Αποκάλυψη: Η κρυφή κίνηση του Σκλαβενίτη που δεν μαθεύτηκε ποτέ

Με αφορμή τη νέα κίνηση της efood με το λανσάρισμα της υπηρεσίας on – demand, έρχεται στο «φως» μία λειτουργία της υπηρεσίας delivery με τον Σκλαβενίτη.

Πριν «αποκαλύψουμε» την «κρυφή» λειτουργία των σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ας δούμε τι είναι αυτή η νέα υπηρεσία που λανσάρει το efood.

Όπως αναφέρει το δελτίο Τύπου η δραστηριότητα αναπτυσσόταν σε δύο κανάλια.

Με δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων που κάνουν χρήση της πλατφόρμας και των συνεργατών-διανομέων της efood και με δίκτυο καταστημάτων που διαθέτουν δικό τους στόλο και κάνουν χρήση αποκλειστικά των υπηρεσιών της πλατφόρμας.

Η εταιρεία προσθέτει νέα υπηρεσία στο last mile για καταστήματα που θέλουν να χρησιμοποιήσουν μόνο τον στόλο της.

Έρχεται έτσι πιο κοντά σε επιχειρήσεις που δεν είναι εγγεγραμμένες στην πλατφόρμα efood και υποδέχονται παραγγελίες μέσω δικών τους εφαρμογών και τηλεφώνων. Πρόκειται για b2b υπηρεσία, που δυνητικά μπορεί να εξελιχθεί και σε b2c, αλλά προς το παρόν λειτουργεί σε πιλοτικό στάδιο, με βλέψεις να λανσαριστεί τον Μάρτιο.

Το 2023 είχε λανσαριστεί η υπηρεσία Σκλαβενίτης Express, η οποία παρέχει μια επιπλέον δυνατότητα στους καταναλωτές, κυρίως για μικρού όγκου παραγγελίες, επιλέγοντας ανάμεσα σε 2400 προϊόντα από τα super market Σκλαβενίτης και παραλαμβάνοντας σε λιγότερο από μια ώρα από την παραγγελία τους, με τον στόλο διανομής του efood.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων που αξιοποιούν την υπηρεσία διανομής του efood με τον δικό του στόλο έφτασε το περασμένο έτος τα 8.756, σε 21 πόλεις της Ελλάδας, με τελευταίες προσθήκες στη γεωγραφική επέκταση της υπηρεσίας τη Λαμία, τη Ρόδο, τη Χαλκίδα και τις Σέρρες. 

Αδιανόητα χρήματα για τον Σκλαβενίτη: Έβγαλαν τα κέρδη στη φόρα – Δείτε το ποσό

Μιλάμε για δισεκατομμύρια. Ο Σκλαβενίτης «χόντρυνε» το παιχνίδι, με τα κέρδη του να φτάνουν τα 5 δισ. ευρώ.

Για το 2023 το ποσοστό ανάπτυξης υπερέβη το 12%, με τον τζίρο του πρακτικά να υπερβαίνει τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ, από 4,47 εκατ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2022. 

Με αυτά τα ποσά, το σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης είναι πάνω από το μέσο όρο της αγοράς, τη στιγμή που ο κύκλος εργασιών του συνόλου της αγοράς κινήθηκε περίπου στα επίπεδα του 6% σε σύγκριση με το 2022, με σημαντική ώθηση από τον επικρατούντα πληθωρισμό. 

Όπως αποκαλύπτει το Capital.gr το καλοκαίρι ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικό καλοκαίρι, με τους μήνες Οκτώβριος, Νοέμβριος και Δεκέμβριος να κινούνται με ηπιότερους ρυθμούς. Οι καταναλωτές αγόρασαν κυρίως προϊόντα σε εκπτώσεις και προσφορές για να αντιμετωπίσει το συνεχιζόμενο κύμα ακρίβειας. 

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος για τους καταναλωτές, είχε άμεση επίπτωση στην κίνηση των βασικών αγαθών και ώθησε στην αναζήτηση προσφορών, οι οποίες δεν στάθηκαν ικανές να ενισχύσουν περαιτέρω το τζίρο των σούπερ μάρκετ. 

Τι έκαναν ΑΒ, My Market, Μασούτης, Κρητικός

Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους μεγάλους παίκτες στην ελληνική αγορά και ειδικότερα την ΑΒ Βασιλόπουλος, ο κύκλος εργασιών της κινήθηκε αρκετά κοντά στα επίπεδα του 2022, όταν ήταν 1,98 δισεκατομμύρια ευρώ, κινούμενος κατά πληροφορίες κοντά στο φράγμα των 2 δισ. ευρώ

Από την πλευρά της η My market άγγιξε σε πωλήσεις περίπου τα 1,58 δισεκατομμύρια ευρώ, κινούμενη κοντά στην αρχική πρόβλεψη που είχε πραγματοποιήσει η επιχείρηση για το 2023 και σε σχέση με τα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν ο τζίρος της το 2022. 

Σημειώνεται ότι ο Μασούτης έκλεισε την περσινή χρονιά με κύκλο εργασιών στα επίπεδα του 1,076 δισεκατομμυρίου ευρώ από τα 924 εκατ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο ποσό του 2022.

