Αυτοκίνητα: Όσοι έχουν ΙΧ με βενζίνη και diesel θα πρέπει σε λίγα χρόνια να τα αποχαιρετήσουν. «Κλείδωσε» η ευρωπαϊκή οδηγία που είχε μπει στον «πάγο» από το 2019.
Βγαίνουν σε μερικά χρόνια από την κυκλοφορία τα αυτοκίνητα που κινούνται με αμόλυβδη βενζίνη και diesel. Η Ευρώπη αλλάζει τους κανονισμούς της και από τη χρονιά που ξεκινά να τίθεται σε εφαρμογή το μέτρο, δεν θα πωλούνται πια αυτοκίνητα με τα δύο αυτά καύσιμα.
Η μεγάλη στροφή στην ηλεκτροκίνηση, εξάλλου, έχει ήδη ξεκινήσει, όμως εν μέσω ενεργειακής κρίσης και τιμές στο ηλεκτρικό ρεύμα που προκαλούν «ηλεκτροσόκ», προκαλεί εντύπωση η απόφαση. Επειδή όμως αργεί ακόμα να εφαρμοστεί η συγκεκριμένη οδηγία, η Ε.Ε. εμφανίζεται σίγουρη πως, μέχρι τότε, θα έχει επιλυθεί το πρόβλημα.
Μάλιστα, δεν θα αφορά μόνο τα ΙΧ αυτοκίνητα, αλλά και τα επαγγελματικά, δηλαδή φορτηγά και άλλα ελαφρά οχήματα.
Τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το 2035 και μετά θα είναι κλιματικά ουδέτερα, σύμφωνα με όσα προβλέπει η πρόταση της Κομισιόν, που εγκρίθηκε από τους υπουργούς Περιβάλλοντος των «27». Στόχος είναι η μείωση στο μηδέν των εκπομπών CO2 των νέων οχημάτων.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα απαγορευτούν οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ώστε να αντικατασταθούν ως τότε με 100% ηλεκτρικά. Για το μέτρο αυτό, που πρότεινε η Κομισιόν τον Ιούλιο του 2021, μένει να υπάρξει οριστικός συμβιβασμός στη διαπραγμάτευση με το Ευρωκοινοβούλιο.
Η απόφαση σηματοδοτεί το τέλος των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, των φορτηγών και άλλων ελαφρών οχημάτων έργου που κινούνται με βενζίνη ή πετρέλαιο ντίζελ στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035, όπως και των υβριδικών (βενζίνη ή πετρέλαιο συν ηλεκτρικές μπαταρίες). Πρόκειται για καίριο μέρος του πακέτου οδηγιών και νόμων που θα πρέπει να εφαρμοστούν στην Ε.Ε. προκειμένου να επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος της να φτάσει στην κλιματική ουδετερότητα περί το 2050.
Μετά τις αντιδράσεις ορισμένων χωρών, ιδίως της Γερμανίας και της Ιταλίας, οι «27» δέχτηκαν να εξετάσουν το να δώσουν πιθανόν στο μέλλον πράσινο φως σε εναλλακτικές τεχνολογίες, όπως η χρήση συνθετικών καυσίμων, ή σε υβριδικά επαναφορτιζόμενα οχήματα. Οι υπουργοί Περιβάλλοντος, που συνεδρίασαν στο Λουξεμβούργο, ενέκριναν επίσης την παράταση για ακόμη πέντε χρόνια της εξαίρεσης από τις υποχρεώσεις ως προς τις εκπομπές CO2 η οποία έχει χορηγηθεί σε αυτοκινητοβιομηχανίες που χαρακτηρίζονται «niche» (καλύπτουν εξειδικευμένο, μικρό τομέα της αγοράς) και σε όσες παράγουν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα τον χρόνο, ως τα τέλη του 2035.
Οι καταβολές των χρημάτων για την επιδότηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου ξεκίνησαν. Πρόκειται για τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά Β’ κύκλος», με απόφαση που υπέγραψε ο υπηρεσιακός Γραμματέας του ΥΠΕΝ, κ. Ν. Μιχαλόπουλος.
Πιο αναλυτικά, η απόφαση του κ. Μιχαλόπουλου αφορά την έγκριση για να μεταφερθεί πίστωση συνολικής δαπάνης για καταβολή ενίσχυσης ύψους 376.704,68 ευρώ σε 175 ωφελούμενους, του προγράμματος.
Εξ αυτών, τα 337.704,68 ευρώ αφορούν 170 ωφελούμενους που είναι Φυσικά Πρόσωπα και 39.000 ευρώ αφορούν 5 ωφελούμενους που είναι Νομικά Πρόσωπα.
Το ποσοστό επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου για τα φυσικά πρόσωπα είναι 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων, με μέγιστο ποσό επιδότησης τις 8.000 ευρώ ενώ παρέχεται επιπλέον επιδότηση 1.000 ευρώ αν η αγορά συνοδεύεται με απόσυρση και άλλα 500 ευρώ για αγορά έξυπνου φορτιστή.
Το μέγιστο ποσό της επιδότησης για φυσικά πρόσωπα μπορεί να φθάσει μέχρι 9.500 ευρώ.
Οι επιδοτήσεις για τα φυσικά πρόσωπα είναι:
Για τα νομικά πρόσωπα προβλέπεται:
Επιδότηση ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Πώς κάνετε αίτηση
Η πλατφόρμα (kinoumeilektrika2.gov.gr) για την έναρξη υποβολής των αιτήσεων έχει ανοίξει από τον Ιούλιο του 2022.
Για την υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης απαιτούνται τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στην ΚΥΑ του προγράμματος, και τα οποία έχουν επίσης αναρτηθεί στην ιστοσελίδα kinoumeilektrika2.gov.gr.
Το φυσικό πρόσωπο ή η επιχείρηση, θα εισέρχεται στην ιστοσελίδα και θα συνδέεται με τους κωδικούς taxisnet που διαθέτει.
Θα συμπληρώνει τα στοιχεία της αίτησης, θα επιλέγει τον τύπο και την κατηγορία οχήματος σύμφωνα με την προσφορά που θα επισυνάπτει στην αίτηση, θα αναρτά τα δικαιολογητικά και θα υποβάλλει την αίτηση.
Δεν υπάρχουν κριτήρια για την κατάταξη των αιτήσεων, μοναδικό κριτήριο είναι η χρονική προτεραιότητα υποβολής των αιτήσεων βάσει του οποίου θα αξιολογούνται και οι αιτήσεις.
Μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών και της αίτησης, ο δικαιούχος θα λαμβάνει μήνυμα για την πορεία της αίτησης του.
Για τις λεπτομέρειες της υποβολής έχουν αναρτηθεί σχετικές αναλυτικές οδηγίες στην ιστοσελίδα του Προγράμματος, όπως επίσης και μια σειρά ερωτήσεων-απαντήσεων προς διευκόλυνση των πολιτών. Επιπλέον έχει αναρτηθεί τεχνικό εγχειρίδιο με αναλυτικές οδηγίες για την χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
Για την διευκόλυνση των πολιτών θα λειτουργεί καθημερινά, εκτός Σαββάτου και Κυριακής, τηλεφωνικό κέντρο ενώ παρέχεται και η δυνατότητα υποβολής γραπτών ερωτημάτων μέσω του email: support.kinoumeilektrika2@prv.ypeka.gr
Το Helpdesk θα είναι διαθέσιμο και προσβάσιμο σε όλους τους ενδιαφερόμενους για επίλυση αποριών και παροχή διευκρινίσεων καθ’ όλη την περίοδο υποβολής αιτήσεων.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…