Google: Η ανανεωμένη μηχανή αναζήτησης, με την ονομασία Search Generative Experience, παρουσιάστηκε στο συνέδριο I/O της Google στην Καλιφόρνια, σε μια προσπάθεια της εταιρείας να διαβεβαιώσει χρήστες και επενδυτές ότι δεν μένει πίσω από τη Microsoft. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Η μηχανή αναζήτησης της Google, βασική πύλη για πρόσβαση στο περιεχόμενο του Διαδικτύου, αναβαθμίζεται με λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης, η οποία θα αναλαμβάνει να λύνει τις απορίες σας όταν η κλασσική λίστα των μπλε συνδέσμων δεν επαρκεί.
Η ανανεωμένη μηχανή αναζήτησης, με την ονομασία Search Generative Experience, παρουσιάστηκε την Τετάρτη στο συνέδριο I/O της Google στην Καλιφόρνια, σε μια προσπάθεια της εταιρείας να διαβεβαιώσει χρήστες και επενδυτές ότι δεν μένει πίσω από τη Microsoft, η οποία κερδίζει έδαφος χάρη στη συνεργασία της με την OpenAI που δημιούργησε το διάσημο ChatGPT.
«Φανταζόμαστε από την αρχή όλα τα βασικά προϊόντα μας συμπεριλαμβανομένων των αναζητήσεων» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Alphabet Σούνταρ Πίτσαϊ.
Τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης ενσωματώνονται όχι μόνο στη μηχανή αναζήτησης αλλά και σε προϊόντα όπως το Gmail, το οποίο μπορεί να συντάσσει email, ή το Google Photos, το οποίο θα μπορεί σύντομα να αλλάζει εικόνες προσθέτοντας χρώμα ή μετακινώντας τους εικονιζόμενους στο κέντρο.
Τις επόμενες εβδομάδες, το Search Generative Experience θα γίνει διαθέσιμο στις ΗΠΑ με λίστα αναμονής, μια δοκιμαστική φάση κατά την οποία η εταιρεία θα παρακολουθεί την ταχύτητα, την ποιότητα και το κόστος της υπηρεσίας, ανέφερε στο Reuters η αντιπρόεδρος της Alphabet Κάθι Έντουαρντς.
Αξιοποιώντας τη λεγόμενη γενετική τεχνητή νοημοσύνη –αλγορίθμους που εκπαιδεύονται με δεδομένα από το Διαδίκτυο ώστε να απαντούν σε ερωτήσεις και να δημιουργούν κείμενα, εικόνες και κώδικα υπολογιστή- η Google ελπίζει να διατηρήσει την κυρίαρχη θέση της στην αγορά διαφημίσεων αναζήτησης, μια αγορά που σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Magna έχει ύψος 286 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Google: Πώς λειτουργεί
Η μηχανή αναζήτησης παραμένει ξεχωριστή υπηρεσία από το Bard, τη μηχανή διαλόγου που προσφέρει η Google σε 180 χώρες, στις οποίες ακόμα δεν περιλαμβάνεται η Ελλάδα.
Το Google Search ουσιαστικά διατηρεί την ίδια γνώριμη εμφάνιση και συμπεριφέρεται με τον ίδιο τρόπο για πολλές αναζητήσεις.
Για παράδειγμα, αν ο χρήστης εισαγάγει τους όρους «καιρός στο Σαν Φρανσίσκο», η μηχανή προτείνει συνδέσμους και προσφέρει πρόγνωση οκτώ ημερών όπως και σήμερα.
Η λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης ενεργοποιείται αυτόματα για ερωτήματα που δεν μπορούν εύκολα να απαντηθούν με λίστες συνδέσμων.
Για παράδειγμα, ρεπόρτερ του Reuters ρώτησε τι ρούχα πρέπει να φορέσει στο Σαν Φρανσίσκο, οπότε έλαβε μια μακροσκελή απάντηση, με τη λίστα συνδέσμων να εμφανίζεται πιο κάτω.
«Φορέστε ρούχα σε στρώματα, όπως ένα κοντομάνικο και ένα ελαφρύ πουλόβερ ή ζακέτα» πρότεινε η μηχανή.
Ακόμα, οι χρήστες θα μπορούν να ενεργοποιήσουν τη «λειτουργία διαλόγου», η οποία θυμάται τα προηγούμενα ερωτήματα για να απαντήσει στα επόμενα.
Η λειτουργία είναι σχεδιασμένη να προσφέρει βοήθεια μόνο τις αναζητήσεις και δεν έχει δική της «προσωπικότητα» όπως το Bard ή το ChatGPT. Για παράδειγμα, οι απαντήσεις δεν περιλαμβάνουν ποτέ τη λέξη «εγώ».
