούς, με μέτρια εισοδήματα, να είναι πολύ πιο διστακτικοί να το κάνουν.
Αποφασισμένο να συνεχίσει να προσφέρει διευκόλυνση στους πολίτες που δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ηλεκτροκίνηση είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω του Κινούμαι Ηλεκτρικά και άλλων συναφών προγραμμάτων.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, διαβεβαίωσε ότι θα υπάρξει και Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, το οποίο θα είναι καλύτερο από τα προηγούμενα.
«Σε πρώτη φάση θα εξετάσουμε πώς θα αξιοποιήσουμε τους αδιάθετους πόρους του Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 και θα προχωρήσουμε σε ένα καλύτερο πρόγραμμα, βλέποντας και τις ατέλειες των δύο προηγούμενων προγραμμάτων, ώστε να υπάρχει επιτάχυνση των διαδικασιών εκταμίευσης πόρων προς τον πολίτη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Παράλληλα, έκανε αναφορά στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, διευκρινίζοντας ότι τα κονδύλια του προγράμματος ανέρχονται σε 65 εκατ. ευρώ και φέτος θα καταβληθούν 10 εκατ., «όσος ήταν ο προϋπολογισμός τον οποίο είχαμε διαθέσιμο. Θα προσπαθήσουμε για παραπάνω και σίγουρα θα υπάρξει μια γέφυρα ώστε να ικανοποιήσουμε το ενδιαφέρον ακόμα περισσότερων συμπατριωτών μας. Επίσης, θα πάρουμε πόρους από κάπου αλλού ώστε να τους μεταβιβάσουμε εκεί».
Επισήμανε ότι σε εβδομαδιαία βάση γίνονται πληρωμές πολιτών, μέχρι το τέλος του μήνα θα πληρωθούν 970 πολίτες και επομένως «μέχρι το τέλος του 2023 θα έχουν πληρωθεί περίπου 5.000 συμπολίτες μας για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μοτοσικλέτας ή ποδηλάτου».
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…