Επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης: Προς νέα επιδότηση στο ντίζελ τον Νοέμβριο. Το τελευταίο 10ήμερο θα κρίνει τις αποφάσεις. Από φυσικό αέριο και ρεύμα θα βρεθούν τα 30 εκατ. που απαιτούνται. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Η ξαφνικά κατρακύλα τιμών του φυσικού αερίου και του ηλεκτρικού ρεύματος, ανοίγουν δρόμο για επιδότηση του ντίζελ το Νοέμβριο.
Τον Οκτώβριο η τιμή στο πετρέλαιο κίνηση σπάει καθημερινά ρεκόρ, αφού ανεβαίνει πανελλαδικά σχεδόν 10-20 λεπτά το λίτρο κάθε δέκα μέρες (από 1,85 ευρώ την 1η του του μηνός σε 2,05 στις 10 Οκτωβρίου και σχεδόν 2,15 μέχρι χτες).
Προκειμένου να μη φτάσει και ξεπεράσει τα 2,20 ευρώ, στις επόμενες δέκα ημέρες το Υπουργείο Οικονομικών θα αποφασίσει αν και πόση επιδότηση θα δώσει στην αντλία, για το πετρέλαιο κίνησης.
Το υπουργείο Οικονομικών χρειάζεται να εξοικονομήσει περί τα 30-40 εκατομμύρια ευρώ για να επιδοτήσει το πετρέλαιο κίνησης τον Νοέμβριο κατά 15 λεπτά το λίτρο (ή και 20 αν το επιβάλλουν οι συνθήκες).
Για να τα βρει πια -και με βάση τα σκαμπανεβάσματα τιμών των τελευταίων ημερών- δεν χρειάζεται να κόψει από την επιδότηση πετρελαίου θέρμανσης, αλλά από αυτά που πληρώνει για επιδοτήσεις ρεύματος και για φυσικό αέριο.
Χτες η ευρωπαϊκή τιμή για το φυσικό αέριο κατρακύλησε και στα 113 ευρώ τη μεγαβατώρα, δηλαδή 50% χαμηλότερα από τα 225 που είχε 1 μήνα πριν, αλλά και μόλις στο 1/3 από τα 350 που είχε 2 μήνες πριν!
Αντίστοιχα και η μέση τιμή χονδρικής του ρεύματος στη χώρα μας την τελευταία εβδομάδα έχει πέσει στα 225 ευρώ, από 450 ευρώ που ήταν τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο!
Όλα αυτά σημαίνουν ότι το κράτος θα πληρώνει λιγότερα πλέον από όσα πλήρωνε για ρεύμα και αέριο, και ως άμεσος καταναλωτής ενέργειας το ίδιο, αλλά και για λογαριασμούς ρεύματος νοικοκυριών και επιχειρήσεων που επιδοτεί κάθε μήνα με θηριώδη ποσά. Ανοίγει εμμέσως έτσι πρόσθετος «δημοσιονομικός χώρος» -εφόσον διατηρηθεί η πτώση σε ρεύμα και αέριο- ώστε να επιδοτήσει και το πετρέλαιο κίνησης, όπως και το πετρέλαιο θέρμανσης, χωρίς να «ξωκείλει» δημοσιονομικά η χώρα στα ελλείμματα.
Μέχρι το τέλος του μήνα, η κυβέρνηση θα παρακολουθεί την πορεία των τιμών στο ντίζελ.
Αν δεν φανεί υποχώρηση, σε συνδυασμό με τις εξελίξεις των διεθνών τιμών, τότε θα πρέπει να αναμένονται οι τελικές αποφάσεις για παρέμβαση.
Μέχρι τότε θα έχει επίσης και περισσότερες ενδείξεις, για το αν η Ανάπτυξη φέτος μπορεί να ξεπεράσει και την πρόβλεψη για αύξηση του ΑΕΠ κατά 5,3%.
