Έκτακτη ανακοίνωση της Aegean: Μία έκτακτη ανακοίνωση για τα αεροπλάνα της το καλοκαίρι

Ακόμη ένα βήμα προς την πολυτέλεια έκανε η ελληνική αεροπορική εταιρεία Aegean το φετινό καλοκαίρι.

Αυτή τη φορά, η Aegean έκανε μία τεράστια επένδυση στην Κύπρο και συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο της Λάρνακας “Γλαύκος Κληρίδης”, όπου δημιούργησε ένα νέο εντυπωσιακό business lounge για τους επιβάτες πριν αναχωρήσουν με ένα από τα αεροπλάνα της πετυχημένης ελληνικής εταιρείας.

Το νέο Business Lounge της Aegean βρίσκεται δίπλα στις πύλες αναχώρησης. Διαθέτει άπλετο φυσικό φως και έχει ανεμπόδιστη θέα στο διάδρομο απογείωσης και προσγείωσης.

Έχει ανοίξει ήδη τις πόρτες του και καλωσορίζει τους επιβάτες της εταιρείας σε ένα διαφορετικό, αισθητά διαφοροποιημένο και νέο χώρο υψηλής αισθητικής και άνεσης, αναβαθμίζοντας την ταξιδιωτική εμπειρία.

Σε μία νέα προνομιακή τοποθεσία με άμεση πρόσβαση στις πύλες αναχώρησης, καθώς βρίσκεται στην καρδιά της περιοχής αναχωρήσεων, άπλετο φυσικό φως και ανεμπόδιστη θέα στο διάδρομο απογείωσης και προσγείωσης του αεροδρομίου, το νέο Business Lounge της AEGEAN στη Λάρνακα, συνολικής έκτασης 345 τετραγωνικών μέτρων, υπόσχεται να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία εξυπηρέτησης, απόλυτα ευθυγραμμισμένη με τη διαχρονικά υψηλή ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών της AEGEAN. Εμπνευσμένο από τη λιτή, παραδοσιακή, μεσογειακή αρχιτεκτονική, αξιοποιεί το φυσικό φως και τη μοναδική θέα στο αεροδρόμιο, που φτάνει έως τη θάλασσα, και ενσωματώνει στο σχεδιασμό του τη νέα εταιρική εικόνα της εταιρείας, φιλοδοξώντας παράλληλα, να ικανοποιήσει τις διαφορετικές ανάγκες κάθε επιβάτη.

Το νέο Lounge της AEGEAN στο αεροδρόμιο της Λάρνακας έρχεται να προστεθεί στα δύο Business Lounges που λειτουργούν ήδη στον Διεθνή Αερολιμένα της Αθήνας “Ελευθέριος Βενιζέλος” (το ένα στην περιοχή Intra-Schengen και το άλλο στην Extra-Schengen), καθώς και στον χώρο διακεκριμένων επιβατών που διαθέτει στο Αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης, σχεδιασμένα να προσφέρουν στους επιβάτες μια ολοκληρωμένη και αξεπέραστη ταξιδιωτική εμπειρία. Τον σχεδιασμό του Business Lounge της AEGEAN στη Λάρνακα ανέλαβε και πάλι το διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικό γραφείο K-Studio, εξελίσσοντας την επιτυχημένη συνεργασία που έχει ήδη εγκαινιάσει με την εταιρεία, παρουσιάζοντας τα προηγούμενα χρόνια τα Lounges στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Για την AEGEAN, που φέτος γιορτάζει 25 χρόνια λειτουργίας, η Κύπρος βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο της δραστηριότητας της, διασφαλίζοντας τη διασυνδεσιμότητα του νησιού, τόσο μέσω απευθείας συνδέσεων τακτικών και ναυλωμένων πτήσεων όσο και μέσω των κόμβων της Αθήνας, που εξυπηρετεί με έως 7 καθημερινές πτήσεις και της Θεσσαλονίκης, που εξυπηρετεί με έως 2 καθημερινές πτήσεις αντίστοιχα, έχοντας μεταφέρει διαχρονικά πάνω από 12 εκατ. επιβάτες. Το νέο Lounge της AEGEAN στη Λάρνακα, επιβεβαιώνει την προσήλωση της εταιρείας στις ανάγκες αλλά και τις υψηλές προσδοκίες του επιβατικού κοινού της Κύπρου, ανανεώνοντας τη δέσμευσή της για μια διαρκώς αναβαθμισμένη, ποιοτική και σύγχρονη ταξιδιωτική εμπειρία.