Σε ό,τι αφορά την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός υπολογίζεται ότι ο κύκλος εργασιών της ανήλθε στα επίπεδα των 620 εκατομμυρίων ευρώ – από 497,8 εκατ. ευρώ το 2022 -, έχοντας προχωρήσει στην πλήρη απορρόφηση και ενσωμάτωση των δύο εταιρειών που εξαγόρασε στη διάρκεια του 2022, δηλαδή του ομίλου Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες στη Βόρεια Ελλάδα και της αλυσίδας Μαθιουδάκης στην Κρήτη. 

Ο Γαλαξίας υπολογίζεται ότι έκλεισε περίπου 4% αύξηση του τζίρου του το 2023 σε σύγκριση με το 2022, κάτι που σημαίνει ότι άγγιξε τα 533 εκατομμύρια ευρώ από 513 εκατ. ευρώ αντίστοιχα στις δύο οικονομικές χρήσεις.  

Η Μarket In κινήθηκε επίσης με αύξηση του κύκλου εργασιών της από τα 375,3 εκατομμύρια ευρώ που ήταν το 2022, κοντά στα 410 εκατομμύρια ευρώ κατά την ολοκλήρωση της οικονομικής χρήσης 2023.

Ξεχάστε όσα ξέρατε από τα σούπερ μάρκετ: Τέλος οι προσφορές – Πώς θα γλιτώσετε χρήματα

Σούπερ μάρκετ: Δύο μόνιμα και δύο προσωρινού χαρακτήρα μέτρα ανακοίνωσε ο υπ. Ανάπτυξης. Τι αλλάζει στον τρόπο τιμολόγησης παραγωγών, χονδρεμπόρων και λιανέμπορων και οι τροποποιήσεις στο καθεστώς των προσφορών στα Σούπερ Μάρκετ. Mέτρα κατά της ακρίβειας ανακοίνωσε ο Μητσοτάκης και πλαφόν στο περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Κομμένες από αύριο οι προσφορές σε προϊόντα στα οποία προηγήθηκε ανατίμηση, πλαφόν στο περιθώριο κέρδους του βρεφικού γάλακτος, «καθαρές τιμές» απ’ το ‘χωράφι ως το ράφι’ και μεταφορά μέρους των εκπτώσεων που κάνουν οι προμηθευτές στα Σούπερ Μάρκετ κατευθείαν στους καταναλωτές, με βάση τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε σήμερα ο υπ. Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας.

Ο υπουργός επεξήγησε τις τέσσερις νέες παρεμβάσεις τις οποίες θα κάνει η κυβέρνηση προκειμένου να ανασχέσει το κύμα ακρίβειας που ροκανίζει τα εισοδήματα των νοικοκυριών.

Οι δύο αφορούν μόνιμα μέτρα με τα οποία θα επέλθουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που λειτουργεί σήμερα η αγορά ενισχύοντας τη διαφάνεια των τιμών και τα άλλα δύο έχουν προσωρινό χαρακτήρα.

Σύμφωνα με τον υπουργό απτά αποτελέσματα των νέων μέτρων στη μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων αναμένεται να φανούν ως το Μάρτιο καθώς θα δοθεί χρόνος στις εταιρείες που πρέπει να προσαρμοστούν στα μέτρα μόνιμου χαρακτήρα.

Τα μέτρα μόνιμου χαρακτήρα είναι τα εξής:

1.Περιορισμός των συνολικών εκπτώσεων που κάνουν οι προμηθευτές στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφορά του οφέλους στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι. Το μέτρο θα εφαρμοστεί σε απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

Με αυτό τον τρόπο, όπως εξήγησε ο υπουργός, οι εταιρείες θα αναγκαστούν να μειώσουν τις αρχικές, υψηλές, τιμές που διατηρούν σε σειρά προϊόντων και μετά μέσω προωθητικών ενεργειών εμφανίζονται να τις μειώνουν.

Με αυτό τον τρόπο θα υπάρξει βέλτιστη αποτύπωση της κατάστασης της αγοράς.

Ο έλεγχος της εφαρμογής του μέτρου που θα νομοθετηθεί άμεσα θα γίνεται από τη ΔΙΜΕΑ και ως βάση των παροχών θα χρησιμοποιηθεί ο μέσος όρος των εκπτώσεων της τελευταίας κλεισμένης χρήσης των εταιρειών.

2.«Καθαρές τιμές» από το χωράφι στο ράφι. Πλέον όλοι οι εμπλεκόμενοι, απ’ τον παραγωγό ως τον λιανέμπορο πρέπει να εμφανίζουν στα τιμολόγια τους ‘καθαρές τιμές’.

Όπως είπε ο υπουργός θα επιτρέπεται πλέον πιστωτικό τιμολόγιο έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρα. Το συγκεκριμένο μέτρο αφορά τα νωπά φρούτα, λαχανικά και το κρέας, κόκκινο και λευκό. Μάλιστα ο υπουργός άφησε να εννοηθεί ότι στο μέτρο θα ενταχθούν και το ψάρι.

«Πλέον απ’ τον παραγωγό ως το ράφι και τα ψυγεία των Σούπερ Μάρκετ, των μπακάλικων, των κρεοπωλείων, των μανάβικων και γενικά όλης της λιανικής οι τιμές θα πρέπει να είναι καθαρές στα τιμολόγια. Κι αυτό θα είναι κάτι μόνιμο», τόνισε ο κ. Σκρέκας.