Εκτιμήσεις Βάσεων 2021 ΓΕΛ – ΕΠΑΛ: Τα γραπτά των μαθητών από τις πανελλήνιες άρχισαν ήδη να διορθώνονται με την προσοχή όλων να είναι στραμμένη στις βάσεις εισαγωγής!
Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων αναμένεται γύρω στις 9 Ιουλίου με το Υπουργείο Παιδείας να τρέχει κυριολεκτικά μαραθώνιο, για να επισπεύσει τις διαδικασίες καθώς θα έχει να εφαρμόσει για πρώτη φορά τόσο το παράλληλο μηχανογραφικό όσο και το παραδοσιακό μηχανογραφικό με την ελάχιστη βάση εισαγωγής.
Το άγχος των υποψηφίων φέτος είναι πολύ μεγάλο καθότι για πρώτη φορά θεσπίζεται και η ελάχιστη βάση εισαγωγής η οποία αναμένεται να αφήσει εκτός πανεπιστημίων ένα ποσοστό υποψηφίων με χαμηλές επιδόσεις, χωρίς ακόμα αυτό το ποσοστό να έχει διευκρινιστεί ενώ οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 16.000 -30.000 παιδιά.
Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για τον κάθε έναν υποψήφιο θα υπολογιστεί από το “σύστημα”. Επομένως οι υποψήφιοι δεν θα χρειαστεί να μπουν στη διαδικασία να υπολογίσουν καμία Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι υποψήφιοι δεν θα βλέπουν στο Μηχανογραφικό τους Τμήματα για τα οποία δεν “πιάνουν” την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής αφού αυτά θα αποκλείονται από το σύστημα.
Επίσης, φέτος είναι η πρώτη φορά που οι υποψήφιοι θα λάβουν επίσης τις βαθμολογίες τους και στο κινητό τους με sms που θα τους στείλει η αρμόδια Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας.
Από εκεί και πέρα ξεκινά η διαμόρφωση του μηχανογραφικού τους το οποίο θα πρέπει να καταθέσουν έως την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου και προς τα τέλη Αυγούστου θα ενημερωθούν για τα αποτελέσματα των εξετάσεων εισαγωγής.
Τη φετινή χρονιά δεν εκφράστηκαν έντονες αντιδράσεις για την επιλογή των θεμάτων, τα οποία κρίθηκαν στην πλειονότητά τους βατά και χωρίς «εκπλήξεις» για τους υποψηφίους δίνοντας μάλιστα το πλεονέκτημα σε όσους είχαν διαβάσει και προετοιμαστεί καλά να διαφοροποιηθούν μέσα από τα θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας.
Τρεις είναι οι βασικοί που θα διαμορφώσουν κατά κύριο λόγο τις βάσεις και τις επιμέρους αυξομειώσεις τους:
Οι θέσεις των εισακτέων
Οι επιδόσεις των υποψηφίων και
Οι δηλώσεις προτίμησης όπως θα αποτυπωθούν στο μηχανογραφικό.
1ο επιστημονικό πεδίο – Ανθρωπιστικών, Κοινωνικών και Νομικών Σπουδών
Βατά τα θέματα στα συγκεκριμένα μαθήματα. Πέρσι οι βάσεις παρέμειναν σε σταθερά επίπεδα, με τον ανταγωνισμό να είναι έντονος, ιδίως στις υψηλόβαθμες σχολές. Αντίστοιχα και φέτος αναμένεται να δοθεί μάχη για τις δημοφιλείς επιλογές του μηχανογραφικού.
2ο επιστημονικό πεδίο – Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών
Βατά θεωρούνται τα θέματα σε Χημεία και Μαθηματικά, ενώ, αντίθετα, η Φυσική (με συντελεστή βαρύτητας 0,7) αναμένεται να δυσκολέψει τους υποψηφίους, καθώς τα ζητούμενα κρίθηκαν απαιτητικά κάτι που αναμένεται να επηρεάσει τις βάσεις.
3ο επιστημονικό πεδίο – Επιστήμες Υγείας
Οι μαθητές έγραψαν καλά σε Βιολογία αλλά και Χημεία, στην οποία πέρσι δεν είχαν πάει καλά, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε πιθανή μικρή άνοδο των βάσεων αν επαληθευτούν οι εκτιμήσεις για υψηλές επιδόσεις.
4ο επιστημονικό πεδίο – Οικονομίας και Πληροφορικής
Το μάθημα της Οικονομίας κρίθηκε πιο απαιτητικό από αυτό της προηγούμενης χρονιάς, και με συντελεστή 1,3 ίσως οδηγήσει σε χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση με πέρσι.
