ΕΛΤΑ: Τέλος εποχής – Η ανακοίνωση που δεν περίμενε κανείς

ΕΛΤΑ: Τέλος εποχής διαφαίνεται για τις υπηρεσίες courier των Ελληνικών Ταχυδρομείων με την παρούσα δομή.

Μέσα στην τρέχουσα χρονιά αναμένεται μια συγχώνευση με απορρόφηση της ΕΛΤΑ Courier από τη μητρική εταιρεία. Αναμένεται μεταβίβαση του συνόλου του ενεργητικού και του παθητικού της.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, χθες Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου, η ΕΛΤΑ Courier, ενημέρωσε σχετικά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους πελάτες της.

Συγκεκριμένα αναφέρθηκε:

Αγαπητέ Πελάτη,

Κάτι νέο και πολύ σημαντικό έρχεται στην αγορά των ταχυμεταφορών της χώρας την 1η Οκτωβρίου 2024:

ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier ενώνουν τις δυνάμεις τους, σε μία ιστορική κίνηση που φιλοδοξεί να σχηματίσει τον πλέον δυνατό και ανταγωνιστικό παίκτη στην αγορά. Από τη συνένωση αυτή θα προκύψει ένα ισχυρό brand που θα συνδυάζει την ευρεία κάλυψη των ΕΛΤΑ με την ταχύτητα και την τεχνογνωσία της ΕΛΤΑ Courier, σε ένα ενιαίο μείγμα υπηρεσιών και προϊόντων.

Με οδηγό τις κοινές ρίζες και αξίες, η επόμενη μέρα θα μας βρει μαζί, να παρέχουμε καινοτόμες και ολοκληρωμένες λύσεις στα βασικά ταχυδρομικά προϊόντα: το παραδοσιακό ταχυδρομείο και τις υπηρεσίες courier και σταδιακά, να οδηγηθούμε στην ενοποίηση του δικτύου εξυπηρέτησης, που θα φέρει επιπλέον οφέλη για τους πελάτες μας.

Στο πλαίσιο των αλλαγών, θα θέλαμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι η μεταξύ μας συνεργασία θα συνεχιστεί απρόσκοπτη και μάλιστα με τους ίδιους όρους και συμφωνίες, αποκλειστικά από την «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», η οποία, σύμφωνα με το νόμο, θα αποτελέσει τον καθολικό διάδοχο στο σύνολο των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της «ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», δηλαδή της ΕΛΤΑ Courier.

Μετά την καταχώρηση της συγχώνευσης στο Γ.Ε.ΜΗ., που υπολογίζουμε ότι θα γίνει στα τέλη του Σεπτεμβρίου, θα υπάρξει, από μέρους μας, νέα και άμεση ενημέρωση προκειμένου να προχωρήσετε και εσείς στις απαραίτητες μεταβολές ως προς τα στοιχεία τιμολόγησης και να μεταφέρετε τα υπόλοιπα του λογαριασμού της ΕΛΤΑ Courier στην ΕΛΤΑ Α.Ε.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθειά σας στην εφαρμογή των παραπάνω αλλαγών που απαιτεί η συνένωσή μας. Για περαιτέρω διευκρινήσεις και τυχόν απορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο merger@elta-courier.gr. Σημειώνουμε ότι τα τηλέφωνα επικοινωνίας & η διεύθυνση των υπηρεσιών της ΕΛΤΑ Courier παραμένουν ίδια.

Κλείνοντας, θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την εμπιστοσύνη σας στην ΕΛΤΑ Courier και να σας διαβεβαιώσουμε ότι η συνένωση με τα ΕΛΤΑ θα οδηγήσει σε μια πιο αποτελεσματική και δυναμική εταιρεία, ικανή να ανταποκριθεί καλύτερα στις ανάγκες και τις προσδοκίες σας. Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας μαζί σας, κάτω από τις νέες συνθήκες, προκειμένου να χτίσουμε μαζί ένα ακόμα πιο δυνατό μέλλον!