Βόμβα: «Όλες οι βαλίτσες δωρεάν στα αεροπλάνα» – Τι ισχύει για Aegean και Sky

Οι αεροπορικές εταιρείες δεν είναι ανίκητες, όσον αφορά στις χρεώσεις που επιβάλλουν στους ταξιδιώτες για απλές υπηρεσίες, όπως η μεταφορά μιας μικρής  βαλίτσας.

Χιλιάδες ταξιδιώτες στην Ισπανία διαμαρτυρήθηκαν για τις επιπλέον χρεώσεις στις βαλίτσες, στις θέσεις του αεροπλάνου και άλλες υπηρεσίες στον αρμόδιο φορέα και δικαιώθηκαν, διεκδικώντας πίσω τα χρήματά τους.

Οι εππλέον χρεώσεις για τα… βασικά εκτοξεύουν την τιμή ενός αεροπορικού εισιτηρίου σε δυσθεώρατα ύψη. Και δεν είναι μία αεροπορική που τις εφαρμόζει, αλλά αρκετές.

Το υπουργείο Κατανάλωσης της Ισπανίας επέβαλε πρόστιμο 150 εκατ. ευρώ σε τέσσερις αεροπορικές εταιρείες – Ryanair, Vueling, EasyJet και Volotea – για χρέωση χειραποσκευών, μετά από καταγγελίες που έλαβε τόσο η ίδια η Facua όσο και άλλες ενώσεις καταναλωτών.

Το αρμόδιο υπουργείο ξεκίνησε έρευνα το καλοκαίρι του 2023 για αυτές τις τέσσερις αεροπορικές εταιρίες μετά από τις καταγγελίες που έλαβε, όπως αναφέρει η Facua, η μεγαλύτερη Ένωση Καταναλωτών της Ισπανίας.

Οι επιπλέον χρεώσεις αφορούν επίσης την κράτηση γειτονικών θέσεων ή την συνοδεία ανηλίκων και εξαρτώμενων ατόμων. Η οργάνωση καταγγέλλει επίσης την έλλειψη διαφάνειας στις προσυμβατικές πληροφορίες σχετικά με την τελική τιμή, την επιπλέον χρέωση για τις χειραποσκευές ή το να μην επιτρέπεται η πληρωμή με μετρητά στο αεροδρόμιο τόσο για αυτές ή άλλες πρόσθετες υπηρεσίες.

Οι εμπλεκόμενες εταιρίες έχουν δικαίωμα να ασκήσουν έφεση ενώ η οργάνωση επισημαίνει ότι οι πολίτες μπορούν να διεκδικήσουν την επιστροφή των ποσών που θεωρούν ότι έχουν πληρώσει επιπλέον.

Η Ένωση Αεροπορικών Εταιρειών (ALA), η οποία συγκεντρώνει το 85% της εναέριας κυκλοφορίας στην Ισπανία, απέρριψε την απόφαση του υπουργείου , η οποία συνεπάγεται την απαγόρευση της χρέωσης για τις  αποσκευές καμπίνας από ορισμένες αεροπορικές εταιρείες.

Σε ανακοίνωσή της, η ALA επισημαίνει ότι αυτό θα βλάψει τους καταναλωτές, «καταργώντας την επιλογή των επιβατών να προσλαμβάνουν ακριβώς αυτό που χρειάζονται».

Έτσι, περίπου 50 εκατομμύρια επιβάτες που δεν κουβαλούν βαλίτσα καμπίνας και ταξιδεύουν με χειραποσκευές κάτω από το κάθισμα δεν θα μπορούν να πληρώσουν μόνο για βασικές υπηρεσίες, «αναγκάζοντάς τους να συνάψουν σύμβαση για υπηρεσίες που δεν χρησιμοποιούν».

Πάντως, η Aegean και η Sky Express δεν βρίσκονται αντιμέτωποι με τέτοια πρόστιμα, μιας και επιτρέπουν στα φθηνά εισιτήρια την  βαλίτσα στην καμπίνα του αεροπλάνου.