Αναβαθμίσεις ανακοινώθηκαν και για το Bard, το οποίο βασίζεται πλέον στο νέο γλωσσικό μοντέλo PaLM και αναγνωρίζει όχι μόνο φωνητικές οδηγίες αλλά και εικόνες, κάτι που σημαίνει ότι ο χρήστης θα μπορεί για παράδειγμα να βάζει αυτόματες λεζάντες σε φωτογραφίες.
Λειτουργίες γενετικής ΑΙ προστίθενται επίσης στις υπηρεσίες νέφους της Google και τίθενται στη διάθεση μεγάλων εταιρικών πελατών όπως η Deutsche Bank και η Uber Technologies.
Google: Η μεγάλη αλλαγή στο Gmail
Η Google φέρνει την τεχνητή νοημοσύνη και στο Gmail. Στα σχέδια της εταιρείας η προσθήκη AI τεχνολογίας και στις εφαρμογές Chat, Meet, Sheets και Slides. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Την προσθήκη εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης (AI) στην εφαρμογή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Gmail και στην εφαρμογή δημιουργίας εγγράφων Docs, ανακοίνωσε η Google.
Προς το παρόν η εταιρεία δοκιμάζει τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και τα καθιστά προσβάσιμα σε περιορισμένο αριθμό χρηστών του Workspace, δηλαδή την πλατφόρμα που περιλαμβάνει τόσο το Gmail όσο και τα εργαλεία παραγωγικότητας της Google.
«Είτε είστε πολυάσχολος επαγγελματίας ανθρώπινου δυναμικού που χρειάζεται να δημιουργήσει προσαρμοσμένες περιγραφές εργασίας, είτε ένας γονέας που συντάσσει την πρόσκληση για το πάρτι γενεθλίων του παιδιού σας, το Workspace σάς εξοικονομεί χρόνο και προσπάθεια για να γράψετε αυτήν την πρώτη έκδοση», αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανάρτησή της η Τζοάνα Βούλιτς Ράιτ, αντιπρόεδρος για το Google Workspace.
«Απλώς πληκτρολογήστε ένα θέμα για το οποίο θέλετε να γράψετε και ένα προσχέδιο θα δημιουργηθεί αμέσως για εσάς», καταλήγει.
Google: AI στο Gmail
Με τη δοκιμή της Google, ένας χρήστης μπορεί να μεταβεί σε ένα πλαίσιο κειμένου, σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, και να πληκτρολογήσει «σχέδιο email προς…».
Η εφαρμογή θα δημιουργήσει ένα σημείωμα τριών παραγράφων που ο χρήστης μπορεί να επεξεργαστεί. Ο χρήστης μπορεί επίσης να ζητήσει από το πρόγραμμα να προσπαθήσει ξανά.
Η Google διαθέτει περισσότερους από 3 δισεκατομμύρια χρήστες του Workspace, από απλούς καταναλωτές της δωρεάν έκδοσης έως εταιρείες που πληρώνουν συνδρομές για τις εφαρμογές.
Ωστόσο, η Google δεν αποκάλυψε πότε οι αναβαθμισμένες εφαρμογές θα κυκλοφορήσουν στο ευρύ κοινό, ούτε ανέφερε εάν οι επιπλέον δυνατότητες θα συμπεριληφθούν στα υπάρχοντα πακέτα ή θα κοστίζουν επιπλέον.
Η Google ανακοίνωσε επίσης ότι σκοπεύει, αργότερα φέτος, να παρουσιάσει πρόσθετες λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης στο Workspace, αυτή τη φορά στις εφαρμογές Chat, Meet (εφαρμογή λήψης σημειώσεων), Sheets (δημιουργία λογιστικών φύλλων) και Slides (δημιουργία διαφανειών).
Google: Οι μεγάλοι αντίπαλοι με Microsoft
Ο κορυφαίος αντίπαλος της Google στην αγορά των εφαρμογών παραγωγικότητας (ή σουίτες γραφείου) είναι το Microsoft 365, το πακέτο εφαρμογών που μέχρι τον Οκτώβριο του 2022 ονομαζόταν Office 365. Η Microsoft, βασικός επενδυτής της OpenAI, αναμένεται να προχωρήσει σε ανακοινώσεις την Πέμπτη που θα αφορούν την προσθήκη τεχνητής νοημοσύνης στην δικής της πλατφόρμα παραγωγικότητας.
Αυτό που η βιομηχανία της τεχνολογίας αποκαλεί Generative AI αποτελεί το πιο καυτό θέμα της αγοράς φέτος, από την στιγμή που η startup OpenAI στο Σαν Φρανσίσκο παρουσίασε τον Νοέμβριο το chatbot ChatGPT που έκτοτε έχει γίνει… viral.
Το ChatGPT επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν μια ερώτηση ή να κάνουν ένα αίτημα και αποκρίνεται με απαντήσεις που είναι εκπληκτικά εξελιγμένες και δημιουργικές. Οι κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας σπεύδουν πλέον να χρησιμοποιήσουν παρόμοιες δυνατότητες στα δικά τους προϊόντα.