Με εκτίμηση,
Διεύθυνση Marketing & Πωλήσεων
Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ

ΕΛΤΑ: Γραμματόσημα… τέλος – Πώς θα στέλνετε δέματα πλέον

Τη διαδικασία αντικατάστασης των γραμματοσήμων γνωστοποίησαν την Τετάρτη τα ΕΛΤΑ, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως 30 Ιουνίου 2024.

Από τον περασμένο Αύγουστο ήδη χρησιμοποιείται το Μηχανόσημο, μια αυτοκόλλητη ετικέτα σήμανσης που τοποθετείται στην αλληλογραφία ειδικής διαχείρισης εσωτερικού και εξωτερικού.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων, στο πλαίσιο ενός οργανωμένου πλάνου ολιστικής αναβάθμισης, με το οποίο απλοποιούνται και εκσυγχρονίζονται βασικές υπηρεσίες, όπως η αποστολή της αλληλογραφίας ειδικής διαχείρισης εσωτερικού και εξωτερικού (συστημένο, ιχνηλατήσιμο, αντικαταβολή, δηλωμένη αξία) έχουν εντάξει στην λειτουργία τους το Μηχανόσημο.

Ο νέος αυτός τρόπος σήμανσης -σύμφωνα με τα ΕΛΤΑ- ενσωματώνει πολλαπλά στοιχεία σε μια ετικέτα, διευκολύνει την διακίνηση του αντικειμένου και εκσυγχρονίζει τα χαρακτηριστικά των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Στην ετικέτα αποτυπώνονται εκτός από τα ταχυδρομικά τέλη, το barcode ιχνηλάτησης του αντικειμένου για γρήγορη αναζήτηση μέσω του track & trace, καθώς και ειδικές σημάνσεις σχετικές με τα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας που ο πελάτης έχει επιλέξει, αλλά και στοιχεία που είναι απαραίτητα για την διακίνηση.

Η λειτουργικότητα και η αποδοχή του Μηχανόσημου, τους πρώτους μήνες της δοκιμαστικής εφαρμογής του, οδήγησαν στην απόφαση επέκτασής του στο σύνολο των καταστημάτων ΕΛΤΑ.

Για την εξυπηρέτηση των πελατών που έχουν ήδη προμηθευτεί ποσότητες γραμματοσήμων για χρήση στο μέλλον έχει προβλεφθεί μεταβατική περίοδος έως 30 Ιουνίου 2024, κατά την οποία θα γίνονται αποδεκτά ταχυδρομικά αντικείμενα ειδικής διαχείρισης με επικολλημένα γραμματόσημα.

Μετά το πέρας αυτής της μεταβατικής περιόδου, το Μηχανόσημο θα είναι υποχρεωτικό για την αλληλογραφία με ειδική διαχείριση και η κατάθεση ταχυδρομικών αντικειμένων ειδικής διαχείρισης με γραμματόσημα δεν θα είναι δυνατή.

ΕΛΤΑ: Πού μπαίνουν 41 λουκέτα

Συνεχίζεται ύστερα από ολιγόμηνη διακοπή το «τσουνάμι» λουκέτων σε καταστήματα των ΕΛΤΑ, με τη διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων να έχει ανακοινώσει ήδη μέσω ανάρτησης των σχετικών αποφάσεων στη «Διαύγεια» το κλείσιμο άλλων 41 ταχυδρομείων από την προσεχή Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2023.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το «Εθνος», στα μέσα του καλοκαιριού η διοίκηση της εταιρίας είχε αναστείλει τη συναλλακτική δραστηριότητα σε 100 ταχυδρομικά καταστήματα, τα οποία έβαλαν λουκέτο σε τρεις «δόσεις».

Αρχικώς έκλεισαν 25 καταστήματα, ακολούθησαν άλλα 40 και στη συνέχεια ακόμα 35.