Μεγάλο χτύπημα για την Sky Express και τα αεροπλάνα της: Δείτε τι έχει συμβεί

Όποιος δεν συμμορφώνεται με τις συστάσεις που του κάνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή, τότε θα έχει και συνέπειες. Κάτι τέτοιο έχει συμβεί και με τον ελληνικό αερομεταφορέα Sky Express.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή έκανε σύσταση στην Sky Express για τις  αποσκευές και τις αποζημιώσεις που πρέπει να καταβάλει όταν υπάρχουν καταγγελία για απώλεια ή φθορά, όμως δεν την έκανε δεκτή και έτσι δημοσιοποιήθηκε από τον Συνήγορο.

Η σύσταση πάντως έγινε δεκτή από άλλες δύο εταιρείες. 

Όπως σημειώνεται στην σύσταση-πόρισμα, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει δεχθεί σωρεία αναφορών κατά εταιρειών αερομεταφορών από επιβάτες σχετικά με ζημίες σε παραδοτέες  αποσκευές τους (φθορές, καταστροφές).

Οπότε, με σκοπό τη συναινετική επίλυση των διαφορών που ανέκυψαν και αφορούν ζημίες σε αποσκευές, οι οποίες παρουσιάζουν πανομοιότυπα στοιχεία, απέστειλε την σχετική σύσταση , στην οποία επισημαίνει ότι έχει διαπιστωθεί το φαινόμενο, εταιρείες αερομεταφορών να έχουν θέσει στην ηλεκτρονική τους σελίδα και να επικαλούνται όρους που περιορίζουν τα δικαιώματα των επιβατών (λ.χ. άρνηση αποζημίωσης σε περίπτωση απώλειας, σπασίματος, φθοράς τροχών, λαβών, χερουλιών, λουριών  αποσκευής), κατά παρέκκλιση της Σύμβασης του Μόντρεαλ, με αποτέλεσμα να μην αποζημιώνουν τους καταναλωτές για την φθορά ή καταστροφή της  αποσκευής τους, να τους αποζημιώνουν με ένα υποτυπώδες ποσό, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την πραγματική αξία της αποσκευής τους ή να παραθέτουν ως δικαιολογητικό λόγο την έλλειψη διαθεσιμότητας  αποσκευών προς αντικατάσταση.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, λαμβάνοντας υπόψη ότι από την περιγραφείσα πρακτική επηρεάζεται μεγάλος αριθμός καταναλωτών και, καθώς κατά το σκεπτικό του προοιμίου της Σύμβασης του Μόντρεαλ (3ο εδάφιο), είναι σημαντικό να εξασφαλισθεί η προστασία των συμφερόντων του καταναλωτή στις διεθνείς αεροπορικές μεταφορές και χρειάζεται δίκαιη αποζημίωση με βάση την αρχή της επανόρθωσης:

– Απηύθηνε σύσταση προς τους καταγγελλόμενους αερομεταφορείς να συμμορφωθούν με τη σύσταση και παράλληλα να:

    α) εξαλείψουν όρους από την ηλεκτρονική τους σελίδα που περιορίζουν την ευθύνη τους σχετικά με την φθορά και καταστροφή των  αποσκευών επιβατών,

β) αποζημιώνουν από τούδε και στο εξής τους επιβάτες με ποσά που αντιστοιχούν στην πραγματική αξία των  αποσκευών τους προκειμένου αυτοί να μπορέσουν να τις αντικαταστήσουν με αντίστοιχες ή να αντικαθιστούν τις  αποσκευές των επιβατών με εφάμιλλες.

– Κάλεσε τις εταιρείες να γνωστοποιήσουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή εγγράφως – εντός συγκεκριμένου χρονικού ορίου το οποίο έχει παρέλθει -, εάν αποδέχονται τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα έγγραφη σύσταση και τέλος ενημερώνει ότι

– Αποφασίζει πως σε περίπτωση που οι καταγγελλόμενες εταιρείες δεν αποδεχθούν τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα έγγραφη σύσταση, τότε η σύσταση δημοσιοποιείται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 4 παρ. 5 του ν.3297/2004 (ΦΕΚ Α’ 259).