Μια τέτοια εξέλιξη θα σημάνει επίσης πρόσθετα περιθώρια για επιδοτήσεις και παροχές της τελευταίας στιγμής, πριν αλλάξει ο χρόνος, εστιάζοντας ειδικά στις τιμές πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης – ενόψει του πολύ δύσκολου και «βαρύ» χειμώνα που απειλεί να παγώσει την οικονομία και τις ζωή σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Στο μικροσκόπιο της κυβέρνησης βρίσκεται καθημερινά η πορεία της τιμής του πετρελαίου κίνησης, η οποία από αρχές του μήνα έχει πάρει την ανιούσα.
Σημειώνεται ότι από 1η Οκτωβρίου καταργήθηκε η επιδότηση των 15 λεπτών στο diesel κίνησης. Πλέον σε πανελλαδικό επίπεδο η τιμή προσεγγίζει τα 2,1 ευρώ το λίτρο.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της Βουλής στο πλαίσιο της απάντησής του στην ερώτηση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξη Τσίπρα για την ακρίβεια αναγνώρισε την νέα αύξηση στο πετρέλαιο κίνησης ως ένα πραγματικό πρόβλημα που όμως δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αλλά παγκόσμιο.
Απαντώντας στον κ. Τσίπρα, αναγνώρισε πως πράγματι μπορεί να δημιουργηθεί ντόμινο στις αυξήσεις τιμών μέσω της εφοδιαστικής αλυσίδας και αποκάλυψε πως η κυβέρνηση μετρά το διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο για να εξαγγείλει μέτρα περιορισμού του κόστους στο πετρέλαιο κίνησης.
«Να συζητήσουμε ρεαλιστικές λύσεις για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Έχετε δίκιο ότι οι αυξήσεις στο diesel έχουν επίπτωση στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Μετράμε τις δυνατότητες μας και θα δούμε αν μπορούμε να εξαγγείλουμε κάτι και για το diesel κίνησης» συμπλήρωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο Μέγαρο Μαξίμου τις τελευταίες ημέρες έχει τεθεί επί τάπητος το θέμα της αύξησης στην τιμή του πετρελαίου κίνησης και η κυβέρνηση είναι έτοιμη, εάν επιδεινωθεί η κατάσταση να ανακοινώσει κάποια παρέμβαση για να στηρίξει νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Η μία επιλογή που έχει το κυβερνητικό επιτελείο είναι να επαναφέρει την οριζόντια κρατική επιδότηση των 0,15 λεπτών στην αντλία, η οποία ίσχυε έως τα τέλη Σεπτεμβρίου και είχε ως αποτέλεσμα να συγκρατηθούν οι τιμές.
Αν η πορεία των εσόδων τον Αύγουστο είναι θετική ίσως επανέλθει το συγκεκριμένο μέτρο, ενώ έχει πέσει στο τραπέζι και το σενάριο για μικρότερο ποσό επιδότησης.
Ένα άλλο σενάριο θέλει την κυβέρνηση να προχωρά σε στοχευμένα μέτρα για το diesel κίνησης, προκειμένου να στηριχθούν οι επαγγελματίες οδηγοί και να περιοριστεί το κόστος των μεταφορικών σε βασικά προϊόντα.
Όπως δήλωσε στο Newsbomb.gr η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Νομού Αττικής, Μαρία Ζάγκα το πετρέλαιο κίνησης έχει φτάσει την απλή αμόλυβδη και την έχει ξεπεράσει.
Η τιμή στην Αττική και την Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο 2,10 ενώ η αμόλυβδη στα 2 ευρώ.
Σε πολλά νησιά η κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη αφού σύμφωνα με την κυρία Ζάγκα «η τιμή είναι ακόμα πιο υψηλή καθώς είναι αυξημένα και τα μεταφορικά».
Η ακρίβεια στα καύσιμα έχει κάνει τους οδηγούς να αδυνατούν πλέον να καλύψουν το κόστος που αυξάνεται ενώ την ίδια ώρα το ντόμινο ανατιμήσεων τους οδηγεί σε «αδιέξοδο.
Στη μεγάλη ζήτηση αποδίδουν φορείς της αγοράς καυσίμων τις… αυξημένες τιμές στο πετρέλαιο κίνησης, χωρίς να αποκλείουν το ενδεχόμενο να φτάσει να πωλείται πιο ακριβά ακόμη και από την απλή αμόλυβδη βενζίνη.