Με τις νέες αποφάσεις ρολά κατεβάζουν απο την Δευτέρα άλλα 41 καταστήματα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα, αλλά και σε τουριστικές περιοχές όπως η Ρόδος, η Κως και η Σαντορίνη, όσο και σε πολλά δυσπρόσιτα σημεία της Ελλάδας.

Σε αρκετές μάλιστα από τις γεωγραφικές ενότητες, αυτά δεν είναι τα πρώτα και τα μοναδικά ταχυδρομεία που κλείνουν καθώς το προηγούμενο διάστημα είχαν κλείσει και άλλα καταστήματα.

Συνολικά έως την Δευτέρα θα έχουν κλείσει 141 καταστήματα από τα 620 που λειτουργούσαν πριν την έναρξη εφαρμογής του σχεδίου αναδιοργάνωσης από τη νέα διοίκηση των ΕΛΤΑ.

Αναλυτικά οι περιοχές, στις οποίες κλείνουν 41 ταχυδρομικά καταστήματα από τις 23 Οκτωβρίου είναι οι εξής:

Αντίρριο Αιτωλοακαρνανίας
Βασιλική Λευκάδας
Μαργαρίτι Θεσπρωτίας
Νέα Σεπόλια
Κόκκινος Μύλος από 23.10.2023.
Κέφαλος Κω
Νέος Μαρμαράς Χαλκιδικής
Βασιλικά Θεσσαλονίκης
Νέο Φάληρο
Ασπροβάλτα
Πεντάλοφος Κοζάνης
Καρδάμυλα
Ποταμός Κυθήρων
Καλογρέζα
Αγία Βαρβάρα Αιγάλεω
Επισκοπή Ηρακλείου
Καντανος Χανίων
Τυμπάκι Ηρακλείου
Παραβόλα Αιτωλοακαρνανίας
Ευηνοχωρι Αιτωλοακαρνανίας
Αυλωνάρι Εύβοιας
Μουρνιές Χανίων
Αγιος Μύρωνας Ηρακλείου
Λουτρά Αιδηψο
Ερμιόνη Αργολίδας
Καλυθιες Ρόδου
Μεθώνη Πυλίας
Νεστόριο Καστοριάς
Μαρμάρι Εύβοιας
Πλαταμώνας Πιερίας
Κοντοβάζαινα Αρκαδίας
Εμπορειό Κυκλάδων (Θήρα)
Αρχάγγελος Ρόδου
Κατάκολο Ηλείας
Νίκαια Λάρισας
Άνω Χώρα Ναυπάκτου
Γραβιά Φωκίδας
Λίνδος Ρόδου
Δερβένι Κορινθίας
Τολό Αργολίδας
Παππάδος Λέσβου

ΕΛΤΑ: Σφοδρές οι αντιδράσεις για το νέο «κύμα» λουκέτων

Με τις νέες αποφάσεις οι κάτοικοι πολλών περιοχών θα χρειάζεται να διανύουν απόσταση 40 ή και 50 χιλιομέτρων προκειμένου να προσεγγίσουν το πλησιέστερο ταχυδρομείο. Για το λόγο αυτό οι αντιδράσεις τόσο των τοπικών κοινωνιών όσο και των τοπικών βουλευτών είναι ήδη έντονες.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι ότι σε διάστημα 48 ωρών από την ανακοίνωση των τελευταίων αποφάσεων, κατατέθηκαν στη Βουλή 11 ερωτήσεις, αναφορές και αιτήματα κατάθεσης εγγράφων από βουλευτές σχεδόν όλων των κομμάτων.

Κι αυτό δεν περιλαμβάνει μόνο τα κόμματα της αντιπολίτευσης, αλλά και κυβερνητικούς βουλευτές, οι οποίοι δεδομένου ότι γίνονται αποδέκτες σφοδρών αντιδράσεων από τους πληττόμενους πολίτες, ασκούν σκληρή κριτική για τις οριζόντιες αποφάσεις για λουκέτο και ζητούν απαντήσεις από την ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αλλά και ακύρωση των σχετικών αποφάσεων.

