cosmote

Cosmote: Εκδόθηκε επίσημη ανακοίνωση. Γιατί η Cosmote προχωρά σε διακοπή υπηρεσιών σε συγκεκριμένες περιοχές. Τι πρέπει να προσέξετε στα κινητά. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Στο πλαίσιο δοκιμών για την αναβάθμιση του δικτύου κινητής της COSMOTE και της βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών 4G και 5G, στο οποίο εντάσσεται και η προγραμματιζόμενη διακοπή παροχής υπηρεσιών 3G, ανακοινώνεται ότι για το χρονικό διάστημα από 6 μέχρι και 8 Ιουλίου 2021 δεν θα παρέχονται υπηρεσίες 3G από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας COSMOTE στις περιοχές Περιστερίου, Χαϊδαρίου, Λιμένα Μαρκοπούλου, Λαυρίου, Αναβύσσου και Κερατέας. Υπηρεσίες φωνής, sms και mobile internet μέσω 2G, 4G και 5G θα εξακολουθήσουν να παρέχονται απρόσκοπτα.

Κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα, οι συνδρομητές οι οποίοι διαθέτουν 3G συσκευές κινητής τηλεφωνίας ή/και κάρτες SIM που δεν υποστηρίζουν 4G και 5G θα επηρεαστούν μόνο ως προς τις υπηρεσίες δεδομένων τους, ενώ οι υπηρεσίες φωνής και μηνυμάτων (SMS) θα λειτουργούν κανονικά.

Ειδικά για τους ανωτέρω συνδρομητές, η COSMOTE θα προβεί σε πίστωση του τμήματος του παγίου του οικονομικού προγράμματός τους που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής.

Για περισσότερες πληροφορίες καλέστε την Εξυπηρέτηση Πελατών της COSMOTE (13888 για οικιακούς πελάτες με χρέωση 0,19€/κλήση από κινητό COSMOTE, 13818 για εταιρικούς πελάτες χωρίς χρέωση από κινητό COSMOTE) και στο δίκτυο καταστημάτων COSMOTEΓΕΡΜΑΝΟΣ.

Η χρέωση για κλήσεις προς τους αριθμούς 13888 και 13818 από άλλα δίκτυα γίνεται σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο του παρόχου του καλούντος.

Cosmote: Πληρώνεις γρήγορο ίντερνετ αλλά ξέρεις πόσο παίρνεις;

Μια ακόμη… απάτη σε βάρος των καταναλωτών γίνεται από τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών καθώς οι 7 στις 10 συνδέσεις δεν έχουν την ταχύτητα που πληρώνουν, αλλά χρεώνονται κανονικά!

Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες στρέφονται στις υψηλές ταχύτητες σύνδεσης με το διαδίκτυο και όπως φαίνεται και από τα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) η τάση αυτή ενισχύθηκε το 2020, χρονιά της πανδημίας και των lockdown.

Ωστόσο οι περισσότερες ευρυζωνικές γραμμές στη χώρα μας και συγκεκριμένα 6 στις 10 παραμένουν στις ονομαστικές ταχύτητες λήψης δεδομένων των 10-30 Mbps.

Με τα δίκτυα νέας γενιάς (NGA) να επεκτείνονται αλλά και τις ανάγκες για γρήγορο internet να αυξάνονται συνεχώς λόγω της τηλεκπαίδευσης, της τηλεργασίας αλλά και των νέων μορφών ψυχαγωγίας, το ποσοστό των γραμμών υψηλών ταχυτήτων αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια. Η τάση αυτή επιταχύνθηκε πέρσι, λόγω της πανδημίας.

Οι ευρυζωνικές συνδέσεις της χώρας, στο σύνολό τους, δεν αυξήθηκαν δραματικά. Έφτασαν στο τέλος του 2020 σε 4.270.473, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 4%. Αυτό που άλλαξε σημαντικά ήταν οι γραμμές πρόσβασης σε δίκτυα NGA, οι οποίες ανήλθαν σε 472.613 από 195.427 που στο τέλος του 2019. Έτσι, το ποσοστό τους επί του συνόλου των ευρυζωνικών γραμμών αυξήθηκε, φθάνοντας το 11,07% από 4,76% στο τέλος του 2019.

Αυτό έφερε και διαφοροποιήσεις στο “μείγμα” των ταχυτήτων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕΤΤ για το 2020 το ποσοστό των γραμμών μεσαίων ταχυτήτων (από 10 Mbps έως 30 Mbps) υποχώρησε πέρσι στο 61,1% από 72,8% στα τέλη του 2019.

Σημαντική είναι η αύξηση του ποσοστού των γραμμών υψηλών ταχυτήτων (από 30 Mbps έως 100 Mbps), οι οποίες συνιστούν πλέον το 32,8% των ευρυζωνικών γραμμών της χώρας από 25,7% στα τέλη του 2019.

