Gov.gr: Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ, αναφέρθηκε ότι καταργούνται δύο πολύ γνωστά πιστοποιητικά.
Όπως είπε, καταργούνται το πιστοποιητικό γέννησης και οικογενειακής κατάστασης, καθώς δεν θα απαιτεί πλέον ένας δημόσιος φορέας να προσκομίζει ο πολίτης αυτά τα πιστοποιητικά, αφού θα τα αντλεί κατευθείαν εφόσον ο ίδιος ο πολίτης το εγκρίνει.
Ο υφυπουργός έκανε λόγο για τη μείωση της γραφειοκρατίας στις συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες που θα συζητηθεί σήμερα Τρίτη από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
«Έρχεται αυτό το νομοσχέδιο και καταργεί πιστοποιητικά. Την υποχρέωση που έχουν οι πολίτες να εκδίδουν ένα πιστοποιητικό από το Δημόσιο για να το δώσουν σε μια άλλη δημόσια υπηρεσία». Όπως χαρακτηριστικά είπε, με το εν λόγω νομοσχέδιο δίνεται η δυνατότητα ένας δημόσιος φορέας να αντλεί τα δεδομένα που περιέχονται σε ένα πιστοποιητικό μέσω διαλειτουργικότητας και κατόπιν συναίνεσης του πολίτη (ο οποίος θα ενημερώνεται και θα ρωτάται μέσω του wallet αν συναινεί) και άρα δεν θα χρειάζεται η έκδοση του πιστοποιητικού.
Ο κ. Κυρανάκης επεσήμανε ότι θα ακολουθήσει κατάργηση έκδοσης και άλλων πιστοποιητικών, ενώ τόνισε ότι αυτό θα επεκταθεί και στον ιδιωτικό τομέα, όπως τηλεπικοινωνίες, ενεργειακοί πάροχοι, ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες, αντί να λένε στον πολίτη να ανανεώσει το συμβόλαιό του και να υπογράφει, μέσω του wallet θα μπορεί να τον ενημερώνει σχετικά αν συμφωνεί να αντληθούν τα δεδομένα του ή όχι.
Ο κ. Κυρανάκης πρόσθεσε πως, ακόμη, υπάρχει η δυνατότητα για όσους πολίτες το επιθυμούν να εξυπηρετούνται και διά ζώσης, καθώς «μιλάμε για μια μετάβαση. Δεν μπορεί να είναι βίαιη, δεν μπορεί να είναι υποχρεωτική».
Όσον αφορά την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών, σημείωσε: «Όσα δεδομένα διακινούνται ψηφιακά είναι απολύτως ελεγχόμενο και ανιχνεύσιμο του ποιος τα διαχειρίζεται και πού πηγαίνουν και ποιος μπορεί να τα διαρρεύσει.
Για δεδομένα που διακινούνται μέσω της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων δεν υπάρχει τρόπος κάποιος να κάνει παράνομη, παράτυπη πράξη και να μη βρεθεί».
Gov.gr: Έκτακτη ανακοίνωση – Πού πρέπει να γραφτούμε όλοι
Νέες υπηρεσίες προστέθηκαν στην εφαρμογή του gov.gr wallet.
Πιο συγκεκριμένα προστέθηκαν η ακαδημαϊκή ταυτότητα και η κάρτα αιμοδότη, ενώ θα ακολουθήσουν και οι επαγγελματικές ιδιότητας.
Έτσι βρίσκονται πλέον στο κινητό κάθε πολίτη η αστυνομική ταυτότητα, το δίπλωμα οδήγησης, η κάρτα ανεργίας όπως και ο ολοκληρωμένος φάκελος αυτοκινήτου, ενώ από 9 Απριλίου θα μπαίνουμε στα γήπεδα με το wallet.
Για να μπορέσουν όμως να χρησιμοποιηθούν τα ψηφιακά έγγραφα, απαραίτητη είναι η εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας.
