Γκρεμίζουν… τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης άμεσα – «Κλείδωσε» η απόφαση

Επιχειρούν να βάλουν τέλος στην κίνηση με μία κίνηση – ματ στη Λ. Βουλιαγμένης. Θα βγάλουν τα φανάρια και θα κάνουν έναν εντελώς καινούριο δρόμο.

Με την κίνηση να έχει γίνει βραχνάς για όλους τους εργαζόμενους κάθε πρωί, η κυβέρνηση αναμένεται να εκπονήσει ένα νέο σχέδιο για να μετριάσει το χάους στους δρόμους της Αθήνας πρωί και βράδυ.

Ένα από τα έργα που σκοπεύουν να βοηθήσουν τους οδηγούς, μετριάζοντας το το κυκλοφοριακό χάος του λεκανοπεδίου, είναι και η Σήραγγα Ηλιούπολης.

Η Lamda Development εκπονεί μελέτη για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το προσεχές διάστημα.

Θυμίζουμε, επίσης, ότι τον περασμένο Φεβρουάριου το έργο είχε τεθεί στο τραπέζι των συζητήσεων κατά τη συνάντηση του Δημάρχου Ηλιούπολης, Στάθη Ψυρρόπουλου, με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Υποδομές, Νίκο Ταχιάο, οι οποίοι εξέφρασαν την κοινή τους επιθυμία να βρεθούν οι απαραίτητες λύσεις ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και να παραδοθεί όσο το δυνατόν πιο σύντομα αυτό το σημαντικό έργο στους κατοίκους και επισκέπτες της πρωτεύουσας.

Η σήραγγα των 3 χλμ. που θα βγάλει τα φανάρια

Αφετηρία της σήραγγας αναμένεται να είναι τα στρατόπεδα «Σακκέτα», καταλήγοντας στη Λ. Βουλιαγμένης (περιοχή σταθμού μετρό Ηλιούπολης), ενώ σύμφωνα με τα μέχρι τώρα σχέδια, θα έχει μήκος περίπου 3 χλμ, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, δίχως εξόδους.

Η ολοκλήρωση της σήραγγας Ηλιούπολης θα σηματοδοτήσει αλλαγές και στη Λ. Βουλιαγμένης, συμπεριλαμβανομένων της διαπλάτυνσης του δρόμου και του «ξηλώματος» των φαναριών επί τους οδού. Αυτά θα αντικατασταθούν από τέσσερις ανισόπεδους κόμβους μέχρι το ύψος του Ελληνικού, με πιο χαρακτηριστικό έναν κόμβο στο ύψος της Λ. Αλίμου.

Αναφορικά με τα οφέλη του έργου, σύμφωνα με το carandmotor εκτιμάται ότι η μετακίνηση από Λ. Κατεχάκη σε Λ. Βουλιαγμένη θα απαιτεί περίπου 10 λεπτά, όταν σήμερα κατά τις ώρες αιχμής το μισάωρο είναι «κανόνας». Επίσης, θα καταστεί ευκολότερη η πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού.

Μεταξύ άλλων, θα δημιουργηθεί και ένας δεύτερος κάθετος οδικός άξονας στην Αθήνα που θα συνδέει τα νότια με τα βόρεια προάστια. Αυτό θα βοηθήσει στη μερική αποσυμφόρηση του Κηφισού που σήμερα επωμίζεται όλο αυτό το βαρύ φορτίο.

Νέα σοβαρή εξέλιξη! Διόδια στον Κηφισό: Το ψηφίζουν

Απαντήσεις απαντά ο Δήμος Κηφισιάς για τη γέφυρα της Βαρυμπόμπης και κατά συνέπεια τα διόδια που θέλουν να κάνουν εκεί.

Η γέφυρα που έχει χτιστεί τη δεκαετία του ’60 αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα στατικότητας και ο Δήμος Κηφισιάς – Νέας Ερυθραίας – Εκάλης ζητά με έκτακτο ψήφισμα του απαντήσεις περί της στατιτκότητας της γέφυρας.

Υπενθυμίζεται πως σε εκείνο το σημείο η επιθυμία των Αρχών είναι να κατασκευάσουν… διόδια.

Ας δούμε την επιστολή του Δήμου προς τον Υφυπουργό Υποδομών για τη γέφυρα, η οποία είναι επικίνδυνη και δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σήμερα και της κυκλοφορίας.

Παράλληλα στην επιστολή, εκφράζουν την αντίθεσή τους προς τα σχέδια για τα διόδια.

Η ανακοίνωση του Δήμου αναφέρει:

«Διεκδικούμε με κάθε μέσο, κάθε τρόπο και με όλες τις δυνάμεις μας από τον Υφυπουργό Υποδομών κ. Ταχιάο την άμεση απάντησή του στο καίριο ερώτημα της στατικότητας και της επικινδυνότητας της Γέφυρας Βαρυμπόμπης, δεδομένου ότι ο Δήμος Κηφισιάς περιμένει απάντηση από τον Οκτώβριο του 2023.