Οπως εξήγησε αναλυτής της αγοράς στον «Ε.Τ.», πριν από τον πόλεμο της Ρωσίας ενάντια στην Ουκρανία, περίπου από τον Νοέμβριο του 2021, άρχισε να ανεβαίνει σιγά σιγά η τιμή του φυσικού αερίου.
Γεγονός που αποδίδεται, μεταξύ άλλων, στο φόβο του πολέμου, στο πιο ακριβό LNG κ.λπ. Αυτή η εξέλιξη χτύπησε «καμπανάκι» στην αγορά και υπήρξε μία σταδιακή στροφή, για την ηλεκτροπαραγωγή και γι’ άλλες μορφές ενέργειας, από το ακριβό φυσικό αέριο στο ντίζελ.
Η αυξημένη ζήτηση οδήγησε σε αύξηση της τιμής του ντίζελ. Και φυσικά, εκτός από τις ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες, είναι και το κομμάτι των μεταφορών, όπου έχουν αυξηθεί τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, γεγονός που ενισχύει περαιτέρω τη ζήτηση για ντίζελ.
Αξίζει να επισημανθεί πως η διυλιστηριακή τιμή του πετρελαίου κίνησης χθες (4/10) ήταν 28,5% υψηλότερη από αυτήν της απλής αμόλυβδης βενζίνης.
Ωστόσο, στον καταναλωτή φτάνει η βενζίνη πιο φτηνά λόγω υψηλότερης φορολογίας. Σημειώνεται πως ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) σε βενζίνες και πετρέλαια διαμορφώνεται σε 700 και 410 ευρώ/1.000 λίτρα, αντίστοιχα, από την 1η.1.2017.
Στην παρούσα φάση λοιπόν, με τις σημερινές τιμές, δεν μπορεί να πωλείται το πετρέλαιο κίνησης πιο ακριβά από την απλή αμόλυβδη.
«Αν αυξηθεί τόσο πολύ η τιμή του φυσικού αερίου και στραφούν περισσότεροι καταναλωτές από το φυσικό αέριο στο ντίζελ κίνησης, ενδεχομένως το τελευταίο να πωλείται πιο ακριβά από την απλή αμόλυβδη. Ωστόσο, είναι προβλέψεις που, δυστυχώς, στις ημέρες μας δεν μπορεί να κάνει κανένας με βεβαιότητα», υπογράμμισε ο αναλυτής της αγοράς.
Μάλιστα, αναφερόμενος στο «πλαφόν» που έχει βάλει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων στο περιθώριο μικτού κέρδους, σχολίασε:
«Το πλαφόν δεν συγκρατεί τις τιμές, συγκρατεί το κέρδος. Οσο ανεβαίνει η τιμή του διυλιστηρίου, ανεβαίνει και για τις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών.
Το περιθώριο κέρδους δεν αυξάνεται. Αν, για παράδειγμα, ένα πρατήριο την 31η.8.2021 είχε μικτό περιθώριο κέρδους 4 λεπτά το λίτρο, όσο και να ανέβει ή να κατέβει η τιμή των καυσίμων, το κέρδος του δεν μπορεί να ξεπεράσει αυτά τα 4 λεπτά». Υπενθυμίζεται πως ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης, μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο από 5.000 έως 1 εκατ. ευρώ.
Στο μεταξύ, φορείς της αγοράς χτυπούν «καμπανάκι», επισημαίνοντας πως η αύξηση στο κόστος του πετρελαίου κίνησης δεν επηρεάζει μόνο τους οδηγούς, αλλά και τη μεταφορά αγαθών. Κάτι που σημαίνει πως αυτή η αύξηση είναι πολύ πιθανό να περάσει και στα προϊόντα που πωλούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ και λοιπών καταστημάτων.
Απελπιστική είναι η κατάσταση στον τομέα των καυσίμων καθώς όχι μόνο δεν αναμένεται αποκλιμάκωση στις τιμές αλλά έρχεται αύξηση!