Όπως τονίζει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, «τα τελευταία χρόνια στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία, υλοποιήθηκε μια μεγάλη ψηφιακή επανάσταση που επί της ουσίας απέδειξε ότι το κράτος μπορεί να είναι δίπλα στους πολίτες και να περιορίζει τη γραφειοκρατία με πράξεις και όχι με ευχολόγια.
Με απόλυτο σύμμαχό μας την τεχνολογία, είναι η στιγμή να κάνουμε το επόμενο ψηφιακό άλμα, με επίκεντρο για πολλές διαδικασίες το gov.gr wallet.
Το ψηφιακό μας πορτοφόλι, όπου σήμερα έχουμε μια σειρά από χρήσιμα έγγραφα, όπως την ταυτότητά μας και το my auto. Το ψηφιακό μας πορτοφόλι που από τις 9 Απριλίου θα χρησιμοποιούμε για την ασφαλή είσοδό μας στα γήπεδα.
Το gov.gr wallet μέσω του οποίου σύντομα θα δίνουμε τη συγκατάθεσή μας για την ολοκλήρωση διαδικασιών που απαιτούν χρήση προσωπικών μας δεδομένων.
Θεωρώ, λοιπόν, πολύ σημαντικό όλοι όσοι δεν το έχουν ήδη κάνει, να εγγραφούν σήμερα κιόλας στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, το emep.gov.gr.
Είναι μια απλή διαδικασία, αλλά ένα σημαντικό προαπαιτούμενο, για να χρησιμοποιούμε όλα εκείνα τα εργαλεία που κάνουν την καθημερινότητά μας ακόμα πιο φιλική, πιο εύκολη και σίγουρα χωρίς γραφειοκρατία, ούτε καν ψηφιακή».
gov.gr: Τέλος στις ουρές – Αυτές είναι οι νέες υπηρεσίες που άνοιξε
Τη δυνατότητα να υποβάλουν καταγγελία για οικονομικά εγκλήματα, να αιτούνται να υποβάλουν ένσταση για παράβαση που έχει βεβαιωθεί και να παραλαμβάνουν ηλεκτρονικά αντίγραφα από τα βιβλία-έντυπα της Ελληνικής Αστυνομίας έχουν από σήμερα οι πολίτες μέσω του gov.gr.
Συνολικά πρόκειται για έξι νέες υπηρεσίες, οι οποίες είναι σε παραγωγική λειτουργία από σήμερα ύστερα από την Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου και Προστασίας του Πολίτη, Γιάννη Οικονόμου.
Πιο συγκεκριμένα οι υπηρεσίες που παρέχονται πλέον μέσω του gov.gr είναι:
- Υποβολή ένστασης επί πράξης βεβαίωσης παράβασης
- Υποβολή καταγγελιών οικονομικών εγκλημάτων – (επώνυμη ή ανώνυμη)
- Αντίγραφο δελτίο οδικού τροχαίου ατυχήματος υλικών ζημιών
- Αντίγραφο ημερήσιου δελτίο οχήματος ΕΛΑΣ
- Αντίγραφο τηλεφωνικής κλήσης στην ‘Αμεση Δράση
- Αντίγραφο πράξης βεβαίωσης παράβασης
Οι πολίτες μπορούν με τρόπο φιλικό και απλό να υποβάλλουν αίτηση, ένσταση ή καταγγελία ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr, στην αρμόδια υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας, αφού συνδεθούν με κωδικούς Taxisnet ή web banking. Συγχρόνως, μέσα από τις ηλεκτρονικές θυρίδες του gov.gr που έχουν αποδοθεί στις υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ μπορούν άμεσα, με ακρίβεια και διαφάνεια να παρακολουθούν την πορεία του αιτήματός τους, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν καμία υπηρεσία.