Οι ερωτώντες υπογραμμίζουν ότι η επιλογή να κλείσουν και άλλα καταστήματα θα οδηγήσει στην περαιτέρω απομόνωση των χωριών και της επαρχίας ειδικά σε νησιωτικές και ακριτικές περιοχές δεδομένου του προβληματικού επαρχιακού δικτύου, των καιρικών επιβαρύνσεων κυρίως κατά τους χειμερινούς μήνες και τον μεγάλο μέσο όρο ηλικίας των κατοίκων σε αυτές τις περιοχές.

Ερώτηση για το θέμα υπέβαλαν και 30 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ/Κίνημα Αλλαγής, οι οποίοι αναφέρουν πως «τα περισσότερα καταστήματα που οδεύουν προς κλείσιμο βρίσκονται σε χωριά, νησιωτικές, δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές όπου ζουν άνθρωποι οι οποίοι είναι ψηφιακά αναλφάβητοι και μεγάλης ηλικίας, οι οποίοι δεν θα πρέπει να στερηθούν οποιαδήποτε παροχή υπηρεσίας».

Ρωτούν μάλιστα την ηγεσία του υπουργείου εάν υπήρξε μελέτη εκ μέρους των ΕΛ.ΤΑ. που αποδείκνυε και υποδείκνυε την αναγκαιότητα διακοπής λειτουργίας των συγκεκριμένων τοπικών υποκαταστημάτων που έκλεισαν και που επίκειται να κλείσουν και η οποία είχε συνυπολογίσει τις επιπτώσεις (οικονομικές και κοινωνικές) της αναστολής της συναλλακτικής δραστηριότητας στα υποκαταστήματα ΕΛ.ΤΑ. Ζητούν την κατάθεση της σχετικής μελέτης, ενώ σε περίπτωση που δεν υπηρξε, απαιτούν ενημέρωση για τα κριτήρια και τις προυποθέσεις, με τις οποίες προχώρησε η διαδικασία διακοπής λειτουργίας των υποκαταστημάτων.

Ειδικά για τη Ρόδο στα κείμενα των ερωτήσεων επισημαίνεται ότι μόνο από το πρακτορείο Αρχάγγελου δίνονται αυτή τη στιγμή σε μηνιαία βάση 150 συντάξεις, πολλές εκ των οποίων όπως και ανάλογα δέματα μεταφέρονται από τον αρμόδιο υπάλληλο με το προσωπικό του όχημα, όπως συμβαίνει και με τα άλλα πρακτορεία. Επιπλέον τα συγκεκριμένα πρακτορεία εξυπηρετούν και εκατοντάδες ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις.

Με το κλείσιμο του πρακτορείου της Λίνδου το επόμενο κοντινότερο πρακτορείο των ΕΛΤΑ για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες της περιοχής, είναι το πρακτορείο Αφάντου, σε απόσταση 40 χιλιομέτρων. Από το συγκεκριμένο πρακτορείο της Λίνδου εξυπηρετείται κατά βάση και η νότια Ρόδος. Το τελευταίο χωριό της Ρόδου, η Κατταβιά, απέχει από την Λίνδο 40 χλμ. Κατά συνέπεια με το κλείσιμο του πρακτορείου της Λίνδου για να μεταβούν οι κάτοικοι της περιοχής σε αυτό της Αφάντου που είναι το αμέσως κοντινότερο, θα διανύουν συνολική απόσταση 80 χλμ, σημειώνει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Νικητιάδης.