Καταιγίδα αυξήσεων στους φόρους αλλά και επιβολή νέων φόρων στην Ενέργεια από 1.1.2023 περιλαμβάνει Οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αναμένεται να συζητηθεί στην αρμόδια επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου, στις 26 Σεπτέμβρη, την οποία φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα ο «Ριζοσπάστης».
Πρόκειται κυριολεκτικά για ένα τερατούργημα, που έρχεται μέσα σε συνθήκες έντασης της ενεργειακής φτώχειας και εκτόξευσης του κόστους της Ενέργειας, να αυξήσει τη φορολογία σε ενεργειακά προϊόντα, όπως για παράδειγμα στο φυσικό αέριο, στη βενζίνη, στο πετρέλαιο, στο υγραέριο κ.λπ., ενώ την ίδια στιγμή απαλλάσσει προκλητικά από τη φορολογία τα μονοπώλια των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, τους εφοπλιστές, τις αεροπορικές εταιρείες αλλά και άλλες κατηγορίες!
Η Κομισιόν, με την πρότασή της, τροποποιεί και αναδιατυπώνει την Οδηγία 2003/96/ΕΚ, σχετικά με την αναδιάρθρωση του κοινοτικού πλαισίου φορολογίας των ενεργειακών προϊόντων και της ηλεκτρικής ενέργειας (Οδηγία Φορολόγησης της Ενέργειας – ΟΦΕ).
Η επιλογή αυτή εντάσσεται στη στρατηγική της «πράσινης» ανάπτυξης στην ΕΕ, την «Πράσινη Συμφωνία» και το πακέτο «Fit for 55», αφού πρόσχημα γι’ αυτή την παρέμβαση είναι να υπηρετήσει τη Στρατηγική της ΕΕ για μείωση των καθαρών εκπομπών κατά τουλάχιστον 55%, προκειμένου στο πλαίσιο της «πράσινης μετάβασης» να ενισχυθούν οι επιχειρηματικοί όμιλοι και τα μονοπώλια της «πράσινης ανάπτυξης», με τραγικές επιπτώσεις για τον λαό.
Ενδεικτικό του μεγέθους της φοροληστείας που είναι στα σκαριά είναι ότι:
– Η φορολόγηση της Ενέργειας θα γίνεται από το 2023 με βάση το ενεργειακό περιεχόμενο των ενεργειακών προϊόντων και της ηλεκτρικής ενέργειας και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις τους. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό;
– Σήμερα η φορολογία στο φυσικό αέριο για τα καύσιμα κίνησης είναι 2,6 ευρώ ανά gigajoule (277,8 κιλοβατώρες) και από 1.1.2023 θα εκτοξευθεί στα 7,17 ευρώ και θα φτάσει στο τέλος του 2023 τα 10,75 ευρώ.
– Σήμερα η φορολογία στο φυσικό αέριο για τα καύσιμα θέρμανσης είναι 0,15 ευρώ ανά gigajoule και από 1.1.2023 θα εκτοξευθεί στα 0,6 ευρώ και θα φτάσει στο τέλος του 2023 τα 0,9 ευρώ.
– Η βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης θα φορολογούνται με 10,75 ευρώ ανά gigajoule, ενώ θεσπίζονται και μια σειρά άλλοι φόροι για πολλά είδη ενεργειακών προϊόντων.
– Καθιερώνεται κατάταξη συντελεστών και τιμαριθμική αναπροσαρμογή των ελάχιστων επιπέδων:
Η φορολογία στην κατανάλωση των νοικοκυριών θα αυξάνεται κάθε χρόνο με βάση τον «δείκτη τιμών καταναλωτή» σε όλη την ΕΕ.
Επιπλέον, η ηλεκτρική ενέργεια πάντα θα συγκαταλέγεται μεταξύ των λιγότερο φορολογούμενων πηγών Ενέργειας (συντελεστής 0,15 EUR/gigajoule) με σκοπό την προώθηση της χρήσης της, ιδίως στον τομέα των μεταφορών, για να ενισχυθούν τα μονοπώλια της ηλεκτροκίνησης.