Το σύνολο των έξι νέων υπηρεσιών βρίσκεται στην κατηγορία «Πολίτης και καθημερινότητα» και πιο συγκεκριμένα:
- Στο γεγονός ζωής «Βεβαιώσεις και αντίγραφα», οι ενδιαφερόμενοι θα βρουν:
- Ένσταση για πράξη βεβαίωσης παράβασης
- Αντίγραφο πράξης βεβαίωσης παράβασης
- Αντίγραφο τηλεφωνικής κλήσης στην ‘Αμεση Δράση
- Αντίγραφο δελτίου οδικού τροχαίου ατυχήματος
- Στο γεγονός ζωής «Μετακινήσεις» οι ενδιαφερόμενοι θα βρουν:
- Αντίγραφο ημερήσιου δελτίου οχήματος
- Στο γεγονός ζωής «Καταγγελίες», οι ενδιαφερόμενοι θα βρουν:
- Καταγγελία για οικονομικά εγκλήματα
Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας του αιτήματος από την ΕΛ.ΑΣ, το αντίγραφο αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη θυρίδα του πολίτη στο my.gov.gr, ο οποίος ταυτόχρονα ειδοποιείται με μήνυμα στο κινητό του τηλέφωνο (SMS) και μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).
Επισημαίνεται ότι το αντίγραφο ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας (Κωδικός QR, Κωδικό επαλήθευσης, προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Δημοσίου) και μπορεί να προσκομιστεί για κάθε νόμιμη χρήση. Τα στοιχεία του πολίτη για την υποβολή αίτησης, ένστασης ή καταγγελίας αντλούνται αυτόματα από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Οι έξι νέες ψηφιακές υπηρεσίες έρχονται να προστεθούν στις κοινές δράσεις που υλοποιούν τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη για την ψηφιοποίηση υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας.
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των υπηρεσιών πραγματοποιήθηκαν από την Ελληνική Αστυνομία, τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
gov.gr: ΕΔΩ τα δικαιολογητικά για τις νέες ταυτότητες
Μέσω gov.gr η διαδικασία για την έκδοση. Ποια δικαιολογητικά χρειάζεστε, πού θα τα βρείτε και πώς. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Άνοιξαν τα ραντεβού για νέα ταυτότητα τη Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου. Η διαδικασία γίνεται μέσω πλατφόρμας του gov.gr και συγκεκριμένα μέσω του id.gov.gr. Στη συνέχεια, η έκδοση γίνεται με φυσική παρουσία στο αστυνομικό τμήμα επιλογής του κάθε πολίτη και μέσα σε επτά έως 10 ημέρες, με ένα SMS στο κινητό, έρχεται ειδοποίηση για την παραλαβή της νέας ταυτότητας.
Τα ραντεβού ξεκίνησαν με διαθεσιμότητα από την Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου, ωστόσο, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ο πολίτης μπορεί να βρει «κενό» ενδεχομένως και δύο εβδομάδες μετά. Επομένως, στις περιπτώσεις που έχει λήξει η παλιά ταυτότητα, θα πρέπει άμεσα να μπείτε να βρείτε ραντεβού, ή ακόμα και να αναζητήσετε κάποιο αστυνομικό τμήμα που είναι πιο μακριά σας για να μπορέσετε να εξυπηρετηθείτε νωρίτερα.
Για παράδειγμα, αν θέλετε να ταξιδέψετε και έχει λήξει η ταυτότητά σας (όσες είναι 15ετίας και πάνω δεν «περνάνε» πια), θα πρέπει να βρείτε το πιο γρήγορα διαθέσιμο αστυνομικό τμήμα και όχι το πιο κοντινό σας.
Σε αντίθετη περίπτωση, και αν πρόκειται για ταξίδι, καλύτερα να επιλέξετε την έκδοση διαβατηρίου.
gov.gr: Ραντεβού για νέα ταυτότητα βήμα-βήμα
Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί.
Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ (8) ώρες πριν. Είκοσι-τέσσερις (24) ώρες πριν και δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
Διευκρινίζεται ότι διατηρείται χρονική απόσταση, μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης δελτίων ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο. Οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου δελτίου.
Για να αλλάξετε ταυτότητα, θα πρέπει να υποβάλλετε αίτηση ηλεκτρονικά στο gov.gr και να καταθέσετε τα δικαιολογητικά στην αρμόδια αστυνομική αρχή.