Σφοδρές είναι οι αντιδράσεις και για το κατάστημα στο Μαρμάρι της Εύβοιας, το οποίο εξυπηρετεί χιλιάδες πολίτες, κάτοικους και τουρίστες τόσο της περιοχής όσο και πολλών χωριών του πρώην Δήμου Μαρμαρίου, που βρίσκονται αρκετά χιλιόμετρα μακριά από την Κάρυστο, το κατάστημα της οποίας θα εξυπηρετεί πλέον το κοινό με τις συναλλαγές του, όπως αναφέρεται στις ερωτήσεις που έχουν κατατεθεί.

Παράλληλα το κατάστημα Αυλωναρίου εξυπηρετεί 18 χωριά, οι κατοικοι των οποίων θα δυσκολεύονται να προσεγγίσουν το κατάστημα της Κύμης, λόγω της μορφολογίας του εδάφους και των χιλιομετρικών αποστάσεων.

Οσο για το τρίτο προς παύση κατάστημα στην Εύβοια, αυτό των Λουτρών Αιδηψού, καλύπτει, σύμφωνα με τους κατοίκους, τις ανάγκες του μισού δήμου Ιστιαίας – Αιδηψού, από τα Ήλια μέχρι τον Άγιο Γιώργιο Λιχάδος, και βόρεια μέχρι τον Αγιόκαμπο. Χαρακτηριστικά, η απόσταση Άη Γιώργη – Ιστιαίας είναι 50 χλμ. Αν συνυπολογιστεί και η επιστροφή, ο πολίτης θα πρέπει να διανύσει 100 χλμ για να εξυπηρετηθεί από το κατάστημα Ιστιαίας.

Το πλήθος των αντιδράσεων αλλά και το γεγονός ότι δεν είχαν καμία ενημέρωση για τις προθέσεις της διοίκησης των ΕΛΤΑ έχει «ανεβάσει στα κάγκελα» και τους βουλευτές της ΝΔ: «Είναι προφανές ότι τόσο σοβαρές αποφάσεις που επηρεάζουν τη ζωή και την καθημερινότητα των κατοίκων περιοχών με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως το Εμπορείο, δεν μπορούν να λαμβάνονται και να εκτελούνται εν είδει τελεσιγράφου», αναφέρει σε ερώτησή του ο κυβερνητικός βουλευτής Κυκλάδων, Φίλιππος Φόρτωμας.

«Τα γεγονότα αυτά πέραν του ότι δεν εξυπηρετούν την αποτελεσματική λειτουργία των ΕΛΤΑ, ως οριζόντιες περικοπές δεν ανταποκρίνονται και στα δεδομένα της αγοράς για ταχύτερες και αξιόπιστες υπηρεσίες. Αποτελούν σαφώς πλήγμα στην τουριστική εικόνα του πρώτου τουριστικού προορισμού της χώρας και συνάμα αποδυνάμωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών της Ρόδου», τονίζει ο βουλευτής Δωδεκανήσου Β. Υψηλάντης ρωτώντας τον υπουργό Δημήτρη Παπαστεργίου εάν προτίθεται να παρέμβει έτσι ώστε να διατηρηθούν σε λειτουργία τα καταστήματα στις περιοχές Αρχαγγέλου, Λίνδου, Καλυθιών – Φαληράκι στη Ρόδο.

«Η λύση δεν είναι να αναγκάζονται να διανύουν χιλιόμετρα για να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι αυτών των χωριών στο πλησιέστερο κατάστημα των ΕΛΤΑ», τονίζει από την πλευρά του ο βουλευτής Δωδεκανήσου της ΝΔ, Μάνος Κόνσολας. Και προσθέτει: «Δεν πρόκειται για μια αστική περιοχή που υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις και η μετακίνηση είναι πιο εύκολη. Στην περιφέρεια και κυρίως στις νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές, οι μετακινήσεις δεν είναι εύκολες. Καθίσταται σαφές όσο και ξεκάθαρο ότι δεν πρέπει να ισχύουν οριζόντια κριτήρια για την αναδιοργάνωση των ΕΛΤΑ στις νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές».