Στη «κόκκινη» λίστα βάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση εκατοντάδες αεροπορικές εταιρείες, καθώς δεν πληρούν μία σειρά από κανόνες.
Το ευτύχημα είναι πως πρόκειται όλες για όχι και τόσο γνωστές εταιρείες, οπότε, αν έχετε κάποιο κανονισμένο ταξίδι, δεν θα επηρεαστείτε.
Πρόκειται για 129 αεροπορικές εταιρείες, μετά τον τελευταίο έλεγχο που πραγματοποίησε η Κομισιόν. Ο λόγος στις περισσότερες αεροπορικές είναι πως τα κράτη στα οποία ανήκουν δεν πραγματοποιούν σωστούς ελέγχους.
Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει με τις ελληνικές εταιρείες τόσο για την Aegean, όσο και για την Sky Express.
Η λίστα με τις αεροπορικές εταιρείς που απαγορεύονται στην Ευρώπη
22 αεροπορικές εταιρείες που έχουν πιστοποιηθεί στη Ρωσία, καθώς και 6 μεμονωμένες αεροπορικές εταιρείες από άλλα κράτη, βάσει σοβαρών ελλείψεων στην ασφάλεια πτήσεων που εντοπίστηκαν:
Air Zimbabwe (Ζιμπάμπουε), Avior Airlines (Βενεζουέλα), Blue Wing Airlines (Σουρινάμ), Iran Aseman Airlines (Ιράν), Fly Baghdad (Ιράκ) και Iraqi Airways (Ιράκ).
Παράλληλα, άλλες δύο αεροπορικές εταιρείες υπόκεινται σε περιορισμούς λειτουργίας και επιτρέπεται να εκτελούν πτήσεις προς την ΕΕ μόνο με συγκεκριμένους τύπους αεροσκαφών: Iran Air (Ιράν) και Air Koryo (Βόρεια Κορέα).
Σύμφωνα με τον κατάλογο της Κομισιόν, απαγορεύεται στους αερομεταφορείς του ASL να εκτελούν πτήσεις προς, εντός και από την ΕΕ (συμπεριλαμβανομένης της υπερπτήσης).
Ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα για κάποια αεροπορική να βγει από τη λίστα. Θα πρέπει να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:
Εάν μια αεροπορική εταιρεία θεωρεί ότι πρέπει να αφαιρεθεί από τη λίστα επειδή συμμορφώνεται με τα σχετικά πρότυπα ασφαλείας, μπορεί να απευθύνει αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είτε απευθείας είτε μέσω της αρχής πολιτικής αεροπορίας της. Για να αρθεί μια απαγόρευση, πρέπει να προσκομιστούν επαρκή στοιχεία στην ΕΕ, που να αποδεικνύουν ότι η ικανότητα της αεροπορικής εταιρείας και της εποπτικής αρχής της να εφαρμόζουν διεθνή πρότυπα ασφάλειας είναι επαρκούς επιπέδου. Στη συνέχεια, οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα αξιολογήσουν τα αποδεικτικά στοιχεία που υποβλήθηκαν από την αεροπορική εταιρεία ή/και την εποπτική αρχή της για να τεκμηριώσουν το αίτημά της. Εάν το αποτέλεσμα της αξιολόγησης είναι θετικό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποβάλει πρόταση στην ASC.
Διόδια: Δυστυχώς είναι επίσημο – Τρελή αύξηση σε λίγες ημέρες
Διόδια: Εφιάλτης για τους οδηγούς καθώς από εκεί που περίμεναν μείωση των διοδίων ήρθε αύξηση και μάλιστα μεγάλη!
Οριστικά αυξάνονται τα κόμιστρα στα διόδια, όπως επιβεβαίωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.
Ο κύριος Μαρινάκης, τόνισε ότι «αποφασίστηκε τμηματική αύξηση 7,6% το 2024, 2% το 2025 και 2% το 2026». Δηλαδή, σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, «μια αναληφθείσα υποχρέωση αποφασίστηκε να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά γίνεται. Γιατί άλλο το σταδιακό και άλλο το 12% απευθείας».
Έτσι οι αυξήσεις θα είναι τμηματικές για τους οδηγούς αρχής γενομένης από το 2024.
Διόδια: Πόσο θα στοιχίζει το Αθήνα – Θεσσαλονίκη με παραδείγματα
Οι αυξήσεις στα διόδια έρχονται από την 1η Ιανουαρίου 2024.
Μάλιστα, όπως αναφέρει στο δημοσίευμά της η Καθημερινή, συμφωνήθηκε επίσης η προσαύξηση του 2023 (12%), που δεν εισπράχθηκε θα μοιραστεί σε τρεις δόσεις έως το 2026 και οι παραχωρησιούχοι θα απορροφήσουν ένα μέρος αυτής.
