Φραγή κλήσεων

Φραγή κλήσεων: Τηλέφωνα με απόκρυψη, τηλέφωνα – φάρσες, τηλέφωνα από δεκάδες εταιρείες. Μήπως σας κούρασαν; Υπάρχει λύση για να απαλλαγείτε μια για πάντα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Σας καλούν για να σας πουλήσουν προϊόντα και υπηρεσίες αλλά εσείς δεν ενδιαφέρεστε και δεν ξέρετε τι να κάνετε;

Μήπως ήρθε η ώρα να απαλλαγείτε από όλα αυτά; Ο πιο εύκολος και συγχρόνως δωρεάν τρόπος για να αφήσετε πίσω σας ενοχλητικά τηλεφωνήματα και ανεπιθύμητα μηνύματα δεν είναι άλλος από το να «μπλοκάρετε» απλώς τους συγκεκριμένους αριθμούς.

Η γνωστή σε όλους μας «φραγή εισερχομένων κλήσεων» είναι η πλέον κοινή διαδικασία που εφαρμόζεται στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ωστόσο, μπορεί να διαφέρει αρκετά ανάλογα με τη συσκευή την οποία διαθέτουμε.

Δείτε παρακάτω βήμα – βήμα πώς μπορείτε να μπλοκάρετε έναν ενοχλητικό αριθμό σε iPhone, Android ακόμη και σε σταθερό τηλέφωνο.

Φραγή κλήσεων: Τι ισχύει για iPhone

Μπορείτε να μπλοκάρετε οποιονδήποτε αριθμό με τον ίδιο ακριβώς τρόπο σε όποια συσκευή iPhone και αν διαθέτετε και συγκεκριμένα είτε μέσω της εφαρμογής «τηλέφωνο», είτε μέσω της εφαρμογής «μηνύματα».

Πιθανώς, ο πιο εύκολος τρόπος είναι μέσω της εφαρμογής «τηλέφωνο». Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να μεταβείτε στις πιο πρόσφατες κλήσεις σας. Δίπλα από τον αριθμό που επιθυμείτε να αποκλείσετε, εμφανίζεται στα δεξιά ένα στρογγυλό μπλε εικονίδιο με το γράμμα i (από το information: πληροφορίες) το οποίο θα χρειαστεί και να πατήσετε αν θέλετε να απαλλαγείτε μια για πάντα από το συγκεκριμένο αριθμό.

Στη συνέχεια στην οθόνη σας θα εμφανιστούν 6 διαφορετικές επιλογές, τώρα καλείστε να επιλέξετε την τελευταία, τη μόνη επιλογή δηλαδή που θα εμφανιστεί με κόκκινο χρώμα. Συγκεκριμένα επιλέξτε: «Αποκλεισμός αυτού του καλούντος» ή «block this caller».

Μόλις ολοκληρώσετε τη διαδικασία, στο εξής δε θα λαμβάνετε άλλες εισερχόμενες κλήσεις ή μηνύματα από το συγκεκριμένο αριθμό. Κανένας μπλοκαρισμένος αριθμός δεν θα ειδοποιηθεί για αυτή σας την ενέργεια και εσείς θα έχετε απαλλαγεί μια και καλή.

Εναλλακτικά, αντί να μπλοκάρετε άμεσα έναν ιδιωτικό αριθμό, μπορείτε απλώς να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία «Μην ενοχλείτε» και με τον τρόπο αυτό θα λαμβάνετε κλήσεις μόνο από άτομα που βρίσκονται στη λίστα επαφών σας.

Φραγλη κλήσεων: Πώς να «μπλοκάρετε» έναν αριθμό σε συσκευές Android

Για να αποκλείσετε έναν αριθμό σε Android, μεταβείτε στην εφαρμογή «Τηλέφωνο» και πατήστε τις τρεις κουκκίδες στην επάνω δεξιά γωνία, επιλέξτε «Ρυθμίσεις» και, στη συνέχεια, πατήστε «Αποκλεισμένοι αριθμοί» και προσθέστε έναν αριθμό στη λίστα.

Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκλείσετε αριθμούς μέσω της εφαρμογής μηνυμάτων, αν και η ακριβής διαδικασία θα εξαρτηθεί από τη συσκευή σας. Σε κάθε περίπτωση, οι αριθμοί αυτοί δεν θα ειδοποιηθούν και δεν θα γνωρίζουν με βεβαιότητα ότι τους έχετε αποκλείσει, ακόμα κι αν προσπαθήσουν να το μάθουν.

Σύμφωνα με το BusinessInsider, oι διαφορές στην εν λόγω διαδικασία είναι αρκετές μεταξύ των συσκευών Android και ο αποκλεισμός ιδιωτικών ή άγνωστων αριθμών είναι μια άλλη περίπτωση όπου η διαδικασία ενδέχεται να διαφέρει ανάλογα με τη συσκευή σας.

Για παράδειγμα, εάν διαθέτετε Samsung Galaxy S10, μπορείτε να αποκλείσετε όλους τους άγνωστους αριθμούς μέσω των ρυθμίσεων που υπάρχουν στην εφαρμογή «Τηλέφωνο». Εάν στο μέλλον, θελήσετε κάποια στιγμή να καταργήσετε τον αποκλεισμό ενός αριθμού σε συσκευή Android, μπορείτε να το κάνετε μέσω της λίστας αποκλεισμένων αριθμών στην εφαρμογή «Τηλέφωνο».

Φραγή κλήσεων: Τι να κάνετε σε σταθερό τηλέφωνο

Στην περίπτωση που επιθυμείτε να μπλοκάρετε έναν αριθμό μέσω ενός σταθερού τηλεφώνου, τότε θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον πάροχο σας ή να χρησιμοποιήσετε μια συσκευή αποκλεισμού κλήσεων.

Φραγή κλήσεων: Μεγάλες ανατροπές – Τι αλλάζει στις τηλεπικοινωνίες

Σημαντικές αλλαγές στις τηλεπικοινωνίες. Τι προβλέπει ο νέος κανονισμός της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των καταναλωτών. Ποιες οι υποχρεώσεις Cosmote, Vodafone, Wind. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι υποχρεούνται να παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον πελάτη τους ακόμα και αν εκείνος δεν έχει πληρώσει τον λογαριασμό του.

Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό που ενέκρινε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ο συνδρομητής θα πρέπει:

να συνεχίσει να μπορεί να λαμβάνει εισερχόμενες κλήσεις,

να πραγματοποιεί τηλεφωνήματα σε αριθμούς που δεν προβλέπουν χρέωση,

να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Kbps,

να έχει πρόσβαση στις ιστοσελίδες gov.gr και της ΑΑΔΕ (δηλαδή στο Taxisnet), καθώς και στις σελίδες της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας.

Επίσης οι εταιρείες υποχρεώνονται:

Να προειδοποιούν τον συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν την λήξη αυτής, ενώ τον συνδρομητή καρτοκινητής, 15 ημέρες πριν την λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών.

Να μην προβαίνουν σε αύξηση του παγίου σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Αντίθετα, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας, αν οι προτεινόμενες αλλαγές στην σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν.

Να παρέχουν συμβουλές στον συνδρομητή για καλύτερα τρέχοντα τιμολόγια, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνει, τουλάχιστον ένα μήνα πριν την λήξη της σύμβασής του.

Να ενημερώνουν τον συνδρομητή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, όταν υπάρχει υπέρβαση της κατανάλωσης του προγράμματός του (στο 80% και στο 100% της κατανάλωσης).

Να αναφέρουν στην σύνοψη της σύμβασης πληροφορίες σχετικά με τα κύρια προϊόντα και τις υπηρεσίες για τους τελικούς χρήστες με αναπηρία (π.χ. ταχύτητες της υπηρεσίας πρόσβασης στο Διαδίκτυο).

Επιπλέον:

Απλοποιείται η διαδικασία υπολογισμού του τέλους πρόωρης διακοπής, στην περίπτωση που ο συνδρομητής διακόψει τη σύμβασή του πριν την παρέλευση του ορισμένου χρόνου του συμβολαίου του.

Μειώνεται το ελάχιστο όριο, που ο πάροχος υποχρεούται, κατόπιν εντολής του συνδρομητή, να διακόπτει την παροχή υπηρεσιών, όταν διαπιστώνει ότι η χρέωση του συνδρομητή υπερβεί το όριο αυτό. Το νέο όριο ορίζεται στα 100 ευρώ για μηνιαίο κύκλο τιμολόγησης και στα 200 ευρώ για διμηνιαίο κύκλο τιμολόγησης, από 150 ευρώ και 300 ευρώ που ίσχυαν αντίστοιχα.

Εάν ο συνδρομητής λαμβάνει δέσμη υπηρεσιών από έναν πάροχο και θέλει να καταγγείλει μία υπηρεσία της δέσμης πριν από τη λήξη της συμφωνημένης διάρκειας της σύμβασης, για λόγους αδυναμίας συμμόρφωσης με τη σύμβαση ή αδυναμίας παροχής της υπηρεσίας, τότε μπορεί να καταγγείλει αζημίως το σύνολο υπηρεσιών της δέσμης.

Σημειώνεται ότι οι διατάξεις του νέου Κανονισμού θα τεθούν σε ισχύ σταδιακά, ενώ θα είναι όλες σε πλήρη ισχύ σε εννέα μήνες από τη δημοσίευση του Κανονισμού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Φραγή κλήσεων: Τέλος η κοροϊδία για τους καταναλωτές

Στη… θέση τους βάζει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) τους Big 3 της ελληνικής κινητής τηλεφωνίας.

Ο νέος κανονισμός που ενέκρινε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), επιφέρει βελτιώσεις τόσο για καταναλωτές όσο και για επιχειρήσεις αλλάζοντας τους όρους στα συμβόλαια.

Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα φέρει μεγαλύτερή ισορροπία μεταξύ ονομαστικών και πραγματικών χρεώσεων στις τηλεπικοινωνίες, ένα πρόβλημα που «ταλαιπωρεί» τόσο την αγορά, όσο και τη χώρα αναφορικά με τις χρεώσεις στις υπηρεσίες κινητής κ.ά.

Αναφορικά με τους καταναλωτές, τέσσερις είναι οι βασικές βελτιώσεις που επιφέρει ο νέος Κανονισμός Γενικών Αδειών (ΚΓΑ) στις τηλεπικοινωνίες:

Ο καταναλωτής που έχει δέσμευση μέσω συμβολαίου, μπορεί να αλλάξει πακέτο τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, χωρίς κανένα κόστος για τον ίδιο, όταν μια από τις πολλές υπηρεσίες του πακέτου που λαμβάνει είναι προβληματική.

Με άλλα λόγια, αν ο καταναλωτής έχει ένα πακέτο σταθερής, κινητής τηλεφωνίας, Internet κ.λπ., κι έχει πρόβλημα λήψης σε μια από τις υπηρεσίες (π.χ. στην κινητή τηλεφωνία), μπορεί να καταγγείλει το σύνολο του πακέτου για το οποίο είναι δεσμευμένος, χωρίς κανένα κόστος. Με τον προηγούμενο κανονισμό αδειών, εφόσον ο καταναλωτής δεσμεύονταν από το συμβόλαιό του, θα μπορούσε να αλλάξει, χωρίς κόστος για τον ίδιο, την υπηρεσία που παρουσιάζει πρόβλημα (π.χ. της κινητής).

Δεν ίσχυε το ίδιο για την υπηρεσία π.χ. της σταθερής τηλεφωνίας για την οποία δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα λήψης. Για την τελευταία υπηρεσία, εφόσον ο καταναλωτής ήθελε να αλλάξει πάροχο, θα έπρεπε να αποπληρώσει τον υπόλοιπο χρόνο για τον οποίο δεσμεύονταν μέσω του συμβολαίου του.

Η δεύτερη σημαντική βελτίωση για τα συμβόλαια στις τηλεπικοινωνίες, είναι ότι με τον νέο κανονισμό στην περίπτωση που ο καταναλωτής καταγγείλει νωρίτερα ένα δεσμευτικό για τον ίδιο συμβόλαιο, η αποζημίωση για το υπόλοιπο του χρόνου δέσμευσης, θα υπολογίζεται με βάση τη πραγματική χρέωση.

Η τελευταία ρύθμιση έχει μεγάλη σημασία για τους καταναλωτές, γιατί μέχρι πρόσφατα η αποζημίωση του παρόχου για τον υπολειπόμενο χρόνο δέσμευσης γίνονταν, όχι με την συμφωνηθείσα (πραγματική) χρέωση μεταξύ παρόχου και πελάτη, αλλά με την ονομαστική.

Για μια υπηρεσία που κοστίζει (ονομαστικά) 100 ευρώ τον μήνα και είχε παρασχεθεί από τον πάροχο με έκπτωση π.χ. στα 70 ευρώ, η αποζημίωση για τον υπόλοιπο χρόνο του δεσμευτικού συμβολαίου γίνονταν με βάση την ονομαστική χρέωση, δηλαδή τα 100 ευρώ. Τώρα με το νέο κανονισμό η αποζημίωση θα δίδεται στον πάροχο με βάση την πραγματική τιμή, δηλαδή τα 70 ευρώ.

Μια τρίτη αλλαγή έχει να κάνει με την αυτόματη μετατροπή ενός συμβόλαιο τηλεφωνίας (π.χ. 12μηνο ή 24μηνο) ορισμένης διάρκειας σε αορίστου διάρκειας, χωρίς κόστος για τον καταναλωτή.

Με τον υφιστάμενο ΚΓΑ, ο πάροχος θεωρητικά έχει το δικαίωμα, μετά από τη λήξη της σύμβασης, να επαναφέρει τις αρχικές ονομαστικές χρεώσεις, δηλαδή να πάρει πίσω τις εκπτώσεις που είχε δώσει πριν 12 ή 24 μήνες, όταν ήθελε να δελεάσει τον καταναλωτή.

Τέλος, η αυτόματη διακοπή συμβολαίου λόγω οφειλών αυξάνει στα 150 ευρώ αντί 100 ευρώ που είναι σήμερα. Επιδίωξη της ΕΕΤΤ με τις ρυθμίσεις αυτές, είναι σταματήσει η μεγάλη στρέβλωση που υπάρχει στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών μεταξύ ονομαστικών και πραγματικών χρεώσεων.

Ο πραγματικός στόχος είναι η σύγκληση του επιπέδου ονομαστικών και πραγματικών χρεώσεων στις τηλεπικοινωνίες, έτσι ώστε να μην συμβαίνει το οξύμωρο: η Ελλάδα να συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο ακριβών χωρών της Ε.Ε. και ταυτόχρονα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι να παραπονιούνται για «ξεπούλημα» των υπηρεσιών τους.

Μία ακόμη αλλαγή που έρχεται με το νέο ΓΚΑ στις τηλεπικοινωνίες, έχει να κάνει με το πράσινο αποτύπωμά της βιομηχανίας.

Οι τηλεπικοινωνίες είναι η πρώτη παραδοσιακή βιομηχανία utilities στην Ελλάδα που εισάγει υποχρεωτικά τους ψηφιακούς λογαριασμούς.

Από τις αρχές Ιουνίου, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι είναι υποχρεωμένοι να στέλνουν ηλεκτρονικά τους λογαριασμούς στους πελάτες του, και προαιρετικά μέσω χαρτιού, για όποιον τον ζητήσει ή υπάρχει πρόβλημα παροχής της ψηφιακής υπηρεσίας.

Η εφαρμογή του μέτρου αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικές αντιδράσεις στις ταχυδρομικές υπηρεσίες ενώ προϋποθέτει ο καταναλωτής να διαθέτει ηλεκτρονικό λογαριασμό κ.λπ. Ωστόσο ο πάροχος δεν θα είναι υποχρεωμένος πλέον να στέλνει χάρτινους λογαριασμούς.

Οι παραπάνω, αλλά και αρκετές άλλες, αλλαγές, αναμένεται να ισχύσουν από τις αρχές Ιουνίου και αφού δημοσιευθεί σε ΦΕΚ ο νέος ΓΚΑ που ενέκρινε χθες η ΕΕΤΤ.