Έδαφος κερδίζουν και οι γραμμές υπερυψηλών ταχυτήτων (από 100 Mbps και άνω), που πλέον συνιστούν ποσοστό 5,8% από 1,8% στα τέλη του 2019.

Με τους παρόχους να επεκτείνουν τα δίκτυα οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι (Fiber To The Home – FTTH) αναμένεται πως φέτος και τα επόμενα χρόνια το ποσοστό των γραμμών με ταχύτητες άνω των 100 Mbps θα συνεχίζει να αυξάνεται.

Cosmote: Οι πραγματικές ταχύτητες

Βέβαια, όλα τα παραπάνω αφορούν τις λεγόμενες ονομαστικές ταχύτητες.

Οι πραγματικές ταχύτητες εξαρτώνται από μια σειρά παραγόντων όπως η απόσταση μεταξύ του αστικού κέντρου από το οποίο παρέχεται η υπηρεσία και του σημείου λειτουργίας της σύνδεσης, ο αριθμός των συνδέσεων στα διάφορα σημεία του δικτύου, αλλά και η ποιότητα της εσωτερικής καλωδίωσης μέχρι την πρίζα του καταναλωτή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της πλατφόρμας Υπερίων της ΕΕΤΤ το 2020 η μέση τιμή της ταχύτητας καθόδου δεδομένων (download) αυξήθηκε σε 27,01 Mbps από 20,03 Mbps που ήταν ένα χρόνο πριν. Η βελτίωση αυτή αποδίδεται από την ΕΕΤΤ στην αύξηση των ΝGA δικτύων.

Οι συνδέσεις ADSL, τα περιβόητα πακέτα “έως 24 Mbps”, έχουν και την χειρότερη απόδοση. Ειδικότερα, οι συνδρομητές συνδέσεων 24 Mbps κατά μέσο όρο “πιάνουν” μόνο 29% της ονομαστικής αυτής ταχύτητας, δηλαδή περίπου 8 Mbps.

Αντίθετα κατά μέσο όρο οι συνδέσεις των 50 και των 100 Mbps πιάνουν περίπου το 55% με 60% της ονομαστικής ταχύτητας.

Μια θετική αλλαγή που ξεκίνησε φέτος είναι η εφαρμογή του κανονισμού της ΕΕΤΤ που υποχρεώνει τους παρόχους να ενημερώνουν τους συνδρομητές των σταθερών δικτύων για τις ρεαλιστικά αναμενόμενες ταχύτητες της σύνδεσής τους, και όχι μόνο για τις ονομαστικές και διαφημιζόμενες ταχύτητες.

Αν μάλιστα διαπιστωθούν σημαντικές συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις και ο πάροχος δεν αποκαταστήσει το πρόβλημα εντός 30 ημερών από την υποβολή του παραπόνου/καταγγελίας, ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης, είτε είναι ορισμένου είτε αορίστου χρόνου, χωρίς κόστος πέρα από αυτό της επιδότησης εξοπλισμού.

Cosmote: Μεγάλη αλλαγή στα κινητά μας

Tέλος στο στην… ασυδοσία των Big 3 της κινητής τηλεφωνίας βάζει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων. Διαβάστε στο xristika.gr όλες τις αλλαγές που έρχονται.

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) αποφάσισε να αλλάξει τους όρους με τους οποίους συντάσσονται και ισχύουν τα συμβόλαια της κινητής τηλεφωνίας, δίνοντας περισσότερα δικαιώματα στους καταναλωτές.

Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα φέρει μεγαλύτερή ισορροπία μεταξύ ονομαστικών και πραγματικών χρεώσεων στις τηλεπικοινωνίες, ένα πρόβλημα που «ταλαιπωρεί» τόσο την αγορά, όσο και τη χώρα αναφορικά με τις χρεώσεις στις υπηρεσίες κινητής κ.ά.

Αναφορικά με τους καταναλωτές, τέσσερις είναι οι βασικές βελτιώσεις που επιφέρει ο νέος Κανονισμός Γενικών Αδειών (ΚΓΑ) στις τηλεπικοινωνίες:

Ο καταναλωτής που έχει δέσμευση μέσω συμβολαίου, μπορεί να αλλάξει πακέτο τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, χωρίς κανένα κόστος για τον ίδιο, όταν μια από τις πολλές υπηρεσίες του πακέτου που λαμβάνει είναι προβληματική.

Με άλλα λόγια, αν ο καταναλωτής έχει ένα πακέτο σταθερής, κινητής τηλεφωνίας, Internet κ.λπ., κι έχει πρόβλημα λήψης σε μια από τις υπηρεσίες (π.χ. στην κινητή τηλεφωνία), μπορεί να καταγγείλει το σύνολο του πακέτου για το οποίο είναι δεσμευμένος, χωρίς κανένα κόστος. Με τον προηγούμενο κανονισμό αδειών, εφόσον ο καταναλωτής δεσμεύονταν από το συμβόλαιό του, θα μπορούσε να αλλάξει, χωρίς κόστος για τον ίδιο, την υπηρεσία που παρουσιάζει πρόβλημα (π.χ. της κινητής).