Όπως επισημαίνει το Υπουργείο Παιδείας, αύξηση θέσεων σημειώνεται στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, καθώς και σε Τμήματα «με αναμενόμενη αύξηση της απορρόφησης των αποφοίτων τους από την αγορά εργασίας», όπως π.χ. στα Τμήματα Επιστημών Αγωγής στην Πρώιμη και Παιδική Ηλικία, στα Τμήματα Νηπιαγωγών, στα Τμήματα Πληροφορικής, στην Κτηνιατρική.
Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στο Πανεπιστήμιο Πατρών, από 7.020 πέρυσι στις 6.283 θέσεις, λόγω συγχωνεύσεων τμημάτων του.
Η Νομική Αθήνας φαίνεται να χάνει 35 περίπου μόρια, ενώ η Ιατρική και το Πολυτεχνείο έχουν τις ίδιες θέσεις.
Απώλεια έχουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα τμήματα Μαθηματικών, Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Φυσικοθεραπείας, Φιλοσοφίας και Ιστορίας, με μεταφορά της πλειοψηφίας των θέσεων σε περιφερειακά Ιδρύματα.
Ενισχυμένα εμφανίζονται τα τμήματα Πληροφορικής, τα οποία έχουν προοπτική για το μέλλον.
Υπενθυμίζεται ότι φέτος, πάνω από 100.000 υποψήφιοι συμμετέχουν στις εξετάσεις και ο συνολικός αριθμός εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 ανέρχεται σε 77.415, μειωμένος κατά 550 θέσεις σε σχέση με πέρυσι.
Εκτιμήσεις Βάσεων 2021 ΓΕΛ – ΕΠΑΛ: Οι 52 σχολές των δημοσίων ΙΕΚ
Οι ειδικότητες και ο αριθμός των εισακτέων στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων που υποβάλλουν παράλληλο μηχανογραφικό καθορίζονται με την Απόφαση Κ5/62224/ ΦΕΚ Β’ 2428, 7-6-2021 του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Φέτος, δίνεται για πρώτη φορά στους υποψηφίους η δυνατότητα υποβολής παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για τη φοίτησή τους σε Δημόσιο ΙΕΚ. Στο παράλληλο μηχανογραφικό του έτους 2020-2021 συμπεριλαμβάνονται 52 επιλεγμένες, σύγχρονες ειδικότητες υψηλής ζήτησης από την αγορά εργασίας, καθώς και από τους υποψηφίους καταρτιζόμενους.
Ενδεικτικά, ιδιαιτέρως δημοφιλείς ειδικότητες είναι: τεχνικός εφαρμογών πληροφορικής – πολυμέσα/web designer-developer/video games, τεχνικός τουριστικών μονάδων και επιχειρήσεων φιλοξενίας, τεχνικός εγκαταστάσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, στέλεχος διατροφής και διαιτολογίας, τεχνικός τεχνολογίας ενδύματος και υποδήματος – σχεδιαστής μόδας, στέλεχος δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας, εσωτερική αρχιτεκτονική διακόσμηση και σχεδιασμός αντικειμένων, τεχνικός βιολογικής/οργανικής γεωργίας.
Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας τονίζει ότι η Επαγγελματική Κατάρτιση αποτελεί μια σημαντική εκπαιδευτική διαδρομή, με δυναμικές επαγγελματικές προοπτικές.
«Με τη συνολική αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, αναδεικνύουμε στην πραγματικότητα τους πολλαπλούς εκπαιδευτικούς δόμους που μπορούν να ακολουθήσουν οι νέες και οι νέοι μας, υπηρετώντας τις κλίσεις, τις δεξιότητές τους και αυξάνοντας την πιθανότητα της επαγγελματικής τους καταξίωσης. Σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι δεν έχουν περιορισμό στο πλήθος επιλογών ΙΕΚ και ειδικοτήτων κατά τη συμπλήρωση του παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Κεντρική προτεραιότητά μας είναι η αλλαγή φιλοσοφίας ως προς τις προοπτικές που παρέχουν οι διαφορετικές εκπαιδευτικές διαδρομές και η ανάδειξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, ώστε να μετατραπεί σε συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για τους πολλούς.
Οι ειδικότητες των ΔΙΕΚ, στις οποίες αποκτούν πλέον πρόσβαση οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων μέσω παράλληλου μηχανογραφικού, ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των επαγγελμάτων που προβλέπεται να έχουν εκθετική ανάπτυξη στο προσεχές μέλλον και δίνουν στις νέες και τους νέους μας διεξόδους και επιπλέον επιλογές».