H&M: Η μοιραία απόφαση που έφερε απώλειες δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ

H&M: Στοίχισε ακριβά στη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής ρούχων παγκοσμίως H&M, η αποχώρηση από την Ρωσία.

Η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει το κόστος κατά 2 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (180 εκατομμύρια δολάρια) ετησίως.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις η έξοδος της από την Ρωσία αλλά και το υψηλότερο κόστος των ενδυμάτων και της μεταφοράς που προκάλεσε πτώση στα κέρδη της.

Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 86% το τρίμηνο έως τον Αύγουστο, και κυμάνθηκαν χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Στα νούμερα περιλαμβάνεται και η εφάπαξ επιβάρυνση 2 δισεκατομμυρίων κορωνών από την έξοδο της εταιρείας από την αγορά της Ρωσίας, που είχε γνωστοποιήσει νωρίτερα.

Η μετοχή της υποχώρησε έως και 6,4% στη Στοκχόλμη, πλησιάζοντας στο χαμηλό 18 ετών.

Από τις αρχές του έτους έχει καταγράψει απώλειες 41%.

Εννέα αναλυτές που πήραν μέρος σε έρευνα του Bloomberg, πρότειναν “αγορά” της μετοχής, 13 έδωσαν σύσταση “διακράτηση” και 11 συστήνουν “πώληση”.

Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ομίλου Helena Helmersson, η οποία ξεκίνησε τη χρονιά θέτοντας τον φιλόδοξο στόχο να διπλασιάσει τις πωλήσεις έως το 2030, αγωνίζεται να πετύχει αύξηση των εσόδων, την ώρα που η ανταγωνίστρια εταιρεία και ιδιοκτήτρια της Zara, Inditex παρουσιάζει αύξηση πωλήσεων και κερδών.

Οι πωλήσεις τρίτου τριμήνου της H&M μειώθηκαν κατά 4% εξαιρουμένων των συναλλαγματικών μεταβολών.

Τα έσοδα της τον Σεπτέμβριο ενισχύθηκαν κατά 7%.

Οι εταιρείες λιανικής πώλησης πλήττονται από την μείωση της ζήτησης, καθώς η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει μειωθεί λόγω της αύξησης των λογαριασμών ενέργειας και της βενζίνης.

Η H&M επισήμανε ότι οι εκπτώσεις αυξήθηκαν κάπως στο τρίμηνο, γεγονός που επίσης είχε αρνητικό αντίκτυπο στο μικρό περιθώριο κέρδους.

Οι προοπτικές για αγορές το τέταρτο τρίμηνο είναι πολύ αρνητικές καθώς η ισχυροποίηση του δολαρίου αυξάνει το κόστος των ενδυμάτων, ανέφερε.

Η εξοικονόμηση κόστους αναμένεται να ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους.

H&M: Η μεγάλη αλλαγή στο online shopping – Δείτε τι κάνει

Μια τεράστια αλλαγή φέρνει η σουηδική εταιρεία λανσάροντας περισσότερες μάρκες από το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Η σουηδική αλυσίδα μόδας H&M εγκαινιάζει μια νέα διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία οι πελάτες της θα βρουν εκτός από προϊόντα της H&M και μάρκες όπως Lee, Fila, Superdry και Crocs.

Εάν είναι επιτυχές το δοκιμαστικό, η νέα διαδικτυακή πλατφόρμα της H&M θα επεκταθεί σταδιακά.

Το δοκιμαστικό της νέας πλατφόρμας η σουηδική εταιρεία το τεστάρει στη Σουηδία και τη Γερμανία. Συνολικά στο marketplace της υπάρχουν 13 μάρκες γυναικείας μόδας και 15 ανδρικές μάρκες.

«Η Σουηδία όσο και η Γερμανία έχουν μακρά παράδοση στις αγορές μέσω καταλόγων και στη Σουηδία ξεκινήσαμε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ήδη από το 1998, ενώ το ηλεκτρονικό κατάστημα στη Γερμανία υπάρχει εδώ και 15 χρόνια», λέει ένας εκπρόσωπος της H&M.

Σήμερα, πάνω από το ένα τρίτο των πωλήσεων της H&M προέρχεται ήδη από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Το τρίμηνο που ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο, η σουηδική εταιρεία λιανικών πωλήσεων μείωσε το επίπεδο των εκπτώσεων στα ενδύματα της και εμφάνισε έσοδα αυξημένα κατά 23%, εξαιρουμένων των συναλλαγματικών μεταβολών.

Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 49,2 δισ. κορώνες (5,1 δισ. δολάρια) κοντά στην πρόβλεψη των αναλυτών για 49,1 δισ. κορώνες.

Τον Ιανουάριο, η διευθύνων σύμβουλος Helena Helmersson έθεσε ως στόχο τον διπλασιασμό των πωλήσεων με ταχύ ρυθμό μέχρι το 2030, με αύξηση πωλήσεων κατά 10% με 15% ετησίως.

Η H&M γνωστοποίησε τον Ιανουάριο ότι προγραμματίζει το κλείσιμο 120 καταστημάτων φέτος, κυρίως στην Ευρώπη.

Επίσης η H&M αποφάσισε να διακόψει προσωρινά τις πωλήσεις στη Ρωσία, την έκτη μεγαλύτερη αγορά της, η οποία αντιπροσώπευε περίπου το 4% των συνολικών εσόδων κατά το τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου οικονομικού έτους.

Τα καταστήματα στην Ουκρανία έκλεισαν επίσης για την ασφάλεια των πελατών και των εργαζομένων.

Στην Ελλάδα σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό του 2020, η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών 108,13 εκατ. ευρώ με πτώση 32,42% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, με καθαρά κέρδη 2,29 εκατ. ευρώ και μείωση 34,17%.