Δεν ίσχυε το ίδιο για την υπηρεσία π.χ. της σταθερής τηλεφωνίας για την οποία δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα λήψης. Για την τελευταία υπηρεσία, εφόσον ο καταναλωτής ήθελε να αλλάξει πάροχο, θα έπρεπε να αποπληρώσει τον υπόλοιπο χρόνο για τον οποίο δεσμεύονταν μέσω του συμβολαίου του.

Η δεύτερη σημαντική βελτίωση για τα συμβόλαια στις τηλεπικοινωνίες, είναι ότι με τον νέο κανονισμό στην περίπτωση που ο καταναλωτής καταγγείλει νωρίτερα ένα δεσμευτικό για τον ίδιο συμβόλαιο, η αποζημίωση για το υπόλοιπο του χρόνου δέσμευσης, θα υπολογίζεται με βάση τη πραγματική χρέωση.

Η τελευταία ρύθμιση έχει μεγάλη σημασία για τους καταναλωτές, γιατί μέχρι πρόσφατα η αποζημίωση του παρόχου για τον υπολειπόμενο χρόνο δέσμευσης γίνονταν, όχι με την συμφωνηθείσα (πραγματική) χρέωση μεταξύ παρόχου και πελάτη, αλλά με την ονομαστική.

Για μια υπηρεσία που κοστίζει (ονομαστικά) 100 ευρώ τον μήνα και είχε παρασχεθεί από τον πάροχο με έκπτωση π.χ. στα 70 ευρώ, η αποζημίωση για τον υπόλοιπο χρόνο του δεσμευτικού συμβολαίου γίνονταν με βάση την ονομαστική χρέωση, δηλαδή τα 100 ευρώ. Τώρα με το νέο κανονισμό η αποζημίωση θα δίδεται στον πάροχο με βάση την πραγματική τιμή, δηλαδή τα 70 ευρώ.

Μια τρίτη αλλαγή έχει να κάνει με την αυτόματη μετατροπή ενός συμβόλαιο τηλεφωνίας (π.χ. 12μηνο ή 24μηνο) ορισμένης διάρκειας σε αορίστου διάρκειας, χωρίς κόστος για τον καταναλωτή.

Με τον υφιστάμενο ΚΓΑ, ο πάροχος θεωρητικά έχει το δικαίωμα, μετά από τη λήξη της σύμβασης, να επαναφέρει τις αρχικές ονομαστικές χρεώσεις, δηλαδή να πάρει πίσω τις εκπτώσεις που είχε δώσει πριν 12 ή 24 μήνες, όταν ήθελε να δελεάσει τον καταναλωτή.

Τέλος, η αυτόματη διακοπή συμβολαίου λόγω οφειλών αυξάνει στα 150 ευρώ αντί 100 ευρώ που είναι σήμερα. Επιδίωξη της ΕΕΤΤ με τις ρυθμίσεις αυτές, είναι σταματήσει η μεγάλη στρέβλωση που υπάρχει στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών μεταξύ ονομαστικών και πραγματικών χρεώσεων.

Ο πραγματικός στόχος είναι η σύγκληση του επιπέδου ονομαστικών και πραγματικών χρεώσεων στις τηλεπικοινωνίες, έτσι ώστε να μην συμβαίνει το οξύμωρο: η Ελλάδα να συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο ακριβών χωρών της Ε.Ε. και ταυτόχρονα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι να παραπονιούνται για «ξεπούλημα» των υπηρεσιών τους.

Μία ακόμη αλλαγή που έρχεται με το νέο ΓΚΑ στις τηλεπικοινωνίες, έχει να κάνει με το πράσινο αποτύπωμά της βιομηχανίας.

Οι τηλεπικοινωνίες είναι η πρώτη παραδοσιακή βιομηχανία utilities στην Ελλάδα που εισάγει υποχρεωτικά τους ψηφιακούς λογαριασμούς.

Από τις αρχές Ιουνίου, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι είναι υποχρεωμένοι να στέλνουν ηλεκτρονικά τους λογαριασμούς στους πελάτες του, και προαιρετικά μέσω χαρτιού, για όποιον τον ζητήσει ή υπάρχει πρόβλημα παροχής της ψηφιακής υπηρεσίας.

Η εφαρμογή του μέτρου αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικές αντιδράσεις στις ταχυδρομικές υπηρεσίες ενώ προϋποθέτει ο καταναλωτής να διαθέτει ηλεκτρονικό λογαριασμό κ.λπ. Ωστόσο ο πάροχος δεν θα είναι υποχρεωμένος πλέον να στέλνει χάρτινους λογαριασμούς.

Οι παραπάνω, αλλά και αρκετές άλλες, αλλαγές, αναμένεται να ισχύσουν από τις αρχές Ιουνίου και αφού δημοσιευθεί σε ΦΕΚ ο νέος ΓΚΑ που ενέκρινε χθες η ΕΕΤΤ.