Για την αντικατάσταση παλιάς ταυτότητας θα υποβάλλονται τα εξής δικαιολογητικά στην αρμόδια αστυνομική αρχή:
- Μία φωτογραφία, σε ψηφιακή μορφή, η οποία θα εκδίδεται με μέριμνα του ενδιαφερόμενου, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του εγγράφου 9303 του ICAO.
Η φωτογραφία θα μπορεί να λαμβάνεται είτε απευθείας από τις αρχές έκδοσης, είτε θα την προσκομίζει ο ενδιαφερόμενος εντός εξωτερικού ψηφιακού δίσκου μνήμης (τύπου usb stick) τηρώντας τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
Εφόσον, ο ενδιαφερόμενος έχει πρόσβαση στην εφαρμογή myPhoto του gov.gr, η εν λόγω φωτογραφία θα μπορεί να λαμβάνεται με τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές και να αναρτάται από τους πιστοποιημένους επαγγελματίες φωτογράφους στην εν λόγω εφαρμογή, απ’ όπου την ανακτά ο υπάλληλος της αρμόδιας Αρχής έκδοσης.
Πάντως, αναφορικά με τις αντιδράσεις των φωτογράφων ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη τόνισε ότι πρόκειται για λογική διαμαρτυρία και για τον λόγο αυτό η κυβέρνηση εξετάζει τρόπους επίλυσης.
Αν είναι η πρώτη φορά, για την έκδοση δελτίου ταυτότητας τα απαραίτητα δικαιολογητικά που πρέπει να καταθέσετε είναι τα εξής:
Για την έκδοση Δελτίου Ταυτότητας υποβάλλονται αυτοπροσώπως από τον ενδιαφερόμενο, στην αρμόδια αστυνομική αρχή, τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
1. Δύο (02) πρόσφατες ασπρόμαυρες φωτογραφίες (για ταυτότητα), διαστάσεων 3,6*3,6 cm.
2. Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση, για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση των στοιχείων του αιτούντος, από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ), του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία εκτυπώνεται και διατίθεται στον αιτούντα σε έντυπη μορφή προς υπογραφή. Η διαδικασία αναζήτησης των στοιχείων μέσω του (ΟΠΣΕΔ), δεν εφαρμόζεται στις ακόλουθες περιπτώσεις:
Ο δήμος στα δημοτολόγια του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών δεν διαθέτει διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) και
Δεν είναι εφικτή η διασύνδεση στις διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) του δήμου στα δημοτολόγια, του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών.
3. Αίτηση έκδοσης δελτίου ταυτότητας, η οποία συμπληρώνεται από την αρμόδια Αρχή έκδοσης με βάση τα στοιχεία ταυτότητας του ενδιαφερομένου, όπως αυτά προκύπτουν από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό γέννησης. Η αίτηση εκτυπώνεται και διατίθεται στον αιτούντα σε έντυπη μορφή προς υπογραφή.
4. Βεβαίωση Νοσηλευτικού Ιδρύματος ή Υγειονομικού Εργαστηρίου για την ομάδα Αίματος και το RHESUS (εφόσον επιθυμείτε την αναγραφή τους στο δελτίο σας.)
5. Ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο ημεδαπής ή αλλοδαπής Αρχής, από το οποίο να προκύπτει προηγούμενη εγγραφή των στοιχείων «ΕΠΩΝΥΜΟ, ΟΝΟΜΑ και ΟΝΟΜΑ ΠΑΤΕΡΑ» των ενδιαφερόμενων, με λατινικούς χαρακτήρες (εφόσον επιθυμείτε αναγραφή των ανωτέρω στοιχείων διαφορετική του προτύπου ΕΛΟΤ 743, υποβάλλοντας παράλληλα και σχετική υπεύθυνη δήλωση).
6. Για την έκδοση του δελτίου ταυτότητας, απαιτείται η βεβαίωση των στοιχείων του αιτούντος από έναν μάρτυρα. Σε περίπτωση ανηλίκου, η βεβαίωση των στοιχείων του γίνεται από έναν γονέα του ή από εκείνον που έχει την επιμέλεια ή επιτροπεία του.