Οι εξελίξεις δείχνουν πώς το ChatGPT έχει υποκινήσει έναν αγώνα δρόμου στη Σίλικον Βάλεϊ με τις εταιρείες να προσπαθούν να εμπλουτίσουν τα προϊόντα τους με τη λεγόμενη «δημιουργική» τεχνητή νοημοσύνη, η οποία μαθαίνει από προηγούμενα δεδομένα πώς να δημιουργεί εκ νέου περιεχόμενο, ακριβώς όπως η αίσθηση του chatbot.
Η Microsoft, η Alphabet και οι υπόλοιποι τεχνολογικοί κολοσσοί επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή και την ανάπτυξη της σχετικής τεχνολογίας, ελπίζοντας ότι τα οφέλη μελλοντικά θα υπερβούν κατά πολύ το κόστος αυτών των προσπαθειών.
Google: Με αυτό το «κόλπο» μπορείς να «κρύψεις» το αυτοκίνητό σου
Με αυτό τον απλό τρόπο μπορείς να «σβήσεις» το αυτοκίνητό σου από το Google Maps. Πώς μπορούμε να τα θαμπώσουμε; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Ριζικές αλλαγές στον τρόπο που μετακινούμαστε έχουν επιφέρει οι χάρτες της Google, οι οποίοι μας επιτρέπουν να περιηγηθούμε σε περιοχές που μας είναι άγνωστες, απαλλάσσοντάς μας από το άγχος του μήπως χαθούμε.
Χείρα βοηθείας προσφέρει και η λειτουργία Google Street View, η οποία αποτελεί μία ψηφιακή αναπαράσταση του περιβάλλοντος χώρου που απαρτίζεται από εκατομμύρια πανοραμικές εικόνες.
Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να ενημερωθούμε για το πώς μοιάζει το σημείο προορισμού που μας ενδιαφέρει κάτι που μας διευκολύνει σημαντικά κατά το ταξίδι μας.
Το περιεχόμενο του Street View προέρχεται από δύο πηγές, την Google και τους χρήστες, ενώ διευκρινίζεται ότι λαμβάνεται πολύ σοβαρά υπόψη η προστασία του απορρήτου των χρηστών της.
Επομένως, κατά τη δημιουργία περιεχομένου στο Street View, η εταιρεία ενημερώνει τους χρήστες ότι δεν πρέπει να δημοσιεύονται φωτογραφίες στα οποία είναι δυνατή η αναγνώριση ατόμων ή των αυτοκινήτων τους.
Κρίνεται, λοιπόν, απαραίτητο να εφαρμόζεται το εργαλείο θαμπώματος, ώστε να καθίσταται αδύνατη η δημοσίευση ατόμων ή των οχημάτων τους.
Πολλές φορές, ωστόσο, το θάμπωμα στις φωτογραφίες δεν είναι… τέλειο, και κατά συνέπεια ενδέχεται να εμφανίζονται στοιχεία που υπόκεινται στην αυστηρή πολιτική απορρήτου της εταιρείας.
Η Google προσφέρει τη δυνατότητα επίλυσης του προβλήματος, μέσω μίας ιδιαίτερα απλής διαδικασίας. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να επισκεφτείτε το Google Street View.
Στη συνέχεια πρέπει επιλέξετε τις τρεις κάθετες τελείες στο δεξί πάνω άκρο της οθόνης σας (σε smartphone) και μετά να πατήσετε «Αναφορά προβλήματος» (συνοδεύεται από μία μαύρη σημαία). Πρέπει να σημειωθεί ότι σε λάπτοπ ή σταθερό υπολογιστή οι τρεις τελίτσες εμφανίζονται στο αριστερό πάνω άκρο της σελίδας.
Κατόπιν, θα ανακατευθυνθείτε σε μία νέα σελίδα, όπου – μεταξύ άλλων – εμφανίζεται η εικόνα της περιοχής (προεπισκόπηση εικόνας) και ένα κόκκινο τετράγωνο, για εστίαση στο σημείο της εικόνας που θέλετε να θαμπώσετε.
Στη συνέχεια η Google σας ζητά να αναφέρετε τον λόγο που θέλετε να αλλοιώσετε την εικόνα. Ειδικότερα, πρέπει να επιλέξετε τι θέλετε να θαμπώσετε (π.χ. πρόσωπο, αυτοκίνητο ή πινακίδα κυκλοφορίας, σπίτι κ.ο.κ.) και στη συνέχεια να αναφέρετε το πρόβλημα που υπάρχει στη συγκεκριμένη εικόνα.
Τέλος, καλείστε να πληκτρολογήσετε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας και να υποβάλετε το αίτημά σας στη Google. Η τελευταία θα επεξεργαστεί το αίτημά σας και θα θολώσει το αυτοκίνητό σας.