Επισημαίνουμε την υπ’αρ. 415/2023 προηγούμενη απόφαση – Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου, στην οποία γινόταν αναφορά στην άκαρπη έλευση των 45 ημερών από την αποστολή του υπ’αρ. 42368/25-10-2023 εγγράφου του τ. Δημάρχου κ. Θωμάκου προς τον Υφυπουργό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κο Ταχιάο για την χορήγηση στοιχείων για την στατική επάρκεια της γέφυρας Βαρυμπόμπης και στην εκτίμηση ότι η επίκληση της επικινδυνότητας της γέφυρας Βαρυμπόμπης, δεν είχε άλλο έρεισμα παρά μόνο να αποτελέσει την αφορμή για την εφαρμογή των διοδίων.

Κατόπιν τούτου ο Δήμος Κηφισιάς – Νέας Ερυθραίας και Εκάλης διατυπώνει για άλλη μία φορά την αντίρρησή του και την αδιαπραγμάτευτη διαφωνία του στην τοποθέτηση κάθε μορφής διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, λόγω της σοβαρότατης επιβάρυνσης που θα προκληθεί στην πόλη μας καθώς και στους όμορους δήμους».

Γκρεμίζουν τον Κηφισό και γίνεται ξανά «ποτάμι»: Ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων

Τα σχέδια σχετικά με τα ποτάμια της Αττικής και των Αθηνών που έχουν «εξαφανιστεί» από προσώπου γης εκφράζει η νέα δημοτική αρχής της Αθήνας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα του ποταμού που έχει εξαφανιστεί τελείως είναι ο γνωστός σε όλους τους Αθηναίους, Κηφισόςο οποίος μπαζώθηκε και έγινε αυτοκινητόδρομος, ο οποίος σε πολλές περιπτώσεις μετατρέπεται σε ένα τεράστιο… πάρκινγκ, με μποτιλιαρίσματα που ξεπερνούν και τα 15 χλμ.

Παρόμοια τύχη με τον Κηφισό είχαν και οι: Ιλισός, Ηριδανός, ρέμα Προφήτη Δανιήλ, Ποδονίφτης. Μερικά από τα ποτάμια και ρέματα που κάποτε διαπερνούσαν όλη την πόλη και σήμερα είναι σχεδόν ολοκληρωτικά εξαφανισμένα. 

Ο Κηφισός κάποτε είχε τριπλάσιο τουλάχιστον νερό από όσο έχει σήμερα και αποτελούσε τον κύριο δρόμο του νερού στην Αττική.

Κεντρική πηγή του ήταν το περίφημο Κεφαλάρι στην Κηφισιά που ανέβλυζε πάνω από 400 κυβικά νερό την ώρα μέχρι τη δεκαετία του 1950, ποτίζοντας κτήματα έως τα Πατήσια. Ακόμη και σήμερα ο  Κηφισός φιλοξενεί τουλάχιστον τέσσερα είδη ψαριών, όπως και νεροχελώνες, καβούρια και σπάνια είδη πτηνών. Κύριος παραπόταμός του ήταν ο Ιλισός που διέσχιζε την άλλη πλευρά του λεκανοπεδίου με την κεντρική πηγή του να βρίσκεται στην Αγία Ελεούσα του Χολαργού. 

Όπως σημειώνεται από στελέχη της νέας δημοτικής Αρχής, σε εποχές κλιματικής αλλαγής, θα πρέπει όχι μόνο να υλοποιούνται μέτρα αντιμετώπισής της αλλά και να εφαρμόζονται σωστά, διαπιστώνοντας κυρίως τα λάθη που οδήγησαν στα σημερινά αδιέξοδα. «Η Αθήνα και τα ποτάμια της είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα». 

«Αρκετά! Μόνο με αυτή την λέξη μπορούν να αποτραπούν περισσότερα περιβαλλοντικά εγκλήματα κατά των ποταμών της Αττικής. Αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις πρέπει να γίνονται με φιλικές μεθόδους προς το περιβάλλον όπως συμβαίνει στο εξωτερικό και όχι με την ″ευκολία″ του τσιμέντου. Σε πρώτη φάση πρέπει να αλλάξει εντελώς ο καταστροφικός σχεδιασμός στο Μέγα ρέμα της Ραφήνας, στον Ερασίνο και στην Πικροδάφνη. Σε δεύτερη φάση να ξεκινήσουμε την επιστροφή των σκεπασμένων και μπαζωμένων ρεμάτων στην επιφάνεια, όπως γίνεται όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά παντού στον κόσμο. Στη Σεούλ κατεδάφισαν αυτοκινητόδρομο πέντε χιλιομέτρων για να επαναφέρουν τον ″Κορεάτικο Κηφισό″ στην επιφάνεια. Εμείς έχουμε κάνει το τσιμέντο ″θρησκεία″», επεσήμανε ο νέος αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Πρασίνου του δήμου Αθηναίων, Γιώργος Αποστολόπουλος, στα Νέα.