Στην Ελλάδα λειτουργούν 35 καταστήματα και εν μέσω πανδημίας, το 2020, η H&M εγκαινίασε online καταστήματα και για τα υπόλοιπα σήματα του χαρτοφυλακίου της, πέραν της ναυαρχίδας H&M (COS, Monki, Weekday, & Other Stories και ARKET). Επίσης εγκαινίασε την πρώτη boutique COS, στο Golden Hall, στις αρχές του 2021.

H&M: O ανταγωνισμός ήρθε από την… Τουρκία!

Την ίδια ώρα. η… τουρκική απόβαση είναι γεγονός και τα LC Waikiki είναι πλέον η πλέον αναπτυσσόμενη αλυσίδα ρούχων στη χώρα μας σκορπώντας… τρόμο στον ανταγωνισμό.

Έχοντας έρθει από τον Σεπτέμβριο του 2018 στην Ξάνθη, η τουρκική αλυσίδα LC Waikiki είχε την ατυχία να επεκταθεί στη χώρα μας σχεδόν λίγο πριν από την εξάπλωση του κορονοϊού.

Αυτό δεν την απέτρεψε από το να αποκτήσει στη χώρας μας παρουσία σε πέντε πόλεις (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Κόρινθο και Ξάνθη) και να ετοιμάζει την επέκταση της σε Αλεξανδρούπολη αλλά και την κάθοδο της στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο εμπορικό κέντρο River West.

Πέρυσι, οι πωλήσεις της στην χώρα μας, με τα καταστήματα να είναι κλειστά λόγω περιοριστικών μέτρων αρκετό διάστημα και χωρίς e-shop, διαμορφώθηκαν σε 7,18 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 2,91% σε σχέση με το 2019.

Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 3,01% ενώ η καθαρή θέση βελτιώθηκε κατά 13,16% και οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ανήλθαν σε 1,53 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 38,18% σε σχέση με την χρήση του 2019.

H&M: Έρχεται ανταγωνισμός και από το Ισραήλ

Παράλληλα, την έλευση του στην Ελλάδα προετοιμάζει ο Ισραηλινός όμιλος Fox (γνωστός από τη συμφωνία που έχει κάνει με τον όμιλο Jumbo για την κάθοδο της ελληνικής αλυσίδας στο Ισραήλ) προωθώντας στη χώρα μας το ηλεκτρονικό του κατάστημα ένδυσης και υπόδησης Terminal X.

Σε ό,τι αφορά στη συνεργασία του με την Jumbo, την οποία υπέγραψε τον περασμένο Σεπτέμβριο, αυτή προέβλεπε τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος περί το τέλος του 2022.

Η συμφωνία είναι 12ετούς διάρκειας με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια από την παρέλευση των πρώτων 10 ετών από την ημερομηνία ανοίγματος του πρώτου καταστήματος.

Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που η Inditex (ZARA, Bershka κτλ), είναι σε φάση νέας στρατηγικής, έχοντας ωστόσο σημαντικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά online shopping ένδυσης και υπόδησης.

Εκτός από την αυτόνομη παρουσία της αλυσίδας σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία με 80 καταστήματα, η Jumbo έχει παρουσία με 26 καταστήματα που φέρουν το σήμα της,σε ακόμη 6 χώρες και συγκεκριμένα σε Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο.

Η διαφορά στην περίπτωση της επέκτασης στο Ισραήλ είναι αφ ενός το μέγεθος του συνεργάτη με τον οποίο ήρθε σε συμφωνία ο ελληνικός όμιλος για την ανάπτυξη του σήματος του και αφ’ ετέρου η επέκταση σε μια νέα γεωγραφική περιοχή όπου οι καταναλωτές της γνωρίζουν το σήμα.

Ο ισραηλινός όμιλος Fox είναι από τους βασικούς παίκτες στον χώρο του λιανεμπορίου στο Ισραήλ δραστηριοποιούμενος κυρίως στον κλάδο της ένδυσης.

Εισηγμένος στο χρηματιστήριο του Tel Aviv, διαθέτει 9 σήματα δικά του και 11 συνεργασίες franchise με εταιρείες με διεθνή παρουσία στο λιανεμπόριο, όπως π.χ. με τη Nike.

Όμως με τη συμφωνία του με τη Jumbo, εισέρχεται σε μια νέα για αυτόν κατηγορία όχι μόνο των παιγνιδιών αλλά και των προϊόντων για το σπίτι.

Το πρώτο κατάστημα αναμένεται να λειτουργήσει περί το τέλος του 2022, όπως αναφέρει ανακοίνωση της Jumbo, αν και τα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα δηλώσεις από την Ισραηλινή εταιρεία τοποθετούν τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος μέσα στο 2021.

Η συμφωνία είναι 12ετούς διάρκειας με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια από την παρέλευση των πρώτων 10 ετών από την ημερομηνία ανοίγματος του πρώτου καταστήματος.

Η FOX ιδρύθηκε το 1942 από την οικογένεια Fox, που ειδικεύεται στην αγορά ενδυμάτων.

Σήμερα, εκτός από το Ισραήλ έχει παρουσία σε 14 χώρες, διαθέτοντας 600 καταστήματα παγκοσμίως συνολικής επιφάνειας 110.000 τετραγωνικών μέτρων.

Η Jumbo τον Αύγουστο, παρά τη μειωμένη τουριστική κίνηση, ο τζίρος της μειώθηκε μόλις κατά 2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Αποτέλεσμα σε επίπεδο οκταμήνου οι απώλειες περιορίστηκαν στο -10,9% όταν σε επίπεδο επταμήνου οι πωλήσεις είχαν υποχωρήσει 12,5%.