– Προβλέπεται φορολόγηση ενεργειακών προϊόντων και ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούνται από αεροσκάφη και σκάφη. Μόνο που είναι κυριολεκτικά για τα μάτια του κόσμου, αφού υπάρχουν τόσες εξαιρέσεις και απαλλαγές από τον φόρο που ακυρώνουν κάθε φορολόγηση.
Δηλαδή, εξαιρούνται:
Οι εμπορευματικές αεροπορικές μεταφορές.
Οι επιχειρηματικές αεροπορικές μεταφορές και πτήσεις για σκοπούς εκτός της αναψυχής εντός ΕΕ.
Οι αεροπορικές μεταφορές και η ναυσιπλοΐα εκτός ΕΕ, που τα κράτη – μέλη έχουν δικαίωμα να εξαιρούν από τη φορολογία.
Για τις χρήσεις για τακτικές γραμμές θαλάσσιας και εσωτερικής ναυσιπλοΐας, αλιεία και εμπορευματικές μεταφορές εντός ΕΕ.
Επίσης, τα κράτη – μέλη μπορούν να απαλλάσσουν από κάθε φορολογία την ηλεκτροδότηση από ξηράς αεροσκαφών και θαλάσσιων σκαφών.
– Τα κράτη – μέλη μπορούν να απαλλάσσουν από κάθε φορολογία «ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης, προηγμένα βιώσιμα βιοκαύσιμα, βιορευστά, βιοαέριο και προηγμένα βιώσιμα προϊόντα», στηρίζοντας τους αντίστοιχους ομίλους, που με βιοκαύσιμα και τις άλλες απαλλασσόμενες κατηγορίες καταστρέφουν το περιβάλλον, υπονομεύουν την επισιτιστική επάρκεια, χτυπάνε τη φτωχομεσαία αγροτιά.
Δυνατότητες μείωσης της φορολόγησης δίνονται και για άλλες κατηγορίες επιχειρήσεων, όπως ενεργοβόρες επιχειρήσεις, υδατοκαλλιέργειας, καλλιέργειας κηπευτικών, σιδηροδρομικών μεταφορών εμπορευμάτων και επιβατών και για …ξεκάρφωμα σε «ευάλωτα νοικοκυριά» (και μάλιστα με προαιρετικό χαρακτήρα), που ορίζονται όσα έχουν εισόδημα ίσο ή χαμηλότερο από το 60% του εθνικού διάμεσου εισοδήματος.
Στην Ελλάδα δηλαδή αυτό αντιστοιχεί σε εισόδημα κάτω από 500 ευρώ μηνιαίως, όσους δηλαδή έτσι κι αλλιώς δεν μπορούν να πληρώνουν τους φόρους.
Είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικές ορισμένες αναφορές της Κομισιόν στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει την Οδηγία – λαιμητόμο για τους λαούς της ΕΕ.
Αναφέρουν χαρακτηριστικά:
– «Η φορολογία παίζει άμεσο ρόλο στη στήριξη της πράσινης μετάβασης, εκπέμποντας τα σωστά μηνύματα για τις τιμές και παρέχοντας τα κατάλληλα κίνητρα για βιώσιμη κατανάλωση και παραγωγή.
Στο πλαίσιο αυτό χρειάζεται αποτελεσματική περιβαλλοντική φορολογία και άρση κινήτρων για κατανάλωση ορυκτών καυσίμων σε ολόκληρη την ΕΕ, σε συνδυασμό με άλλα κανονιστικά μέτρα, για να επιτευχθούν οι μειώσεις των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου».
Πέφτουν λοιπόν οι μάσκες για το ποιες είναι οι επιπτώσεις για τον λαό από τη λεγόμενη «πράσινη μετάβαση». Ενα εργαλείο σε αυτή την κατεύθυνση είναι και η φορολογία των λαϊκών στρωμάτων.