Οι εταιρείες έχουν υποβάλλει αίτημα για αποζημιώσεις για κέρδη που δεν εισέπραξαν από την αύξηση που δεν έγινε το 2023 και θεωρείται πως το υπουργείο δύσκολα θα αποφύγει να τις δώσει.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, οι παραχωρησιούχοι τις επόμενες μέρες θα ενημερώσουν και τυπικά το ακριβές μέγεθος της αύξησης στα διόδια από το νέο έτος.
Οι ετήσιες αυξήσεις υπολογίζονται με βάση την αύξηση στον δείκτη τιμών καταναλωτή κάθε Σεπτέμβριο. Ο δείκτης αυξήθηκε το 2023 κατά 1,65% σε σχέση με το 2022.
Σε αυτή την αύξηση θα προστεθεί το ήμισυ της αύξησης από το 2021 στο 2022 –που ήταν 12%–, δηλαδή 6%. Επομένως, η συνολική αύξηση που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου θα είναι 7,63% (απομένει να φανεί εάν το ποσό θα στρογγυλοποιηθεί).
Μιλώντας με παραδείγματα, εάν η αύξηση είναι 7,63%, αυτό σημαίνει ότι η διαδρομή ενός Ι.Χ. από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα κοστίζει 33,75 ευρώ (έναντι 31,35 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα (μέσω γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου) διαμορφώνεται στα 41,15 ευρώ (έναντι 38,25 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα στα 12,70 ευρώ (έναντι 11,80 ευρώ) και η διαδρομή Αθήνα – Καλαμάτα στα 15 ευρώ (έναντι 13,95 ευρώ σήμερα).
Να σημειωθεί πως τα παραδείγματα αυτά είναι ενδεικτικά, αφού οι τιμές στρογγυλοποιούνται στους σταθμούς διοδίων (συνήθως προς τα κάτω).
Σχετικά με το υπόλοιπο ποσοστό μέχρι το 12%, οι εταιρείες συμφώνησαν να «απορροφήσουν» ένα μικρό μέρος (το 2%) και το υπόλοιπο να επιβαρύνει τα διόδια του 2025 και του 2026 (θα προστίθεται 2% κάθε έτος στην αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή).
Σε σχέση με τα έσοδα που θα είχαν οι εταιρείες από την αύξηση των διοδίων το 2023, που δεν έγινε, όλα δείχνουν πως οι φορολογούμενοι είναι αυτοί που και εδώ θα πληρώσουν, αυτή τη φορά… έμμεσα και όχι σε σταθμούς., Κι αυτό γιατί κατά πάσα πιθανότητα το υπουργείο Υποδομών θα δώσει τις σχετικές αποζημιώσεις.
Μέχρι στιγμής οι αιτήσεις είναι για αποζημιώσεις για το πρώτο εξάμηνο του 2023, ενώ έρχονται αιτήσεις και για το δεύτερο.
Το Δημόσιο θα υποχρεωθεί να καταβάλλει τις αποζημιώσεις αφού στις συμβάσεις υπάρχει το το δικαίωμα τιμαριθμικής αύξησης, ενώ η μη επιβολή της αύξησης έγινε με εντολή του υπουργείου Υποδομών.
Υπενθυμίζεται πως την περασμένη χρονιά ο τότε υπουργός Κώστας Καραμανλής είχε ζητήσει να μην υπάρξουν καθόλου αυξήσεις για το 2023, ωστόσο οι εταιρείες επανήλθαν μετά τις εκλογές θέτοντας το ζήτημα στον Χρήστο Σταϊκούρα, ο οποίος χαρακτήρισε τις κοινοπραξίες «αναξιόπιστες». Τελικά υπήρξε συμφωνία πριν από μερικές ημέρες.
Διόδια: Αυτό είναι το μέλλον – Πού καταργούνται τελείως
Το μέλλον στις μετακινήσεις με αυτοκίνητο δείχνει η Πολωνία καθώς καταργεί πλήρως τα διόδια.
Μια απόφαση – σταθμό έλαβε η Πολωνία για τους πολίτες της, με τον πρωθυπουργό της χώρας να διαμηνύει πως οι αυτοκινητόδρομοι είναι για να εξυπηρετούν τους πολίτες.
Σύμφωνα με το Euronews, η κυβέρνηση υιοθέτησε ήδη νόμο για την κατάργηση των διοδίων, βάσει του οποίου η διέλευση θα είναι στο εξής δωρεάν, τουλάχιστον σε όσους αυτοκινητοδρόμους διαχειρίζεται το κράτος.
Σημειώνεται πως αυτή ήταν για μια από τις τρεις βασικές δεσμεύσεις του κυβερνητικού προγράμματος του Κόμματος Νόμος και Δικαιοσύνη η οποία τηρήθηκε και θα προσφέρει μεγάλη ανακούφιση στους πολίτες της χώρας.