– Οι στόχοι θα επιτευχθούν με τη μετάβαση από τη φορολόγηση με βάση τον όγκο στη φορολόγηση με βάση το ενεργειακό περιεχόμενο, με την κατάργηση των κινήτρων για τη χρήση ορυκτών καυσίμων και με την καθιέρωση κατάταξης των συντελεστών ανάλογα με τις περιβαλλοντικές τους επιδόσεις (…)
Σύμφωνα με την εν λόγω κατάταξη, τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα, όπως το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης και η βενζίνη, θα φορολογούνται με τον υψηλότερο συντελεστή».
Είναι προφανές ότι ο μεγάλος όγκος της επιβάρυνσης αφορά και πάλι τα λαϊκά στρώματα, αφού αφενός μεν οι μετακινήσεις αναμένεται να ακριβύνουν κι άλλο, αφετέρου θα σημειωθούν ανατιμήσεις σε μια σειρά προϊόντα, λόγω της αύξησης στο κόστος μεταφοράς τους.
– «Με την εκτίμηση επιπτώσεων καταδείχθηκε ότι η αυξημένη φορολόγηση των ορυκτών καυσίμων μπορεί να έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις στα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος, ιδίως όσον αφορά τη θέρμανση.
Στις περιπτώσεις αυτές, ο πιθανός φθίνων χαρακτήρας των ενεργειακών φόρων θα μπορούσε να αντισταθμιστεί με την ανακύκλωση των εν λόγω εσόδων για τη στήριξη της πράσινης μετάβασης μέσω της χρηματοδότησης επενδύσεων σε προϊόντα και συσκευές χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών και ενεργειακά αποδοτικά ή μέσω κατ’ αποκοπή μεταβιβάσεων».
Είναι άκρως αποκαλυπτικοί στον τρόπο που περιγράφουν την πραγματικότητα που ζει ο λαός μας και σήμερα με τα διάφορα επιδόματα και τα pass κοροϊδίας για το ηλεκτρικό ρεύμα και τα καύσιμα.
Λένε λοιπόν ότι ένα μικρό μέρος των χρημάτων που εισπράττονται από τον λαό μέσω των ενεργειακών φόρων που θα ισχύουν από την 1.1.2023, θα επιστρέφονται με ένα εφάπαξ ποσό που δεν θα φτάνει να καλύψει και να αναπληρώσει τις τεράστιες εισοδηματικές απώλειες, αλλά επί της ουσίας θα πηγαίνει ως επιδότηση στα ταμεία των ομίλων που θα πουλάνε τα νέα πανάκριβα «πράσινα» εμπορεύματα.
– «Σύμφωνα με το βασικό σενάριο, τα έσοδα στα κράτη – μέλη προβλέπεται να μειωθούν κατά σχεδόν 32% μεταξύ του 2020 και του 2035, λόγω της αναμενόμενης εξέλιξης του ενεργειακού συστήματος με φθίνουσα εξάρτηση από τα καύσιμα, χάρη στην εξοικονόμηση ενέργειας και τη μεταστροφή από τα ορυκτά καύσιμα. Η προτιμώμενη επιλογή θα μετριάσει σε μεγάλο βαθμό αυτήν την τάση με την αύξηση των εσόδων».
Τι λένε δηλαδή;
Οτι επειδή θα υπάρχει απώλεια εσόδων για τα καπιταλιστικά κράτη από τη μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων, λόγω της εξοικονόμησης Ενέργειας, οι φόροι που επιβάλλονται τώρα στους λαούς, θα καλύψουν ένα μέρος αυτής της χασούρας.
Ολα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν ότι η λεγόμενη «πράσινη ανάπτυξη» οδηγεί στην εκτόξευση των τιμών Ενέργειας και την εξάπλωση της ενεργειακής φτώχειας.
Φέρνει πράσινους φόρους που στη χώρα μας θέσπισαν και η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, και βέβαια αναδεικνύει την υποκρισία της ΕΕ και των αστικών κυβερνήσεων που δήθεν ενδιαφέρονται για «μέτρα» ανακούφισης των λαών.
Κάτι που υποτίθεται ότι θα εξετάσουν και στην έκτακτη Σύνοδο των υπουργών Ενέργειας στις 9 Σεπτέμβρη.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…